Sivu 1/2

Comanche cross 200 jäähdytin, lämpötila-anturin asennus..??!

Lähetetty: 04 Huhti 2008 21:08
Kirjoittaja opcaravan
Tervehdys kaikille!!! Näin uutena ja 2 vkoa ko.laitteen omistaneena törmäsin ekaan isompaan ongelmaan...

Eli siis, comsu ei pidä jäähdytinnesteitä sisällä... Kusee korkin välistä ainakin osan pihalle kun koittaa täyttää järjestelmää... Termarin katoin ja ei auennut kiehuvas vees ollenkaan... Joten kone voi olla keittänyt kovastikin.. Tällä hetkellä ilman termaria

Eli siis, paljon on comsun jäähdytysjärjestelmän tilavuus?? Ei löytynyt manuaaleista.. Tällä tiedolla pääsisi jo pitkälle... Hakua koitin!!

Mistä voin tietää tarkasti, että mahd. kannentiiviste olisi mennyt???
Juu, ei ole öljyt ja vedet sekaisin....

Voisiko vika olla pelkästään korkissa??? Itse korkin tiiviste on mulla epäkeskosti kiinni siin korkin keskellä.. Tätä mietin, että onko kiinalaisil oikeesti noin isot toleranssin noissa??? Siis kun tuntuu, että tollainen voisi ihan hyvin aiheuttaa sen, että mehut pakkaa pihalle ja kun paine ei kestä järjestelmäs, niin heittäis sit loputkin mehut poies.... Tiedä häntä... mut korkki pitää vaihtaa kuitenkin... Tietoo, et käykö minkään muun vehkeen korkki???

Lähetetty: 04 Huhti 2008 22:39
Kirjoittaja Uno_mas
Tarkkaa tilavuutta en ainakkan minä tiedä, mutta alle litra se on.
Voi se kansipahvi mennä niinkin, että kerää painetta jäähdytysjärjestelmään. Itse lähtisin syylärinkorkki auki käytteleen ja katselemaan kupliiko vesi jäähdytimessä.

Tuo "kusee korkin välistä järjestelmää täyttäessä" ei mulle auennut.
Tuleeko nesteet pihalle jo kylmänä vai vasta koneen lämmettyä?

Lähetetty: 05 Huhti 2008 04:49
Kirjoittaja kaugoh
ja meikäläisellä repes se letku joka lähtee kavesiletkusta syyläriin päin, siis sellanen pieni halkaijaltaan se leltku, huomeena katotaan kunhan humalasta selvitään! voipi olla kirjotus virheitä! ei tartte ottaa hernettä nokkaan!

Lähetetty: 05 Huhti 2008 11:24
Kirjoittaja opcaravan
juu,siis kun täyttelen kone käynnissä syyläriä,sit kunvettä ei enää mene,laitan korkin kii ja annan tovin käydä tyhjäkäyntiä,niin ennen kuin on edes kunnolla lämmennyt,niin purskauttaa nestettä aikas reippaasti pihalle. paisaris kyl nesteet pysyy,mut se ei taida tätä hommaa auttaa..

vikahan ilmeni alunperin sillein,et noin sadan kilsan aikana kone sammui pariin otteeseen. pienen viilentelyn jälkeen lähti taas käyntiin ja toimi noin 50km,sammui taas. no,kotiin päästyäni rupesin tutkailemaan,että paljos menee syyläriin vettä ja sinnehän menikin n. litran verran. et sitähän minä nyt mietin,et kun se ei kuitenkaan ihan heti purskauta niit nesteit pihalle, nii voisko olla,et korkki vaan falskaa kun painetta alkaa kerääntymään järjestelmään....

jos täs nyt joutuu kansiremppaan,nii minkälainen operaatio tuo liene on?? mulla ei meinaan oo tappikoneesta mitn kokemusta... :)

Lähetetty: 05 Huhti 2008 22:39
Kirjoittaja Uno_mas
Voimakas tunne, että kansipahvi vuotaa. Sitähän voisi vielä koittaa, että käyttelee syylärin korkki auki ja katsoo kupliiko kovasti. Saisi varmuutta kerääkö järjestelmään ilmaa ja vuotaako kansipahvi.

Se kansipahvin vaihto on melko simppeli juttu, juurikin sen tappikoneen takia. Ei tarvi edes pelätä, että menee ajotus sekasin. :lol:
Pakoputki, kaasari, vesiletkut, venttiilikoppa, keinuvivusto, 4 kannen mutteria + 1 pultti ulkopuolelta ja koneen yläkiinnitys. Muuta ei pitäisi tarvia irroittaa.

Lähetetty: 06 Huhti 2008 16:41
Kirjoittaja opcaravan
Jebu.... Pitääpä jo suosiolla tilata kannentiivistettä ja termaria... Vaikuttais kuitenkin, että varmaan kannentiiviste siipeensä saanut jo tuon termarin toimimattomuuden takia... Ei niin kalliita ole nuo osat kuitenkaan ja oma mielenkiintokin kannen irrottamiseen ihan ok..... Jos samalla tiputtais sitä vähäsen.. :roll:

Lähetetty: 06 Huhti 2008 22:54
Kirjoittaja wama
Kannattaa katso sitä kantta sitten tarkemmin, että onko se haljennut tai kiero, kun on ajettu ilman nesteitä.

remppa

Lähetetty: 07 Huhti 2008 05:07
Kirjoittaja smakke
tuskin kannataa ite ruveta availemaan jos on takuu vehe...eikun huoltoon...pistävät siellä kuntoon =))

Lähetetty: 07 Huhti 2008 09:18
Kirjoittaja opcaravan
Ei oo takuuta ei... :D Vuoden vanha vehje.... Mut osista mailasin tehopekalle.. Saa nähä, milloin saavat ne tänne... Pitää tutkia tosiaan se kansi kyl tarkasti sitten..

Onko esim. tehopekalla noita osia varastossa, vai tuleeko ne jostain kiinasta saakka tänne???

Askarruttaa: Miten keinuvivut ovat kiinni työntötangoissa??? Vai miten se nyt meneekään... Ikän en oo tappikonetta avannut.. :oops:
OHC:itä kyllä....



Ja muuten, kiitoksia vinkeistä, mitä on tullut tähän mennessä!!!

Lähetetty: 07 Huhti 2008 11:38
Kirjoittaja SMC250
[quote="opcaravan"]vikahan ilmeni alunperin sillein,et noin sadan kilsan aikana kone sammui pariin otteeseen. pienen viilentelyn jälkeen lähti taas käyntiin ja toimi noin 50km,sammui taas.

Suosittelen tarkistamaan samalla onko sylinterissä/männässä lämpöleikkautumisen jälkiä.

Lähetetty: 07 Huhti 2008 12:00
Kirjoittaja opcaravan
Se pelottaa muakin... Toi lämpöleikkaaminen... :? Mites todetaan toi lämpöleikkaaminen??? Vai onko diagnoosi vain, että naarmuja pytyssä/männässä??

Lähetetty: 07 Huhti 2008 15:57
Kirjoittaja Uno_mas
opcaravan kirjoitti: Askarruttaa: Miten keinuvivut ovat kiinni työntötangoissa??? Vai miten se nyt meneekään... Ikän en oo tappikonetta avannut.. :oops:
OHC:itä kyllä....
Keinuvivut kun irrotat lähtee työntötangot ihan nostamalla pois. Keinuvivuissa on "kupit" joihin työntötankojen päät tulevat.
http://bashan-atv.com/modules.php?name= ... etit&lid=3 Tosta löytyy hajotuskuvia koneesta.

Lähetetty: 10 Huhti 2008 19:09
Kirjoittaja opcaravan
No niin, saatiin todettua, että vuotaa paineita sylinteristä jäähdyttimeen...

Tämän johdosta avasin kannen kouraan, sekä sain purettua kaikki ehjänä :D

Ja diagnoosihan on, että n.puolesta kannentiivisteen/sylinterin reunan pinta-alasta on fuskanut painetta jäähdyttimeen. Osat on jo tilattu ja toivotaan, että tulee nopsaan.. Tehopekan kautta tilasin...

Jos osat huomen tulee, ni eiköhän tuo viikonloppuna jo soi.... Kohta alkaa oleen jo montutkin sulia täällä etelä-savossa... Kunhan vain häviäis nuo loputkin lumet... Pääsis korjaamaan comsua... :twisted:

Ja keskustelun otsikkoakin muutin koskien seuraavaa:

Oletteko toteuttaneet jäähdytysnesteen lämpömittaria tuohon?? Jos niin miten??

Itselläni pieni visio ollut, että ylävesiletkuun jonkin holkin kehittelisi väliin ja siihen sitten, mutta eikös tässä tule kuitenkin sellainen ongelma, että mittari ei sitten kuitenkaan näytä oikeeta lämpöö, kuin vasta sitten, kun termari rupee aukeemaan..??!! Olenko oikeassa???

Mut siis juu, neuvoja ja vinkkejä jos olisi jollain tähän.... :D

Lähetetty: 10 Huhti 2008 21:06
Kirjoittaja X-Race
Jotakin kautta nesteen tarvii hiukan kiertää, vaikka termari olisikin kiinni, jotta termarilla on saman lämpöistä nestettä kuin palotilan ympärillä. Termarissa voi olla reikä, mutta kyseisessä laitteessa neste taitaa kiertää ohuen letkun kautta syylärin ohi. Siihen virittäisin anturin.

Lähetetty: 10 Huhti 2008 21:10
Kirjoittaja opcaravan
Juurikin näin itsekin uumoilin. Neste taitaa kiertää termarin ohi ohuessa letkussa...

Eli siitä lähetään liikenteeseen siis.... Entäs mittaria/anturia/anturille sopivaa holkkia.. ?? Mistä näitä voi löytää??? Motonet?? Biiltheema??

Voi toki holkki mennä tee-se-itse hommiksi....

Edit: Itse itselleni vastaten

Biltemasta tuntui löytyvän mittaria antureineen alkaen 12€...
Ei siis kallista.. Ja anturillekin sovite holkkeja...