300 crossin kaasarin säätö?
300 crossin kaasarin säätö?
Mitä säätöjä löytyy 300 crossin kaasarista ulkopuolelta? Ei ota ylimpiä kierroksia kunnolla vaan alkaa pörpöttää. Suutin on vaihdettu 150seen, ilman ottoa parannettu ja neulaa nostettu. Eli kaikki on hienosäätöä vailla, kun vaan tietäs mitä väännellä ja mistä.
"V***n kylähullu"
-
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 23 Helmi 2008 20:12
mulla tuli sama ongelma kun laitoin 150 suuttimen ja vapaavirtaus suodattimen. laitoin vakio suodattimen paikoilleen niin ongelma loppui.
en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta tuossa yks kaveri mutuili että tuollainen alipaineluisti kaasari ei toimi jollei saa "imu" puolelle tarpeeksi alipainetta. tiiä sitten..
en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta tuossa yks kaveri mutuili että tuollainen alipaineluisti kaasari ei toimi jollei saa "imu" puolelle tarpeeksi alipainetta. tiiä sitten..

-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No jos siinnä on sama Keihinin CVK 052 kuin Comanche Bullissa, joka on alipaineluistilla varustettu kaasari, siinnä ei ole kuin tyhjäkäynnin ilmaruuvi vasemmalla sivustalla.
Itse kokeilin vapaavirtaussuodinta, huononsi, joten pois ja originaali tilalle.
Pienentää alipainetta kaasarin imuipuolella, tarvittaisiin alipainesuppilo/ kartio, että luisti saisi riittävän alipaineen.
Vakioneulalla, vakiosuodattimella ja vakiopöntöllä seuraavat ovat toimineet hyvin:
Suutin 142 + kaksi korotusprikkaa, tehonpuutetta yläkierroksilla, vastaa hyvin kaasuun.
Suutin 150 + kaksi prikkaa, vastaa hieman huonommin kaasuun mutta antaa paremmat tehot myös ylhäällä.
Suutin 160 + ei prikkoja, ei vastaa oikein terhakasti kaasuun mutta vääntää hyvin koko alueella.
Eli itse olen pitänyt "kompromissina" suutinta 150 ja kahta korotusprikkaa, tyhjäkäynnin ilmaruuvi 2.5 kierrosta auki.
Erilaiset neulat olisivat varmasti se lisäelementti, mitä tässä tarvittaisiin.
Itse kokeilin vapaavirtaussuodinta, huononsi, joten pois ja originaali tilalle.
Pienentää alipainetta kaasarin imuipuolella, tarvittaisiin alipainesuppilo/ kartio, että luisti saisi riittävän alipaineen.
Vakioneulalla, vakiosuodattimella ja vakiopöntöllä seuraavat ovat toimineet hyvin:
Suutin 142 + kaksi korotusprikkaa, tehonpuutetta yläkierroksilla, vastaa hyvin kaasuun.
Suutin 150 + kaksi prikkaa, vastaa hieman huonommin kaasuun mutta antaa paremmat tehot myös ylhäällä.
Suutin 160 + ei prikkoja, ei vastaa oikein terhakasti kaasuun mutta vääntää hyvin koko alueella.
Eli itse olen pitänyt "kompromissina" suutinta 150 ja kahta korotusprikkaa, tyhjäkäynnin ilmaruuvi 2.5 kierrosta auki.
Erilaiset neulat olisivat varmasti se lisäelementti, mitä tässä tarvittaisiin.
Löysin mitä etsinkin ja sain Äijän toimimaan. Kaasarin oikealla, etu puolella kurkun alapuolella on pieni tasapää ruuvi jota kiristin 5 naksua ja taas kiertää. Ruuvin tarkoitusta en varmaksi tiedä, mutta kaveri epäili seos ruuviksi.
Kaks kertaa sain eilisissä ajoissa kaadettua katolleen!
Kaks kertaa sain eilisissä ajoissa kaadettua katolleen!
"V***n kylähullu"
Noiden perusteella näyttäisi että jopa toi 160 suutin olisi aika lähellä oikeaa.Repetti kirjoitti:Suutin 142 + kaksi korotusprikkaa, tehonpuutetta yläkierroksilla, vastaa hyvin kaasuun.
Suutin 150 + kaksi prikkaa, vastaa hieman huonommin kaasuun mutta antaa paremmat tehot myös ylhäällä.
Suutin 160 + ei prikkoja, ei vastaa oikein terhakasti kaasuun mutta vääntää hyvin koko alueella.
Eli itse olen pitänyt "kompromissina" suutinta 150 ja kahta korotusprikkaa, tyhjäkäynnin ilmaruuvi 2.5 kierrosta auki.
Pääsuuttimella nimittäin säädetään lähinnä yläpään seokset, eli pääsuutin vaikuttaa lähinnä 3/4 > 4/4 kaasulla.
Neulan korkeudella lähinnä keskialueen(jolla kone käy yli 50% ajastaan) seokset, eli jtn. 1/3 > 3/4 kaasulla ja esim. JetPilot suuttimella alapään, tyhjäkäynniltä jonnekkin 1/4 kaasuun asti olevat seokset. Näin siis karkeasti ja lyhyesti sanottuna.
Viimeksi muokannut Hiikeri, 09 Touko 2008 03:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- mönkkäri_mika
- 2WD
- Viestit: 47
- Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:57
- Mönkijä:: Yamaha YFM 700 SE raptor
- Paikkakunta: YLVI
- Viesti:
Kaasarin ruuvit
Selvyyden vuoksi otin kuvan kaasarista, jos joku neuvoisi mitä ruuvia
kiristämällä saa potkua lisää...

kiristämällä saa potkua lisää...

-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Onpa hieman oudoissa paikoissa, nuo ruuvit.
Toinen on tyhjäkäynnin seosruuvi, luultavasti tuo ruuvi 2, ykköstä en osaa sanoa.
Seosruuvi on tavallisesti kaasarin pohjassa ja säädettävissä alta päin.
Katsoin myös tuota kiihdytyspumpun vivustoa. Ei kai se vipu ole väärällä puolella tuohon läpän akseliin nähden? Oletko itse purkanut ja kasannut sitä? En ymmärrä, miten se tuossa asennossa painaisi kiihdytyspumpun mäntää !?!
Toinen on tyhjäkäynnin seosruuvi, luultavasti tuo ruuvi 2, ykköstä en osaa sanoa.
Seosruuvi on tavallisesti kaasarin pohjassa ja säädettävissä alta päin.
Katsoin myös tuota kiihdytyspumpun vivustoa. Ei kai se vipu ole väärällä puolella tuohon läpän akseliin nähden? Oletko itse purkanut ja kasannut sitä? En ymmärrä, miten se tuossa asennossa painaisi kiihdytyspumpun mäntää !?!

- mönkkäri_mika
- 2WD
- Viestit: 47
- Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:57
- Mönkijä:: Yamaha YFM 700 SE raptor
- Paikkakunta: YLVI
- Viesti:
juu
Juu näin on jousi painaa...
Tosiaan ongelma oli tuolla sänkipellolla toi "räjähtävän" tehon puute,
eli kone ei vääntäny (mun mielestä) niin hyvin alakierroksilla mitä ennen.
Toinen juttu oli et kun veti täydet ja päästi kaasusta, paukahti aina putkessa.
Mut tääl foorumeis näytti olevan aikas kattavat oheet tosta kaasarin
säädöistä, joten tarvii eka tankata ne tonne aivolohkoon ja sit katella
miten peli kulkee!
Tosiaan ongelma oli tuolla sänkipellolla toi "räjähtävän" tehon puute,
eli kone ei vääntäny (mun mielestä) niin hyvin alakierroksilla mitä ennen.
Toinen juttu oli et kun veti täydet ja päästi kaasusta, paukahti aina putkessa.
Mut tääl foorumeis näytti olevan aikas kattavat oheet tosta kaasarin
säädöistä, joten tarvii eka tankata ne tonne aivolohkoon ja sit katella
miten peli kulkee!