Sivu 1/3
300 crossin kaasarin säätö?
Lähetetty: 09 Huhti 2008 19:30
Kirjoittaja Boris
Mitä säätöjä löytyy 300 crossin kaasarista ulkopuolelta? Ei ota ylimpiä kierroksia kunnolla vaan alkaa pörpöttää. Suutin on vaihdettu 150seen, ilman ottoa parannettu ja neulaa nostettu. Eli kaikki on hienosäätöä vailla, kun vaan tietäs mitä väännellä ja mistä.
Lähetetty: 10 Huhti 2008 13:56
Kirjoittaja kadet89
Hetkinen, onkohan siinä säätöä kuin tuo tyhjäkäynti?
Mulla tais olla 145 suutin ja sillä pelas hyvi.
Lähetetty: 10 Huhti 2008 15:27
Kirjoittaja metusalemi
mulla tuli sama ongelma kun laitoin 150 suuttimen ja vapaavirtaus suodattimen. laitoin vakio suodattimen paikoilleen niin ongelma loppui.
en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta tuossa yks kaveri mutuili että tuollainen alipaineluisti kaasari ei toimi jollei saa "imu" puolelle tarpeeksi alipainetta. tiiä sitten..

Lähetetty: 10 Huhti 2008 15:42
Kirjoittaja Repetti
No jos siinnä on sama Keihinin CVK 052 kuin Comanche Bullissa, joka on alipaineluistilla varustettu kaasari, siinnä ei ole kuin tyhjäkäynnin ilmaruuvi vasemmalla sivustalla.
Itse kokeilin vapaavirtaussuodinta, huononsi, joten pois ja originaali tilalle.
Pienentää alipainetta kaasarin imuipuolella, tarvittaisiin alipainesuppilo/ kartio, että luisti saisi riittävän alipaineen.
Vakioneulalla, vakiosuodattimella ja vakiopöntöllä seuraavat ovat toimineet hyvin:
Suutin 142 + kaksi korotusprikkaa, tehonpuutetta yläkierroksilla, vastaa hyvin kaasuun.
Suutin 150 + kaksi prikkaa, vastaa hieman huonommin kaasuun mutta antaa paremmat tehot myös ylhäällä.
Suutin 160 + ei prikkoja, ei vastaa oikein terhakasti kaasuun mutta vääntää hyvin koko alueella.
Eli itse olen pitänyt "kompromissina" suutinta 150 ja kahta korotusprikkaa, tyhjäkäynnin ilmaruuvi 2.5 kierrosta auki.
Erilaiset neulat olisivat varmasti se lisäelementti, mitä tässä tarvittaisiin.
Lähetetty: 11 Huhti 2008 09:03
Kirjoittaja Boris
Löysin mitä etsinkin ja sain Äijän toimimaan. Kaasarin oikealla, etu puolella kurkun alapuolella on pieni tasapää ruuvi jota kiristin 5 naksua ja taas kiertää. Ruuvin tarkoitusta en varmaksi tiedä, mutta kaveri epäili seos ruuviksi.
Kaks kertaa sain eilisissä ajoissa kaadettua katolleen!
Lähetetty: 01 Touko 2008 06:52
Kirjoittaja Hiikeri
Repetti kirjoitti:Suutin 142 + kaksi korotusprikkaa, tehonpuutetta yläkierroksilla, vastaa hyvin kaasuun.
Suutin 150 + kaksi prikkaa, vastaa hieman huonommin kaasuun mutta antaa paremmat tehot myös ylhäällä.
Suutin 160 + ei prikkoja, ei vastaa oikein terhakasti kaasuun mutta vääntää hyvin koko alueella.
Eli itse olen pitänyt "kompromissina" suutinta 150 ja kahta korotusprikkaa, tyhjäkäynnin ilmaruuvi 2.5 kierrosta auki.
Noiden perusteella näyttäisi että jopa toi 160 suutin olisi aika lähellä oikeaa.
Pääsuuttimella nimittäin säädetään lähinnä yläpään seokset, eli pääsuutin vaikuttaa lähinnä 3/4 > 4/4 kaasulla.
Neulan korkeudella lähinnä keskialueen(jolla kone käy yli 50% ajastaan) seokset, eli jtn. 1/3 > 3/4 kaasulla ja esim. JetPilot suuttimella alapään, tyhjäkäynniltä jonnekkin 1/4 kaasuun asti olevat seokset. Näin siis karkeasti ja lyhyesti sanottuna.
Lähetetty: 02 Touko 2008 16:05
Kirjoittaja metusalemi
keihinin suuttimet passaa suoraa.
Lähetetty: 02 Touko 2008 20:04
Kirjoittaja Hiikeri
metusalemi kirjoitti:keihinin suuttimet passaa suoraa.
Kiitän ja kumarran.
Edit, tuli vielä mieleen että minkäs kokoinen toi vakio kaasari muuten on?
Lähetetty: 03 Touko 2008 12:19
Kirjoittaja metusalemi
33mm
Kaasarin ruuvit
Lähetetty: 04 Touko 2008 15:50
Kirjoittaja mönkkäri_mika
Selvyyden vuoksi otin kuvan kaasarista, jos joku neuvoisi mitä ruuvia
kiristämällä saa potkua lisää...

Lähetetty: 04 Touko 2008 16:59
Kirjoittaja Hiikeri
Eipä kaasareissa ole mitään ihmeruuvia jolla saa potkua lisää, korkeintaan kadoksissa olevat tehot saa säätämällä seokset oikein.
Potkua saa lisää vaihtamalla koko kaasutin suorituskykyisempään.
Lähetetty: 04 Touko 2008 17:13
Kirjoittaja Repetti
Onpa hieman oudoissa paikoissa, nuo ruuvit.
Toinen on tyhjäkäynnin seosruuvi, luultavasti tuo ruuvi 2, ykköstä en osaa sanoa.
Seosruuvi on tavallisesti kaasarin pohjassa ja säädettävissä alta päin.
Katsoin myös tuota kiihdytyspumpun vivustoa. Ei kai se vipu ole väärällä puolella tuohon läpän akseliin nähden? Oletko itse purkanut ja kasannut sitä? En ymmärrä, miten se tuossa asennossa painaisi kiihdytyspumpun mäntää !?!

Lähetetty: 04 Touko 2008 17:56
Kirjoittaja Jonska
Jousihan tuota vipua liikuttaa! Kun kaasua avataan, läpän akselin päässä oleva lätkä missä tuo tappi on, joka painaa tuota kiihdytyspumpun vipua, kääntyy vapauttaen kyseisen vivun painamaan kiihdytyspumpun mäntää.
Näin vaikeasti minä sen pähkäilin

juu
Lähetetty: 04 Touko 2008 19:32
Kirjoittaja mönkkäri_mika
Juu näin on jousi painaa...
Tosiaan ongelma oli tuolla sänkipellolla toi "räjähtävän" tehon puute,
eli kone ei vääntäny (mun mielestä) niin hyvin alakierroksilla mitä ennen.
Toinen juttu oli et kun veti täydet ja päästi kaasusta, paukahti aina putkessa.
Mut tääl foorumeis näytti olevan aikas kattavat oheet tosta kaasarin
säädöistä, joten tarvii eka tankata ne tonne aivolohkoon ja sit katella
miten peli kulkee!
Lähetetty: 04 Touko 2008 19:56
Kirjoittaja Hiikeri
Onkos tossa 300 Crossin kaasarissa ns. kiinteä neula?