Comanchen tukivarsien puslat!

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Jeremy
3WD

Comanchen tukivarsien puslat!

Viesti Kirjoittaja Jeremy »

Löytyykö tuohon tieliikennemallin comancheen valmiita tukivarren puslia?
Hakua tuosta asiasta kokeilin tehdä, mutta mitään selvää vastausta en löytänyt! :cry:
Hiikeri
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Vois joku ehkä neuvoa jos olisi infoa että mihinkähän Comancheen? 200,300,crossi,bull 4wd jne?

Mutta ovat näköjään noita sorvuuttaneet kestävemmistä materiaaleista. Nylon, pronssi jne..
Jeremy
3WD

Itse siis tarvitsisin puslia comanche cross 200cc Tieliikenne mönkijään!
pollekuski
6WD

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

110cc saman merkkiseen ite sorvasin taka puslat nailonista ja kestää
menossa koneella jo 4 käyttäjä
Jeremy
3WD

Takahaarukan pusla on jo vaihdettu, mutta nyt kaipaisi etutukivarsien puslia!
vk
Noppeli
Mönkijä:: TGB Target 325
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vk »

Jeremy kirjoitti:Takahaarukan pusla on jo vaihdettu, mutta nyt kaipaisi etutukivarsien puslia!
Mistä hommasit takahaarukan puslan? Mulla 680km jälkeen Fuden takapää kiikkuu jo aika lailla.
Vesku
Jeremy
3WD

Takapusla on sorvattu itse...
Jeremy
3WD

Onko kenelläkään tietoa edes noista puslien mitoista? :roll:
puhvc
Noppeli

Viesti Kirjoittaja puhvc »

joo, tosiaa itekki tarttis takapäähän puslat. on nimittäin vanhat jo revitty irti ja nyt en sitte tiiä mistä sinne uudet saisin :(
PK
6WD

Viesti Kirjoittaja PK »

Lainaus Zorpaksen nettisivujen FAQ:sta:
"Takaswingin neulalaakeri:
Neulalaakeri Torrington ja tyyppi NKJ15/20A käy takaswingin putkeen."

Linkki: http://bashan-atv.com/modules.php?name=FAQ
opcaravan
6WD

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

PK kirjoitti:Lainaus Zorpaksen nettisivujen FAQ:sta:
"Takaswingin neulalaakeri:
Neulalaakeri Torrington ja tyyppi NKJ15/20A käy takaswingin putkeen."

Linkki: http://bashan-atv.com/modules.php?name=FAQ

Itse väsäsin tollein, ja en tiedä, mitä muuta tohon pakettiin pitäisi tehdä, mutta meinasi olla vähän vaikee homma... Laakerin sisämittahan ei käyny keskiakseliin (ainakaan minulla) ja siihen jäi vähän yli milli välystä. Oikeanlaisen holkin sorvaamalla varmasti saisi tosi hyvän. Itse sain ton pelittämään noilla laakereilla jotenkuten niin, että leikkasin vanhan pikkaisen väljän orig. puslan puoliksi, laitoin laakerin aluksi putkeen, sitten tämä puslan puolikas perään. Sai kirittyä tosi tiukaksi ja ainakin vielä pelittänyt.. Ja samalla laitoin swingin putken täyteen vaseliinia.

Itse kyllä kannattaisin nylonista sorvuuta. Takaswingi lähtee aika helpolla irti, irrotat orig. puslat veks, viet jollekin sorvuu pajalle ja saat varmasti toimivat puslat sieltä. Sitten voitelee sen paketin vaan kunnolla, niin uskoisin, et on puslaa pitkäksi aikaa.. Ja laakerithan ainakin täällä maksoivat 20€/kpl. Eli ei mitään ilmaisia nekään ja soveltaa piti. Jos jokin tuttu sorvari löytyy jostain, ni uskoisin, et halvemmalla saat nylonista. Noistahan vois joku harkita sellaistakin, että sorvuuttais pienen läjän noita ja möis eteen päin vaiks pienellä voitolla..??? Kysyntää varmaan olisi.. :D

Ja joku kun kyseli tuolla noista puslien mitoista, niin pituus muistaakseni 37mm, sisämitta n.14mm, ulkomittaa en muista. Ei oo nyt käsillä sitä vanhaa puslaa, mut tuota luokkaa taisi mitat olla.. Huom ei luotettava tieto, mut sinne päin. Tuon neulalaakerin pituus oli vain 20mm.. Ja sisämitta se 15mm ja keskiakselin (pultin) halkaisija 14mm luokkaa. Joku voisi tarkistaa nämä vanhan puslan koot luotettaviksi.. :D Omat vanhat tällä hetkellä 300km:n päässä..
Viimeksi muokannut opcaravan, 15 Touko 2008 15:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kulkine hakusessa
Jrx
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Jrx »

Tuo mainittu neulaakeri on sisämitaltaan 15mm ja mulla sen swingipultin paksuus on 13,8mm joten voipi olla että on hieman väljähkö. Ainakin mehtämallin kohdalla asia on näin, TL mallista en tiedä.
opcaravan
6WD

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Jrx kirjoitti:Tuo mainittu neulaakeri on sisämitaltaan 15mm ja mulla sen swingipultin paksuus on 13,8mm joten voipi olla että on hieman väljähkö. Ainakin mehtämallin kohdalla asia on näin, TL mallista en tiedä.
Juuri näin myös TL-mallissa... :lol:
Kulkine hakusessa
Jeremy
3WD

Onko kenelläkään tiedossa etutukivarsien puslia tai edes niitten mittoja?
vk
Noppeli
Mönkijä:: TGB Target 325
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vk »

opcaravan kirjoitti: Itse kyllä kannattaisin nylonista sorvuuta. Takaswingi lähtee aika helpolla irti, irrotat orig. puslat veks, viet jollekin sorvuu pajalle ja saat varmasti toimivat puslat sieltä. Sitten voitelee sen paketin vaan kunnolla, niin uskoisin, et on puslaa pitkäksi aikaa.. Ja laakerithan ainakin täällä maksoivat 20€/kpl. Eli ei mitään ilmaisia nekään ja soveltaa piti. Jos jokin tuttu sorvari löytyy jostain, ni uskoisin, et halvemmalla saat nylonista. Noistahan vois joku harkita sellaistakin, että sorvuuttais pienen läjän noita ja möis eteen päin vaiks pienellä voitolla..??? Kysyntää varmaan olisi.. :D
Täältä tulee tilaus heti takaswingin puslista, jos joku rupeaa tekemään. Maksan miellelläni pienen vaivan palkan tekijälle. Sen verran tuo Fuden swingi jo keikkuu, että pitäs jotain tehdä.
Vesku
Vastaa Viestiin