Mulla ois tollanen 200cc tieliikenne mönkkäri ja kiinnostas tie minkälaisia vaimentimia ootte laittanu ton alkuperäisen tilalle? tohan alkuperäinen taitaa olla pahin tehon hävittäjä koko vehkeessä. Täällä tais joku kirjoittaa shinerayn jotkin osat keulaan kävis pienellä modaamisella. Käviskö/oisko tommoisesta mitään hyötyä? http://www.motomaurits.com/tuote.php?id=1224
Melkein saman asian ajais varmaan ku laittais mettämallin äänenvaimentimen. Ei taida paljo ahdistaa ku vertaa vaikka tl version ääniä tohon mettämalliin niin kyl mettämallissa kovemmat on.
Itselläni pelaa comanche parhaiten tuolla omalla vaimentimellaan....
Omistan tehoputkenkin, mutta parhaiten tuntuisi toimivan "vähän avarretulla" alkuperäis vaimentimella!
modasin ittelleni nelisatasesta monttupyörästä peräisin olevan änärin päpättää melko kovasti sillä, kuitenki kyllähän tuolla ilkee vielä kylillä ajella kun ajelee pikkukaasulla.
Mulla vähän sama juttu. on jonku 250cc Crossi putki. Aika kovat äänet tuli mutta pintakaasulla kehtaa mennä.. =) Jonkun isomman vekottimen putkella sais varmaan murinat alemmalle taajuudelle ja sitä kautta siedettävämmäksi.
Mielestäni tollaseen 200cc comsuun ei kannata hirveitä rahoja sijoittaa johonkin putkistoon. Sen takia itse porasin pitkällä poranterällä joka oli halkaisijaltaan ulostulon kokoinen koko vaimentimen mitalta väliseinät puhki. Vääntöä tuli selkeästi lisää ja äänetkin pysyivät lähes normaaleina.
Oisko sitten järkee vaihtaa toi crossin vaimennin? ei oo hirvee investointi. toi omansa putki tuntuu niin tukkoselta ja onpaljon kirjoiteltu että pahin tehon syöjä/hävittäjä ois toi putki.
Tpower kirjoitti:Mielestäni tollaseen 200cc comsuun ei kannata hirveitä rahoja sijoittaa johonkin putkistoon. Sen takia itse porasin pitkällä poranterällä joka oli halkaisijaltaan ulostulon kokoinen koko vaimentimen mitalta väliseinät puhki. Vääntöä tuli selkeästi lisää ja äänetkin pysyivät lähes normaaleina.
Saman toteutuksen tein minäkin ja hyvin pelaa! Kai se on "katti" mikä tuossakin comanchen putkessa ahdistaa!
Mä en edelleenkään lähtisi rikkomaan vakio putkea... Katsastukseen on kumminkin pakko mennä vakio putkella ja katalysaattorilla. Tiedä sitten paljonko maksaa Gernilla uus takapönttö..
Eihän tuo vajaa 90 ekee oo hirveesti. Mutta pitääkö tilata kaikki pätkät vai pystyykö vaimentajasta ja takapätkästä tekeen? En meinaa särkee alkuperäistä ku pitäähän toi joskus katsastaa.
humppalulla kirjoitti:Eihän tuo vajaa 90 ekee oo hirveesti. Mutta pitääkö tilata kaikki pätkät vai pystyykö vaimentajasta ja takapätkästä tekeen? En meinaa särkee alkuperäistä ku pitäähän toi joskus katsastaa.
Eipä tuo vakiovaimentimen läpiporaus katsastukseen taida vaikuttaa millään tavalla. Äänet ei juurikaan muutu eikä katti poistu niin päästöt pysyy samassa. En tiedä miten tukkosia nää mönkkärin katit on mutta prätkäpuolelta löytyy kokemusta niiden poistamisesta/vaikutuksesta tehoihin. Esim. Hayabusassa vaikuttaa peräti 1-2hv katin poisto joten sellaista eroa ei huomaa millään tavalla.