200cc comanche turbo tiemalli
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46
200cc comanche turbo tiemalli
rojektina 200cc comanche + turbo..
tällä hetkellä muutoksia jotain.
runko vakio
takahaarukka ja takaakseli (300cc comanche)
laskettu n. 5cm maavaraa
edessä 26cm tolpat, takana vakio (tulee takahaarukan alapuolelle kiinni)
300cc comanche kalvo kaasari
300cc comanchen alu vanteet ja maxxis katu renkaat
tarkoituksena ois tehdä hieman pirteämpi katuraaseri..
turbotus kuitenkin ensimmäinen joten vinkit kelpaa..
kuvia tulee kun saan otettua..
tällä hetkellä muutoksia jotain.
runko vakio
takahaarukka ja takaakseli (300cc comanche)
laskettu n. 5cm maavaraa
edessä 26cm tolpat, takana vakio (tulee takahaarukan alapuolelle kiinni)
300cc comanche kalvo kaasari
300cc comanchen alu vanteet ja maxxis katu renkaat
tarkoituksena ois tehdä hieman pirteämpi katuraaseri..
turbotus kuitenkin ensimmäinen joten vinkit kelpaa..
kuvia tulee kun saan otettua..
no eihän tohon mene kun se 500€-maksimissaan 1000€. Ja tehoja vakiona sen 15hp, turbolla 25-30hp, joten ei tolla taivaisiin lennätä ja comucan ohjaus riittää varmasti ihan hyvin. Ja onhan turbotus viisaampaa kun 400€ putkiston osto, josta hyöty lähinnä ääniin.
Kai alakertaan tulee kunnon laakerit (koyo,skf) ja kytkimeen jäykemmät jouset?
Turbo tulee vissiin pakopuolelle?
Kai alakertaan tulee kunnon laakerit (koyo,skf) ja kytkimeen jäykemmät jouset?
Turbo tulee vissiin pakopuolelle?
Eihän alkuperäinen ajettavuus riitä edes kävelyvauhtiin.Greddy kirjoitti:no eihän tohon mene kun se 500€-maksimissaan 1000€. Ja tehoja vakiona sen 15hp, turbolla 25-30hp, joten ei tolla taivaisiin lennätä ja comucan ohjaus riittää varmasti ihan hyvin. Ja onhan turbotus viisaampaa kun 400€ putkiston osto, josta hyöty lähinnä ääniin.
Kai alakertaan tulee kunnon laakerit (koyo,skf) ja kytkimeen jäykemmät jouset?
Turbo tulee vissiin pakopuolelle?
Pakopuolelle? Ei kyllä sitä varmaan tulee pyörittämään hamsterin juoksupyörä.
Mees xx-racingi kiilloottaa vaikka derbis ketjuja....X-Race kirjoitti:Eihän alkuperäinen ajettavuus riitä edes kävelyvauhtiin.Greddy kirjoitti:no eihän tohon mene kun se 500€-maksimissaan 1000€. Ja tehoja vakiona sen 15hp, turbolla 25-30hp, joten ei tolla taivaisiin lennätä ja comucan ohjaus riittää varmasti ihan hyvin. Ja onhan turbotus viisaampaa kun 400€ putkiston osto, josta hyöty lähinnä ääniin.
Kai alakertaan tulee kunnon laakerit (koyo,skf) ja kytkimeen jäykemmät jouset?
Turbo tulee vissiin pakopuolelle?
Pakopuolelle? Ei kyllä sitä varmaan tulee pyörittämään hamsterin juoksupyörä.
Turbon voi sijoittaa joko ennen kaasaria (pakopuolelle) taikka sitten kaasarin jälkeen (imupuolelle).
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46
joo tekemisen iloksihan tuota teen..
ajettavuuteen sen verran että pitäisi ainakin jonkun verran vaikuttaa ko ylätukivarsia toin 2cm takapäin..
eli ylhäältä katottuna yläpallonivel takempana kuin alapallo..
pitäisi vaikuttaa huomattavasti kääntämiseen..
muutenhan mönkijä on lähes täysin jäykkä eli ajettavuutta ei mahdottomasti ole kuin ratapinnalla..
kaasari tulee turbon imupuolelle (eli ns. väärällepuolelle)
kone on täysin vakio muuten tällähetkellä kytkimen jouset tulee jäykemmät.
ajettavuuteen sen verran että pitäisi ainakin jonkun verran vaikuttaa ko ylätukivarsia toin 2cm takapäin..
eli ylhäältä katottuna yläpallonivel takempana kuin alapallo..
pitäisi vaikuttaa huomattavasti kääntämiseen..
muutenhan mönkijä on lähes täysin jäykkä eli ajettavuutta ei mahdottomasti ole kuin ratapinnalla..
kaasari tulee turbon imupuolelle (eli ns. väärällepuolelle)
kone on täysin vakio muuten tällähetkellä kytkimen jouset tulee jäykemmät.
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 23 Loka 2008 20:46
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Ootpas madaltanu aikalailla tota. Katoppa huvikseen miten läheltä ketju menee swingin kiinnituksen alapuolta. Mulla perän madalluksen jälkeen ketju raapi koko ajan swingiä, joten jouduin nostamaanswingin kiinnitys pistettä. Nii kerroinpa vaan ettei tuu sitte yllätyksenä. Tuossa vielä kuva selventämään mitä tarkotan. http://www.retale.net/puslat.html
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Turbolta imuaukolle on kyllä aika pitkä matka
, toimii se noinki mutta kännistettävyys ja kaasuunvastaavuus on vähä sinne päin... Kun sulla on tuo kalvokaasarikin, niin oisit paineistanut sen ja laittanut turbon ennen kaasaria, rokkais pikkasen paremmin.

- Jippanen
- Tracks
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
- Mönkijä:: 2 rengasta
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
En yhtään osaa varmaks sanoo mut voi olla mahollista että on modattu kun vaihdettu 300cc takaswingikin..HemPPaz kirjoitti:Ootpas madaltanu aikalailla tota. Katoppa huvikseen miten läheltä ketju menee swingin kiinnituksen alapuolta. Mulla perän madalluksen jälkeen ketju raapi koko ajan swingiä, joten jouduin nostamaanswingin kiinnitys pistettä. Nii kerroinpa vaan ettei tuu sitte yllätyksenä. Tuossa vielä kuva selventämään mitä tarkotan. http://www.retale.net/puslat.html
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s