Sivu 1/5

200cc comanche turbo tiemalli

Lähetetty: 23 Loka 2008 20:56
Kirjoittaja isopahkala
rojektina 200cc comanche + turbo..

tällä hetkellä muutoksia jotain.

runko vakio
takahaarukka ja takaakseli (300cc comanche)
laskettu n. 5cm maavaraa
edessä 26cm tolpat, takana vakio (tulee takahaarukan alapuolelle kiinni)
300cc comanche kalvo kaasari
300cc comanchen alu vanteet ja maxxis katu renkaat

tarkoituksena ois tehdä hieman pirteämpi katuraaseri..
turbotus kuitenkin ensimmäinen joten vinkit kelpaa..

kuvia tulee kun saan otettua..

Lähetetty: 23 Loka 2008 21:22
Kirjoittaja B12
No ei siitä mitään tehopeliä tule turbollakaan. Sanoisinpa vaan, että ei maksa oikein vaivaa. Tietysti rakentelun iloahan siitä saa ja ei jokapojalla ole samanlaista.

Lähetetty: 24 Loka 2008 08:51
Kirjoittaja X-Race
Ensimmäiseksi kannattaa korjata etupään geometria. Mielummin kannattaa silti ottaa lähtökohdaksi joku muu laite, jossa on valmiiksi ajettavuus kunnossa.

Lähetetty: 24 Loka 2008 09:06
Kirjoittaja Duster
Jo tuon 300 komukan etupää on satakertaa parempi kuin 200.sen.

Lähetetty: 24 Loka 2008 09:31
Kirjoittaja Greddy
no eihän tohon mene kun se 500€-maksimissaan 1000€. Ja tehoja vakiona sen 15hp, turbolla 25-30hp, joten ei tolla taivaisiin lennätä ja comucan ohjaus riittää varmasti ihan hyvin. Ja onhan turbotus viisaampaa kun 400€ putkiston osto, josta hyöty lähinnä ääniin.

Kai alakertaan tulee kunnon laakerit (koyo,skf) ja kytkimeen jäykemmät jouset?

Turbo tulee vissiin pakopuolelle?

Lähetetty: 24 Loka 2008 10:39
Kirjoittaja X-Race
Greddy kirjoitti:no eihän tohon mene kun se 500€-maksimissaan 1000€. Ja tehoja vakiona sen 15hp, turbolla 25-30hp, joten ei tolla taivaisiin lennätä ja comucan ohjaus riittää varmasti ihan hyvin. Ja onhan turbotus viisaampaa kun 400€ putkiston osto, josta hyöty lähinnä ääniin.

Kai alakertaan tulee kunnon laakerit (koyo,skf) ja kytkimeen jäykemmät jouset?

Turbo tulee vissiin pakopuolelle?
Eihän alkuperäinen ajettavuus riitä edes kävelyvauhtiin.

Pakopuolelle? Ei kyllä sitä varmaan tulee pyörittämään hamsterin juoksupyörä.

Lähetetty: 24 Loka 2008 13:38
Kirjoittaja Greddy
X-Race kirjoitti:
Greddy kirjoitti:no eihän tohon mene kun se 500€-maksimissaan 1000€. Ja tehoja vakiona sen 15hp, turbolla 25-30hp, joten ei tolla taivaisiin lennätä ja comucan ohjaus riittää varmasti ihan hyvin. Ja onhan turbotus viisaampaa kun 400€ putkiston osto, josta hyöty lähinnä ääniin.

Kai alakertaan tulee kunnon laakerit (koyo,skf) ja kytkimeen jäykemmät jouset?

Turbo tulee vissiin pakopuolelle?
Eihän alkuperäinen ajettavuus riitä edes kävelyvauhtiin.

Pakopuolelle? Ei kyllä sitä varmaan tulee pyörittämään hamsterin juoksupyörä.
Mees xx-racingi kiilloottaa vaikka derbis ketjuja....

Turbon voi sijoittaa joko ennen kaasaria (pakopuolelle) taikka sitten kaasarin jälkeen (imupuolelle).

Lähetetty: 24 Loka 2008 14:04
Kirjoittaja X-Race
Tiedän, mutta en ole ennen kuullut puhuttavan pakopuolesta imupuolella.

Lähetetty: 24 Loka 2008 14:11
Kirjoittaja isopahkala
joo tekemisen iloksihan tuota teen..

ajettavuuteen sen verran että pitäisi ainakin jonkun verran vaikuttaa ko ylätukivarsia toin 2cm takapäin..

eli ylhäältä katottuna yläpallonivel takempana kuin alapallo..
pitäisi vaikuttaa huomattavasti kääntämiseen..

muutenhan mönkijä on lähes täysin jäykkä eli ajettavuutta ei mahdottomasti ole kuin ratapinnalla..

kaasari tulee turbon imupuolelle (eli ns. väärällepuolelle)

kone on täysin vakio muuten tällähetkellä kytkimen jouset tulee jäykemmät.

Lähetetty: 24 Loka 2008 15:16
Kirjoittaja isopahkala
pudjetti on mönkijässä erittäin pieni vakuutusmaksut taitaa olla suurin meno. :D osina käytetään nurkista löytyviä kamppeita..

ahtimena joku kkk oisko 3f

pako 46mm ja imu n.38mm

kantta joutuu hieman siistimään ja löytyis ylimääräinen nokkaakselikin vois koittaa hivasta vähän jyrkempää..

Lähetetty: 24 Loka 2008 16:33
Kirjoittaja isopahkala

Lähetetty: 24 Loka 2008 17:06
Kirjoittaja JäyPii
laitahhan videoo kun on savut otettu koneesta irti.

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Lähetetty: 25 Loka 2008 10:28
Kirjoittaja HemPPaz
Ootpas madaltanu aikalailla tota. Katoppa huvikseen miten läheltä ketju menee swingin kiinnituksen alapuolta. Mulla perän madalluksen jälkeen ketju raapi koko ajan swingiä, joten jouduin nostamaanswingin kiinnitys pistettä. Nii kerroinpa vaan ettei tuu sitte yllätyksenä. Tuossa vielä kuva selventämään mitä tarkotan. http://www.retale.net/puslat.html

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Lähetetty: 25 Loka 2008 10:59
Kirjoittaja Greddy
Turbolta imuaukolle on kyllä aika pitkä matka :?, toimii se noinki mutta kännistettävyys ja kaasuunvastaavuus on vähä sinne päin... Kun sulla on tuo kalvokaasarikin, niin oisit paineistanut sen ja laittanut turbon ennen kaasaria, rokkais pikkasen paremmin.

Re: 200cc comanche turbo tiemalli

Lähetetty: 25 Loka 2008 11:25
Kirjoittaja Jippanen
HemPPaz kirjoitti:Ootpas madaltanu aikalailla tota. Katoppa huvikseen miten läheltä ketju menee swingin kiinnituksen alapuolta. Mulla perän madalluksen jälkeen ketju raapi koko ajan swingiä, joten jouduin nostamaanswingin kiinnitys pistettä. Nii kerroinpa vaan ettei tuu sitte yllätyksenä. Tuossa vielä kuva selventämään mitä tarkotan. http://www.retale.net/puslat.html
En yhtään osaa varmaks sanoo mut voi olla mahollista että on modattu kun vaihdettu 300cc takaswingikin..