Sivu 1/3

Katsastus kyssäri

Lähetetty: 05 Tammi 2009 19:46
Kirjoittaja kane04
Oma mönkijän pitäisi katsastaa ensi vuonna ja tuli mieleen että alkaako katsastusmies v*ttuilee jos ei ole peukalokaasun rajotin paikallaan, vai hylkääkö jopa?

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 08 Tammi 2009 23:55
Kirjoittaja MikaR
Poistin kaikki kysyjän asialinjasta poikkeavat kommentit :mrgreen:

Jos on meikäläisen tekemisistä jotain kommentoitavaa, niin tästä löytyy sille paikka :axe:

Modena kun joudun toimimaan foorumin sääntöjen mukaan :lol:

Mika

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 09 Tammi 2009 05:42
Kirjoittaja Barossa
kane04 kirjoitti:...alkaako katsastusmies v*ttuilee jos ei ole peukalokaasun rajotin paikallaan, vai hylkääkö jopa?
Tuskin missään kirjoissa ja kansissa on sanottu, että kaikkien tieliikennemönkijöiden tehorajoitus on toteutettu juuri ko. ruuvin avulla..
Jotenka erittäin vahvasti vois olla siinä uskossa että ei. :wink:

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 09 Tammi 2009 08:06
Kirjoittaja gamo500
Mutta,kun laite on tyyppihyväksytty,niin niissä papereissa,on maininta miten kuristus on toteutettu.Ja tämä on tosi.Ja ne on löydyttävä sieltä,jos katsuri haluaa(viitsii)niitä vaatia!

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 09 Tammi 2009 11:01
Kirjoittaja retale76
ei helevata :) onko se nyt niin vaikeaa laittaa siihen sopiva M5 kierteellä oleva ruuvi jos noin ahistaa? jos se olisi oikeasti tehonrajoittajana näissä ja tyypitetty niin silloin tuo kyseinen ruuvi olisi sinetöity.

pikkusen käyttämällä maalaisjärkeä tästäkin olisi selvitty.

osa viesteistä poistettiin asiattomasti koska ne sisältivät jo vastauksenkin kysymykseen! mutta puusilmätoiminta on näköjään vallannut tämänkin mestan. jos vitsi ei henkilökohtaisesti naurata jotain, se saattaa kuitenkin jotain muuta naurattaa. kaikki ei ole tosikkoja

tuokin x-racen kommentti oli juuri niin asiallinen kuin tämmöiseen kysymykseen voi olettaakkin. ja näinä aikoina ei liian sextistinenkään :)

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 09 Tammi 2009 11:27
Kirjoittaja Roosa999
Täällä ei tietoisesti ole puusilmätoimintaa, vaan pyrimme pidättäytymään asialinjalla. Jokaisen Moden linja on edustaa hänen omaa kantaansa moderoinnissaan ja sen herkkyydessä. Tässä MikaR toimi palstan kirjoitettujen sääntöjen mukaan...

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 10 Tammi 2009 19:16
Kirjoittaja Jippanen
No mikäs comanche kyseessä? Ei vissii taida missään comanchessa tulla tota 15kw:ta täyteen että tarvis jotain kuristimia? Eli kyllä mä luulen että läpi menee :)

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 11 Tammi 2009 11:29
Kirjoittaja Otra
Ei sillä 15Kw ole mitään väliä koska Comanhe on katsastettu sille 9,5Kw (vai paljon se oli). Joten silloin ei saa olla yli 9,5Kw ilman muutoskatsastusta. Mutta tuskin puuttuvat pelkkään ruuvin puuttumiseen koska harvemmalla katsastuskonttorilla on testipenkkiä.

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 11 Tammi 2009 21:51
Kirjoittaja bashanisti
9.2 kW lukee CoC paperissa muttei mitään kuristuksista. Tyyppihyväksyntäpapereissa voi ehkä olla jotain, mutta saako niitä yksityinen käsiinsä jotenkin ja jos niin mistä?

CoC paperissa lukee myös renkaiden koot. Miten rengaskoon muuttamiseen liittyvät säännöt menevät mönkijöissä? Näitähän liikkuu ties minkä kokoisilla fillareilla todellisuudessa, monet jälleenmyyjätkin ovat myyneet esim. Maxxiksen 22x10-10 renkaita taakse soikeiden 20x10-10 renkaiden tilalle. Tyhmempikin katsastusmies osaa katsoa rengaskoon sivussa olevista merkinnöistä joten jos jotain muutoskatsastusvaatimuksia tai muita määräyksiä on, kiinnijäämisen riski on olemassa.

Jos mennään samojen sääntöjen mukaan kuin henkilöautoissa niin renkaan halkaisijaa saa kasvattaa korkeintaan 51 mm. Koska vannekoko ei muutu yli 26 milliä tai leveys 30 milliä niin muutoskatsastusta ei tarvita ja kyiseinen rengaskoko olisi sallittu.

Moottoripyörien ja mopojen osalta säädökset taas sanovat ettei eturengas saa olla takarengasta pienempi nimellishalkaisijaltaan. Jos mennään näiden mukaan 22x10-10 takana ja 21x7x10 edessä ei olisi sallittu yhdistelmä.

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 10 Maalis 2010 18:53
Kirjoittaja miigu
Mites on porukalla menny katsastukset ? onko tullu sanomista mistää ? ja mitenkähän tarkkoja ovat noista putkista, itellä loppu pönttöä hieman avarrettu, mutta muuten vakio putki tuleekohan sen takia hylsy vai pitäskö suosiolla hommata vakio loppu pönttö. äänet on vähän kovemmat ku vakio putkessa, mutta ei mitkää järkky kovat.

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 10 Maalis 2010 21:32
Kirjoittaja Paffander
Viime viikolla käytin omani (cross 200 TL, vm2007) katsastuksessa ja meni läpi huomautuksitta, woohoo :D Valot yms. katottiin melko tarkkaan eikä mitään suurempaa vikaa löytyny, kun on tullu tehtyä tota ennaltaehkäsevää huoltoo. Tehoputki oli kiinni, muttei siitä mitään sanomista tullu, kun on niin siistin näkönenkin ja ei ollu ongelmia päästöjen kanssa. Toki asiaan saatto vaikuttaa se, että se on pakoputkisuunnittelijan väkertämä pönttö eikä mikä tahansa omavalmiste.

Jarrut katsastusmies testas nopeesti ajamalla, kypärää käyttämättä prkl. Jarruissa ei mitään vikaa ollu ja tuli merkintä "jarrutesti hyväksytty". Etupää katottiin melko tarkasti ja eihän se nyt ollut yllätys, että raidetangon päistä tuli sanomista, mutta kun näytin että mulla on uudet osat mukana vaihtamista odottamassa niin se katottiin sormien läpi. Onneks asioista voi aina neuvotella :) Renkaita se zoomaili aika kauan. Ilmeisesti se katto vaan, että niistä löytyy E-hyväksyntä, kun ei sanonu mitään tuuman liian leveistä renkaista.

Eipä siinä kovin kauaa menny, kun tiesi näyttää katsastusmiehelle missä on koneen ja rungon numerot yms. Olihan se hirveen hintasta, 64€ vajaan 15 minuutin hommasta, mutta onpahan nyt taas kahdeks vuodeks leimaa. Että näin siis Mikkelissä.

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 19 Maalis 2010 18:23
Kirjoittaja Jeremy
Omaan Comancheen on vaihdettu mersun nivelet ala-tukivarsiin...
Kelpaakohan tuollainen viritelmä katsastukseen?

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 21 Huhti 2010 13:02
Kirjoittaja wama
Kävin hakemassa omaani leiman pariksi vuodeksi eteenpäin!

Katsastusta varten uusin ulommat raidetangon pallonivelet. Vasen etupyörän laakeri on kuulemma vähän väljä. Pakokaasuissa oli liikaa happea. Katsastusmies tukki/tiivisti pakoputken pään hanskalla, niin hapetusjärjestelmä ei saanut liikaa happea putkeen ja päästiin vitosen alle. Näin ymmärsin asian. Kuulemma jossain Mazdoissa on sama homma, että oikeita pakokaasuarvoja on mahdoton saada, kun putkeen tungetaan lisähappea kattia varten. Katsastus maksoi 64€, josta pakokaasumittaus maksoi 19€. Maxxiksen isommista kumeista ei katsastaja ollut kiinnostunut. Eikä myöskään virityksistä.

Yhtää puslaa en ole mönkijääni uusinut, mutta ajankin sen ajan vuodesta, kun tiet ovat märkiä tai lumisia, joten ne eivät ole joutuneet koville. Kilsoja on kertynyt 1800. Laite cross 200 TL, vm2007.

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 21 Huhti 2010 15:56
Kirjoittaja Jeremy
Mistä löysit nuo raidetangon päät? Vai ostitko alkuperäiset?

Re: Katsastus kyssäri

Lähetetty: 21 Huhti 2010 20:37
Kirjoittaja P205GTI
Otetaankos näissä päästömittaus ainoastaa tyhjäkäynniltä vai kierroksillakin?