Sivu 1/1

200tl iskarien säädöt

Lähetetty: 14 Helmi 2009 21:57
Kirjoittaja bashanisti
Missä asennossa olette pitäneet jousilautasten säätöä edessä ja takana?

Itselläni on ollut takana jousi niin löysällä kuin mahdollista ja edessä säätö suunnilleen puolivälissä. Etupää ei paljoa ole tuntunut painuvan kyytiin istuttaessa joten kokeilin äsken ruuvata säädöt mahdollisimman matalalle edessäkin. Jousissa on tässäkin asennossa aika reilusti esijännitystä.

Etupää laski selvästi ja nyt näyttäisi löytyvän vähän ulosjoustovaraakin. 88 kg kuskin pomppiessa etupuskurin päällä sai etupään pohjaamaan kumeihin asti, mutta en usko että tuota ajossa käytännössä tapahtuu. En ehtinyt vielä koeajolle mutta huomenna olisi tarkoitus testata mitä muutos vaikutti.

Iskareiden kiinnityspisteet ovat vielä vakiot, iskarien alapää edessä ulommissa reiissä.

Re: 200tl iskarien säädöt

Lähetetty: 15 Helmi 2009 16:14
Kirjoittaja bashanisti
Nyt on ajettu ja etupää on kyllä parempi kuin aikaisemmin. Takapäätä pitäisi saada vähän alemmas, täytyy varmaan tehdä uutta kiinnityspistettä iskarille.

Re: 200tl iskarien säädöt

Lähetetty: 18 Helmi 2009 15:48
Kirjoittaja HemPPaz
Takaiskarin kiinnityspistettä kannattaa muutta jos haluaa parempaa ajettavuutta. Pelkillä iskareiden esijäykkyyksien säätämisillä ei paljoa kannata muutoksia hakea. Katoppa kuvat miten ite oon takahaarukkaa muuttanu että olen saanut perää madallettua. Ajettavuus on niin hyvä että voi hyvinkin yhdellä kädellä ajaa.
http://kuvablogi.com/nayta/1652543/ Ongelmana on vielä se että kovassa ajossa takarengaat iskee noihin itsetehtyihin takalokareihin ja että iskari on menny jo melko sököksi. Onko muuten kukaa purkanu noita iskareita että voisko niitä huoltaa?

Re: 200tl iskarien säädöt

Lähetetty: 09 Huhti 2009 21:27
Kirjoittaja Jeremy
HemPPaz kirjoitti:Takaiskarin kiinnityspistettä kannattaa muutta jos haluaa parempaa ajettavuutta. Pelkillä iskareiden esijäykkyyksien säätämisillä ei paljoa kannata muutoksia hakea. Katoppa kuvat miten ite oon takahaarukkaa muuttanu että olen saanut perää madallettua. Ajettavuus on niin hyvä että voi hyvinkin yhdellä kädellä ajaa.
http://kuvablogi.com/nayta/1652543/ Ongelmana on vielä se että kovassa ajossa takarengaat iskee noihin itsetehtyihin takalokareihin ja että iskari on menny jo melko sököksi. Onko muuten kukaa purkanu noita iskareita että voisko niitä huoltaa?



ei näy kuvia?

Re: 200tl iskarien säädöt

Lähetetty: 11 Huhti 2009 19:08
Kirjoittaja hdsdhffsh
Vaihdoin tuossa jonkun KYB merkkisen kelkan iskarin taakse, niin muuttui 100x paremmaksi iskunvaimennus, siis alkuperäiseen verrattuna. Iskari oli noin 5cm pitempi mutta laitoin sen madalluspalikkaan kiinni niin tuli saman korkuinen kuin vakiosta. suosittelen orkkis iskarin polttamista..