Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Xrust
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2014 19:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Xrust »

koskt kirjoitti:Moro. Tässä nyt mahdollisesti hankkimassa Bashan BS250-11B mönkkäriä. Onko 1000km ajettu kiinan ihme jo aivan loppuun ajettu vai kestääkö noi minkä verran ajoo?
Kyllä se kestää ajoa! Tarkistaa vaan välykset ja vaihtaa kiinan holkit asianmukaisiin ja ei muuta kuin vetoja. Ei ne niin huonoja ole! Ihmisillä on nyt vaan taipumus väittää että kaikki mikä tulee kiinasta olisi paskaa :D Onhan niissä laaduntarkkaillussa poikkeustapauksia mutta ei ole sellaista osaa joka yli parinkympin maksais :D joten satasella kun hakee kasan holkkeja ja muttereita ja ottaa muutaman olut tuopin niin seuraavana päivänä se on kuin uusi :D
Leikka
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Kesä 2014 20:44
Mönkijä:: bashan bs250s-11b
Paikkakunta: vantaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Leikka »

Xrust kirjoitti:Swingin laakeria löytyy esim saksasta. Ebay.de
Tuossa linkki: http://www.ebay.de/itm/Bashan-200-BS200 ... 484882b1db
Juu nuo laakerit löysin kyllä mutta siellä on senverta iso välys että kannattaako enään pelkkiä laakereita lähtee vaihtaa ???

Ja oisko sinne mitään vähän kestävämpää keksintöä ??
era-koira
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Joulu 2013 12:13
Mönkijä:: bashan bs200-7 tl
Paikkakunta: salahmi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja era-koira »

se vaijeri käsijarrun purin pois ja laitoin tilalle nestejarru kahan mut näytti olevan liian pienellä nestepääl. ei kun hhommata ison kykky pyörän nestejarru kahva. oliko muka pv pulttijako justiinsa sopiva vai pitiks pyöristellä niit? mun piti ainakin kun muokkasin omaan
Xrust
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2014 19:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Xrust »

era-koira kirjoitti:s oliko muka pv pulttijako justiinsa sopiva vai pitiks pyöristellä niit? mun piti ainakin kun muokkasin omaan
Suis en edes laittanut sitä ratasta sillä mulla on 520 ketju. 31 piikkinen tuli saksasta joka oli just mun vempaita varten ja istui täydellisesti!
Xrust
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2014 19:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Xrust »

Voiko joku ystävällisesti suositella mulle edullisia peltivanteita eteen? 4x156 on jako ja 10" koko. Ostin mönkijävarikosta ams yleisvanteen ja se ei sopinut johtuen mun keskiöstäni. Jouduin muokkaamaan vähän niin nyt istuu ja on paremmat mut ravistaa silti. Toinen rengas pomppii kun hullu piikkimatolla 80 vauhdissa.
Leikka
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Kesä 2014 20:44
Mönkijä:: bashan bs250s-11b
Paikkakunta: vantaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Leikka »

Juu ei ollukkaan swingin laakereissa niin iso välys kun luuli . Vaan avatessa huomassa että se sisäholkii ei kiristykkän suoraaan runkuoavasten vaan "ui" vapaasti siinä pultin päällä ..

Nooh se tuli sitten korjattua sopivan kokoisella prikalla :badgrin:

Mutta sitten seuraavaan asiaan onko jollain tallellla taka-akselin laakereiden ja stefukoiden numeroita ???

Ja pistetään nyt iskari asiaa viellä !! Eli mitä iskareita ootte kulkineihin laitanu ?? Pitäs saada suht edulliseen melko reipas madallus verrattuna orkkikseen !!
Xrust
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2014 19:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Xrust »

Tästä ollaan puhuttu ja paljon mutta kysytääs vielä kerran!
Kaasarin säätö, kulkineessani ei ole vaihdettu kuin takapönttö ja on 250 kuutioinen kyseessä.

Kun ajaa isolla vaihteella kierrosalueella 4500-5500 toimii hyvin jos taas heittää pienemmälle ja ajaa samoilla kierrosalueilla paukahtaa vähä väliä putkessa, vedättäessä ei pauku. Samoin kuin tekee moottorijarrutuksen paukahtelee.
Tyhjäkäynniltä kun painaa kaasun pohjaan tukehtuu. Lähtee hyvin käyntiin ja toimii muuten. Neula on ihan ylimmässä kolossa ja seosruuvi auki noin 3,5 kierrosta.

Tulpan väri hiekanruskea.

Käyköhän vehje laihalla vai rikkaalla?
Koitin siirtää neulaa alemmas eli laihemmalle niin samat oireet samoin seosruuvin kiinni pyörittäminen ei vaikuta asiaan.
Mikäli laitan ryyppyä silloin ei sammu vaikka kuinka runtois kaasun pohjaan.

Ideoita?
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Mul oli 200 bashanis sama. Ja kun säädin venttiilit ja ajoituksen kohdalleen ni loppu paukkeet
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Xrust
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2014 19:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Xrust »

Mitenkäs säädit sytytysennakkoa?
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Mäntä ykk, nokka alas; pyöritä kierros; mäntä ykk, venttiilit vaihtaa. Jos se on edellä mainitusti niin pitäis käydä ihan ok. Eikös sen oikean pyörimissuunnan saa tietää kun laittaa vaihteen silmään ja pyörittää magneetosta .

Tää ohje löytyy foorumilta bashan viritys keskustelusta http://www.sammysatv.com/keskustelu/vie ... &start=180

En muista onko vaihtipyörässä merkkejä. Edellisessä kiinan kamppeessa oli.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Ja ilmansaannista hyvin tarkka...
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
M_C66
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Elo 2014 14:37

Yleistietoa Bashan 250cc TL

Viesti Kirjoittaja M_C66 »

Nyt tarvittaisiin yleistietoa..

Mitä suosituksia huoltoon?

-Öljyt ?
-Tulppa?
-Viritys (ainoastaan piristämään hieman menoa)
-Renkaat? (talvi ja kesä)

Laitteena siis:

Bashan 250s-11
Vuosimallia: 04/2009
Ja täysin vakio peli tällähetkellä

PS: Ensimmäistä kertaa omistan mönkijän joten kaikki yleishyödyllinen info otetaan myös vastaan. Foorumilta jo aika paljon tietoa löytynyt ja iso kiitos siitä kirjoittaneille !
Paahto
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Loka 2014 13:19

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Paahto »

Ostimpa tuommoisen ns250-11b projektin...
Vaihdettu jo,
-eteen kaikki puslat nylonia
-swingiin laakeripronssi puslat
-bilteman crossi kumit

Nyt herää kysymyksiä :D
-mitä takaiskareita noihin ootte laitellu?
-onko noihin ohjauksen pallojen tilalle mitään kestävää?
Paahto
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Loka 2014 13:19

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Paahto »

Ja ilman ongelmia selvitty jo hollin aikaa :D
-Iskunvaimentimeks tilattu fastace 300mm => kellään kokemuksia?
-Lumien tullessa ruuvailtu nastoja 100kpl => lisää vauhtia sladeihin xD
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Oisko ollu 190 mersun nivelet mitkä sai suht helpolla sopimaan. Jotain mutterihommeleita oli. On niist tääl palstoil kirjoteltu
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Vastaa Viestiin