Sivu 1/1
Sytytys
Lähetetty: 09 Syys 2009 21:54
Kirjoittaja kimmow81
Mistä johtuu sytytyksen katkominen??
Kone ottaa normaalisti 7000rmp sen jälkeen rupeaa katkomaan sytytystä, ei ole rajoitin koska jo yli 3000km ajettu ja on kiertäny enempi noin 9000rmp<.
Tämä alkoi siitä kun pakoputki tippui jarruvalo kytkimen päälle ja sulatti sen oikoseen, sulake suojas jotaki mutta mitä se sit ois hajottanyt, kone siis kävi vaikka meni sulake?
Tulppa ja pensa puoli tutkittu samoiten justiin käytin mangeton kopan auki.
Siellä näky olevan kopassa reikä siinä kohti missä menee mangeton johot ja kierros anturin johdot, tullu ku on ketju lyöny sinne jumiin mutta siitä on aikaa jo vuosi.
Semmonen ero tuli nyt aukasun jälkeen että ku se rupeaa pätkimään niin kiekka mittari menee pohjaan asti, kiekka johdossa oli jälki et sen katon huomenna kuntoon nii ei nuo kirroksen enää hypi.
Mut siis tuon oikosen jälkeen rupes tekeen et 7000 jälkeen pätkii.??
200cc komsu kyseessä.
Re: Sytytys
Lähetetty: 14 Syys 2009 12:19
Kirjoittaja kimmow81
Löytypäs vika, mut en tiiä viittinkö kertoa tänne!!!!

Re: Sytytys
Lähetetty: 14 Syys 2009 23:30
Kirjoittaja Welkku
Nii, eihä se pakko oo. Pijetään hulluja jännityksessä.
Re: Sytytys
Lähetetty: 14 Syys 2009 23:43
Kirjoittaja j-lo
morjesta pöytään!!!!
Ei sitten tarvi varmaan kysyä apujakaan täältä voorumilta...
Re: Sytytys
Lähetetty: 15 Syys 2009 11:43
Kirjoittaja kimmow81
Vika oli yksinkertainen ja helppo, puolassa oli virtajohdon liitin löysä.

Samalla paransin puolan maadoituksen ja kävin kaikki muut liittimet läpi, kun kerran olin katteet pois repiny.
Re: Sytytys
Lähetetty: 04 Loka 2010 18:36
Kirjoittaja Nemo
Nostetaas vanha ketju,
Käyntiongelmat sen kuin riivaavat edelleen,
Mites näistä pystyis strobolla katsomaan sytytysennakkoa? Magneetossa/vauhtipyörässä näkyy olevan kyllä ajoitusmerkkejä, mutta mihin ne on tarkoitus kohdistaa ja mistä niitä katsotaan kun ei näy mitään tarkistus luukkua?
Re: Sytytys
Lähetetty: 07 Loka 2010 08:16
Kirjoittaja Z_e_r_o
Moro.
Miten saa säädettyä sytytystä näistä vehkeistä? Vai johtuuko sytytyksestä et kun sammuttaa lämpimänä niin pamahtaa putkessa.
Nolottaa kauppaan mennä kun porukka luulee että joku ampuu kun sammuttaa ton vehkeen..
Re: Sytytys
Lähetetty: 07 Loka 2010 09:58
Kirjoittaja Kimi
Ei näistä säädetä sytkyä mitenkään, cdi-boksi säätää sytkyn ja tietysti jos omistaa foliohatun, niin voihan sitä cdi-.boksia koittaa entrata.
Re: Sytytys
Lähetetty: 07 Loka 2010 10:13
Kirjoittaja Z_e_r_o
Mistähän se pauke mahtaa johtua?
Re: Sytytys
Lähetetty: 07 Loka 2010 11:38
Kirjoittaja Kimi
Z_e_r_o kirjoitti:Mistähän se pauke mahtaa johtua?
Ei mitään faktatietoa, mutta arvauksena voin heittää, alkuperäinen virtalukko tai sitten karstoittunut kone.
Paukahtaako putkessa, sekä virtalukosta että sammutusnapista sammuttaen?
Re: Sytytys
Lähetetty: 07 Loka 2010 11:54
Kirjoittaja Z_e_r_o
En ole vielä kokeillut. Napista oon aina sammuttanut.
Miten se virtalukko vaikuttaa paukkeeseen?
Re: Sytytys
Lähetetty: 07 Loka 2010 12:52
Kirjoittaja Z_e_r_o
Ihan sama mitten sammuttaa.. Eli vika ei varmaan ole virtalukossa.
Mut jos ajaa parkkiin silleen että ei ople paljoo kierroksia nii ei pamaha niin kovaa. Saako liikaa pensaa? Ja miten sen saa säädettyä?
Re: Sytytys
Lähetetty: 07 Loka 2010 15:32
Kirjoittaja Kimi
Comanchen virtalukko on suurin syypää käyntiongelmiin ja muihin ihmeellisyyksiin, se kun toimii taikasienen tavoin ja kykenee jopa aamukasteesta imemään painonsa verran vettä. Ajattelin vain, että jos on alkuperäinen virtalukko, niin se ei välttämättä katkaise virtoja kokonaan, vaan antaa aavistuksen läpi, ja silloin se saattaisi antaa pienen kipinänpoikasen vaikka virrat katkaistu. Bensa vaatii kuitenkin jonkun sytykkeen ja loogisin sytyke on tulpan antama kipinä.
Mutta sitten en kyllä muuta keksi, kuin että kone on todella karstainen ja hehkuva karsta sytyttää bensan.
Jos kerran muuten käy ja kukkuu, niin tuskin se liikaa bensaa saa, mutta suuttimia vaihtamalla ja kohon neulaa säätämällä säädetään polttoaineseos.
Re: Sytytys
Lähetetty: 07 Loka 2010 17:06
Kirjoittaja Z_e_r_o
Joo pitää koittaa säätää ja vaihtaa virtalukko.
Kiitos vastauksesta.
Re: Sytytys
Lähetetty: 01 Marras 2010 23:43
Kirjoittaja Nemo
Nemo kirjoitti:Nostetaas vanha ketju,
Käyntiongelmat sen kuin riivaavat edelleen,
Mites näistä pystyis strobolla katsomaan sytytysennakkoa? Magneetossa/vauhtipyörässä näkyy olevan kyllä ajoitusmerkkejä, mutta mihin ne on tarkoitus kohdistaa ja mistä niitä katsotaan kun ei näy mitään tarkistus luukkua?
Vastaanpa itselleni,
Sytytysmerkit löytyi ainakin omasta vehkeestäni avaamalla moottorin vasemman posken (magneeton koppa) päällä oleva kolikolla avattava tulppa, josta sitten näkyi vauhtipyörä, siinä olevat merkit ja reiän sisällä vastinmerkki. Merkkejä oli vauhtipyörässä kaksi, joista ainakin toisen itse tulkitsin ykk-merkiksi (merkki F), ja toisen maksimiennakon merkiksi. Lampulla katsottuna tyhjäkäynnillä ennakkoa oli muutama aste, ja täyskaasulla osui sitten toinen merkki kohdalleen, joten kaikki ilmeisesti kunnossa. Maksimiennakko oli jotain 18-22 asteen välillä, tarkkaa lukemaa en saanut, koska yksin oli aika vaikea saada pidettyä kierroksia ja säädettyä lamppua, ja öljyäkin vähän siitä reiästä roiskuaa kun käyttää.
Noh, ongelmat siis ovat yhä tallella. Pitää vielä katsoa tuo nokan ajoitus, kun joku siitä vihjasi että niissä on ollut sanomista. Aika tiukassa tuntuu vauhtipyörä olevan, yksi ulosvetäjä jo luovutti taistelusaa, täytynee kokeilla astetta järeämpää.