Jarrujen parantelua 300 tl/cross
Jarrujen parantelua 300 tl/cross
Nyt kun tuo kulkupuoli alkaa olla kunnossa, pitäisi saada jarrut päivitettyä. Mitenkä olette parannelleet jarruja? Alkuperäiset näkkileivän kokoiset kun on aikas onnettomat ja puutuvat jos vähänkin kovemmasta vauhdista jaruttelee.
Itse hain 1000 Hondan satulat ja ajattelin leikkauttaa n. 300 mm levyt eteen ja n. 250 mm. levyn taakse. Sovitepalat satuloille leikkautan samalla.
Noita levyjä voin leikkauttaa samalla isommankin erän, jos joku sattuu tarvitsemaan.
Itse hain 1000 Hondan satulat ja ajattelin leikkauttaa n. 300 mm levyt eteen ja n. 250 mm. levyn taakse. Sovitepalat satuloille leikkautan samalla.
Noita levyjä voin leikkauttaa samalla isommankin erän, jos joku sattuu tarvitsemaan.
Re: Jarrujen parantelua 300 tl/cross
Teeppäs samalla kaikki tarpeelliset sovitteet 300 levyille 200 Bashaniin, niin pääset niistäkin eroon;)
saitko jarrut kuntoon?? mulla samantyylinen rojekti, 650 ruiskukoneella bashani ja nyt tarttis jarruja alkaa parantelemaan..
..Miksi rikkinäinen pitäisi mukamas korjata..
Bashan 650i Cross TL '09
Bashan 650i Cross TL '09
sanokaas viisaammat, mättääkö baskanan jarrut levyistä, sylinteristä vai paloista eniten.. tuntuu et ne on ollu aina heikot, onko näin??
Bashan 650i Cross TL '09
Bashan 650i Cross TL '09
- Alapesukarhu
- 2WD
- Mönkijä:: Bashan 250 TL
Viisaampi en näiden kanssa Varmasti ole
mutta veikkaisin sylinterin olevan heikoin lenkki...Sun kulkineen tehoilla uusisin kyllä nuo kaikki em.
.

juu, tarkoitus vaihtaa kaikki, mut ihan mielenkiinnostakin kyselen.. moottoripyörällä on niin mukava jarrutella kun ne ottaa kunnolla kiinni, niin ja bashanin jarrut on jo uutena mielestäni tosi huonot..
Bashan 650i Cross TL '09
Bashan 650i Cross TL '09
Mä uskoisin että isommat levyt auttais helpoiten. Toisekseen, näissä taitaa olla kaikki satulat yhellä männällä joten toisinsanoen ei niistä mitään prätkän jarruja saa jos ei uusi koko järjestelmää
. Mutta kyllä ne alkuperäiset jarrut on ihan hyvät vakiossa, mulla ainaskin
.

Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Itseasiassa Bashanin jarrut on yllättävän hyvät, oikein säädettynä ja käytettynä. Suurin syy miksi toisilla ei jarrut pidä kunnolla, on tämä suomalaisten puljujen tekemä mönkijän kasaus, jonka suorittaa yleensä joku kesäharjoittelija, työkaluinaan ruuvimeisseli ja papukaijapihdit. Ja suurimmassa osassa Comancheja taitaa jarrut laahata "väärän säädön seurauksena" ja lopputulos on lasittuneet jarrupalat. Kokemusta ei ole kuin yhdestä 300cc Comanchesta, ja siihen saatiin jarrut kuntoon jarrupalojen vaihdolla ja pienellä säädöllä, 200cc:n jarruista onkin sitten vähän enemmän kokemuksia ja kyllä niissäkin tehot riittää, vaikka vähän hätäisempäänkin liikennöintiin.
Mutta Hemulia kompaten, isompaa jarrulevyä ja monimäntäistä satulaa kehiin, jos tuntuu ettei muuten pysähdy.
Mutta Hemulia kompaten, isompaa jarrulevyä ja monimäntäistä satulaa kehiin, jos tuntuu ettei muuten pysähdy.
- jesi
- Tracks
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Jarruihin liittyen, itse koen henkistä vääntelyä tuolla pässillä jarrujärjestelyllä.
En ole nuuskinut, mutta uskoisin että mitään letkurikkoventtiileitä ei ole.
Eli jos onnistun tavalla x saamaan jomman kumman piirin letkun vaikka rikki, niin sitten on zero jarrua koko komuutassa.
Plus että kuvittelen saavani makeita vaaratilanteita, kun polkimesta linttaa kunnolla ja kaikki nakit lukossa.
Ja jos tulppaan jarrupiirit erikseen, eli etujarru on etujarru ja takajarru on takajarru, niin sitte ollaan taas kriminaaleja.
En ole nuuskinut, mutta uskoisin että mitään letkurikkoventtiileitä ei ole.
Eli jos onnistun tavalla x saamaan jomman kumman piirin letkun vaikka rikki, niin sitten on zero jarrua koko komuutassa.
Plus että kuvittelen saavani makeita vaaratilanteita, kun polkimesta linttaa kunnolla ja kaikki nakit lukossa.
Ja jos tulppaan jarrupiirit erikseen, eli etujarru on etujarru ja takajarru on takajarru, niin sitte ollaan taas kriminaaleja.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904