Sivu 1/2
E10
Lähetetty: 28 Joulu 2010 22:36
Kirjoittaja Odezo
Tietääkö kukaan että käykö tuo E10 bensa tohon 200cc Comancheen, vai pitääkö siirtyä 98e:hen?
Re: E10
Lähetetty: 29 Joulu 2010 06:35
Kirjoittaja Savuhh
Mietin ihan samaa.. Eiks toho E10 saa jotaa lisäainetta jolla pelittäis jos ei muuten käy?
Re: E10
Lähetetty: 29 Joulu 2010 07:37
Kirjoittaja Rolle1
Itse aion käytellä tulevan kevään ajan 98 bensaa ja kuulostella miten on muiden koneet kestäneet. Ei se hintaero niin mahoton ole!

Re: E10
Lähetetty: 29 Joulu 2010 16:47
Kirjoittaja hemuli81
En mä ainkaan ota stressiä käykö E10 vai ei, 98:sia tankkiin vaan, ei tolla kulutuksella maailma siihen kaadu

. Sitäpaitsi jos E10:piä palaa enemmän niin lopputulos aivan sama.
Re: E10
Lähetetty: 29 Joulu 2010 16:57
Kirjoittaja gamo500
Niin,ja E10:llä kulutus n.2-3% isompi.
Re: E10
Lähetetty: 29 Joulu 2010 18:19
Kirjoittaja Rolle1
Kuulin juuri hyvän kommentin eräältä möyrijältä, "kuljetetaan viinat repussa ja bensat tankissa", ehkä hyvä näin ainakin alkuun.
Re: E10
Lähetetty: 01 Tammi 2011 16:36
Kirjoittaja Alapesukarhu
Kyllä minä ainakin aion tankata 98 jos v-poweria ei ole saatavilla...
Re: E10
Lähetetty: 04 Tammi 2011 22:51
Kirjoittaja Savuhh
Yllättäen loppui taas bensa töistä lähdettyä, mut onneks 100m päässä oli Shelli josta sai vain E10.. Hyvin se pelitti ainakin reilu 3km.. Mikä on pahin mitä tosta bensasta voi käydä jos jotain on käydäksee?
Re: E10
Lähetetty: 05 Tammi 2011 07:30
Kirjoittaja Rolle1
Savuhh kirjoitti:Yllättäen loppui taas bensa töistä lähdettyä, mut onneks 100m päässä oli Shelli josta sai vain E10.. Hyvin se pelitti ainakin reilu 3km.. Mikä on pahin mitä tosta bensasta voi käydä jos jotain on käydäksee?
Jos et ollut varma soveltuvuudesta, olisit tankannut 98E:tä ja sitten selvittänyt sopiiko E10 koneeseesi.

Re: E10
Lähetetty: 05 Tammi 2011 07:33
Kirjoittaja Roosa999
Eiköhän sen suurimmat ongelmat ole alkoholin liuottava vaikutus. Se irrottaa tankista ja polttoainejärjestelmästä eri tökötit kuin itse bensiini ja törky saattaa lähteä liikkeelle ja tukkia paikat.
Lisäksi Alkoholi kuivattaa ja kovettaa kumiletkut, jotka eivät sovellu alkoholin kanssa käytettäväksi.
Missä on sellainen Shell josta saa vain E10 bensiiniä?
Eli E5 /98 ainetta ei siis ollut saatavana?
Re: E10
Lähetetty: 05 Tammi 2011 13:50
Kirjoittaja Savuhh
Ok. Ajattelin et tuo E10 pahimmassa tapauksessa saa koko koneen leikkaamaan kiinni.. (tai siis varmaan saakin). Jees tosiaan tosta kotkan linja-autoaseman huoltsikalta ei saa muuta kuin E10 ja Dieseliä.. Niin oli pakko tankkaa sitä. Pakko se silti siirtyä tuohon 98 bensaan varmuuden vuoksi.
Re: E10
Lähetetty: 05 Tammi 2011 17:01
Kirjoittaja hemuli81
Savuhh kirjoitti:Yllättäen loppui taas bensa töistä lähdettyä, mut onneks 100m päässä oli Shelli josta sai vain E10.. Hyvin se pelitti ainakin reilu 3km.. Mikä on pahin mitä tosta bensasta voi käydä jos jotain on käydäksee?
Eihän se E10 näissä oikein muuta voi rikkoa kuin bensaletkun tai imukurkun, siis pitkässä juoksussa. Ei se kone ainakaan sen takia kiinni leikkaa. Enkä itse oikein usko että hajoo mitään, eikös samanlainen haloo tullut kun lyijytön bensa aikoinaan tuli? Venttiilien ei pitäny kestää lyijytöntä vanhemmissa autoissa ja kuinka moni siihen sitten lopulta hajosi? Itse aion silti tankata 98:sia koska ei siitä E10:stä mitään olennaista hyötyäkään ole.
Re: E10
Lähetetty: 13 Tammi 2011 00:43
Kirjoittaja Kimi
Savuhh kirjoitti:Ok. Ajattelin et tuo E10 pahimmassa tapauksessa saa koko koneen leikkaamaan kiinni.. (tai siis varmaan saakin). Jees tosiaan tosta kotkan linja-autoaseman huoltsikalta ei saa muuta kuin E10 ja Dieseliä.. Niin oli pakko tankkaa sitä. Pakko se silti siirtyä tuohon 98 bensaan varmuuden vuoksi.
Ei se kiinni leikkaa, vaan nuo skenaariot on tullut jo aika hyvin esiin. Eli kumi osien kestävyys on ainoa haittapuoli. Joten jatka vaan ajoa, ja vaihda bensan sulattamat tiivisteet, letkut ja imukurkun, myrkyn kestäviin, ja voit ajaa tuolla tisleellä, maailman tappiin asti.
Re: E10
Lähetetty: 13 Tammi 2011 08:32
Kirjoittaja Rolle1
Ei tuota E10:ä käyttämällä mitään luontoa tulla säästämään, kun raaka-aineen teolla saastutetaan ilmastoa ja hakataan "maapallon kehkot" eli sademetsät, jotta voitaisiin kasvattaa öljypalmuja.

Eikös se Neste juuri ole arvioitu maailman laajuisesti yhdeksi suurimmista rosvoista tuon öljypalmusta saatavan raaka-aineen käyttön takia, siis boikottiin!

Re: E10
Lähetetty: 14 Tammi 2011 23:52
Kirjoittaja pat-1
Moottori Kyllä syö E10:ä mutta bensapuolen kumiosat ei todellakaan tule sitä kestämään, sillä ne (alkuperäiset) ei kestä edes tyhjäntomittamista murenematta. (Huom! myös kaasutin sisältää kumiosia)