Sivu 1/1

comanche bull 550 efi

Lähetetty: 25 Heinä 2011 19:56
Kirjoittaja jukka81

Re: comanche bull 550 efi

Lähetetty: 25 Heinä 2011 20:04
Kirjoittaja ViiMax
Edullinenhan tuo on kieltämättä, silmiin kummiskin pistää tuo kovin lyhkänen 6kk ilmoitettu takuuaika ? Voiko olla noin lyhyt ?

Kuvien mukaan en saa kyllä kovinkaan hyvää laatuvaikutelmaa, mutta hintahan sen jo kertookin, mittaristo on kyllä aika lelu... Huom nämä vain minun mielipiteitä eikä henk. koht ole minkäänlaista kokemusta kyseisen merkkisestä mönkijästä.

Re: comanche bull 550 efi

Lähetetty: 26 Heinä 2011 08:21
Kirjoittaja salesone
Jos jotain positiivista niin kiinalainen on tehny keulan jolla ei jäädä jokaiseen ojanpenkkaan kiinni, tuossahan on noillakin renkailla aika olematon etuylitys ainaki noista kuvista päätellen.

Re: comanche bull 550 efi

Lähetetty: 06 Syys 2011 14:16
Kirjoittaja Einiinopee

Re: comanche bull 550 efi

Lähetetty: 11 Syys 2011 09:41
Kirjoittaja huhupuhe
Lieneekö minkäänlaista lukkoa edessä ko. vempeleessä?

Re: comanche bull 550 efi

Lähetetty: 11 Syys 2011 13:34
Kirjoittaja Einiinopee
Ainakin vanhemmissa malleissa oli pollen etuperä, muistan niin olleen, eiköhän semmone ole tässä isoveljessäkin.

Bull 550 EFi

Lähetetty: 21 Maalis 2012 15:56
Kirjoittaja jopi75
Terse!

Näitä on jo jonkun verran myyty mutta käyttökokemuksia kaipaisin!!
Eli kertokaa hieman minkälainen peli on! Kaikki pienetkin vinkit otetaan vastaan..

Re: comanche bull 550 efi

Lähetetty: 22 Maalis 2012 01:54
Kirjoittaja ViiMax
Ainakin edeltäjässä tuntui olevan aikaslailla kaikenlaista pikkuvikaa, isompaa vikaa ja kaikke siltä väliltä, mutta jossainhan se edullinen hinta täytyy näkyä... Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta lukaseppas aiempia kokemuksia 4x4 comsusta(alla linkki), toki tämä 550 on uutukainen laite, ruiskulla yms.. Missä lie 550 mallin omistajat kun eivät ole täällä tarinoimassa :shock:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &sk=t&sd=a

Re: comanche bull 550 efi

Lähetetty: 22 Maalis 2012 13:10
Kirjoittaja jopi75
Yes.
Itsellä oli hetken aikaa tuollainen 300 bull kakkonen. Ihan sinällään ok peli kun uutena sai käyttöönsä. Ainoastaan tehon puute vaivasi jonka takia vaihdoinkin toiseen. Mutta nyt taas ilman kömpijää ja toi 550 ehkä olisi yksi vaihtoehto jollei sitten merkkikoneisiin siirry.!
Mutta kun nyt saisi jonkunlaisia käyttökokemuksia niin se auttaisi tätä valintaa...

Re: comanche bull 550 efi

Lähetetty: 04 Huhti 2012 13:48
Kirjoittaja Herukam
Minulla ollut tällainen vehje nyt viisi ja puoli kuukautta. Talven yli sillä siis lunta työnnetty ja akun kanssa taisteltu.

Muutamia huomioita:
- Tehoa painoon nähden sen verran paljon, että neliveto lyö tyhjää, jos jotain vähänkin isompaa pitää vetää tai työntää. Ei pelkästään lumella tai jäällä, vaan myös hiekalla ja ruoholla.
- Ohjaus todella raskas ja kääntösäde kohtalaisen suuri.
- Tarkkuus peruuttaessa onneton. (juurikin johtuen kääntösäteestä ja ohjauksen raskaudesta)
- Lumiauran kanssa vinssi käyttää sähköä huomattavasti enemmän kuin laturi lataa.
- Ohjausboksi kuumenee ihan tosissaan käytössä, jopa niin paljon, että laite sammahtelee tyhjäkäynnillä. Tämä tekee vaihteen vaihtamisen mahdottomaksi ilman sammumista.
- Variaattori pitää välillä mitä kummallisimpia ääniä.
- Vinssin vaijeri katkesi kertaalleen talven aikana ja tarkemman tutkinnan jälkeen selvisi, että on myös "solmussa" vinssin akselin ympärillä.
- Startti piti minun kappaleessani välillä rutinaa, kunnes vapaakytkin meni kappaleiksi n. 100 km:n ajon jälkeen (ja hyvin monen starttauksen).
- avain jämähtää välillä virtalukkoon ja joutuu pyörittelemään ja vääntelemään, että saa irti
- Runko ja katteet eivät ole samassa linjassa, joten vasen eturengas ottaa välillä kiinni katteisiin iskarin mennessä pohjaan.
- Ei löydy suomenkielistä huoltomanuaalia, enkä ole vielä löytänyt edes englannin kielellä.
- vain 6 kk:n takuu, eikä vehje kyllä ainakaan minulla pidempään kestänytkään
- takuu voimassa vain jos teettää 100 km:n huollon huoltoliikkeessä (n. 240€).

+ Tehoa löytyy ja vehje menee kuin pieni eläin. (tai itse asiassa jopa kovempaa)
+ Kaikissa nivelissä on rasvanipat
+ Hyvä maavara (tosin lumiauran kiinnitykset alentaa tätä melkein 10 cm)
+ Todella halpa verrattuna "oikeisiin" vehkeisiin (ehdottomasti kannattava ostos, mikäli haluaa säästää rahaa ja osaa itse korjata)

Re: comanche bull 550 efi

Lähetetty: 04 Huhti 2012 22:16
Kirjoittaja jopi75
No niin..
Tulipas haittua moinen peli pienen ihmettelyn jälkeen..!
Huimat 20 km ajettu ja tuntemuksia:(niin ja sisäänajossa on tietty)
Tuntuis menevän ihan mukavasti ja jopa äänetkin kuulostaa mönkijältä.
Kyllähän uusi on tietty uusi vaikka kiinalainen onkin. Noh kyllähän kiinassa paljon merkkivehkeitäkin tänä päivänä tehdään...
Kääntösäde aika heikko mutta onhan siinä pakki. Ja rälläkkä käteen jospa auttais.
Tämäkin sammui pariin otteeseen kun lämpeni ja ilmeisesti "tyyppivika" toi ohjauspoxi. Hyvä tietää kun pitää yhteyttä myyjään.
Ja tietty ruuveja muttereita sai jo alkaa kiristeleen.
Vinssiä pikasesti kokeilin ja hiukka kankee tuntuis olevan. Vaihdan köyden kun kerkiän!

Isoa plussaa että tuohon annettiin 12 kk takuu eikä edes "pakotettu" käymään merkkihuollossa vaan riittää kun dokumentit huolloista löytyy! (tämä pitää vielä varmistaa mutta toi vuoden takuu on faktaa ja totta sinällään!)
Ja manuaalikin löytyy mutta kylläkin tarkoitettu pikkuveljelle eli 300:lle..

Tiedän ostaneeni kiinalaisen joka taitaa jo viides sellainen olla. Näiden kanssa pärjää kun huoltaa ajoissa ja meissele pysyy kädessä...
Kirjoitellaan kokemuksia lisää kun tulee...

Re: comanche bull 550 efi

Lähetetty: 07 Huhti 2012 10:29
Kirjoittaja jopi75
Do diin..
Hieman kilsoja takana.
Menee ihan kyvin kun toimii...
Eli kun kone lämpenee syttyy EPC vikavalo ja laittaa koneen vikatilaan!
Täytynee soittaa huoltoon ja kysäistä mikä lie vikana.. jos jollain ajatuksia niin vastaan otetaan.
Vinssi täällä myös solmulla akselin ympärillä. Pientä sunnitteluvirhettä tehty että pääsee vaijeri muljahtamaan väärällä puolelle.
Onko joku ottanut hälytinsysteemin pois käytöstä?

Re: comanche bull 550 efi

Lähetetty: 14 Huhti 2012 11:53
Kirjoittaja jopi75
yes
Käyntiongelman vikana oli että cdi boxin liitin huonosti paikallaan. Näytti että oli ok mutta liitin ei vain ollut aivan pohjassa asti. Eli kannattaa käydä myös liittimet läpi sekä hieman ruiskuttaa öljyä mukaan..
Käytiin myös aikalailla muutenkin kömpijä läpi eli kaikki liiat välykset, ruuvit, mutterit, liittimet jne mitä vain pystyy tarkistella niin kannattaa.
Muuten toiminut ok. Kulkupuolikin ihan mukava eli menee metsässä sekä hangessa oikeastaan yllättävän hyvin!
Kokemuksia vain kaikilta lisää ja jos ongelmia niin selvitellään ja kertoillaan.
Niin ja toi vinssin vaijerin ohjuri joutuu siirtää tai laittaa hiukkase pienenmpi muuten vaijeri aina akselin ympärillä solmussa..