baskani08 kirjoitti:juu, uus virtalukko tuli hankittua.. mutta tuota tutkiskellessa alkaa näyttää siltä että joku muu tuossa on oikosulussa.. mahd. käsijarrun sähköt...
Kaikki on tietysti mahdollista, mutta yleisesti Comanchen sähköpuolen viat ovat seuraavat:
1: Virtalukko, se alkuperäinen ei kestä pyhätöntä viikkoa ja sen vaihtaminen samanlaiseen vikakasaan ei auta mitään, eli Japanialaisvalmisteinen Kiinalaisen kuttaperkan tilalle.
2: Startin rele, se on tehty samanlaisesta materiaalista kuin virtalukkokin. Eli pystyy imemään yli painonsa verran vettä sisällensä ja aiheuttaa milloin minkäkinlaisia oireita "useimmiten ei starttaa, toisinaan saattaa startata itsekseenkin" ja yleisin on virtojen mysteerinen katoaminen.
3:Hapettuneet johtoliitokset, näitä löytyy toisinaan mitä ihmeellisimmistä paikoista. Ja samaan kategoriaan kuuluu löystyneet liitokset "yleisimmin puolan ja takavalojen johtoliitokset".
4:Virtajohtojen eristeen haprastuminen, pirullinen vaiva ja vaikea paikallistaa. Useimmiten tämä vaiva alkaa jostain kumman syystä, suojassa olevista johdoista, eli vilkkujen johdot "heti polttimon kannan takaa" ja magneetolta lähtevät johdot.
5:Jarruvalon katkaisija, samanlaisesta taikasienestä valmistettu kuin virtalukko ja startin rele, eli saattaa ottaa vettä sisäänsä.
Mittaappas nyt kuitenkin virta akulta koneen käydessä ja jos se on yli 13volttia, niin silloin lataa ja akku ei tyhjene "kun kerran sanoit että lataa" mutta jos se volttimäärä jää alle 12,5 niin silloin akku ajellessa tyhjenee. Ei muuten, mutta kun oikosulut normaalisti polttaa sulakkeen.
Ja olethan nyt varmasti varmistanut "sähkökynällä tai yleismittarilla" sen sulakkeen, se kun osaa joskus hajota niinkin, että näyttää ehjältä.
Nyt kun ajatuksella luin vikaselostetta, niin akun lepotilan jännite on päälle 12,5 volttia, joten sen verran pitäisi virtalukolta mitatessa löytyä myöskin. Ja jännitteen ei pitäisi siitä paljoakaan muuttua, vaikka laittaa virtalukosta virrat päälle. Eli akku sökö tai lataus olematon tai sitten virta katoaa matkalla johonkin.