
comancheja ym ei enään ikinään.
comancheja ym ei enään ikinään.
tere. ostin pariviikkoo sitten comanchen 200 tl-mallin ja ajoin jopa 40km ja myin pois 400euroon. ei herran jumala mitä vehkeitä...noi ei todellakaan oo tarkotettu ku hitaaseen piha leikkimiseen ja 50 lujempaa ei uskalla ajaa. vatkas nii pirusti ja räminää ym...no nyt on kunnon crossi alla ja ajoin 70km kotiin edelliseltä omistajalta. 93 otti gpssään tasasella ja 100 alamäessä,ja puhutaan vakio koneesta. ei vatkannu sadassakaan yhtään ja oli mukavaa ajaa maantiellä(tosin levity ja madallus palat oli uuteen asennettu) mutta juu...suosittelen jos joutuu enemmän ajamaan maantiellä niin ei kiinalaista vaan heti joku muu päristin. mut en sano tätä vittuillessani vaan huomas eron heti ja ei tee mieli ees kiinalaisen sarviin enään. pihaleikkeihin vois kinuskin ostaa ja jättää ton maantie käyttöön. mut hyvää kevättä kaikille ja muistakaa vetästä peukalo suorana... 

Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Niin, ei tosiaan kannata ostaakaan kiinanihmeitä, jos ei ymmärrä mistä se tärinä johtuu. Tosi on vaan että halvallakin voi harrastaa, joutuu ne kaikki hintaluokassa "alle 5000€ uutena" hintaluokassa rakentaa uusiks kuitenkin jos meinaa enemmän ajaa, enemmän tai vähemmän kiinalaisia kun ovat.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Meillä oli aikoinaan kiinanlaitteiden huolto, mopot olivat pääsääntöisesti toimivia mutta mönkijät eivät. Eihän niitä kovin paljon ollut myytykään mutta nekin vähät olivat aina hajalla kun suoraan sanotaan.
Muistan eräätkin kaverukset jotka olivat ostaneet uudet 200-kuutioiset tl-mönkijät ja tuskailivat niiden kanssa sitten koko kesän, enemmän ne korjattavana olivat kuin ajossa.
Muistan eräätkin kaverukset jotka olivat ostaneet uudet 200-kuutioiset tl-mönkijät ja tuskailivat niiden kanssa sitten koko kesän, enemmän ne korjattavana olivat kuin ajossa.
- RakettiRami
- 3WD
- Viestit: 85
- Liittynyt: 24 Marras 2011 23:22
- Mönkijä:: Bashan 291cc
- Paikkakunta: Laukaa
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Tätäkin palstaa paljon lueskellen arvelutti kinuskin osto mutta iloisesti on 250 yllättänyt. Tärinät johtuu tasan susista renkaista / vanteista (halvalla ei voi hyvää saada). Toki kone on aika tehoton yms muuta pientä, mutta tarkoitus periinsä ihan kelpo laite alkaa rakentamaan (toivottavasti). Itsellä tulossa ko. vehkeeseen 291cc pyttyä, kansi viedään paranneltavaksi, isompaa kaasaria, putkistoa, välitykset vaihtuu, alustaa parannellaan, levitetään yms. Ja sitten voi antaa tuomion onko välttävä vehe vai ei.. Toki siinä vaiheessa vehkeelle kertyy hintaakin reilusti enemmän kuin uusi maksaa mutta mikään harrastus ei ole ilmaista.... Mutta hyvä jos uusi vehe tuntuu omiin kätösiin hyvältä...
*Jos vehkeet ei ole hyviä niin tehdään niistä niitä*
*Jos vehkeet ei ole hyviä niin tehdään niistä niitä*
"Kaikkea on kokeiltava, paitsi omaa siskoaan ja iltalehden pitkävetovinkkiä."
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Harrastamista on niin monenlaista,jotku ruuvaa,jotku ajelee.hemuli81 kirjoitti:Niin, ei tosiaan kannata ostaakaan kiinanihmeitä, jos ei ymmärrä mistä se tärinä johtuu. Tosi on vaan että halvallakin voi harrastaa, joutuu ne kaikki hintaluokassa "alle 5000€ uutena" hintaluokassa rakentaa uusiks kuitenkin jos meinaa enemmän ajaa, enemmän tai vähemmän kiinalaisia kun ovat.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Toi on kyl tosi ku vesigamo500 kirjoitti:Harrastamista on niin monenlaista,jotku ruuvaa,jotku ajelee.hemuli81 kirjoitti:Niin, ei tosiaan kannata ostaakaan kiinanihmeitä, jos ei ymmärrä mistä se tärinä johtuu. Tosi on vaan että halvallakin voi harrastaa, joutuu ne kaikki hintaluokassa "alle 5000€ uutena" hintaluokassa rakentaa uusiks kuitenkin jos meinaa enemmän ajaa, enemmän tai vähemmän kiinalaisia kun ovat.

Kettu kuittaa.
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Pete oon varmaan se poika joka kävi sen sun mönkijän hakeen sillä 400e, nii pakko sanoo kyl kun sen vekottimen räjäytin tallilla atomeiks nii sie oli kyl nii järkevät välykset joka puolella että ei usko kukaa
tukivarret, pallonivelet ja laakerit ainakin 3m välyksillä
lisäks puuttu taka-akselista alkaen pultteja ja moottori ei ollu kun parilla pultilla huonosti kiinni
hyvä siittä tulee kun sen kuntoo laittaa, hinta oli sen verran kohillaa! mut oli pakko kirjottaa tänne ku olin suorastaa pöyristyny noista puslien kunnosta, en yhtää ihmettele jos vähä vispas 




Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Tervetuloa joukkoonM.i kirjoitti:Pete oon varmaan se poika joka kävi sen sun mönkijän hakeen sillä 400e, nii pakko sanoo kyl kun sen vekottimen räjäytin tallilla atomeiks nii sie oli kyl nii järkevät välykset joka puolella että ei usko kukaatukivarret, pallonivelet ja laakerit ainakin 3m välyksillä
lisäks puuttu taka-akselista alkaen pultteja ja moottori ei ollu kun parilla pultilla huonosti kiinni
hyvä siittä tulee kun sen kuntoo laittaa, hinta oli sen verran kohillaa! mut oli pakko kirjottaa tänne ku olin suorastaa pöyristyny noista puslien kunnosta, en yhtää ihmettele jos vähä vispas

Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Itsellä 200cc TL commu ollu kohta kuukauden. Perus nivelten ja laakereiden vaihdon jälkeen tuntuu ihan kivalta lelulta. Työmatka taittuu nopeemmin ku autolla ja edullisemmin. Ei nää kiinanihmeet (lue:mutterilingot) ookkaan hyviä/turvallisia ellei niiden eteen nää vaivaa ja aikaa. Sitte ku fixannu turvalliseks niin on ilo lasketella. Itsellä madalluspalat tehtynä ja kokeiltuna (tonttiin meni. 12cm pohjalevyyn maasta) Mut otin pois kun ei sillä taas oikeen hangessa metsässä maastossa ajella. Tuntui jotenki mikroautolta ku ajeli. Nyt vakio korkeus ja kulmat kohdillaan joten ihan jees ajaa... Vielä kun kunnon kesärenkaat sais halvalla.... Mut, hyvää ja halpaa jos haluaa pitää ostaa kahdet...
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
- ErnoZz
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 03 Marras 2011 20:24
- Mönkijä:: Bashan bs200-7
- Paikkakunta: Helsinki
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
M.i kirjoitti:Pete oon varmaan se poika joka kävi sen sun mönkijän hakeen sillä 400e, nii pakko sanoo kyl kun sen vekottimen räjäytin tallilla atomeiks nii sie oli kyl nii järkevät välykset joka puolella että ei usko kukaatukivarret, pallonivelet ja laakerit ainakin 3m välyksillä
lisäks puuttu taka-akselista alkaen pultteja ja moottori ei ollu kun parilla pultilla huonosti kiinni
hyvä siittä tulee kun sen kuntoo laittaa, hinta oli sen verran kohillaa! mut oli pakko kirjottaa tänne ku olin suorastaa pöyristyny noista puslien kunnosta, en yhtää ihmettele jos vähä vispas
Sastamalasta suunnin kävit hakeen?
jos joo niin ite meinasin kanssa poistaa, arvelin että joka ikinen pultti on vaan löysällä ni siitä ois pikkurahalla saanu omat ja vähän päälle poijes.
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Nyt on pakko kysyä että mihin tää perustuu?
Saminiki kirjoitti:Työmatka taittuu nopeemmin ku autolla ja edullisemmin.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
perustuu polttoaineen kulutukseen, verotukseen sekä reittivalintaan.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Siis tota nopeutta nimenomaan ihmettelen. Mä en oo vielä keksinyt miten Pollella pääsis sen nopeammin kuin autolla... ainakaan laillisin keinoin.
Kustannukset toki joo halvalla mönkijällä voi helpostikin olla pienemmät.
Kustannukset toki joo halvalla mönkijällä voi helpostikin olla pienemmät.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Mutta jos autolla matka on esim 10km kun pitää mennä yleisiä teitä ja mönkkärillä "oikopolkuja" pitkin pääsee 5:llä kilometrillä niin eikö se ole nopeampi jos nopeus on suunnilleen sama molemmilla laitteilla? Autolla keskikulutus työmatkalla on kuitenki n.8,2l/100km (1600kg omapaino iso diiseli) plus sit siihen Suomen edullinen diiselverotus ja muut kulut... Tietty en ole laskenu päpättimen rikkoutuvia osia (ei ole VIELÄ ollut kuin itse korjattavia). Ja duunissa helpompi tehdä "juttuja" kun on materiaalit, koneet yms...
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: comancheja ym ei enään ikinään.
Ymmärrän toki tuon koska PK-seudulla ei ihan hirveesti noita mettäreittejä ole mutta täällä maalla...qaw kirjoitti:Siis tota nopeutta nimenomaan ihmettelen. Mä en oo vielä keksinyt miten Pollella pääsis sen nopeammin kuin autolla... ainakaan laillisin keinoin.
Kustannukset toki joo halvalla mönkijällä voi helpostikin olla pienemmät.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL