Sivu 1/2

comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 17 Maalis 2012 07:17
Kirjoittaja pete-1980
tere. ostin pariviikkoo sitten comanchen 200 tl-mallin ja ajoin jopa 40km ja myin pois 400euroon. ei herran jumala mitä vehkeitä...noi ei todellakaan oo tarkotettu ku hitaaseen piha leikkimiseen ja 50 lujempaa ei uskalla ajaa. vatkas nii pirusti ja räminää ym...no nyt on kunnon crossi alla ja ajoin 70km kotiin edelliseltä omistajalta. 93 otti gpssään tasasella ja 100 alamäessä,ja puhutaan vakio koneesta. ei vatkannu sadassakaan yhtään ja oli mukavaa ajaa maantiellä(tosin levity ja madallus palat oli uuteen asennettu) mutta juu...suosittelen jos joutuu enemmän ajamaan maantiellä niin ei kiinalaista vaan heti joku muu päristin. mut en sano tätä vittuillessani vaan huomas eron heti ja ei tee mieli ees kiinalaisen sarviin enään. pihaleikkeihin vois kinuskin ostaa ja jättää ton maantie käyttöön. mut hyvää kevättä kaikille ja muistakaa vetästä peukalo suorana... :mrgreen:

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 17 Maalis 2012 08:20
Kirjoittaja hemuli81
Niin, ei tosiaan kannata ostaakaan kiinanihmeitä, jos ei ymmärrä mistä se tärinä johtuu. Tosi on vaan että halvallakin voi harrastaa, joutuu ne kaikki hintaluokassa "alle 5000€ uutena" hintaluokassa rakentaa uusiks kuitenkin jos meinaa enemmän ajaa, enemmän tai vähemmän kiinalaisia kun ovat.

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 17 Maalis 2012 09:29
Kirjoittaja dealer
Meillä oli aikoinaan kiinanlaitteiden huolto, mopot olivat pääsääntöisesti toimivia mutta mönkijät eivät. Eihän niitä kovin paljon ollut myytykään mutta nekin vähät olivat aina hajalla kun suoraan sanotaan.
Muistan eräätkin kaverukset jotka olivat ostaneet uudet 200-kuutioiset tl-mönkijät ja tuskailivat niiden kanssa sitten koko kesän, enemmän ne korjattavana olivat kuin ajossa.

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 17 Maalis 2012 09:49
Kirjoittaja RakettiRami
Tätäkin palstaa paljon lueskellen arvelutti kinuskin osto mutta iloisesti on 250 yllättänyt. Tärinät johtuu tasan susista renkaista / vanteista (halvalla ei voi hyvää saada). Toki kone on aika tehoton yms muuta pientä, mutta tarkoitus periinsä ihan kelpo laite alkaa rakentamaan (toivottavasti). Itsellä tulossa ko. vehkeeseen 291cc pyttyä, kansi viedään paranneltavaksi, isompaa kaasaria, putkistoa, välitykset vaihtuu, alustaa parannellaan, levitetään yms. Ja sitten voi antaa tuomion onko välttävä vehe vai ei.. Toki siinä vaiheessa vehkeelle kertyy hintaakin reilusti enemmän kuin uusi maksaa mutta mikään harrastus ei ole ilmaista.... Mutta hyvä jos uusi vehe tuntuu omiin kätösiin hyvältä...
*Jos vehkeet ei ole hyviä niin tehdään niistä niitä*

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 17 Maalis 2012 09:56
Kirjoittaja gamo500
hemuli81 kirjoitti:Niin, ei tosiaan kannata ostaakaan kiinanihmeitä, jos ei ymmärrä mistä se tärinä johtuu. Tosi on vaan että halvallakin voi harrastaa, joutuu ne kaikki hintaluokassa "alle 5000€ uutena" hintaluokassa rakentaa uusiks kuitenkin jos meinaa enemmän ajaa, enemmän tai vähemmän kiinalaisia kun ovat.
Harrastamista on niin monenlaista,jotku ruuvaa,jotku ajelee.

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 17 Maalis 2012 12:10
Kirjoittaja Mane
gamo500 kirjoitti:
hemuli81 kirjoitti:Niin, ei tosiaan kannata ostaakaan kiinanihmeitä, jos ei ymmärrä mistä se tärinä johtuu. Tosi on vaan että halvallakin voi harrastaa, joutuu ne kaikki hintaluokassa "alle 5000€ uutena" hintaluokassa rakentaa uusiks kuitenkin jos meinaa enemmän ajaa, enemmän tai vähemmän kiinalaisia kun ovat.
Harrastamista on niin monenlaista,jotku ruuvaa,jotku ajelee.
Toi on kyl tosi ku vesi :D ite tykkään tehä molempia.

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 19 Maalis 2012 19:54
Kirjoittaja M.i
Pete oon varmaan se poika joka kävi sen sun mönkijän hakeen sillä 400e, nii pakko sanoo kyl kun sen vekottimen räjäytin tallilla atomeiks nii sie oli kyl nii järkevät välykset joka puolella että ei usko kukaa :D tukivarret, pallonivelet ja laakerit ainakin 3m välyksillä :D lisäks puuttu taka-akselista alkaen pultteja ja moottori ei ollu kun parilla pultilla huonosti kiinni :D hyvä siittä tulee kun sen kuntoo laittaa, hinta oli sen verran kohillaa! mut oli pakko kirjottaa tänne ku olin suorastaa pöyristyny noista puslien kunnosta, en yhtää ihmettele jos vähä vispas :D

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 19 Maalis 2012 20:08
Kirjoittaja hemuli81
M.i kirjoitti:Pete oon varmaan se poika joka kävi sen sun mönkijän hakeen sillä 400e, nii pakko sanoo kyl kun sen vekottimen räjäytin tallilla atomeiks nii sie oli kyl nii järkevät välykset joka puolella että ei usko kukaa :D tukivarret, pallonivelet ja laakerit ainakin 3m välyksillä :D lisäks puuttu taka-akselista alkaen pultteja ja moottori ei ollu kun parilla pultilla huonosti kiinni :D hyvä siittä tulee kun sen kuntoo laittaa, hinta oli sen verran kohillaa! mut oli pakko kirjottaa tänne ku olin suorastaa pöyristyny noista puslien kunnosta, en yhtää ihmettele jos vähä vispas :D
Tervetuloa joukkoon =D> , varmasti saat luotettavan ajokin kun viittit tehä kerralla kunnolla.

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 19 Maalis 2012 22:11
Kirjoittaja Saminiki
Itsellä 200cc TL commu ollu kohta kuukauden. Perus nivelten ja laakereiden vaihdon jälkeen tuntuu ihan kivalta lelulta. Työmatka taittuu nopeemmin ku autolla ja edullisemmin. Ei nää kiinanihmeet (lue:mutterilingot) ookkaan hyviä/turvallisia ellei niiden eteen nää vaivaa ja aikaa. Sitte ku fixannu turvalliseks niin on ilo lasketella. Itsellä madalluspalat tehtynä ja kokeiltuna (tonttiin meni. 12cm pohjalevyyn maasta) Mut otin pois kun ei sillä taas oikeen hangessa metsässä maastossa ajella. Tuntui jotenki mikroautolta ku ajeli. Nyt vakio korkeus ja kulmat kohdillaan joten ihan jees ajaa... Vielä kun kunnon kesärenkaat sais halvalla.... Mut, hyvää ja halpaa jos haluaa pitää ostaa kahdet...

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 21 Maalis 2012 08:30
Kirjoittaja ErnoZz
M.i kirjoitti:Pete oon varmaan se poika joka kävi sen sun mönkijän hakeen sillä 400e, nii pakko sanoo kyl kun sen vekottimen räjäytin tallilla atomeiks nii sie oli kyl nii järkevät välykset joka puolella että ei usko kukaa :D tukivarret, pallonivelet ja laakerit ainakin 3m välyksillä :D lisäks puuttu taka-akselista alkaen pultteja ja moottori ei ollu kun parilla pultilla huonosti kiinni :D hyvä siittä tulee kun sen kuntoo laittaa, hinta oli sen verran kohillaa! mut oli pakko kirjottaa tänne ku olin suorastaa pöyristyny noista puslien kunnosta, en yhtää ihmettele jos vähä vispas :D

Sastamalasta suunnin kävit hakeen?
jos joo niin ite meinasin kanssa poistaa, arvelin että joka ikinen pultti on vaan löysällä ni siitä ois pikkurahalla saanu omat ja vähän päälle poijes.

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 21 Maalis 2012 09:25
Kirjoittaja qaw
Nyt on pakko kysyä että mihin tää perustuu?
Saminiki kirjoitti:Työmatka taittuu nopeemmin ku autolla ja edullisemmin.

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 21 Maalis 2012 09:33
Kirjoittaja Saminiki
perustuu polttoaineen kulutukseen, verotukseen sekä reittivalintaan.

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 21 Maalis 2012 09:35
Kirjoittaja qaw
Siis tota nopeutta nimenomaan ihmettelen. Mä en oo vielä keksinyt miten Pollella pääsis sen nopeammin kuin autolla... ainakaan laillisin keinoin.

Kustannukset toki joo halvalla mönkijällä voi helpostikin olla pienemmät.

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 21 Maalis 2012 09:44
Kirjoittaja Saminiki
Mutta jos autolla matka on esim 10km kun pitää mennä yleisiä teitä ja mönkkärillä "oikopolkuja" pitkin pääsee 5:llä kilometrillä niin eikö se ole nopeampi jos nopeus on suunnilleen sama molemmilla laitteilla? Autolla keskikulutus työmatkalla on kuitenki n.8,2l/100km (1600kg omapaino iso diiseli) plus sit siihen Suomen edullinen diiselverotus ja muut kulut... Tietty en ole laskenu päpättimen rikkoutuvia osia (ei ole VIELÄ ollut kuin itse korjattavia). Ja duunissa helpompi tehdä "juttuja" kun on materiaalit, koneet yms...

Re: comancheja ym ei enään ikinään.

Lähetetty: 21 Maalis 2012 09:45
Kirjoittaja Saminiki
qaw kirjoitti:Siis tota nopeutta nimenomaan ihmettelen. Mä en oo vielä keksinyt miten Pollella pääsis sen nopeammin kuin autolla... ainakaan laillisin keinoin.

Kustannukset toki joo halvalla mönkijällä voi helpostikin olla pienemmät.
Ymmärrän toki tuon koska PK-seudulla ei ihan hirveesti noita mettäreittejä ole mutta täällä maalla...