Tyyppikilpi
-
- 2WD
- Mönkijä:: EX Comanche Cross 300cc
Tyyppikilpi
Tämmönen ongelma tuli mieleen, että pitääkö tuosta kiinanihmeestä löytyä tyyppikilpi jostakinpäin runkoa vai riittääkö runkoon kaiverrettu tyyppinumero? Onko kenelläkään tullut tämmöistä vastaan?
Re: Tyyppikilpi
Niinpäin se ilmeisesti menee juuri että kaiverrettu runkonumero pitää löytyä mutta niitatulla kilvellä ei ole merkitystä. Ja sehän on runkonumero eikä tyyppinumero
.

Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
-
- 3WD
Tänään tuli leimalla sama homma vastaan... Runkonumero on kyllä kaiverrettu/stanssattu kuten asiaan kuuluu, mutta "valmistajan kilvestä" tuli huomautus. Olivat sitä mieltä, että kohtuutonta pistää vain sen vuoksi jälki-istunto
Eli tässä tapauksessa tarrasta kyse ja se on päässyt kulumaan puoliksi pois... Nyt on sitten maahantuojan kautta kysely tehtaalle, että saako sitä ja paljonko maksaa. Todennäkösesti viittä vaille vatusti kun kyseessä on Sumeko 

-
- 2WD
Täytynee käydä paikalliselta katsastuskonttorilta kysäisemässä "virallinen" mielipide asiaan
-
- 3WD
Pistäthän myös tänne sitten saamasi vastauksen? Vai pitäisiköhän tuota kysyä suoraan Trafista, niin ei jää konttoreiden tulkinnalle varaa... Vähän vaikealta tuntuu kuitenkaan saada tuollaista kilpeä.
-
- 2WD
Katsastusmies meinasi, että kyllähän se olla pitäisi ja Gern-huolto ei osannut sanoa asiaan oikein mitään...
Lupasi kyllä selvittää asiaa toimistosta valmistenumeron perusteella, eli aika kuluu odotellessa. Täytyy varmaan vielä kysyä trafilta...

Lupasi kyllä selvittää asiaa toimistosta valmistenumeron perusteella, eli aika kuluu odotellessa. Täytyy varmaan vielä kysyä trafilta...
-
- 2WD
Nyt sain vastauksen trafiltakin ja kyseinen kilpi on pakollinen.
-
- 3WD
No voi kerpele. Eipä oo ainakaan toistaseks mitään kuulunu Sumekolta meikäläisen osalta... Mennee hankalaksi, mutta toisaalta jos Trafi sen edellyttää, niin pitäähän se saada:)
-
- 2WD
Sama homma. Täytyy alkaa hiillostaa Keskisen putiikkia, että hommaa mulle sen lätkän 

Mahtaakohan moisen kilven puuttuminen olla kovinkin yleistä mönkijöissä, onko siis isompikin kamppanja joillain merkeillä edessä?
-
- 3WD
Vuodesta -93 se on kuulemma vaadittu..? Näin ainakin katsurin mukaan. Se vaan on kumma, että "kilveksi" hyväksytään tarra. EIhän se nyt mönkijän kaltaisessa laitteessa joudu sellaisten olosuhteiden armoille, että voisi 30v aikana juurikaan kuluaMahtaakohan moisen kilven puuttuminen olla kovinkin yleistä mönkijöissä, onko siis isompikin kamppanja joillain merkeillä edessä?

Pitäskö oikeen listata, että keneltä näitä on jouduttu pyytämään ja kuinka herkästi niitä on toimiteltu - ja mihin hintaan!
Mulla siis kyseessä Arctic Cat tl-laite ja maahantuoja Sumeko / SGN.
Pyydetty tarraa 10.04. maahantuojalta ja samana päivänä luvattu yhteydenotto tehtaalle asiassa.
-
- 2WD
Mä olin yhteydessä Keskisen Gern-huoltoon 12.4. ja lupasivat selvitellä tuon mun comahchen lätkän kohtaloa
-
- 2WD
Voi elämän karut kävyt! Keskinen ei muka saa hommattua sitä kilpeä valmistajalta ja tyyppi väitti kivenkovaan puhelimessa, että nämä vehkeet on sarjatyyppihyväksyttyjä... mene ja tiedä
Meinaa alkaa lämpö nousemaan...
Meinaa alkaa lämpö nousemaan...

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Tyyppikilpi vaaditaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Jahas, mulla tuossa cattilassa on takana tankinpäällä rungossa kanssa vain tarra. Ja itse asiassa se tarra lähti irti hyvissä ajoin jo ennen ekaa katsastusta pesun yhteydessä. No katsastuksiin olen sen kiinnittänyt kulloinkin erivärisillä teipeillä kiinni. No kertakaan sitä ei ole edes katottu, mutta runkonumeroa on sitäkin enempi kytätty. Varsinkin kun se pistekirjoitus oli jo ekaan katsastukseen mennessä ruostunut lähes luentakelvottomaksi. AC:n traktoreissa onkin jo oikea kilpi.
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Never Settle For Second Best.
Pariuraa