comanche bull 300 etuperä

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
niilo.teppo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24

comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja niilo.teppo »

Moro. voisko joku antaa neuvoja. purin etuperän, koska häkki ym. osat oli silppuna sisällä... tilasin uudet hilppeet ja kasasin, mutta neliveto on jatkuvasti päällä, joten olenkohan kasannut jotain väärin tai puuttuuko jotain. kasasin perän huonosti piirretyn räjäytyskuvan perusteella, mikä on comanchen mukana tulleessa varaosavihkossa. perän kansi on myös uusi kokonaisuudessaan. olisi hyvä saada vähän neuvoa tai selkeämpi räjäytyskuva.
jallu63
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
Paikkakunta: Nastola

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja jallu63 »

Onko 4vedon kytkentä sähköllä. Tuliko laitettua askelmoottorin akseli oikeaan asentoon , niin että siirtää häkkiä päälle ja pois. Ettei vaan ole niin että 4veto päällä ja moottori yrittää puskea sitä edelleen päälle. Voisit kertoa laitteesi toimintatavasta hieman enemmän kun pyydät neuvoja.
markoka
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2019 21:00

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja markoka »

niilo.teppo kirjoitti:Moro. voisko joku antaa neuvoja. purin etuperän, koska häkki ym. osat oli silppuna sisällä... tilasin uudet hilppeet ja kasasin, mutta neliveto on jatkuvasti päällä, joten olenkohan kasannut jotain väärin tai puuttuuko jotain. kasasin perän huonosti piirretyn räjäytyskuvan perusteella, mikä on comanchen mukana tulleessa varaosavihkossa. perän kansi on myös uusi kokonaisuudessaan. olisi hyvä saada vähän neuvoa tai selkeämpi räjäytyskuva.
Tulihan häkin ympärille ensin jouset ja vasta sen jälkeen rullat? Jos rullat on jousien alla niin käy noin. Jousien pitää työntää rullia ulospäin.

Comanchessa on vastaavalla toimintaperiaatteella oleva perä kuin Polariksessa. Askelmoottoria näissä ei ole.
niilo.teppo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja niilo.teppo »

markoka kirjoitti:
niilo.teppo kirjoitti:Moro. voisko joku antaa neuvoja. purin etuperän, koska häkki ym. osat oli silppuna sisällä... tilasin uudet hilppeet ja kasasin, mutta neliveto on jatkuvasti päällä, joten olenkohan kasannut jotain väärin tai puuttuuko jotain. kasasin perän huonosti piirretyn räjäytyskuvan perusteella, mikä on comanchen mukana tulleessa varaosavihkossa. perän kansi on myös uusi kokonaisuudessaan. olisi hyvä saada vähän neuvoa tai selkeämpi räjäytyskuva.
Tulihan häkin ympärille ensin jouset ja vasta sen jälkeen rullat? Jos rullat on jousien alla niin käy noin. Jousien pitää työntää rullia ulospäin.

Comanchessa on vastaavalla toimintaperiaatteella oleva perä kuin Polariksessa. Askelmoottoria näissä ei ole.

kiitos jo näistä tiedoista. ensinnäkin ne rullat on näillä tiedoilla just väärin. täytyy kasata ne rullat jousien päälle ja kokeilla uudestaan. hankala tietää miten ollut, kun ensi kertaa purin ja oli kaikki sisällä silppuna :D
niilo.teppo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja niilo.teppo »

ja tosiaan nelivedon kytkentä on sähköllä...
markoka
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2019 21:00

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja markoka »

niilo.teppo kirjoitti: kiitos jo näistä tiedoista. ensinnäkin ne rullat on näillä tiedoilla just väärin. täytyy kasata ne rullat jousien päälle ja kokeilla uudestaan. hankala tietää miten ollut, kun ensi kertaa purin ja oli kaikki sisällä silppuna :D
Kyllä tuo jatkuvan nelivedon ongelma korjaantuu kun laitat rullat oikein. Tässäkin tosiaan neliveto kytkeytyy sähköllä, mutta hieman eri periaatteella kuin monissa muissa. Tässä sähköä käytetään kelan magnetointiin joka puolestaan jarruttaa häkin pyörimistä.
niilo.teppo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja niilo.teppo »

morjens. nyt rullat on oikein, kiitos vielä. testasin irrallaan perää ja laitoin akusta virran nelivedon johtoon, jolloin pyörittäminen kardaanin tumpista jäykistyi, mutta vetoakseleiden tumpit ei kyllä pyöri missään vaiheessa... eli pöydällä testatessa ei ainakaan veto välity vetareille... hmm :?: :doubt:
markoka
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2019 21:00

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja markoka »

niilo.teppo kirjoitti:morjens. nyt rullat on oikein, kiitos vielä. testasin irrallaan perää ja laitoin akusta virran nelivedon johtoon, jolloin pyörittäminen kardaanin tumpista jäykistyi, mutta vetoakseleiden tumpit ei kyllä pyöri missään vaiheessa... eli pöydällä testatessa ei ainakaan veto välity vetareille... hmm :?: :doubt:
Oletko mitannut perän käämin vastusta? Ei olisi ensimmäinen kerta kun kiinalainen osa on heti uutena viallinen. Mikä tuon vanhan perän päätylevystä hajosi kun senkin vaihdoit?
niilo.teppo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja niilo.teppo »

markoka kirjoitti:
niilo.teppo kirjoitti:morjens. nyt rullat on oikein, kiitos vielä. testasin irrallaan perää ja laitoin akusta virran nelivedon johtoon, jolloin pyörittäminen kardaanin tumpista jäykistyi, mutta vetoakseleiden tumpit ei kyllä pyöri missään vaiheessa... eli pöydällä testatessa ei ainakaan veto välity vetareille... hmm :?: :doubt:
Oletko mitannut perän käämin vastusta? Ei olisi ensimmäinen kerta kun kiinalainen osa on heti uutena viallinen. Mikä tuon vanhan perän päätylevystä hajosi kun senkin vaihdoit?


en ole mitannut vastusta, mutta naksaus aina kuuluu kun laittaa virtaa. vaihdoin päätylevyn, koska oli levy syönyt aikamoiset urat alumiiniin.
markoka
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2019 21:00

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja markoka »

Vähissä alkaa ideat olemaan. Tulihan niiden rullien alle oikealla pituudella ja jäykkyyksillä olevat jouset? Ja Armature Plate:n päälle liukulevy? Oletko katsonut Gern huollon sivulta löytyvän PDF tiedoston jossa on kuvia perästä? Löytyy täältä http://www.gernhuolto.fi/ajoneuvot-ja-v ... 0cc-4-veto
niilo.teppo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja niilo.teppo »

markoka kirjoitti:Vähissä alkaa ideat olemaan. Tulihan niiden rullien alle oikealla pituudella ja jäykkyyksillä olevat jouset? Ja Armature Plate:n päälle liukulevy? Oletko katsonut Gern huollon sivulta löytyvän PDF tiedoston jossa on kuvia perästä? Löytyy täältä http://www.gernhuolto.fi/ajoneuvot-ja-v ... 0cc-4-veto
joo elikkäs tilasin ne alkuperäiset jouset siihen ja ne on paikallaan. sen perän kanteen on kasattuna ensin se nelivedon kytkentälevy ja sittten se liukulevy jonka jälkeen iso sokka millä nämä on nipussa. (sokka ei näkynyt gernhuollon kuvissa). mittaan tänään sen käämin varalta.
niilo.teppo
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja niilo.teppo »

nyt perä toimii oikein. pöydällä pyörittäessä ei oikeen pelannut, koska se minne metalli liukurullat vastaa oli kulunut uraiseksi. käämissä ohmit oli 24, ja hyvin magnetisoi levyä kiinni. nyt vaan kovaa ajoa ja kauhulla odotellen millon uusikin muovihäkki hajoaa :mrgreen:
markoka
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2019 21:00

Re: comanche bull 300 etuperä

Viesti Kirjoittaja markoka »

Hyvä että viimein toimii? Teitkö jotain noille kulumille vai laitoitko vain perän kiinni? Tulihan sisään nyt musta häkki? Tämä on paljon kestävämpi kuin alkuperäinen valkoinen. Tältä foorumilta löytyy paljon juttua muutenkin Bull:n etuperän parannuksista. Tärkeimpänä ehkä ison lautaspyörän oikaisu ja kiillotus sorvissa.
Vastaa Viestiin