Comanche auraukset, camperit ja casterit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Röllykkä
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Tammi 2020 16:48

Comanche auraukset, camperit ja casterit

Viesti Kirjoittaja Röllykkä »

Uusi tulokas foorumilla, moi kaikille!!

Koetin hakuakin kovin käyttää, mutta mitään punaista lankaa en löytänyt. :idea:

Talouteen hommattu pojalle 200cc Comanche, josta ihan alkuunsa vaihdettiin jokainen pusla, pallo ja rt-pää, koska ajo-ominaisuudet ovat vauhkon härän luokkaa.
Nämä toimenpiteet eivät juurikaan tuottaneet toivottua tulosta ohjattavuuteen. Kolinat kyllä loppuivat.
Härveli hyökkäilee ikään kun oman tahtonsa mukaan, hieman tien kuopista riippuen suuntaan jos toiseen.
Kaikki välykset on siis eliminoitu sekä perästä, että etupyöristä.
Renkaina ihan perus mönkkärin "pallorenkaat".
On kokeiltu haritusta, on kokeiltu aurausta, on laskettu rengaspaineita, ja nostettu niitä, tulos on aina sama.
Asfaltilla kun ajaa, niin kulkine saattaa hyökätä välillä vaikka vasemmalle, ja sitten kun korjaa, niin alkaa "voblaamaan" puolelta toiselle, niin, että on pakkko hidastaa, ja oikasta meno.
Nyt alkaa neuvot loppua.

Castereita ei varmaan millään ilveellä pysty taikomaan positiivisemmaksi, mutta onko joku saanut vastaavan kulkineen menoa vakaammaksi jollain keinoin?

Maastossa tuolla vielä jotenkuten ajelee, mutta tiellä on vaikea pysyä.

Ja miksi muuten tässä Comanchessa on taka-akseli kapeammalla, kun etupyörät? Johan tuokin varmaan tekee oman omituisuutensa ajo-ominaisuuksiin?

Jos jollakulla olis vinkkiä, niin kiitän ja kumarran jo etukäteen!
242tic84
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Maalis 2016 17:28

Re: Comanche auraukset, camperit ja casterit

Viesti Kirjoittaja 242tic84 »

Takapäähän saat aavistuksen lisää leveyttä vanteet toisinpäin kääntämällä. :)
Joissain maissa näitä on myyty vissiin uutena jo spacereilla.
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 21:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Comanche auraukset, camperit ja casterit

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Aikanaan Dinlin kanssa oli vähän samaa ongelmaa. Melko hyväksi tuli kun vaihtoi eturenkaat kunnollisiin nappuloihin jollain 0.25 paineilla, aurauskulmat nollille ja edessä tuuman spacerit. Eihän se takahaarukan kiinnitys ole väljä.
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
Vastaa Viestiin