Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Rusty
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:38
Mönkijä:: ValitetttavastiEiOle
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Nähtävästi menee takuuseen.

Sisempi laakeri oli ihan päreinä. Ulompi myös "väljä". Vien toisenkin navan tsekattavaksi, kun siitäkin kuuluu sellainen ääni, että se voi myös olla lähellä loppua.

Edit: ja toiseenkin napaan vaihtuu laakerit takuuseen. Huoltopiste oli myös kiinnostunut renkaiden/vanteiden mahdollisesta soikeudesta. Uusia oli kuulemma tilailtu.
_______________________________________
EX: Bashan BS200S-7 aka Alaska ATV200 aka Catbrier
http://kuvablogi.com/blog/6495
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 21:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

Tulipa tuossa seku joutessaan korotettua tankoa tuosta pommikissasta. Paljon mukavempi ajaa seisaaltaan nytten. Kettingin kiristimet oli ihan päreinä niin tekasin niihinki samalla semmosen patentin että neki nyt pelaa.
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 11:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

DSP paljonko nostit ? Paljoko vaijereissa varaa ?
Täällä ei ole vielä menny kiristäjä rikki, mistä kohtaa se korkkas ?
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Olikos DSP:llä maastomallin pommikissa?
Luulin, että niissä ei ole ketjunkiristintä vakiona, mutta olin kait taas väärässä?
(Maastomallin etuvalollisessa Comanchessa se on.)
Avatar
pro x 550
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007 18:02
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pro x 550 »

joo tuo kiristäjä oli ainaki falmekissa ihan perrss.. korkkaa siitä sokasta
piti sorvata uus rulla laitaa molemmin puolin suojatut laakerit ja hitsaamalla kiinni niin pysyy :)
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin :lol:
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 21:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

Korotuspala on 6,5cm. Ilman vaijereiden vaihtoa sitä ei olis kestäny korottaa yhtään enempää. Vasen renkaan jarru vaijeri meni sen verran tiukalle. Kyllähän tuossa ne kiristimet on. Samanlaiset kun esim. pv:ssä. Niistä pulteista ja niistä niistä kiristin palikoista oli menny kierteet ja toinen kiristäjä oli kai osunu johonkin kiveen kun oli niin mutkalla. Pittää melkeen johonki laittaa kuvat niin näkee kuvat niistä patenteista. :D :D

No laitoimpa nyt samalla muutaman kuvanki.
http://kuvablogi.com/blog/7652/1/
Tuolla on nyt sitte kuvia nuista hässäköistä.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Näkyypä toi maastomallin Bombercatti olevan aivan erilainen kuin esim Comanche. Oikeastaan en löytänyt noista DSP:n kuvista ainoatakaan kohtaa joka näyttäis samalta kuin omassa. Mm. etutukivarret ihan erilaiset. Samoin taka-akselin laakeripukki yms. Onkos toi joku vanhempi malli vai?

(Uudet TL BomberCatithan on samoja kuin Comanchet)
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 11:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Erilainen oli näköjään tuo DSPn vehe oisko 06 ?
Kävin nappaamassa muutaman kuvan 300 crossista http://bashan-atv.com/cpg1410/thumbnails.php?album=5
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
miikar
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Kesä 2007 13:59

Viesti Kirjoittaja miikar »

Tzorbas kirjoitti:Erilainen oli näköjään tuo DSPn vehe oisko 06 ?
Kävin nappaamassa muutaman kuvan 300 crossista http://bashan-atv.com/cpg1410/thumbnails.php?album=5
Ja tuo taas on sama peli kuin Trapper 300mx jonka saa TL versionakin..
tai kuvissa ainakaan ei näy pienintäkään eroa.
http://www.trailpark.fi/Sivut/300mx.htm
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 18:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

PK kirjoitti:Näkyypä toi maastomallin Bombercatti olevan aivan erilainen kuin esim Comanche. Oikeastaan en löytänyt noista DSP:n kuvista ainoatakaan kohtaa joka näyttäis samalta kuin omassa. Mm. etutukivarret ihan erilaiset. Samoin taka-akselin laakeripukki yms. Onkos toi joku vanhempi malli vai?

(Uudet TL BomberCatithan on samoja kuin Comanchet)
Veikkaisin ns. 200-s3 malliksi... tää commari on s7 tietty. Bashanin sivulla tuo s3:kin löytyy?!
TL Comanche 200cc..
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 21:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

vuosimalli on 06. Kaverilla on se hawai ja nuita on vertailtu niin eroja on kovasti. Tuo minun on jonkun verran rungoltaan pienempi ja 2" pienemmät renkaat, mutta kiinanihme on aina kiinanihme. :D :D
Laitoin uusia kuvia niistä näkee eroja toisiin mönkkäreihin.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja PK »

miikar kirjoitti:
Tzorbas kirjoitti:Erilainen oli näköjään tuo DSPn vehe oisko 06 ?
Kävin nappaamassa muutaman kuvan 300 crossista http://bashan-atv.com/cpg1410/thumbnails.php?album=5
Ja tuo taas on sama peli kuin Trapper 300mx jonka saa TL versionakin..
tai kuvissa ainakaan ei näy pienintäkään eroa.
http://www.trailpark.fi/Sivut/300mx.htm
Onko kukaan kysellyt Trailparkista tuota "Trapperia" TL versiona? Sivuillahan lukee, että saatavana syksyllä. Mutta onko tarkempaa tietoa jo herunut saapumisesta? Jostain Kiinan valmistajan sivuilta löysin maininnan, että tuolla olisi jo EEC hyväksyntä. Bashanin, josta mm. Comanchet on peräisin, sivuilla sitä vielä ole. Kiinnostaa vaan kanssa hiukan ko. laite... Jos ens kesäksi sitten...
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Vasta eilen sain asenneltua takaswingin putkeen sen rasvanipan.
On muuten helppo homma. Perä roikkuun jostain, takaiskari alapäästä irti, käännä iskari taakse/ylös porakoneella 5mm reikä siihen akselin runkoputkeen. M6 kierretappi porakoneeseen, vähän öljyä ja varovasti kiertäen kierre. Jos tappi pohjaa akseliin, se voi katketa sinne reikään.
Kierretapista kannattaa ottaa rälläkällä siitä kärjestä se turha ohjauspiikki pois. Siten ei pohjaa heti siihen sisällä olevaan akseliin, vaan kierteestä saa ihan kunnollisen.
Nippa paikalleen ja vasua perään.

Tuli mokattua "perän" rasvan lisäyksessä. Pullahti stefa ulos liiasta vaseliinista, ja tietysti vielä jarrun puolelta. No sai onneksi purkamatta paineltua parilla ruuvimeisselillä takaisin. (nippa pois siksi aikaa)

Mitä tästä opin? Sen, että kannattaa laittaa kaksi nippaa, joista toinen pois rasvauksen ajaksi. Näin täyteen tulleessaan purkaa ylimääräiset pois siitä, eikä stefan välistä.
(Olihan tästä puhetta jo keväällä, mutta jäi vaan tekemättä...)
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 16:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

Mistähän sais TL comantsuun viri cdi-boksin? Eikös ainakin Falmekilla ollut myytävänä mutta mitä nettisivuja katselin niin en ainakaan sieltä enää sellaisia löytänyt..Jos jollakin foorumilaisella on myös sellainen joutilaana niin viestiä tulemaan 8)
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja PK »

skiidu kirjoitti:Mistähän sais TL comantsuun viri cdi-boksin? Eikös ainakin Falmekilla ollut myytävänä mutta mitä nettisivuja katselin niin en ainakaan sieltä enää sellaisia löytänyt..Jos jollakin foorumilaisella on myös sellainen joutilaana niin viestiä tulemaan 8)
Johan toi kiertää vakionakin ihan riittävästi vanhanaikaiseksi työntötankokoneeksi, eli jotain 9000. Viri cdi-boxin ainoa "hyöty" kuulemma se, ettei meinaa lähteä käyntiin. 8)
Itse en laittaisi, vaikka ilman saisin...
Vastaa Viestiin