On alkanut jo viikon omistuksen jälkeen tuntua että paras parannus näihin on ostaa 1kg C4-räjähdettä, virittää se akkukotelon jatkeeksi ja räjäyttää metsään.
Viikossa on 1000km ajetusta vehkeestä löytynyt seuraavia, ilmeentynyt heti oston jälkeen
- Mittaristosta kytkennät poikki ekalla yli 50km/h ylityksellä
- Raidetangot väljät ja ohjauskulmat ihan päin helvettiä, eturenkaat ihan slicksit (Tämä tosin jo ennestään)
- Renkaissa ollut varmaan 3bar painetta, alkuperäisestä muodosta ei juuri jäljellä, ihan halkeilleet ja täristää jo 20km/h hampaat suusta.
- Ketjut löysät kuin aasin smurffi, ei pysyneet 200m paikallaan.
- Imukaula on kuin haulikolla ammuttu, ja muovailuvahalla korjattu, jälki ainakin sen mukaista.
- Bensatankki vuotaa
- Takajarru kolisee ja akselin laakerit väljät
- Pakoputken lämpösuoja kolisi väljäks ja pultit poikki kun yritti irroittaa
- Syylärin puhallin ei toimi.
- Jäähytysnesteet vähissä koneessa.
Jne...
Korjattua ja parannettua
- Starttikatkaisin siirretty pois pahimmasta mahdollisesta paikasta, vasemmalla puolelle kytkimen ja peilin väliin, meinaa heti ekalla kiven ylityksellä käsi osui siihen ja sammui kriittisessä kohdassa.
- Eturenkaiksi skootterin renkaat ja kulmat suurinpiirtein kuntoon.
- Caster-säädöt 1m sorkkaraudalla
- Keulan nosto ja perän madallus
- 17-piikkinen eturatas maantielle ja perus 15-piikkinen metsään, pistäisin 12-13-piikkisen mutta ottaa nyt jo swingiin kiinni.
- Mittaristo kolvattu ja liimattu kasaan.
- 112,5 Suutin ja vapaavirtaus-filtteri
- 2x 80mm tietokoneen tuuletinta syylärin eteen ja vanha rikkinäinen pois takaa.
- Bensahanan ohitus ja filtterin vaihto, vielä vähän vaiheessa, pitäis lyhennellä letkuja ja vaihtaa pienempi suodatin.