Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

ja muut vaihteet toimii normaalisti? Jos näin niin ei se auta ku reoia loota auki ja kattoa syy, onko laatikosta ratas kökkönä vai eikö vaan mene koko vaihde päälle.
----- Yamaha YFZ 450 ------
Bojala
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Huhti 2006 19:30

Viesti Kirjoittaja Bojala »

Jos sieltä on ratas kökkönä niin saako siihen uutta ratasta mistään?
Harza!!
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Helmi 2007 21:44
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Harza!! »

Mitenkäs toi pakki laitetaan päälle ko en oo kyseistä pleiä nähnyt? kaveri tyscon forest tissa laitetaan ihme vivulla... siiit on välilläoudonnut pultti niin se ei ole pysynyt päällä... Eli pysyykö pakki päällä?
Bojala
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Huhti 2006 19:30

Viesti Kirjoittaja Bojala »

En tiedä kun mönkiää eiole mutta osatan tai vaihdan ehkä kelkkani tommoseen misä ei pakki toimi. niin että mietin onko iso homma laittaa toimiin.,
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 16:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

Eikös siinä ole pakki siinä vaihteiston alimpana eli pakki,1,2 jne..
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

juurikin näin
----- Yamaha YFZ 450 ------
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Onkos kukaan kokeillut näissä 200cc koneissa iridium tulppaa? Ja jos on, niin onko mitään eroa tavalliseen tulppaan? Esim kierrosherkkyydessä yms.

Laadukkaat normitulpathan lienee NGK DR8EA ja sitä vastaava Denso X24ESRU.
NGK iridium on DR8EIX (ovh n.25€) Mutta mikä on Denson iridium tulpan koodi?
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 18:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Paikallinen motovaraosaliike sano ettei kannata kun kyselin iridium tulpasta, sanovat että kuluu perus tulppaa nopeammin ja yleensä kisakäytössä hyötyä jos on. Otin sitten perus ngr:n.. :roll:
TL Comanche 200cc..
MikaJ
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Maalis 2007 11:58
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja MikaJ »

Ei tulpalla mitään tehoeroa saa tuollaisissa koneissa.

Iridium tulpalla on huomattavasti pidempi käyttöikä koska kyseessä on erittäin tiheä materiaali, kuluu hitaammin. Moottoreissa missä on todella tehokkaat sytytyslaitteet ja kovat sylinteripaineet, kuluu normaalitulppien elektrodit pois hyvinkin äkkiä. Joihinkin autoihin saa orginaalinakin normaalitulppaa ja sitten jotain "jalometalli"tulppaa, yleensä normaalilla sitten on 2-3kertaa lyhkäisempi vaihtoväli.
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 18:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Voisiko joku mittailla tai tietäiskö suoraan minkä kokoinen rullakaasu kahva tuohon Comancheen kävisi? Meinasin käydä töiden jälkeen kaupassa vilkuilemssa että löytyiskö moista.. en vaan muistanut aamusella mittailla tangon paksuutta.
TL Comanche 200cc..
Avatar
Jhp-Tuning
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Loka 2006 20:58

Viesti Kirjoittaja Jhp-Tuning »

Jogi kirjoitti:Voisiko joku mittailla tai tietäiskö suoraan minkä kokoinen rullakaasu kahva tuohon Comancheen kävisi? Meinasin käydä töiden jälkeen kaupassa vilkuilemssa että löytyiskö moista.. en vaan muistanut aamusella mittailla tangon paksuutta.
Elikkä se on 7/8" noin 22mm. Tieto on fakta ku asensin ne koson-lämppärit, ne olivat ton 7/8"... 8)
Pipo silmille ja menoX...
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Jogi kirjoitti:Voisiko joku mittailla tai tietäiskö suoraan minkä kokoinen rullakaasu kahva tuohon Comancheen kävisi? Meinasin käydä töiden jälkeen kaupassa vilkuilemssa että löytyiskö moista.. en vaan muistanut aamusella mittailla tangon paksuutta.
Tarkasta sen koon lisäksi myös vaijerin liike. Jossain mopon kahvoissa ei varmaan ainakaan ole tarpeeksi pitkä liike, että nousis luisti kattoon asti.

Onko se rullakaasu loppuviimeksi kovinkaan hyvä? Jossain pöpelikössä ajaessa ainakin peukkukaasu on varmasti parempi.
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 18:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

PK kirjoitti: Onko se rullakaasu loppuviimeksi kovinkaan hyvä? Jossain pöpelikössä ajaessa ainakin peukkukaasu on varmasti parempi.
Aika kevyttä rämpimistä tulee omalla kohdalla harrastettua, iso osa ajosta tulee olemaan "siirtymistä" esm. työmatka sopivilla keleillä 10km suuntaansa. Alkuperäisessä peukalo vivussa on aika sairaan pitkä liikerata.. Jos tuota rullaa nyt kokeilisi ja jos ei miellytä niin pitää katella saisiko inhimillisemmällä liikeradalla olevaan "peukalo ruuvia"..

Tää on nyt tätä kun ei pääse vielä oikeasti ajamaan niin pää keksii kaikkea "oheistoimintaa" mönkän ympärille :oops:
TL Comanche 200cc..
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

no kyllä mullakin kädet väsys crossissa huomattavast enemmän peukalokaasulla kun rullakaasulla. ei oikeen onnaa jarrutus, kaasutus, ja stongasta kiinnipito peukalokaasulla kunnolla...
----- Yamaha YFZ 450 ------
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja PK »

mkaskine kirjoitti:no kyllä mullakin kädet väsys crossissa huomattavast enemmän peukalokaasulla kun rullakaasulla. ei oikeen onnaa jarrutus, kaasutus, ja stongasta kiinnipito peukalokaasulla kunnolla...
Heh, mulla varmaan just toisinpäin, kun esim. peukku tottunut tuohon kaasun painamiseen kelkkakäytössä.
Rullakaasua taas olen käyttänyt (muutamaa kokeilua lukuunottamatta) joskus parikymmentä vuotta sitten. :)
Vastaa Viestiin