Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

jos on vähänkin väljää keulassa ja heität ne renkaat "väärin päin" niin hakee aika maukkaasti ajaessa
itellä oli kun oman ostin niin kaikki vanteet käännetty ja raidetangon päissä väljää niin oli ihan mahdoton ajettava.

sitten taas rasittaa jo muutenkin??heikkoja olka-akseleita

ajoltaan taas yleensä on ollut parempi että keula on leveempi kuin perä (ei tosin taida olla niin suurta vaikutusta asvaltilla ajossa)

kokeilemallahan se selviää mitä haluaa ja hakee.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

hbrteam kirjoitti:jos on vähänkin väljää keulassa ja heität ne renkaat "väärin päin" niin hakee aika maukkaasti ajaessa
itellä oli kun oman ostin niin kaikki vanteet käännetty ja raidetangon päissä väljää niin oli ihan mahdoton ajettava.

sitten taas rasittaa jo muutenkin??heikkoja olka-akseleita

ajoltaan taas yleensä on ollut parempi että keula on leveempi kuin perä (ei tosin taida olla niin suurta vaikutusta asvaltilla ajossa)

kokeilemallahan se selviää mitä haluaa ja hakee.
Kyllähän ne vanteet voi kääntää, mikäli perusasiat kunnossa "laadukkaat etupyöränlaakerit vaihdettu ja casterkulmat kohdillaan"" ja silloinkin kannattaa aina silloin tällöin tarkkailla laakerien kunto. Nintendossa on ollut etuvanteet käännettynä ihan ensimetreistä alkaen, ja ainoa haittapuoli on ollut etupyöränlaakerien kesto, tiedä sitten miten ne kestäisi vanteet oikeinpäin. Vanteet kun kääntää, niin aurauskulmien arvailu helpottuu huomattavasti, koska harituksella ollessa on tosi jäykkä ohjaus ja aurauksella kevyt. :mrgreen:

Kyllä asvaltilla ajossa on suuri hyöty leveemmästä keulasta,"tosin Nintendo on takaakin hiukan leveempi" varsinkin reipashenkisessä mutka-ajossa huomaa selkeästi että mitään kaatumatautia ei saa aikaiseksi vaikka mitä tekisi.
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

Joo tottakai on parempi kun on leveempi keula

ajoin tossa sitä takaa että kun soralla viet peliä sladissa ja jos on keula kapeempi kuin perä niin hyvin todennäköisesti se on kuin leka
eli menee jonkin matkaa nätisti sitten lyö yli

sitten kun se on matala ja leveä niin ei edes kallistele juurikaan.

korkeempana kallistelee takapyörää ylös jos jyrkästi kääntelee.
siihen olis apuna kallistuksenvakaaja
silloin voi pitää etupään iskunvaimennus suht pehmeänä eli olis hyvä jousto mutta mutkissa kallistuksenvakaaja olis apuna
mutta ei kait sellasta jaksa alkaa väkertää tälläseen.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ei siitä leveydestä ainakaan haittaa ole.
Roplasin Nintendon talvikuosiin, "keula ylös" ja muuttui taas ajotuntuma melkoisesti. Etupää löystyi, iskarien asennon muututtua ja nyt on aika urheilullisen oloinen, kun keulan asento muuttuu kiihdytyksessä ylöspäin ja jarrutuksessa alaspäin. =D> Ne rupeaa vihdoinkin nuo jouset löystymään, kun tämän kesän on jo iskarit toiminut niin kuin pitääkin. Tuli tuossa aamutuimaan kokeiltua "kun sattui märkä asvaltti olemaan" miten se kallistelee luisuissa"tosin perä on madallettu edelleenkin", ja ei kyllä huomannut mitään kallistelua, vaikka yritin kaasua helläämällä saada pientä tökkimistä aikaiseksi. Muistelisin tuon kuitenkin olleen aika kiikkerä alkuperäisenä, vaikka silloinhan ei yksikään iskari joustanut pätkääkään.
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

eipä se kallistelekkaan kun ei painonsiirtoa tapahdu keulaan jos perä matalemmalla.

kohta tosiaan on talvi täällä etelässäkin
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

hbrteam kirjoitti:eipä se kallistelekkaan kun ei painonsiirtoa tapahdu keulaan jos perä matalemmalla.

kohta tosiaan on talvi täällä etelässäkin
Painopiste on tosiaan huomattavasti matalempana, kuin mitä alunperin oli ja leveyttäkin tainnut tulla +10cm:ä niin eteen kuin taakse.. Nyt kun Nintendo on tuossa talvikuosissa, niin kohtuu sopusuhtainen maavara, matalin kohta on jarrulevy ja toiseksi matalin nerffit, "nerffit tosin pari senttiä korkeammalla".

Talviliukkaita odotellessa. :D
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

Dodii.. nyt se talven pukkas tänne tammisaareen tossa eilen (perjantai)

ja leikittyä tuli.

nyt olen päässy ajelee ton uuden taka iskarin kanssa ja täytyy sanoa että on kyllä mahtava jousitus nyt takana!!

ei se jousi liian jäykkä ollutkaan.
nätisti menee kuopat ja kun tulee joku pahempi röykky niin otta senkin hienosti

eli jos vinkkinä jos haluaa pitää tollasena puoli korkeena alustan niin kattelee tuolta nettivaraosan yms kautta tollasen paremman iskarin ei maksa maltaita ja ajo ominaisuudet paranee helvatasti! OIKEESTI

taitaa näissä etuiskareissakin olla melkosesti eroja Kerran Kimillä oli keula täysin puuta vakiona
mulla taas tuntuu joustavan hyvin mene ja tiedä
joka tapauksessa nyt on maittavaa ajella omalla kikottimella kun on äänet saatu hyviksi ja alusta kuntoon.

ps ei muuten ollu paikallisessa laakeri puljussa niitä raidetangon päitä eli tilaus hommiksi menee

jossain tais olla kokonaiset raidetangot nivelineen 32e kipale
mutta missä mallissa ne kiristettävät on ollu?? uudemmissa tai vanhemmissa? itsellä -07 ja siinä ei ainakaan ole niitä
hemuli81
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 06 Marras 2009 13:24
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja hemuli81 »

hbrteam kirjoitti:
mutta missä mallissa ne kiristettävät on ollu??
Kun tilaa varaosana tangon, niin siinä on kiristettävät päät (kait se on joku uudempi malli). Saahan niitä vanhojakin kiristettyä kunhan ei hölmöile. Ja mitä tohon takaiskarihommaan tulee niin komppaan kympillä =D> .
Uudenmaan Mönkijät Ry

Ex: Comanche 200
jannnn
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Elo 2010 19:26

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja jannnn »

noista nivelien suojakumeista saako noita ihan motonetistä, ja mites muilla onko nuo täältä ostetut kestänyt sen enempää?

EDIT: näyttää tuolla motonetissä jotain olevan, löytyykö joltain suojakumien koot korvantakaa?
joniwilhelm
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Marras 2010 11:40

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja joniwilhelm »

ihan tyytyväinen laitteeseen ollut. molempien eturenkaitten akesit meni poikki ajon aikana. ei onneks kova vauhti. uudet sitten vain sorvaamaan. toinen takarengas vuosi ilmaa ostopäivästa lähtien. auton renkaan paikkausaine auttoi hommaan. turhan raskaat välit kyllä (ei TL-malli) tulppa hajos ja bensahanasta tulee turhan hiljaa tavaraa.
cub3
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Huhti 2011 22:06

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja cub3 »

Nyt tarvitsisi hieman mielipitetä kun olisi tuollainen Bashan BS200S-7 200cc kiikarissa! niin kymysykset ovat seuraavia minkälainen vehje kyseessä lähteekö edes mihinkään ? saako rekisteröityä kahdelle ? miten poliisi suhtautuu virittelyyn, elikkä saako näitä viritellä ? ja sitten ihan yleisesti että mitä mieltä porukka tästä on, ihan kesä leluksi olen hankkimassa! Huom UUSI olen tällä alalla joten apua tarvitaan! toivottavasti ymmärrätte :)

Kiitos.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

cub3 kirjoitti:Nyt tarvitsisi hieman mielipitetä kun olisi tuollainen Bashan BS200S-7 200cc kiikarissa! niin kymysykset ovat seuraavia minkälainen vehje kyseessä lähteekö edes mihinkään ? saako rekisteröityä kahdelle ? miten poliisi suhtautuu virittelyyn, elikkä saako näitä viritellä ? ja sitten ihan yleisesti että mitä mieltä porukka tästä on, ihan kesä leluksi olen hankkimassa! Huom UUSI olen tällä alalla joten apua tarvitaan! toivottavasti ymmärrätte :)

Kiitos.
Eiköhän mielipiteitä löydy riittämiin, jos vaikka kyseisen topicin lukaiset läpi.

Lähtee, toisilta jopa lapasesta.

200cc rekisteröity yhdelle ja 250cc kahdelle, ei pysty muutoskatsastamalla paikkalukua muuttamaan.

Viritellä ei lain mukaan saa, mutta esimerkiksi välitysten muutos on sallittu.

Jos aihe kiinnostaa, niin täällä Comanche osiossa on aika tarkasti dokumentoitu monenkin kulkineen parannukset. Ja foorumin haku on aika näppärä apuväline täsmäinformaation etsimisessä.

Ja muistathan että nämä kiinankulkineet on sitten ihan oma maailmansa, kiinalaiset vain valmistavat mönkyn, mutta itse joudut rakentamaan sen ajettavaan kuosiin.
cub3
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Huhti 2011 22:06

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja cub3 »

Okei kiitos vastuksesta, sellaine juttu että tuossa 200cc taitaa olla 10,1kw vakiona ja jostain taisin lukaista että 15kw olisi laillista viritellä ? onko asia näin ? ja kun sanoit että pitää näistä kiinan mönkkäreistä "itse rakentaa" se hyvä mönkkäri niin tarkoitatko että ei tällä ilman osien vaihtoa pärjää ?
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

cub3 kirjoitti:Okei kiitos vastuksesta, sellaine juttu että tuossa 200cc taitaa olla 10,1kw vakiona ja jostain taisin lukaista että 15kw olisi laillista viritellä ? onko asia näin ? ja kun sanoit että pitää näistä kiinan mönkkäreistä "itse rakentaa" se hyvä mönkkäri niin tarkoitatko että ei tällä ilman osien vaihtoa pärjää ?
Ei saa viritellä, koska 200cc Comanche on saannut tyyppihyväksynnässä tuon rapiat 10kw:a papereihinsa ja sitä ei saa ylittää. Perjaatteessa voit toki yrittää muutoskatsastamalla saada lisäheppoja otteeseen "dynopaprut ja muu todistusaineisto matkassa"ja silloinkin saat korkeintaan sen 2kw:a lisää, mutta tulee varmaan halvemmaksi hankkia isompi ja tehokkaampi mönkijä. Tosin nuokin woimavarat riittää yli satasen nopeuksiin, joten ei sitä välttämättä tarvitse virittelemään ruveta. :D

Kyllä se niin on, että bensaletkut, pyöränlaakerit, ketjut, rattaat, swingin puslat, taka-akselin laakerit, virtalukko, renkaat ja vanteet, startin rele, bensatankin kumiprikat ja jäähdyttäjän kumiprikat kun vaihdat, niin sitten saatat olla jo voiton puolella, ja saatat jopa jonkinmoista päivälenkkiä päästä ongelmattomasti taivaltamaan. :roll:
Mutta kolikon toinen puoli, kun yllämainitut toimenpiteet on tehty, niin suhtkoht luotettava matkakumppani on nähnyt päivänvalon.
cub3
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Huhti 2011 22:06

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja cub3 »

Okei okei :D no pientä fiksaamista, sehän on aina mukavaa! ei olis mitään linkkiä heittää että mistä jengi noita osia tilailee kun googlesta yritin kattoa niin aika epämääräisiä sivuja löyty :S ja mites muuten kun alkaa renkaita rattaita ym vaihtelemaan niin pitääkö se muutoskatsastaa sen jälkeen ? ja olin muuten lukevinani että näihin olisi vakuutukset todella halvat voiko olla niinkin edullinen kun 200e vuodessa?
Vastaa Viestiin