Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

cub3 kirjoitti:Okei okei :D no pientä fiksaamista, sehän on aina mukavaa! ei olis mitään linkkiä heittää että mistä jengi noita osia tilailee kun googlesta yritin kattoa niin aika epämääräisiä sivuja löyty :S ja mites muuten kun alkaa renkaita rattaita ym vaihtelemaan niin pitääkö se muutoskatsastaa sen jälkeen ? ja olin muuten lukevinani että näihin olisi vakuutukset todella halvat voiko olla niinkin edullinen kun 200e vuodessa?
Haku auttaa: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 24&t=24062 ja löytyi neljä riviä alempana, kuin tämä topicki. [-X

Lakipykälät löydät tuolta http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078 =D>

Omassa mönkyssä huimat 170€ vuodessa.
cub3
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Huhti 2011 22:06

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja cub3 »

Ajattelin vielä tänne laittaa kun eiköhän tämä tähän chingchong joukkoon kuulu, elikkä tollainen rally usa 300cc oisko lincon sama asia sitten ? mutta kun tämä vehje on ilmajäähdytteinen niin kestääkö tämä sitten mitään ? aika pahalta kuulostaa minusta jos meinaa johonkin metsään mennä leikkimään.
deemu
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Heinä 2011 11:08

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja deemu »

Tervehdys arvon herrasväki!

Uusi 200cc Comanche kuski liittynyt joukkoon viikko sitten hankitulla ajopelillä.
2008vm ja tl malli. Hyvin löytyny täältä vinkkiä kömpijän paranteluun ja virittelyyn, kurit poistettu,
kaasu aukee kokonaan yms. eturatas oli ostaessa jo 16 piikkinen.
92 menee laitteen omaan mittariin ja rajotin puuttuu peliin 9500 rpm kohalla...

kukas se oli täältä niitä kanavia muotoillu/siistiny?? isokin vaikutus?? kovempaa
pitäs päästä mut oikei sen kustannuksella et menee hauskuus soratiellä ajettaessa, eli pelkän välityksen muuttaminen
ei riitä..
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

deemu kirjoitti:
kukas se oli täältä niitä kanavia muotoillu/siistiny?? isokin vaikutus?? kovempaa
pitäs päästä mut oikei sen kustannuksella et menee hauskuus soratiellä ajettaessa, eli pelkän välityksen muuttaminen
ei riitä..
Soratiet ei ole ongelma, harvennettaessa välityksiä, mutta metsä ja muut hitaat ryöminnät joutuu unohtamaan.

Kanavien siistiminen on tietysti aina hyödyllistä, mutta et saa 200cc koneesta siltikään mitään rakettia aikaiseksi. Jos oikeasti etsit tehoja, niin kannattaa suosiolla hankkiutua toisen "isompikoneisen" mönkijän omistajaksi. ](*,)
deemu
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Heinä 2011 11:08

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja deemu »

Kimi kirjoitti:
deemu kirjoitti:
kukas se oli täältä niitä kanavia muotoillu/siistiny?? isokin vaikutus?? kovempaa
pitäs päästä mut oikei sen kustannuksella et menee hauskuus soratiellä ajettaessa, eli pelkän välityksen muuttaminen
ei riitä..
Soratiet ei ole ongelma, harvennettaessa välityksiä, mutta metsä ja muut hitaat ryöminnät joutuu unohtamaan.

Kanavien siistiminen on tietysti aina hyödyllistä, mutta et saa 200cc koneesta siltikään mitään rakettia aikaiseksi. Jos oikeasti etsit tehoja, niin kannattaa suosiolla hankkiutua toisen "isompikoneisen" mönkijän omistajaksi. ](*,)
ku ei nytkää pääsee kunnon pitkää sladii hiekka teillä ku vauhti hyytyy ja saa pykältää pienempää silmään.. :twisted:
Tuon kikottimen piristämiseen ku ei tartte paljo rahaa sijottaa ni onhan se ihan mielen virkeenä pitämistä
ku rakentelee! :D
kanavien kohdistus/muokkaus , puristusta lisää, putki, pitempää imukaulaa vois koittaa ja ehkä jotai kiihytys suppiloo,
sit niitä välityksiä kattoo
hemuli81
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 06 Marras 2009 13:24
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja hemuli81 »

deemu kirjoitti:
ku ei nytkää pääsee kunnon pitkää sladii hiekka teillä ku vauhti hyytyy ja saa pykältää pienempää silmään.. :twisted:
Tuon kikottimen piristämiseen ku ei tartte paljo rahaa sijottaa ni onhan se ihan mielen virkeenä pitämistä
ku rakentelee! :D
kanavien kohdistus/muokkaus , puristusta lisää, putki, pitempää imukaulaa vois koittaa ja ehkä jotai kiihytys suppiloo,
sit niitä välityksiä kattoo
Siis kyllähän 200cc nelarista varmasti tehoja saa irti jos oikein puristaa, onhan niitä saman kokoisia crossipyöriä joissa on tehoa. Mutta tuo moottori edustaa kivikautista rakennetta eli nokka-akseli lohkossa ja työntötangot. Kuorma-autoissa käytetään edelleen mutta kierrokset onkin jotain ihan muuta. Mä en ottais tosta yhtään enempää kierroksia irti, kiertää vakiona jo aivan liikaa. Moottoritehoa kun ei oikein voi kasvattaa kuin männän keskinopeutta lisäämällä :roll: .
Minäkin haaveilen lisätehosta, mutta olen jättänyt sikseen kun sen pitää olla luotettava. Toteuttasin sen tehonlisäyksen jollain toisella moottorilla, mutta ei täällä PK-seudulla pysty pitkään semmosella ajamaan kun kilvet lähtee :mrgreen: .
Uudenmaan Mönkijät Ry

Ex: Comanche 200
deemu
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Heinä 2011 11:08

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja deemu »

en niin niitä kierroksia lisää kaipaa vaan vääntöä lisää ja nimenomaan niin että se jatkuis suht ylös asti..
Noh.. yritetään kuiteskin ja kummastellaan lopputulosta myöhemmin...
deemu
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Heinä 2011 11:08

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja deemu »

no joo.. meni bashan tonttiin! svingiä pitää pikkase nostaa ylöspäin ettei kejut laaha sitä vasten!
Jepex
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Joulu 2011 22:35

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Jepex »

Täs aatellu vaihtaa ylä- ja alapallonivelet auton palloniveliin. Selvähän on et alapallonivel pitäs leikata irti ja uus hitsailla kiinni.
Tallissa pyörii hyvät citroenin pallonivelet, mutta eihän taida nivelten kartio sopia noihin "olkatukien" reikiin kartio kulman takia? Nyt sitten, kuinkahan jos tekisin koko "olkatuen" uuden, niin kuinkaha saisi sitten siihe sopivan kartioreijän tehtyä ?
hemuli81
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 06 Marras 2009 13:24
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja hemuli81 »

Jepex kirjoitti:Täs aatellu vaihtaa ylä- ja alapallonivelet auton palloniveliin. Selvähän on et alapallonivel pitäs leikata irti ja uus hitsailla kiinni.
Tallissa pyörii hyvät citroenin pallonivelet, mutta eihän taida nivelten kartio sopia noihin "olkatukien" reikiin kartio kulman takia? Nyt sitten, kuinkahan jos tekisin koko "olkatuen" uuden, niin kuinkaha saisi sitten siihe sopivan kartioreijän tehtyä ?
On siihen varmaan mahollista tehä semmonen kalvain/terä jolla saa oikean kartion, mut kuullostaa vaan kauheen vaikeelle :roll: . Jos kuitenkin on rajattomasti aikaa ja mielenkiintoa moiseen ryhtyä niin mahollistahan se on. Paljon helpommalla kyllä pääsee kun hakee kaupasta niitä mersun niveliä.
Uudenmaan Mönkijät Ry

Ex: Comanche 200
Jepex
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Joulu 2011 22:35

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Jepex »

hemuli81 kirjoitti:
Jepex kirjoitti:Täs aatellu vaihtaa ylä- ja alapallonivelet auton palloniveliin. Selvähän on et alapallonivel pitäs leikata irti ja uus hitsailla kiinni.
Tallissa pyörii hyvät citroenin pallonivelet, mutta eihän taida nivelten kartio sopia noihin "olkatukien" reikiin kartio kulman takia? Nyt sitten, kuinkahan jos tekisin koko "olkatuen" uuden, niin kuinkaha saisi sitten siihe sopivan kartioreijän tehtyä ?
On siihen varmaan mahollista tehä semmonen kalvain/terä jolla saa oikean kartion, mut kuullostaa vaan kauheen vaikeelle :roll: . Jos kuitenkin on rajattomasti aikaa ja mielenkiintoa moiseen ryhtyä niin mahollistahan se on. Paljon helpommalla kyllä pääsee kun hakee kaupasta niitä mersun niveliä.
No aikaa kyllä riittäs, koulusta saattas työkalui löytyäkkin... Rahaa ei toho paskaa enempää tekis mieli pistää.
thoai
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Joulu 2011 15:47

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja thoai »

aika harmittomia on kyllä nää kiinalaiset möyrijät :((
menopelinä siis Hawaii 200cc (vissiin samoja kuin comanche?)
ongelma:
käytettynä ostin. 1-2 vk toimii ongelmitta, sit viikon seisomisen jälkeen(pihalla) ei meinannut millään lähtä käymään. just ja just sai käyntiin. toimii 1 pv jonka jälkeen ei ole enää lähtenyt käyntiin. -> ei lähde käyntiin, katsottu et ei kipinää tulpalle
->virrat tulee (mittarin valot syttyy) startti pyörii, bensaa saa, starttirelekin toimii?(naksuttaa startaessaan)
- onkos tässä laitteessa muuten tappokatkaisinta? sulakkeet/missä?penkin alla lasisulake, pari lattasulaketta on myös löytänyt. vaikuttaa ehyeltä pikaisesti katsottuna

mitä on palstoja lukenut, niin vika vois olla virtalukossa, cdi-boksissa tai puolassa

oisko jotenkin mahdollista saada kokeiltua, missä vika ois ettei nyt ihan arpomalla vaihtaa osia kun ei nuo rahat kasva puussa
-virtalukon ohitusohje?
-voisko cdi-boksin/puolan kunnon todeta jotenkin mittaamalla? jos voi, mitä johtoja pitäis mittailla ja mitä arvoja näyttää?
- muita vinkkejä mistä vois vian ruveta paikantamaan/kattoomaan?
Deeseven
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Heinä 2012 19:44
Mönkijä:: Rally usa 250

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Deeseven »

Onko kuvan suutin oikea mikä käy 200cc mönkkäriin?
Kuva

Muuten tyytyväinen hankintaan mitä pari viikkoa ollut 09-mallinen, eturenkaat menossa vaihtoon tärinän takia.
Viimeksi muokannut Deeseven, 22 Heinä 2012 07:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janne123
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Marras 2011 16:31
Mönkijä:: Polaris sportsman 500 EFI
Paikkakunta: Juuka

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja janne123 »

Nyt olisin ostamassa mun comancheen uutta änkkää. Hinta pitäs olla halpa...

Oon katellu tota: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=38-1440 ja tota: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=38-1439

Toi eka on ainakin aika rajun näkönen. :lol:
Jax_KiBez
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Elo 2012 19:03

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Jax_KiBez »

On alkanut jo viikon omistuksen jälkeen tuntua että paras parannus näihin on ostaa 1kg C4-räjähdettä, virittää se akkukotelon jatkeeksi ja räjäyttää metsään.

Viikossa on 1000km ajetusta vehkeestä löytynyt seuraavia, ilmeentynyt heti oston jälkeen :roll:
- Mittaristosta kytkennät poikki ekalla yli 50km/h ylityksellä
- Raidetangot väljät ja ohjauskulmat ihan päin helvettiä, eturenkaat ihan slicksit (Tämä tosin jo ennestään)
- Renkaissa ollut varmaan 3bar painetta, alkuperäisestä muodosta ei juuri jäljellä, ihan halkeilleet ja täristää jo 20km/h hampaat suusta.
- Ketjut löysät kuin aasin smurffi, ei pysyneet 200m paikallaan.
- Imukaula on kuin haulikolla ammuttu, ja muovailuvahalla korjattu, jälki ainakin sen mukaista.
- Bensatankki vuotaa
- Takajarru kolisee ja akselin laakerit väljät
- Pakoputken lämpösuoja kolisi väljäks ja pultit poikki kun yritti irroittaa
- Syylärin puhallin ei toimi.
- Jäähytysnesteet vähissä koneessa.
Jne...

Korjattua ja parannettua
- Starttikatkaisin siirretty pois pahimmasta mahdollisesta paikasta, vasemmalla puolelle kytkimen ja peilin väliin, meinaa heti ekalla kiven ylityksellä käsi osui siihen ja sammui kriittisessä kohdassa.
- Eturenkaiksi skootterin renkaat ja kulmat suurinpiirtein kuntoon.
- Caster-säädöt 1m sorkkaraudalla
- Keulan nosto ja perän madallus
- 17-piikkinen eturatas maantielle ja perus 15-piikkinen metsään, pistäisin 12-13-piikkisen mutta ottaa nyt jo swingiin kiinni.
- Mittaristo kolvattu ja liimattu kasaan.
- 112,5 Suutin ja vapaavirtaus-filtteri
- 2x 80mm tietokoneen tuuletinta syylärin eteen ja vanha rikkinäinen pois takaa.
- Bensahanan ohitus ja filtterin vaihto, vielä vähän vaiheessa, pitäis lyhennellä letkuja ja vaihtaa pienempi suodatin.
Vastaa Viestiin