comanche 4x4

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
rotoman
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 18 Helmi 2007 20:40
Paikkakunta: Rovaniemi Kiinan Ihme Comanche 300 4x4 BULL TL -07
Viesti:

comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja rotoman »

Comanchen "jumputukseen" löytyi vika... Oikean puolen etuiskarin yläpuolen pultti irti ja iskari irtosi kesken ajon. Iskari irtosi pienen ojanaveron ylityksessä onneksi, nimittäin tuollaisessa olisi aineksia vakavampaankin haaveriin kun renkaat meni samaan asentoon kuin kiinalaisten silmät...... Jos vauhtia olisi ollut enemmän olisi mönkkäri heittänyt kuskinsa tangon yli melko vauhdikkaasti!.. Mutta onneksi ei näin käynyt. Puistattaa vieläkin....

Nyt näkee onko wihonen sloganinsa arvoinen (KIVIJALKALIIKKEESEEN VOIT LUOTTAA.) Pistän nimittäin tänään palautetta että missä tuon voi korjata ja katsotaan kuinka virkeitä ovat takuuseen huoltamaan laitettansa :D

**KEHOTTAISINKIN KAIKKIA COMACHEN OMISTAJIA TARKASTAMAAN PULTIT ETTÄ OVAT VARMASTI KIINNI.**
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 18:58

Sama juttu

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Kannattaa katsoa kaikki kiinitykset, minunkin mökijästä löytyi löysiä kohtia esim. rungosta ja ripustuksista.
Muuten tuntuu pelittävän.
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 08 Kesä 2004 23:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Viesti Kirjoittaja tepa »

ja kyllä ne mutterit löystyy ihan ajamallakin vaikka ne olisi kiristetty, eli tippa ruuvi lukitettas väliin niin pysyy
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 18:58

Löystyy

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Mutta minun mönkijässä oli monta ruuvia kirimisen tarpeessa jo ennen eka ajoa ja rasvanipat tippuu heti jos ei kiri mutta niitä kyllä saa
kaupoista. tänään tuli muutama kilometri, hitaalla menee 4km/h ihan
hyvin metsässä, siitä hitaampi nopeus ei oikein toimi hyvin, miten noissa
vaihteella olevissa lie ajonopeudet?
Muuten tuntuis ihan hyvin pelittävän ei ole räminöitä eikä kolinoita.
Jatkossa näkee mitä tuli ostettua.
Kysyntää taitaa olla kun kaveri kyseli kaupoista niin lupailivat joskus tällä kuulla vois satsitulla kauppoihin.
Avatar
rotoman
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 18 Helmi 2007 20:40
Paikkakunta: Rovaniemi Kiinan Ihme Comanche 300 4x4 BULL TL -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rotoman »

Ei ainakaan maanantaina tullut viestiä wihoselta.. Toivotaan että vapulta heräävät ja vastaavat viestiin.
Onko kukaan muuten tutkinut tuota peruutusvaihteen 10km/h rajoitusta?
Miten sen saa ohitettua ja vaikuttaako se takuuseen? Ei ole kivaa jos jää kiinni ja sitten pakilla sutii niin heti sammuu kuin saunalyhty..
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 18:58

Ajettu on

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Nyt 82km mittarissa, etuperä ääntää 60km/h resonoi välillä häviää ja tulee uudestaan.
Ajossa muuten käytäytyy hyvin, maantiellä erinomainen ajaa ja kätevä
tuo sähköinen 4 vedonkytkin.
Paljoko perissä yleensä klappia? tos noin 2mm liikkuu akselista kääntäessä ja jossakin vedätys vaiheessa ihankuin variaatorin hihna naukaisis?
Onko tämmöiset yleisiä?
Missä moottorin huohotinputki?
Enempi pitäs ehtiä ajaa.
2x4Mönkii
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 25 Marras 2006 15:41
Mönkijä:: Kymco 500 irs

joo

Viesti Kirjoittaja 2x4Mönkii »

Avatar
rotoman
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 18 Helmi 2007 20:40
Paikkakunta: Rovaniemi Kiinan Ihme Comanche 300 4x4 BULL TL -07
Viesti:

...

Viesti Kirjoittaja rotoman »

Soittelin perjantaina Wihoselle (Netin kautta annettuun palautteeseen en saanut vastausta!) Luurin toisessa päässä oleva myyjä antoi takuuhuollon osoitteen johon voin viedä comsuni. Soitin sitten samantien kyseiseen huoltoliikkeeseen ja kerroin mitä olin vailla. Lupasivat keskiviikoksi hommata mutterin ja lautasen/rikan joiden takia iskari poistui paikoiltaan...
Ei ainakaan comsun huolto töki, kuten joidenkin muiden merkkien (mm:kone glansin mönkkäreiden.)
Huoltoliikkeen kaippari kertoi että vinssillä voi huoletta vetää 2500kg kuormaa, hajoaa vasta jossain 3000kg:ssä (vinssi on siis 900kg:n)
Ihan ok varokertoimet laitteessa! :D
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 18:58

100 täynnä

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Nyt reilu satanen mittarissa, vaihdoin varulta moottoriöljyt ja suodattimen
puhdistin. siisti oli ei tullu metallia eikä muutakaan öljyn mukana ok.
Kone pelittänyt hyvin, mistä saisi kunnon laatikot etu ja taka-kehinkon päälle, olisko iso muovinen pakki hyvä esim. 60x25x25 cm? eteen mahtuis
20cm leveä. (siis pituus-suunnassa)
Onko hyviä vinkkejä? maxsissa katselin isoja pakkeja alle 10:-€
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 16:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Oma Comance saapui ja ajelut alkoi, samoin korjaaminen. Neliveto ei kytkeytynyt, johto oli irti tangon laakeroinnin kohdalta. Laitoin johdon kiinni ja laite mykistyi täysin. Sulake palanut ja uusikin paloi heti. Katteet lattialle ja tutkimaan ja mittailemaan. Nelivedon johto oli kytketty virran ulosottopistokkeeseen ja päinvastoin. Olikohan tuo irronnut johto ollut koskaan kiinni, vai onko se sulakkeen palamisen jälkeen otettu irti ja annettu asian olla. Hälyttimen sulake oli myös palanut. Vaihdoin myös kaikki öljyt, vaikkei vielä ollutkaan kuin 50 km mittarissa.
Kysymyksiä:
1. Missä on öljynsuodatin?
2. Missä on rasvauskohteet taka-akselin luona? Ohjekirja niistä jotain höpisee. Rasvanippoja löytyy kyllä kardaaneista, alapalloista ja alatukivarsista(meni muuten paljon rasvaa, liekkö kuivat)
3. Saakohan tuon hälyttimen poistettua helposti, pelottaa sen pimeneminen kesken korpitaipaleen?
4. Ohjekirja kertoo, että aurausta pitäisi olla 3-6mm ulospäin. Siis haritustako? Siellä oli aurausta 15mm!
5. Peräöljyt oli harmaita ja metalliakin seassa. Ei mitään palasia, vaan kiiltävää hilettä valuvassa öljyssä. Mitenkäs muilla?
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 18:58

Ei ole ollut sähkövikoja

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Katso ohjekirjan sähkökaaviosta onko kytketty oikein, sitten se on oikosessa jos palaa sulake, entä nelivedon sähkökytkin toimiiko oikein?
Suodattimena toimii öljyropussa oleva verkkosiivilä. Vaihdoin öljyt ei ollut mitään ylimääräistä öljyn mukana.
Tomii hyvin ei renkaatkaan tärise vaikka ajaa 75km/h kokeilin sitä
tiellä menee tosi tasaisesti.
Ainut erikoisuus jossakin nopeudessa etupää resonoi jotain ääntä?
Onko kaasarin pohjassa lämmitys kun menee johdot siihen??
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 16:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Kyllä sähköt pelaa, kun ne on nyt oikein kytketty. Eipä ole kaksinen keksintö tuo öljynsuodin. Kyllähän siihen särkyneet koneenosat pysähtyy, mutta onko sillä enään mitään väliä. Mitenkäs tuo tehopuoli on muilla? Mainoksissa luvataan 13,5 kW, mutta rekisteriotteessa on vain 11 kW. Aikamoista elämää tulee tuolta moottorin ja voimansiirron puolelta. Eipä tuo ole ihmeellistä, kun vaimennustyynyjä ei ole ja etukardaani kulkee aika reiluilla kulmilla. Muuten Comanche on ollut odotusten mukainen, hyvässä ja pahassa. Suomenkielisen ohjekirjan voi viskata lepikkoon ja tutustua Englanninkieliseen versioon. Siitä selviää paljon paremmin huoltokohteet ym.
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 18:58

Ompas erikoista?

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Tosiaan englannin kielisessä ohjekirjassa on paremmin kaikki esillä.
Esim. etuperän öljy 15W/40SG sama moottoriin ja vaihteisto 80W/90GL5 ja sama takaperään.
Sähkökuvat paremmat.
Olenkohan tulkannut oikein tuon lontoon kielen.
Ekakertaa ojanyli vinssin avulla hyvinmeni.
Avatar
rotoman
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 18 Helmi 2007 20:40
Paikkakunta: Rovaniemi Kiinan Ihme Comanche 300 4x4 BULL TL -07
Viesti:

iskari paikoillaan...

Viesti Kirjoittaja rotoman »

Rovaniemen korjaushuolto pelaa ainakin 100%. Kun saivat osat ja menin laitattamaan iskarin kiinni oli muutama hilu jäänyt tilaamatta. Mutta ei hätää, Korjaaja paineli hovimäentalousrautaan (joka myy samoja vehkeitä) ja haki sieltä jo kasatusta vehkeestä puuttuvat osat!
Eli ei ainakaan Comanche kärsi varaosa puutteista.

Mittarissa on 220km ja comsu on pelannut mainiosti.

Renkaiden syyksi pistän edelleenkin tuon pommpimisen yli 60km/h vauhdissa. Sellaista tasaista nytkytystä...

Hälytin on tehnyt minulle pari kertaa sen että kesken ajon Comsu sammuu ja häläri paukahtaa soimaan... Tosin voi ehkä olla syy siinä että kaukokäynnistin on ollut "avaimenperänä", eli pomppii tankkia vasten ajon aikana. Tosin epäilen, koska kumpainenkin kerta on tapahtunut tasaisella asfaltilla.

...CUT...HERE.....
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 16:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Etuperän öljy on nyt maahantuojalta varmistettu, eli sinne kuuluu moottoriöljy. GL-5 öljystä ei ole haittaa, mutta nelivedon kytkeytyminen kylmänä vaatii notkeamman öljyn. Peruutuksen nopeurajoitinta täytyy hieman tutkia. Sähkökaaviossa on tuo rajoitin erillisenä yksikkönä. Onkos kukaan vielä tutustunut tuon sijaintiin ja ohitukseen/poistamiseen?
Vastaa Viestiin