comanche 4x4

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
joniv
4WD
Viestit: 238
Liittynyt: 15 Loka 2009 20:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja joniv »

moro. mistähän mahtanee johtua että kikkare tahtoo sammahdella.. eli kierroksia käyttäessä päästät tyhjäkäynnille niin sammuu silloin tällöin.. oon jo aikasempana talvena nostanu tyhjäkäyntiä.. paskamainen lumitöitä tehdesä ku pitäs vinssiä käyttää ja vaihdetta(suuntaa) vaihtaa niin loppuu kädet pumppaahan kaasua.. en oo mitää tutkinu mutta mahtaisko olla esim. imukaula hajalla ja seokset perseellään? kikotin on ollu 4 vuotta itellä enkä oo noita kiinalaisia valosta haurastuvia osia vilkassukaan.. toinen ongelma virtalukossa, virrat katkeaa 2 asennossa eli valot päällä.. virtalukko on sökö mutta onko sille mitään tehtävissä vai ostaako het uuden tilalle?
joniv
4WD
Viestit: 238
Liittynyt: 15 Loka 2009 20:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja joniv »

vieläköhän tätä osiota joku lukee?? oisko tietoo millä sais roimasti muutettua välityksiä bullissa?? muistaakseni 8gr rullat mulla on ny paikallaan mut miten eikös variaattorin ison jousen jäykkyys auttas pitämään välitykset hitaalla ja jos kytkimeen saa jäykempää jousta niin sais kierroksia enempi millon tarttuu? eli mitä kannattas tehä ekana jos joku on kokeillu muutakin kuin noita rullien vaihtoa ja mistä osat?? ja kuis ne variaattorin rullat, en muistaakseni vaseliinia sinne tunkenu liukasteeks ku kasasin ku oli alkujaanki kuiva, kuuluuko laittaa rullien liukasteeks vai lentääkö ne sieltä pitkin variaattoria?? harre??
joniv
4WD
Viestit: 238
Liittynyt: 15 Loka 2009 20:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja joniv »

nyt ois paikalla 7g rullat, jäykempi vastapainejousi, malossin keltanen ja vielä 15mm lisuke fyllinä.. on vielä jäykempi.. ja ja vaihdelaatikkoon vaihdoin linhai cuv:n hammaspyörät eli hitaammat välitykset mitä normaalisti. vielä venttiilien säätö ja kasausta niin näkis miten vaikutti, luultavasti huiput isolla puolen 50km/h mutta eipä haittaa...
Bashan07
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 03 Tammi 2010 16:14
Mönkijä:: Comanche bull

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Bashan07 »

Onkos täällä foorumilla enää ketään vai onko kuollut.Semmosta kyselisin että mistä tietää millon tuota etuperän liukupalaa pitää säätää.Eikö etuperä toimi ollenkaan jos liukupala liian kaukana ja miten,tarviiko mitään purkaa vai kirrataanko vaan sitä pulttia??Pikaista vastausta
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Sillon kun lautaspyörän ja pinion pyörän välys kasvaa liian isoksi. :D perä kyllä toimii vaikka se on kaukanakin , mutta osien kestävyyden kannalta suosittelisin 50h välein tarkastaa.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Bashan07
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 03 Tammi 2010 16:14
Mönkijä:: Comanche bull

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Bashan07 »

Act10nM4N kirjoitti:Sillon kun lautaspyörän ja pinion pyörän välys kasvaa liian isoksi. :D perä kyllä toimii vaikka se on kaukanakin , mutta osien kestävyyden kannalta suosittelisin 50h välein tarkastaa.
8mm mutteri ilmeisesti löysätään ja pinnapulttia kierretään.Kierretäänkö pinnapulttia sisään päin jotta liukupala kiristyy??Pitääkö kardaani ottaa irti jotta tuntee millo on sopivasti kirrattu.
Bashan07
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 03 Tammi 2010 16:14
Mönkijä:: Comanche bull

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Bashan07 »

Nyt on liukupala säädetty.Jonkun verran lautanen peränsisällä kiero niin tarkasti joutu säätämään.Kuinka paljon tuota pinnapulttia on näkyvissä kun liukupalassa on vielä hyvin kulutuspintaa??
Tommi6
3WD
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Heinä 2013 13:17
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700cc FI
Paikkakunta: Soini

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Tommi6 »

Käytössäni on Comanche Bull II 300cc mönkijä, nyt siinä on ilmaantunut seuraavanlaista ongelmaa, kun tämän mönkijän kun jättää tyhjäkäynnille. Niin se hetken aikaa pysyy siinä 2000 rpm kierros alueella, ja sitten se tyhjäkäynti alkaa seilaamaan, lopulta kone sammuu. Tämän jälkeen sitä on todella vaikea saada käyntiin, Olisiko vika mahdollisesti kaasuttimessa, tai sitten polttoainepumpussa, jos vika ei sattumalta olekkaan näissä kahdessa mitä itse olen veikannut oireiden perusteella. Niin mistäs sitä vikaa lähtisi mahdollisesti etsimään, olisiko teillä arvon foorumilaiset mitään neuvoa asiaan ?. :?
Mönkijä: Yamaha Grizzly 700cc FI vm. 2011
Bashan07
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 03 Tammi 2010 16:14
Mönkijä:: Comanche bull

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Bashan07 »

Onko kuin moni joutunu vaihtelee noita koneen korvakoiden tärinä kumeja.Itellä on siitä variaattorin puoleisesta 8 muodon raudasta toinen pusla hajalla.Pultti lepää toisessa laidassa kun syöny puslan hajalle.Onko miten vaikeeta vaihtaa et joutuuko konetta kampeemaan sinne sun tänne et saa takaisin paikalleen.
Tommi6
3WD
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Heinä 2013 13:17
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700cc FI
Paikkakunta: Soini

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Tommi6 »

kovin on hiljaista, käytössäni olevaa bullia vaivaa edelleen tuo sama kummallinen vika.
Mönkijä: Yamaha Grizzly 700cc FI vm. 2011
Tommi6
3WD
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Heinä 2013 13:17
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700cc FI
Paikkakunta: Soini

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Tommi6 »

Mistä tälläisessä Comanche Bull II 300cc mönkijässä voisi johtua, Kun tämä mönkijä on alkanut syömään tulppia jonkun verran. Toissa viikon lauantaina vaihdoin yhden sytystulpan, ja tässä menneen viikon lauantaina oli mennyt yksi sytytystulppa, Jonka vaihdoin sunnuntaina. Perässä oli kuulemma menneenä lauantaina yritetty hinata isompaa tukin pätkää puuliiterin nurkalle, Johon tämä mönkijä oli sammunut kuin saunalyhty. Tälläinen tulppien hajoaminen ei ole minusta enää normaalia, kun 2 kertaa peräkkäin menee sytytystulppa "pimeäksi". Eli ei anna tarpeeksi voimakasta kipinää sylinterissä paikoillaan ollessaan. :-k

Entäs minkä tyyppinen variaattorin hihna tähän Comanche Bull II 300cc mönkijään menee, nimittäin epäilen vahvasti että variaattorin hihna olisi eilen alkanut luistamaan, hieman epätasaisessa maastossa pitkällä aisalla varustettua peräkärryä yritettiin vetää perässä, kuormana oli vanerilevyjä. Niin comanche ei jaksanut vetää peräkärryä, koneesta kuului kyllä että meno haluja olisi riittänyt, mutta veto loppuu kesken. :?
Mönkijä: Yamaha Grizzly 700cc FI vm. 2011
Tommi6
3WD
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Heinä 2013 13:17
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700cc FI
Paikkakunta: Soini

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Tommi6 »

Nyt taas tapahtui se että tämä bull II 300cc malli hajotti tulpan, että mistä sitä vikaa alkaisi etsimään. Alkaa rasittamaan tämä jatkuva tulppien ostaminen tähän koneeseen, olisi myös kiva saada teiltä muilta foorumilaisilta neuvoa asiaan ? :?.
Mönkijä: Yamaha Grizzly 700cc FI vm. 2011
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

lämpöarvo? voithan tietenkin kokeilla ostaa tilalle kylmemmän iridiumin. Jos kyse on tulpan tahattomasta kastelemisesta ajoittain , josta syystä tulppa pimenee nopeasti , poistuu se ongelma tuolla tulpalla. Jolloin vikaa voi lähtä etsimään sieltä suunnalt. onko automaatti-imu? esim jos se turhaa menee päälle liian aikaisin , voi olla yks syy
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Tommi6
3WD
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Heinä 2013 13:17
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700cc FI
Paikkakunta: Soini

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Tommi6 »

kyselin gern huollosta asiaa ja vastasivat sieltä minulle seuraavanlaisesti, alla on vielä lainaus sähköpostiviestistä. Mutta mikähän nuissa NGK DR8EA sytytystulpissa mahtaa sitten oikein olla kun ne ei kestä vaikka käyttöohjekirjassakin suositellaan tuota NGK DR8EA mallin sytytystulppia ?, kehuivat minulle gern huollosta että kannattaa kokeilla koneeseen NGK D8EA mallin sytytystulppaa jos se kestäisi sitten paremmin kuin tuo R - malli. Joten eihän se tulppien kestävyys ainakaan pitäisi olla lämpöarvosta kiinni. :?


R-tulpat ei jostain syystä kestä. varsinkin jos käynnistellään ja sammutellan. se R on radiosuojaus.
Mönkijä: Yamaha Grizzly 700cc FI vm. 2011
Tommi6
3WD
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Heinä 2013 13:17
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700cc FI
Paikkakunta: Soini

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Tommi6 »

Nyt olisi hommattu NGK D8EA tulppa saas nähdä tuleeko tämä kestämään yhtään paremmin kuin vastaava r eli radio suojattu sytystulppa, kun pääsee tässä viikonloppuna asentamaan sytytystulpan mönkijään, mitäs te foorumilaiset arvelette että tuleeko kestämään paremmin kuin edellinen sytytystulppa ?.
Mönkijä: Yamaha Grizzly 700cc FI vm. 2011
Vastaa Viestiin