Eli turhaan on lämpöarvot keksitty , oliko tämän sinun vai huollon suusta??Tommi6 kirjoitti: Joten eihän se tulppien kestävyys ainakaan pitäisi olla lämpöarvosta kiinni.
R-tulpat ei jostain syystä kestä. varsinkin jos käynnistellään ja sammutellan. se R on radiosuojaus.
Se tulppa kuolee sulla bensaan. Normaali tulpan elektrodissa on sellainen pieni huono ominaisuus , että mikäli se ei kerkeä lämmetä tarpeeksi kuumaksi , se ei puhdista itseään kokonaan , etenkään jos kone käy hieman paksulla koko ajan.
Siksi joissakin tapauksissa auttaa tulpan vaihto eri lämpöarvolla olevaan , sinun tapauksessa hieman kuumemmaksi , eli esim 7 , jolloin tulppa käy lämpimämpänä ja puhdistuu paremmin.
Iridium eroaa tässä kohtaa normaali tulpasta. Kärki ei ole niin herkkä bensalle , ja itsepuhdistus on nopeaa ja palotapahtuma tarkempi. Siksi Iridium tulppa kestää 3x normaalin tulpan vaihtovälin.
Häiriösuojaus voi toki heikentää sitä, vaikkei pitäisi.... Ja jos laitat tilalle sen 5€ kalliimman iridiumin niin säästät useamman euron kun se on sit viimeinen minkä ostat. Toisin sanoen NGK DR8EIX