comanchen ketjujen kiristys
Lähetetty: 15 Kesä 2007 23:11
eli voisko joku selittää miten comanche 200cc crossin ketjujen kiritys tapahtuu? jossain on voinut olla siitä jo puhetta mutta en löytänyt kyllä mitään siitä asiasta 

Miten keksit pyörivään liikkeeseen ääripään? Koska viisarikello tulee ääripäähän? Toivottavasti ei pian, piti vielä mennä mönkimään.profiili kirjoitti:Sellainen ongelma tuli vastaan, että jos pyöritän napaa toiseen ääripäähän, niin saan ketjut sopivan kireiksi, kunnes kiristän mutterit, jolloin ketjut löystyy ja hyppii.
Kuitenkaan jos toiseen ääripäähän pyörittää napaa niin ketjuja ei saa niin löysälle, että saisi otettua lenkin pois ketjuista.
Ja napakin tuntuu olevan hieman ajattelematta duunailtu, kun toisessa ääripäässä akseli on suunnilleen alhaalla, ja toisessa ääripäässä suunnilleen ylhäällä, ei siis edessä ja takana, niinkuin ketjujen kiristyksen kannalta olisi fiksuinta.
Eli mitä ideoita tulee ratkaisuehdotuksiksi?
Isommalla/pienemmällä takarattaallahan asiaa saisi korjattua.
Ylimääräisillä ketjurullilla voisi yrittää.
Ja parastahan olisi jos taka-akseliston voisi purkaa ja kasata uudestaan niin, että säätövara olisi "akseli edessä-akseli takana".
Ei mulla ainakaan pyöri ympäri asti se, ilmeisesti pitäis pyöriä?X-Race kirjoitti:Miten keksit pyörivään liikkeeseen ääripään? Koska viisarikello tulee ääripäähän? Toivottavasti ei pian, piti vielä mennä mönkimään.profiili kirjoitti:Sellainen ongelma tuli vastaan, että jos pyöritän napaa toiseen ääripäähän, niin saan ketjut sopivan kireiksi, kunnes kiristän mutterit, jolloin ketjut löystyy ja hyppii.
Kuitenkaan jos toiseen ääripäähän pyörittää napaa niin ketjuja ei saa niin löysälle, että saisi otettua lenkin pois ketjuista.
Ja napakin tuntuu olevan hieman ajattelematta duunailtu, kun toisessa ääripäässä akseli on suunnilleen alhaalla, ja toisessa ääripäässä suunnilleen ylhäällä, ei siis edessä ja takana, niinkuin ketjujen kiristyksen kannalta olisi fiksuinta.
Eli mitä ideoita tulee ratkaisuehdotuksiksi?
Isommalla/pienemmällä takarattaallahan asiaa saisi korjattua.
Ylimääräisillä ketjurullilla voisi yrittää.
Ja parastahan olisi jos taka-akseliston voisi purkaa ja kasata uudestaan niin, että säätövara olisi "akseli edessä-akseli takana".
hehX-Race kirjoitti:Miten keksit pyörivään liikkeeseen ääripään? Koska viisarikello tulee ääripäähän? Toivottavasti ei pian, piti vielä mennä mönkimään.profiili kirjoitti:Sellainen ongelma tuli vastaan, että jos pyöritän napaa toiseen ääripäähän, niin saan ketjut sopivan kireiksi, kunnes kiristän mutterit, jolloin ketjut löystyy ja hyppii.
Kuitenkaan jos toiseen ääripäähän pyörittää napaa niin ketjuja ei saa niin löysälle, että saisi otettua lenkin pois ketjuista.
Ja napakin tuntuu olevan hieman ajattelematta duunailtu, kun toisessa ääripäässä akseli on suunnilleen alhaalla, ja toisessa ääripäässä suunnilleen ylhäällä, ei siis edessä ja takana, niinkuin ketjujen kiristyksen kannalta olisi fiksuinta.
Eli mitä ideoita tulee ratkaisuehdotuksiksi?
Isommalla/pienemmällä takarattaallahan asiaa saisi korjattua.
Ylimääräisillä ketjurullilla voisi yrittää.
Ja parastahan olisi jos taka-akseliston voisi purkaa ja kasata uudestaan niin, että säätövara olisi "akseli edessä-akseli takana".
"Perämurikan" kiinnityspulttien momentit tai alunperin vituiks pistetty takaswingin kiinnityskohta...T-Fibby kirjoitti:mikä mahtaa olla kökkönä ?
Pultit tuli kyllä vedettyä kokolailla, tiukkaan, voihan tuota vielä tietysti varuulta uudemman kerran kokeilla kiristellä..pat-1 kirjoitti:"Perämurikan" kiinnityspulttien momentit tai alunperin vituiks pistetty takaswingin kiinnityskohta...T-Fibby kirjoitti:mikä mahtaa olla kökkönä ?
Mönkijän päälle istuessa etu- ja takarattaan etäisyys toisistaan lyhenee, eli ketjuista tulee liika pitkät. Automaattisen ohjurin/ kiristimen irroitettuaan sen huomaa hyvinT-Fibby kirjoitti:pat-1 kirjoitti:Eli voisitko vääntää rautalangasta ?T-Fibby kirjoitti:mikä mahtaa olla kökkönä ?Ei menny nyt ihan jakeluun mitä meinasit tolla swingin kiinnityskohdalla..