Comanche 200 TL alapallonivelet
Comanche 200 TL alapallonivelet
moroo.
Onko kukaan vaihtanut Komsuun alapallonivelet?
Varmaankin on vaihtanut mutta mitkä nivelet on alkuperäisten tilalle laitettu?
Onko kukaan vaihtanut Komsuun alapallonivelet?
Varmaankin on vaihtanut mutta mitkä nivelet on alkuperäisten tilalle laitettu?
Comanche
200ST-7
200ST-7
Minä korjasin alkuperäisen alapallon. Ja hyvä tuli, eikä ole sen jälkeen löystynyt.
Tuli mulle takuuseen kokonaan uudet alatukivarretkin, vähän erilaiset, mutta ne oli ihan yhtä väljät jo 0km ajettuna.
Mun mielestä ne ei kulu, vaan niissä on jo koneistajalla sattunut pikku hanskahäiriö...
Olen sen projektin jo pariin otteeseen tänne kirjoitellutkin. Tais olla Hawaii 200cc topiciin tai Comanche / BomberCat yms 200cc parantelut -topiciin.
Eti sieltä.
Piruuttanikaan en kirjoita uusiksi, että alkais porukka edes hiukan etsiä tietoa, ennenkuin kysyy samoja asioita moneen kertaan, ja aina uudessa topicissa.
Tuli mulle takuuseen kokonaan uudet alatukivarretkin, vähän erilaiset, mutta ne oli ihan yhtä väljät jo 0km ajettuna.
Mun mielestä ne ei kulu, vaan niissä on jo koneistajalla sattunut pikku hanskahäiriö...
Olen sen projektin jo pariin otteeseen tänne kirjoitellutkin. Tais olla Hawaii 200cc topiciin tai Comanche / BomberCat yms 200cc parantelut -topiciin.
Eti sieltä.

Piruuttanikaan en kirjoita uusiksi, että alkais porukka edes hiukan etsiä tietoa, ennenkuin kysyy samoja asioita moneen kertaan, ja aina uudessa topicissa.
Kiinnostaa tosiaan, varsinkin minkä se prässäs tilalle. Alaosa näyttää kiinteältä vaan se pelti irtoaa. Yläpuolella on jonkinlainen sauma. http://bashan-atv.com/cpg1410/thumbnails.php?album=2
Yks mahdollisuus olisi tehdä siitä samanlainen kuin 300 crossissa, ei tosin ole varmaa riittääkö tila vaihdettavalle pallolle.
Yks mahdollisuus olisi tehdä siitä samanlainen kuin 300 crossissa, ei tosin ole varmaa riittääkö tila vaihdettavalle pallolle.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Moroo.
Maltakaahan mielenne.
Laitteet pitää testata ensin ennenkuin niitä uskaltaa sen enempää julkaista
Nythän on tieliikenne mallista kyse ja tukivarsiin ei saisi tehdä muutoksia eikä hitsauksia.Jos jotain käy niin omalle kukkarolle joutuu kävelemään
Eli toisin sanoen en halua ottaa omalle tunnolleni sitä jos jollekkin toiselle käyn liikenteessä pahasti tai vaikka vähemmän pahasti vain sen takia että on tehnyt samanlaisen patentin kuin täällä suunnalla
Testataan ensin ja kerrotaan sitten kun asia on varmasti toimiva
Koskaan ei tiedä missä sattumalta törmää tämän saitin porukkaan niin ainakin voi hyvillä mielin heittää läppää
Maltakaahan mielenne.
Laitteet pitää testata ensin ennenkuin niitä uskaltaa sen enempää julkaista

Nythän on tieliikenne mallista kyse ja tukivarsiin ei saisi tehdä muutoksia eikä hitsauksia.Jos jotain käy niin omalle kukkarolle joutuu kävelemään

Eli toisin sanoen en halua ottaa omalle tunnolleni sitä jos jollekkin toiselle käyn liikenteessä pahasti tai vaikka vähemmän pahasti vain sen takia että on tehnyt samanlaisen patentin kuin täällä suunnalla

Testataan ensin ja kerrotaan sitten kun asia on varmasti toimiva

Koskaan ei tiedä missä sattumalta törmää tämän saitin porukkaan niin ainakin voi hyvillä mielin heittää läppää

Comanche
200ST-7
200ST-7
Ei kai tuota nyt paljoa tarvi testailla, se nivel joko toimii tai ei. Turhaan tuosta olet noin varovainen, laita tieto jakoon niin hommat etenee muillakin. Kerro onko se pallo upotettu vanhaan reikään vai muotoiltu uudestaan. Minkä laitteen nivel ?
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Siis onko teillä tosiaankin kulunut ne pallot, vai miksi sinne uudet sisukset pitää vaälttämättä saada?
Eikö kukaan ole kokeillut tätä mun patenttia, joka on ainakin toistaiseksi toiminut:
JOKAINEN TIETYSTI TEKEE NÄITÄ MUUTOKSIA OMALLA VASTUULLAAN!
(lainaus Comance yms parantelu topicista, olikohan s. 31)
Päädyin siis kokeilemaan alapallon väljyyden poistamista, ja se onnistuikin suhteellisen helposti. Kulumaa sielä ei mielestäni ollut, vaan pieni moka, jonka korjasin.
Eli tukivarsi irti, alapuolella on se kirkas peltikiekko sen reiän päällä, josta se alapallo on kasattu. Terävällä ruuvimeisselillä / tuurnalla ja vasaralla naputtelemalla sen prässätyn reunan saa auki, ja se pelti lähtee ehjänä pois. Sen alla on nylonista(?) tehty kuppi, jonka pitäis puristaa pallo vastakappaleeseen. Mutta ainakin mulla se muovi ei päässytkään painumaan siihen palloon kiinni, vaan pohjasi reunoilta olakkeeseen.
No, otin mattopuukolla n.1mm siivun reunasta pois. Paikat täyteen spray hammaspyörävaseliinia, joka kuivuu sitkeäksi. Nylon kuppi paikoilleen, sen päälle max. 1mm paksu 8mm pultille tarkoitettu koriprikka. (tuo prikka siis selkeesti ohuempi kuin tavallinen rautakaupasta ostettu)
Sen päälle se pelti takaisin, ja vasaralla pikku hiljaa naputellen rungon reuna takaisin sen pellin päälle.
Nivelestä tuli niin tiukka, että paremmasta väliä. Toivottavasti myös pysyy sellaisena. Toisen puolen pallo oli ihan ok. Ei yhtään välystä. Joten se sai olla toistaiseksi rauhassa.
Tuossa samalla lyhensin myös etu iskareita n. 6mm, jolloin keula laski jotain pari senttiä. Ohje:
Iskarin alasilmukka pois, sieltä välistä se lukitusmutteri pois. Alasilmukan kierteen päästä 6mm rälläkällä pois. Alasilmukka paikoilleen. Kiristys 17mm avaimella jousilautasesta ja isolla jakarilla alasilmukasta. Oikeaan asentoonhan sen kiertämällä koko alapää+varsi pakettia rungossa. (Huom. pyöritä varmuuden vuoksi kiinnipäin, ettei mäntä irtoa varresta sielä iskarin sisällä.)
Enemmänkin tuolla tyylillä voisi laskea, mutta sitten pitäisi ottaa sorvissa hiukan pois siitä jousilautasesta. Rälläkällä sitä ei saane tarpeeksi suoraan.
Eikö kukaan ole kokeillut tätä mun patenttia, joka on ainakin toistaiseksi toiminut:
JOKAINEN TIETYSTI TEKEE NÄITÄ MUUTOKSIA OMALLA VASTUULLAAN!
(lainaus Comance yms parantelu topicista, olikohan s. 31)
Päädyin siis kokeilemaan alapallon väljyyden poistamista, ja se onnistuikin suhteellisen helposti. Kulumaa sielä ei mielestäni ollut, vaan pieni moka, jonka korjasin.
Eli tukivarsi irti, alapuolella on se kirkas peltikiekko sen reiän päällä, josta se alapallo on kasattu. Terävällä ruuvimeisselillä / tuurnalla ja vasaralla naputtelemalla sen prässätyn reunan saa auki, ja se pelti lähtee ehjänä pois. Sen alla on nylonista(?) tehty kuppi, jonka pitäis puristaa pallo vastakappaleeseen. Mutta ainakin mulla se muovi ei päässytkään painumaan siihen palloon kiinni, vaan pohjasi reunoilta olakkeeseen.
No, otin mattopuukolla n.1mm siivun reunasta pois. Paikat täyteen spray hammaspyörävaseliinia, joka kuivuu sitkeäksi. Nylon kuppi paikoilleen, sen päälle max. 1mm paksu 8mm pultille tarkoitettu koriprikka. (tuo prikka siis selkeesti ohuempi kuin tavallinen rautakaupasta ostettu)
Sen päälle se pelti takaisin, ja vasaralla pikku hiljaa naputellen rungon reuna takaisin sen pellin päälle.
Nivelestä tuli niin tiukka, että paremmasta väliä. Toivottavasti myös pysyy sellaisena. Toisen puolen pallo oli ihan ok. Ei yhtään välystä. Joten se sai olla toistaiseksi rauhassa.
Tuossa samalla lyhensin myös etu iskareita n. 6mm, jolloin keula laski jotain pari senttiä. Ohje:
Iskarin alasilmukka pois, sieltä välistä se lukitusmutteri pois. Alasilmukan kierteen päästä 6mm rälläkällä pois. Alasilmukka paikoilleen. Kiristys 17mm avaimella jousilautasesta ja isolla jakarilla alasilmukasta. Oikeaan asentoonhan sen kiertämällä koko alapää+varsi pakettia rungossa. (Huom. pyöritä varmuuden vuoksi kiinnipäin, ettei mäntä irtoa varresta sielä iskarin sisällä.)
Enemmänkin tuolla tyylillä voisi laskea, mutta sitten pitäisi ottaa sorvissa hiukan pois siitä jousilautasesta. Rälläkällä sitä ei saane tarpeeksi suoraan.
Moroo.
Sen alapallo hässäkän joutuu tekemään täysin uusiksi.
Eräässä Japanin poikien autossa on prässättävä pallero joka on muuten hyvä paitsi tukivarren ja alapallon kiinitys pitää tehdä uudelleen.
Eli tää koe vedos meni silleen että tehtiin uusi tukivarsi tyystin alusta loppuun uusiksi ja vain yksi.Jos on innostusta niin eikun vaan.Mua ainakin polttelee enemmän tuo ajaminen kuin väsätä jotakin halvatun tukivartta.
Ja toisenpuolen alapallo korjattiin yksinkertaisesti ( siis alkuperäinen ) prässäämällä pallonivel tiukempaan pakettiin.
Tätä prässi hommaa suosittelen.Nivelestä tuli yhtä jämäkkä kuin vastaavasti uudesta ja paljon pienemmällä vaivalla.
Tässä paripäivää on mennyt hienosti alkuperäisellä alapallolla ja vastaava homma tulee toiselle puolelle.Vain ja ainostaan sen helppouden takia
Kun prässäätte "pesää" tiukemmaksi laittakaa pallonivelen alapuolelle (pelti lätkä) metallitanko joka on halkasialtaan hieman pienempi kuin itse pallonivelen alaosa.
Ei muuta kuin prässihommiin
Tytöt tykkää.........siisteistä pojista
Sen alapallo hässäkän joutuu tekemään täysin uusiksi.
Eräässä Japanin poikien autossa on prässättävä pallero joka on muuten hyvä paitsi tukivarren ja alapallon kiinitys pitää tehdä uudelleen.
Eli tää koe vedos meni silleen että tehtiin uusi tukivarsi tyystin alusta loppuun uusiksi ja vain yksi.Jos on innostusta niin eikun vaan.Mua ainakin polttelee enemmän tuo ajaminen kuin väsätä jotakin halvatun tukivartta.
Ja toisenpuolen alapallo korjattiin yksinkertaisesti ( siis alkuperäinen ) prässäämällä pallonivel tiukempaan pakettiin.
Tätä prässi hommaa suosittelen.Nivelestä tuli yhtä jämäkkä kuin vastaavasti uudesta ja paljon pienemmällä vaivalla.
Tässä paripäivää on mennyt hienosti alkuperäisellä alapallolla ja vastaava homma tulee toiselle puolelle.Vain ja ainostaan sen helppouden takia

Kun prässäätte "pesää" tiukemmaksi laittakaa pallonivelen alapuolelle (pelti lätkä) metallitanko joka on halkasialtaan hieman pienempi kuin itse pallonivelen alaosa.
Ei muuta kuin prässihommiin

Tytöt tykkää.........siisteistä pojista

Comanche
200ST-7
200ST-7
Edelleenkin väitän, että sekä pallo, että pesä on "toleranssien sisällä".
Mutta ainakin mulla oli siinä toisen tukivarren nivelessä vikana se, että nylonkuppi ei päässyt painumaan kiinni siihen pallon pintaan.
Syynä tähän oli mielestäni se että pesään on tehty olake, johon nylonkuppi vastaa reunoistaan, ja tässä tapauksessa ne reunat vastasivat n. millin ennen pallon pintaa. Eli pallo pääsi liikkumaan ylös-alas.
Mutta kun nylonin reunoista veisti sen erotuksen verran pois, niin sitten osat sopivat toistensa pintoihin kuin nenä päähän. Nylonin ja alkuperäisen peitelevyn väliin saman paksuinen prikka, joka pitää paketin kireällä.
Jälkeenpäin tuli mieleen, että olisi vielä pitänyt ottaa niistä orig yläpalloista ne rasvanipalliset peitelevyt noihin alapalloihin.
Mielestäni prässäämällä tehdään tässä tapauksessa vaan tuhoa... Etenkin sille nylonkupille. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta tuo oma patentti ainakin toimi, onnistuu kotikonstein, eikä tarvita väkivaltaa. (Ei ainakaan tule murtumia mihinkään)
Prässäyshän on vaan vanha "kikka kolmonen" KULUNEILLE nivelille katsastukseen mentäessä. Auttaa se hetken...
Mutta ainakin mulla oli siinä toisen tukivarren nivelessä vikana se, että nylonkuppi ei päässyt painumaan kiinni siihen pallon pintaan.
Syynä tähän oli mielestäni se että pesään on tehty olake, johon nylonkuppi vastaa reunoistaan, ja tässä tapauksessa ne reunat vastasivat n. millin ennen pallon pintaa. Eli pallo pääsi liikkumaan ylös-alas.
Mutta kun nylonin reunoista veisti sen erotuksen verran pois, niin sitten osat sopivat toistensa pintoihin kuin nenä päähän. Nylonin ja alkuperäisen peitelevyn väliin saman paksuinen prikka, joka pitää paketin kireällä.
Jälkeenpäin tuli mieleen, että olisi vielä pitänyt ottaa niistä orig yläpalloista ne rasvanipalliset peitelevyt noihin alapalloihin.
Mielestäni prässäämällä tehdään tässä tapauksessa vaan tuhoa... Etenkin sille nylonkupille. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta tuo oma patentti ainakin toimi, onnistuu kotikonstein, eikä tarvita väkivaltaa. (Ei ainakaan tule murtumia mihinkään)
Prässäyshän on vaan vanha "kikka kolmonen" KULUNEILLE nivelille katsastukseen mentäessä. Auttaa se hetken...