Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
mönsijä
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Kesä 2008 01:18
Mönkijä:: polaris predator 500

Viesti Kirjoittaja mönsijä »

kannattaa parantaa sitä ilman saantia ittellä ainaki parani huomattavasti ku ilma puolta petras vähä paremmaks, itte kaikerrin nuita kanavia avarammiks, pakopuolelta sai ottaa aikaslailla tavaraa pois nii saa virtaukset paremmiks ku tahtoo olla vääntö kateis ylä kierroksilla alhaalla vääntöö kylä löytyy mut ny pitäis sen yläväännönki löytyä ku sais vain pytyn kiinni
Avatar
Wille
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Heinä 2006 13:51
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Wille »

mönsijä kirjoitti:kannattaa parantaa sitä ilman saantia ittellä ainaki parani huomattavasti ku ilma puolta petras vähä paremmaks, itte kaikerrin nuita kanavia avarammiks, pakopuolelta sai ottaa aikaslailla tavaraa pois nii saa virtaukset paremmiks ku tahtoo olla vääntö kateis ylä kierroksilla alhaalla vääntöö kylä löytyy mut ny pitäis sen yläväännönki löytyä ku sais vain pytyn kiinni
Millaisia työkaluja käytit? Isot pojat aikoinaan sanoivat, että viritys on onnistunut mikäli teho on tippunut korkeintaan 10% :wink:
Laitas kuvia muutoksista jos mahdollista.
mikkovil
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Touko 2008 20:10
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja mikkovil »

Onx kukaan saanut oikeesti kulkua lisää ja miten. Oma samanlainen , ajettu 250 km ja vakiona huiput 92 ja toiminta OK? Vihjeitä "virittämiselle" eikä millekkään MUTU jutuille!!!
mikkovil
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Touko 2008 20:10
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja mikkovil »

Ja kun säädätte niitä ohjauskulmia, niin arvoja esille...millä toimii ja ei ravista...kiitos...
mönsijä
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Kesä 2008 01:18
Mönkijä:: polaris predator 500

Viesti Kirjoittaja mönsijä »

kävin omalla työpaikalla jyrsimäs kannen ja minkulla kaakerrin kanavat sai vain olla suht tarkkana niitten vesikanavien kans menee sen verran läheltä ainaki pakopuolella mut tos kerkesin laittaan kannen jo koneesee kii noin 40nm laitoin kiristys arvoks jäi pienestä pellin palasta kii ku tarttee saada vena nostinten pukin alle korotusta ettei kulmat muutu mut kannesta otin 0,5 pois enemmänki olis voinu ku varaa oli kyllä mut tuo saa riittää saas nähä mitä tulee ku sais ny vain viä konee paikalle ja käyntii, itte tein työkalun jyrsimeen millä sai plaanata kannen
Avatar
MOH85
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Kesä 2008 12:05
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja MOH85 »

nyt on paikallaan 120 pääsuutin ja 50 tyhjäkäyntisuutin. Hieman booaa isoilla kierroksilla? putki menee muokkaukseen tänää/huomenna/ylihuomenna ja ilmansaannille ei ole tehty mitään ideoiden puutteen takia. tulpaksi valitsin idirium ngk tulpan vaikka hintaa onkin 20 euroa.

Pitää katsoa miten tuo putken muokkaus vaikuttaa tuohon käyttäytymiseen.. toivotaan parasta..
Kaikki mikä ei liiku, on turhaa..
Shineray XY 250 STIXE
Avatar
Wille
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Heinä 2006 13:51
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Wille »

Voisko jokainen Stixen omistaja kertoa käyntilämpötilat ajossa ja paikoillaan. Kun flekti lähtee n.75´C päälle niin alentaako se teillä lämmöt ja flektin pyöriminen loppuu?
Omassani lämmöt jatkavat nousuaan flektin lähdettyä päälle ja nousevat aina tuonne 100-115´C oli ajossa tai paikoillaan-> mikä on aivan liikaa. Mikä asiasta tekee ihmeellisen niin ei keitä vesiä pihalle. Anturissa ei heidän mukaan ole vikaa. Jarrut ei laahaa.

Olis todella tärkeetä mahdollisimman monen vastata, koska omani on takuukorjauksessa ja väittävät asian olevan normaalia ](*,) :Hangman:
Kaupan purku seuraava vaihto :evil:
Avatar
MOH85
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Kesä 2008 12:05
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja MOH85 »

itellä ajossa 74-78 astetta. Mettäs kerran nousi 120 astet mut muuten roikkuu ajosta riippuen 80-95 astet.. ja tarkotan mettäs ajamist.. paikallaa pyörii 78-87 asteen paikkeil sääsätä riippuen..
Kaikki mikä ei liiku, on turhaa..
Shineray XY 250 STIXE
mönsijä
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Kesä 2008 01:18
Mönkijä:: polaris predator 500

Viesti Kirjoittaja mönsijä »

ny on kone kii ja käy ja kukkuuki viä se että ny tarttis lisää soppaa, putkesta otin katin pois mut akkusta loppu virta muutaman käynnistyksen jälkee pitänee ladata huomenissa että saa taas potkii mööpelin

toi käyntilämpötila on siinä 70-85 säästä riippuen mut on kuulemma normaalia että voi nousta sinne 110 asteesee
Avatar
Wille
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Heinä 2006 13:51
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Wille »

mönsijä kirjoitti:toi käyntilämpötila on siinä 70-85 säästä riippuen mut on kuulemma normaalia että voi nousta sinne 110 asteesee
"Voi nousta" siis tilapäisesti voi kyllä nousta riippuen ajokuormituksesta. Meikäläisen mönkijän lämpötila kun oli, 100-115´C aivan koko ajan. Ei voi olla normaalia. Flektillä ei ole mitään vaikutusta taikka ajoviimalla. Ideoita???
mönsijä
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Kesä 2008 01:18
Mönkijä:: polaris predator 500

Viesti Kirjoittaja mönsijä »

kokeiles lisätä nestettä ku tos on muutamalla kaverilla ollu vähä saman tyylistä vikaa mikä on sitte korjaantunu tuolla ku ovat nestettä lisänneet
kimes
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Kesä 2008 15:06

Viesti Kirjoittaja kimes »

minkäs kaasarin suuttimen ton shinerayn kaasariin käy?
kimes
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Kesä 2008 15:06

Viesti Kirjoittaja kimes »

onko jo kukaan takaratasta vaihtanu pienempään, et mikä sopii?
Avatar
Wille
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Heinä 2006 13:51
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Wille »

mönsijä kirjoitti:kokeiles lisätä nestettä ku tos on muutamalla kaverilla ollu vähä saman tyylistä vikaa mikä on sitte korjaantunu tuolla ku ovat nestettä lisänneet
Tarkistin nestetason ensimmäisenä, ei siitä johdu. Tekisköhän viallinen vesipumppu tällaista? Löytyykö tuosta termostaattia jostain?
mönsijä
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Kesä 2008 01:18
Mönkijä:: polaris predator 500

Viesti Kirjoittaja mönsijä »

ylävesiletkun juures on sellanen möltti mistä löytyy termostaatti
Vastaa Viestiin