Ei oo kukaan tainnu käyttää vaa´alla.
Säädettävät on, mutta niistäkin ollaan kahta mieltä. Maahantuojan mielestä ne ois öljyiskarit, mutta netissä puhutaan vaan kaasuiskareista ja lisäsäiliön kylessä varotellaan korkeapaineisesta nitrosta. No säädöt on mitä on, ite oon pitäny kaikki säädöt kovimmalla, silloin edes vähän vaimentaa.
Näyttää että goesin omistajia alkaa ilmaantua muitakin Jonskan lisäksi niin olisi kiva kuulla ootteko olleet tyytyväisiä ostokseen vai harmittaako ettei tullut ostettua "laatumerkkiä". Itse tässä vielä tuskailen mönkkäkuumeessa kun mieli tekisi goessia kun oon siihen tykästynyt mutta kun on näitä moottoroituja maanantaikappaleita tullut jatkuvasti vastaan niin en tiijä..? Lähinnä käytetyn zuitzan ja goesin välillä kamppailen mutta kun suzuki ei jostain syystä ota eteen ja goessissa vaan joku viehättää..
Goesia ja Hyosungia pidetään "samana" vehkeenä mutta kun vertailee specsejä niin eri mitat löytyy ym. pikku eroja. Eli onko oikeasti sama (runko/alusta/ym.) vehje vai pelkästään sama tekniikka ja päällisin puolin samanNäköinen?
1000km on kossilla ajettu ja yhtään ei kaduta että ostin "halppiksen". Mönkkäri on toimin todella hyvin. Akku on kieltämättä sieltä minne aurinko ei paista, mutta siitä pääs eroo kun vaihto sen kokonaan toiseen merkkiin.
Mun harraste ja hauskanpito ajoon toi on riittävä ja oon tyytyväinen että en turhaan pistänny ylimäärästä rahaa uuteen merkkipeliin tai ostanut käytettyä ilman takuuta.
Jälleenmyynti arvo tietysti ei varmaankaan ole lähellekään sitä mitä "merkkipeleissä" mutta aika näyttää sen.
Korostan sitä etä tämä on vain oma kokemukseni ja eriäviä mielipiteitä varmasti tulee koska mopoja, käyttäjiä ja köyttötarkoituksia on erilaisia.
Enkä minäkään ole varsinaisesti katunu, ei oo varaa katua kun ite ostopäätöksen tein ja vielä kahteen kertaan. Enempi kaduin CPI:n ostoa kuin tätä nykyistä. Mönkijälehden krossari vertailussa kyllä osuvasti sanoivat Goessista ja oikeessa ovat. Mutta kukapa nyt ihan kilpailukäyttöön Goessia edes harkitsisi. Tuollaiseen takapihakrossiin just sopiva. Kuitenkin lisävarusteita saa ja monet ltz:n tai dvx:n varusteet käy myös Goessiin.
Hitsinhitsi ku ois kiva tulla sinne Lappeenrantaan päin pöllyttelemään niitä Mattilan mokumettiä ja sorkin maastoon, missä tuli nuorempana mopolla ajeltuu. Missäs päin Mikse on aikonu mönkiä?
Jonska kirjoitti:Hitsinhitsi ku ois kiva tulla sinne Lappeenrantaan päin pöllyttelemään niitä Mattilan mokumettiä ja sorkin maastoon, missä tuli nuorempana mopolla ajeltuu. Missäs päin Mikse on aikonu mönkiä?
Mattilan montuille asti en ihan ajatellut mennä vaikka siellä on tullut joskus muuten käytyä RC autoa ulkoiluttamassa. Muukon radalla tai siinä lähimaastossa työmatkojen lisäksi ois hyviä polkuja joita vois nelinkontin tallata jos vaan sais nyt aikaiseksi ostaa tuon mönkän.
Huomasin just että Goesin lisäksi myös Hyosungia/dinliä saa tuosta "naapurista" mutta kun se EC:n maine on mitä on niin ei oikein innosta. Tosin Hyosungin hinta on 7680€! Tosin Goes lähtee halvimmillaan 7790€(kotiin tuotuna ).
Ajeliko Jonska talvella miten paljon, pelittikö myös pakkasella hyvin?
Tulihan tuota ajeltua lumillakin ja myös työmatkoja talvikelissä. Ihan hyvin toimi ja lähti käyntiin niin pitkään kunnes akku sippas. Talvella ei vaan tuo Roadgo oikee pidä.
Joo siellä muukossahan on hyvät maastot, ite en oo kyllä käynny ku siinä FK-radalla. Mut kesätöissä kävin siinä lähellä.
Con-man kirjoitti:Oletteko laittaneet käsisuojia goessiin ? minkä merkkiset käypi ja mistä tilasia ?
Polisport sharp on mulla, eikä siihen oikee muunlaiset tohon vakio stongaan käy, mutta kaikkein parhaan suojan nuo antaa. kuvia saattaa olla tuolla webalbumissa
lisätään vielä että itse tilasin polisportin sharp lite-mallit jotka eivät sopinutkaan kuin kuumailmapuhaltimella muokkaamalla...Normi sharp malliin tossa litessä ei pitäisi olla kuvien perusteella muuta eroa kuin että lite ei kiinnity sarvien päihin...
Yes! Nyt taas Goessi pelittää Tulin just kaupungilta kotiin ja rupesin pojan kanssa ketju-rataspakettia vaihtamaan pojan kevariin, niin Leppäsen auto peruutti pihaan. Vähän ihmeissäni olin, kun kahteen viikkoon ei mitään kuulunu jos en ite soittanu, ja sitte mitään ilmottamatta tuop ehjän pelin kotiin. Yksi ruuvi oli vain jääny löysälle ja etupyörän laakeri oli löystyny.
Kolkatuksen aiheuttaja oli nokkaketju. Kiristäjästä oli pinta irronnu, tais olla ainut osa jota eivät koneremontissa uusineet. Noh, nyt on sekin uusi ja kohta sisäänajo suoritettu. noin 3500 km nyt mittarissa.
Vierailin tuolla jenkkien Hyosung foorumilla ja sieltä bongasin muutaman linkin, tässä yksi niistä http://www.chillyracing.com/
Löysinpäs mokoman TESTIN hyosungista ja tuli ekana mieleen että onkohan mönkijä-lehden toimitus ottanu copypastea testituloksesta omaan Goesin testiin kun menee ajatukset monissa asioissa niin yksiin samoin sanoin että ihan ihmetyttää
Öljynsuodatin on tuohon Hyosung-koneiseen mönkijään aika arvokas, 19,80 €. Tutkin tuota suodatinta jonka olivat Leppäsessä laittaneet, koneremontin yhteydessä, koska se ei ollut alkuperäinen, vaan kaksikertaa pidempi. Huomasin tuotenumeroa guuglatessa, että suodatinhan on Suzuki 150 hp perämoottoriin. Bongasin sitten vastaavan suodattimen, mutta lyhemmän ja taas kuukkeli haeskelemaan tietoa. Samaa suodatinta käytetään Daewoo 1,0 litraisissa esim. Matiz, Getz ja Kalos. Suzuki Swiftissä ja Hyundai litraisissa koneissa. Tuotenumerot Fram PH4997, M-Filter MH3351 ja Suzukin OEM 16510-82703, joka on se lyhempi malli eli 140 hp koneissa käytettävä.
Motonetin varaosaluettelosta katoin hinnan, 5,89 €. Ei enää niin kallis!
Jofalla on CRD QP, itselläkin aikeissa hommata, mutta lähinnä tuon vakioputken kovaäänisyyden takia.
Tänään kävin tuon öljyfiltterin Motonetistä. Tuotenumero 15-0501, hinta 5,89€. Alkuperäisen Hyosungin suodattimen kanssa kun vertaa, niin minkäänlaista eroa ei päälisin puolin ole, ja tuntus tuo öljy läpi virtaavan.