Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
sprint
3WD

Viesti Kirjoittaja sprint »

Miguel kirjoitti: Kuka tietää et minkä vehkeen rattaat tuohon käy???

Näkyy olevan toi takaratas melko kulunut ja vois välityksiä muutenkin muuttaa...
Jonkun vuoden suzuki pv:n takaratas ainakin jaoltaan käy, keskireikä hieman kookkaampi. Mulla on 42 piikkinen ja siihen joutuun hitsailemaan nopeusmittarille tunnistimet jos haluu sen toimimaan.

Heti kun saat käyttökokemuksia toimivasta boksista niin infoo tulemaan

LateX: mulla on rengaspaineet luokkaa 0.4-0.5bar ja mittaan ne "tarkkuus" painemittarilla. Tosiaan suoraan kompuran mittarilla ei oikein asteikko riitä.
MOH85
4WD

Viesti Kirjoittaja MOH85 »

Tässä kiuva ensiksi katista ja sitten siitä takapöntön pillistä. Huomaatte miksi joku sanoo et ahistaa.. :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vapaavirtasuodatin paikoillaan..

Kuva
Viimeksi muokannut MOH85, 23 Heinä 2008 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki mikä ei liiku, on turhaa..
Shineray XY 250 STIXE
MOH85
4WD

Sit.. Alkaa menee hermot oikeesti..

eli vaihteet näyttää päin v*ttua, noepusmittari p*skana, ja nyt. Starttaa ni savuttaa. katoin ni joku johto siel sulattelee muovia. Ihan oli melkee paljaana siin. Painaa hetken kauemmin ni hehkuu punasena. Sit moottorist kateis joku letku hässäkkä.. no kuvia ni näätte ja toivottavasti joku osaa auttaa..

1) vit*ttaa:

Kuva

2) Vaihdeanturi?

Kuva

3) mikä letku hukassa? siis mistä ja mihin menossa?

Kuva
Kuva

4) johtohässäkkä??! whaaat is gooing oon?

Kuva
Kuva

5) mitä tuolta tursuaa?

Kuva

Nyt alkaa palaa päreet. takuu jutut hankalia ku takertui määräaikaishuoltoihin joita siis ei tullut tehtyä.. voisin kiroilla mut eihän se siitä auta. Alkaa mennä maku jo hieman tähän hommaan.. Varsinkin opiskelijabudjetti, muutenkin ajanpuutetta..

Anteekis vuodatus..
Shineray XY 250 STIXE
Turo
2WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turo »

MOH85 kirjoitti: 3) mikä letku hukassa? siis mistä ja mihin menossa?

Kuva
Kuva
Ainakin 200cc Comanchessa tuosta kohtaa lähtee moottorin huohotus letku joka menee ilmansuodattimeen. Mutta koska olet vaihtanut alkuperäisen suodattimen vapariin, voit ohjata huohotuksen suoraan laitteen alle.
Comanche Cross 200cc TL
sprint
3WD

1) vit*ttaa:---no toihan on vain vilkku, joka olis alun perinkin pitäny tehä tukevampaan varteen

2) Vaihdeanturi?---Mitä noi vaihteet sulla näyttää?? vai näyttääkö mitään??

3) mikä letku hukassa? siis mistä ja mihin menossa?--- toi huohotin menee juuri siihen vanhaan ilmanputsarikoteloon. Mulla STXE mallissa kotelon jätin paikalleni vaikka laitoinkin uuden putsarin.

4) johtohässäkkä??! whaaat is gooing oon? --Mihin toi johto on menossa. Näyttää siltä että härveli johon se menee niin kuluttaa sen verta paljon virtaskaa että johdon neliöt ei riitä. Vai onkos toi maadotuskaapeli :shock: , ei oikein saa selvää ?? Katsoppa muuten kaikki maadotuskohdat kun on noin paljon sähkö-ongelmia.

5) mitä tuolta tursuaa? ----Onko toi öljyä, vaseliinia vai kenties öljyn, bensa, ja karstan sekoitusta?

Nyt alkaa palaa päreet.----maailmassa on niin paljon isompiakin asioita kun että harraste härveli ei toimi, joten ei kannata päreitä polttaa :wink:
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jos määräaikaishuoltoja ei ole tehty ja vielä tunnustaa sen, niin miksi pitäisi takuun olla voimassa?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
MOH85
4WD

juu tosiaan se ensimmäinen 200km määräaikaishuolto tuli ja meni. Eihän sitä edes ajatellut et muutamassa päivässä ajaisi sen 300km. Ja määräaikaishuolto mun ohjekirjan mukaan 200km. Toisaalta kyseiset ongelmat eivät todellakaan johdu määräaikaishuoltojen puutteesta! Vaikka olisin nuo "viralliset öljyjen vaihdot" tehnytkin luulempa että nämä ongelmat olisi kuitenkin tullut vastaasn. Siis huollot olen itse tehnyt määräaikojen putteissa, Öljyt vaihdettu 310km, 440km ja nyt 1000km. Samoin tulppa vaihtui originaaliin 400km päästä ja nyt 1000km jälkeen. Samoin mutterit olen kiristänyt rasvannut jne. ja voin väittää että hommat on tehty varmasti 2x paremmin kun 10 minuutin huollossa. En tarkoita mitään, että huolloissa ei osata/kiinnosta, mutta oma "määräaikaishuolto" käsittää koko laitteen.

Noh, kuitenkin. Modularbox tosiaan ei ole kauhean innostunut kyseisen pelin korjaamiseen ja itsellä nuo sähköjutut menee kyllä ohi hilseen eli saa nähdä mitä tapahtuu. Ilmat suosii, kelit hyvät ja ajohalut hirveet.. No.. Elämä on..

Ei kai ne nyt kuitenkaan itkemällä korjaannu. Harmittaa vaan aika lailla...

ja tosiaan en mitenkään provosoi takuun mahdollista purkautumista huoltojen laiminlyönnin takia! Ymmärrän täysin, miksi ne pitää suorittaa jotta takuu säilyy. Ja todellakaan en väheksy määräaikaishuoltojen påätevyyttä tai laajuutta. Itse tekemällä on kuitenkin varmempaa ja tietää että kasikki tehtiin viimosen päälle.

Mutta eiköhän tää tästä. Joudun perhana mutsilla vielä netissäkin käymään kun vaihdoin nettiä halvempaan ja olivat edellisessä katkaisseet ja uusi ei vielä auki.

Autokin huutaa hoosiannaa kun rupee kilometrit ottamaan verojaan (pösö mi-16 -89 ajettu 415 000km :) )

no jotakin positiivista -> Bensanhinta laskee!!
Shineray XY 250 STIXE
Miguel
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Miguel »

Turo kirjoitti:

Kuva
Kuva
Ainakin 200cc Comanchessa tuosta kohtaa lähtee moottorin huohotus letku joka menee ilmansuodattimeen. Mutta koska olet vaihtanut alkuperäisen suodattimen vapariin, voit ohjata huohotuksen suoraan laitteen alle.
Varmasti ampuu Öljytpihalle ku ei ole huohotin letkua..

Minulla on kans paikallaan toi huohotin ja PITÄÄKIN olla vaikka on vapari.. Laitoin vain sen huohotinletkun nippusiteellä kiinni ylä runkoon et pysyy suunnilleen paikollaan..

Kuhan ei johtusis noi johtojen sulamis hommat tosta HIENOSTA KIINAN AKUSTA et olis menny oikoseen.. kerta on puolalta sulanu.. Mä viskasin ton akun ainakin ensimmäisenä roskiin kun sain ton ajopelin ja kävin hakee kunnon akun..
Polaris Sportsman 800 EFI -07 + Shineray XY 250 STIXE -08
jaakkima
6WD
Mönkijä:: Shinukka

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

Toi huohotinletkun päähän voisi laittaa huohottimen ns "ilmanputsarin" niin ei mene ölpät harakalle.
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...

Ja välillä voidaan todella pahoin.
jaakkima
6WD
Mönkijä:: Shinukka

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

Miten voi olla mahtollista että nyt kun oon saannu noi vedet kuntoon niin joka kerta kun tulen töistä niin viimisen kilometrin kohdalla lämmöt hilautuu tanaan. Muutoin matkalla lämmöt 76-84 astetta. Ja matkaa on n.20 km. Pitänee yrittää ilmata vielä 101:nen kerran :lol: .
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...

Ja välillä voidaan todella pahoin.
juhvi
Noppeli

xxxx

Viesti Kirjoittaja juhvi »

mä oon seurannu tota tidän keskustelua ja oon ihmetelly tota mittari juttua et ootte joutunu takarattaaseen hitsaamaan jotain lisäpaloja et mitttari toimis.mulla ainankin mittari anturi on jarrulevys et en ymmärrä miks sinne
rattaasen pitäis jotain tehä. voi tietenkin olla et näitä shinukoita on erilaisii mut tuntuu kyllä oudolta.asiasta toiseen mulla on eturenkaat niin huonot että rupee tukivarret oleen jo väljät ja ajettu on 1300 kilsaa.saa kuulemma uusia "laadukkaita" renkaita ens kuun alussa.
Turo
2WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turo »

Miguel kirjoitti:
Turo kirjoitti:
Varmasti ampuu Öljytpihalle ku ei ole huohotin letkua..

Minulla on kans paikallaan toi huohotin ja PITÄÄKIN olla vaikka on vapari.. Laitoin vain sen huohotinletkun nippusiteellä kiinni ylä runkoon et pysyy suunnilleen paikollaan..
Taisin ilmaista itsenäni hieman sekä epäselvästi että puutteellisesti :wink:

Tarkoitushan oli sanoa että tottakai se huohotin letku kannattaa laittaa paikalleen, mutta sitä toista päätä ei tarvi laittaa ilmansuodattimeen vaan sen voi ohjata esim laitteen alle. Eli koneelta lähtevä letku ensin jonkin matkaa ylöspäin (Näin huohotusilman mukana tuleva öljy pääsee halutessaan takaisin koneeseen) ennenkuin letkun taittaa menemään esim laitteen alle tai taka-akselille. Letkun päähän kun laittaa vielä suodattimen, niin ei pääse mitään ylimääräistä tavaraakaan letkuun. Se vain kannattaa kattoa ettei letku pääse talvella jäätymään -> saattaa pullattaa öljyt jostain stefasta pihalle.
Comanche Cross 200cc TL
Miguel
Noppeli

Re: xxxx

Viesti Kirjoittaja Miguel »

juhvi kirjoitti:mä oon seurannu tota tidän keskustelua ja oon ihmetelly tota mittari juttua et ootte joutunu takarattaaseen hitsaamaan jotain lisäpaloja et mitttari toimis.mulla ainankin mittari anturi on jarrulevys et en ymmärrä miks sinne
rattaasen pitäis jotain tehä. voi tietenkin olla et näitä shinukoita on erilaisii mut tuntuu kyllä oudolta.asiasta toiseen mulla on eturenkaat niin huonot että rupee tukivarret oleen jo väljät ja ajettu on 1300 kilsaa.saa kuulemma uusia "laadukkaita" renkaita ens kuun alussa.
Kaikki Shinerayt mitä minä olen nähny niin taka jarrulevystä tunnistaa nopeuden..
Polaris Sportsman 800 EFI -07 + Shineray XY 250 STIXE -08
sprint
3WD

Re: xxxx

Miguel kirjoitti:
juhvi kirjoitti:mä oon seurannu tota tidän keskustelua ja oon ihmetelly tota mittari juttua et ootte joutunu takarattaaseen hitsaamaan jotain lisäpaloja et mitttari toimis.mulla ainankin mittari anturi on jarrulevys et en ymmärrä miks sinne
Kaikki Shinerayt mitä minä olen nähny niin taka jarrulevystä tunnistaa nopeuden..
STXE mallista on sitten poikkeus ja tunnistaa takarattaasta 8) .
MOH85
4WD

hellou.. juu letku oj laitettu tohonmoottorin huohotusreikään, samoin sellanen puhdistin hässäkkä tuli tilattua. Akkua rupeah heti katsoon uutta. Voi meinaan hyvin olla siinä syy!! Ilmenee vaa niin että kun starttia painaa niin startti jää jumiin ja toi lakaa toi lanka hehkuu ja sulattaa eristettä! Mut luulempa että uusi akku ei ole huono hankinta oli syy siinä tai ei. Toivotaan et ois!!!

Jarrulevyssä tunnistin STIXE -mallissa! Itsellä siis toisen kerran rikki. Tiedä onko vesi syy, eli huonosti tiivistetty ja vetää kastuessaan oikkariin. Tiedä sitten..

No netti on vieläkin kotona katki liittymän vaihdon takia. Toivotaan et pian aukeisi!

mut eiköhän tää tästä :)
Shineray XY 250 STIXE
Vastaa Viestiin