Falmekin FORCE 400 PRO

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
ForcePower
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Kesä 2008 09:43
Paikkakunta: Kajaani

cd-boxi

Viesti Kirjoittaja ForcePower »

Jorkki kirjoitti:Hyvä että on vehkeet pelittänyt. Pistän kuvia meidän omalle nettisivulle ens viikolla. Pitää vaan saada otettua vähän parempia ku noi nykyiset on tosi surkeita. Se cdi-boxi juttu muuttu taas hiukan. Eli loppujen lopuks niitä oli kolmea sorttia. Rajoitettuja, EI-rajoitettuja, ja niitä 30h. laskevia. Nyt mulla on niitä kaikkia hyllyssä mut luulen että toi EI-kuristettu on se jonka kaikki haluu. Pitää vaan jaksaa rullata ekaks se 30h hissukseen ennenkuin alkaa uruttaa kunnolla. Ja tieliikenteessähän se on liian tehokas eli laiton, siis virallisesti en suosittele sitä kenellekkään. Vielä ei oo yhtään osoitetta tullu mulle asti että pääsisin postittamaan noi kartioholkit. Samaten selvis että siellä on nyt asiakkailla vähän joka versiota cdi-boxia ja sen voin vaihtaa maksutta toisenlaiseen jos joku haluaa. Vanha pitäis lähettää mulle takas kun uus on tullu.
Eli tuossa tietoa niistä boxseista, en tiedä onko tuo tarjous enää voimassa, ja jossain oli maininta, että rajoittamattoman boxsin hinta ois noin 100e. Välityksistä sen verran, että 15 ratas edessä ja vakio takana mikä nyt onkaan en muista kokoa niin on aika jees kiihtyy vielä hyvin ja huippuja ottaa noin 105-110km/h, tietysti on myös muuten rukattu.
Avatar
SureShot
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Heinä 2008 17:05
Mönkijä:: Falmek Force 400 Pro -08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SureShot »

Millä renkaan paineilla porukka on ajellut tiellä ? Ja millaset jousituksen jäykkyydet on havaittu hyviksi tieliikenne käytössä ?
Avatar
No Fear
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Helmi 2008 15:34
Mönkijä:: Suzuki Lt-r 450 -08

Viesti Kirjoittaja No Fear »

Mulla kun oli force nii siinä oli ainakin yhden baarin verran.. Takaiskari oli säädetty nii jäykäksi ku mahdollista muuten se olis ollu pohjassa koko ajan ja perä olis ollu alhaalla kun tuota painookin on jonkun verran :oops: mut niin se oli ainakin mulle hyvä, etuiskarit oli taas sitten löysimmällä... Mut jos on joku 70kg sälli nii asia erikseen..
Avatar
SureShot
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Heinä 2008 17:05
Mönkijä:: Falmek Force 400 Pro -08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SureShot »

Jeap kiitos tosta tiedosta täytyy kokeilla samoilla säädöillä... Mulla painoo se 85kg...
junski
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Heinä 2008 09:08
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja junski »

onko muilla ollu ongelmia ton wrp:n tehoputken kans? aattelin ku eilen laitoin sen paikalleen niin oli se kiinnitys holkki alkukäyrästä väärä et ei saanu jenkatappeja osumaan reikiin.. et ei auttanut ku ite suurentaa niitä reikiä et sai putken kiinni. entä onko muut ajanut tiellä ilman voicekilleriä? oli meinaan aika julmat soundit :D
Avatar
SureShot
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Heinä 2008 17:05
Mönkijä:: Falmek Force 400 Pro -08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SureShot »

Tosta asennuksesta ei oo tietoo ku asennutin suoraan ostettaessa, mutta DB-Killer lähti iteltää pois ainakin... Ja kyllä äänet on julmat... :D Ja julmat on hyvät... :D
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

junski kirjoitti:onko muilla ollu ongelmia ton wrp:n tehoputken kans? aattelin ku eilen laitoin sen paikalleen niin oli se kiinnitys holkki alkukäyrästä väärä et ei saanu jenkatappeja osumaan reikiin.. et ei auttanut ku ite suurentaa niitä reikiä et sai putken kiinni. entä onko muut ajanut tiellä ilman voicekilleriä? oli meinaan aika julmat soundit :D
juu siinä on pieni sovitusmoka.... ite tein niin että otin orggisputkesta sen laipan ja laitoin siihen wrp:n putkeen.
----- Yamaha YFZ 450 ------
setteri
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Loka 2007 00:22
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja setteri »

Onkos muilla ollut sähkövikoja forcessa?Eli laite seisonut pihassa pari kuukautta ja nyt kun oisin tarvinnut,niin ilmestyi ihme vikoja!Eli virrat katoaa kun painaa jarrua tai laittaa valot päälle,parkeilla pysyy virrat päällä??? Seuraavana päivänä ei löytynyt virtoja lainkaan,vasta seuraavana aamuna ihmettelin mitä raksutusta kuuluu mönkijästä,vaikka virrat on pois päältä,niin siellä vilkutti kaks vihreetä valoo mittarissa ja joku rele raksutti?No hain avaimet sisältä ja laitoin koneen käyntiin,niin startti jäi päälle koneen käydessä,eikä sammunut mistään eli vedin akunkengät irti ja annoin olla???
junski
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Heinä 2008 09:08
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja junski »

onko kenelläkään tietoa paljonko toi viriboxi kiertää vakioon verrattuna?
ja muutakin asiaan liittyvää ois kiva kuulla :)
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

jos en nyt ihan läpiä puhu päähäni niin oliskohan se ollu +1000rpm
----- Yamaha YFZ 450 ------
Avatar
SureShot
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Heinä 2008 17:05
Mönkijä:: Falmek Force 400 Pro -08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SureShot »

mkaskine kirjoitti:jos en nyt ihan läpiä puhu päähäni niin oliskohan se ollu +1000rpm
Joo näin oon käsittänyt itsekkin. Parempi olisi kyllä kun ei olisi mokomaa rajoitinta ollenkaan. Kyllä sen nyt korvallakin kuulee, että millo sitä vaihetta pitää viimeistään vaihtaa.
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

joo mutta mitäs sitten kun tulee se ongelma että suurimmalla vaihteella mennään "yli" kierroksille esim alamäessä...

Kukas hyväksyy sen että takuu ei korvaa tuollaista. Eiköhän nuo kaikki ole mietitty meidän asiakkaiden / käyttäjien parhaaksi.
----- Yamaha YFZ 450 ------
Avatar
SureShot
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Heinä 2008 17:05
Mönkijä:: Falmek Force 400 Pro -08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SureShot »

Niin. Onhan se kyllä niinkin. Toisaalta kyllä siinä pitää olla vähän pässi, jos ei tajua tehdä mitään asialle, kun kone huutaa kuolemaa... Kaikki tietysti ei vain tajua... Heidän kohdalla rajotin on kyllä paikallaan...
xterror
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Tammi 2008 17:05
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja xterror »

Taas tuli pieniä huolia, menee takahaarukan laakerit vaihtoon, ja vaihdan samalla akselin laakerit kun tuntuu pykältävän aika rajusti. Onkos kellään heittää laakerien numeroita, niin voisi käydä tilailemassa jo ennen purkamista?

Sitten vielä, onko forcen takaakseli sama kuin 350 raptorissa? Jos katselis tuollaista valmiiksi leveää akselia samaan remppaan.
Force400
-k4n1-
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Elo 2008 23:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja -k4n1- »

Morjesta!

Elikkä olis itellä kiinnostus heränny tällästä laitosta kohti kun tän keskustelu alueen jokasen viestin oon lukenut :D Ens vuonna itellä täyttyy 18vuoden ikä ja eka olin et pyörää alle kun sillä on tullu jo pari vuotta nyt ajeltua, mutta toisaalta kiinnostais myös koittaa miltä tälläinen yamahan lisenssillä varustettu vehje tuntuu perseen alla.

Yleisesti ottaen miten porukalla on tälläiset kestänyt ja missä kohtaa on ruvennut suurempia ongelmia löytymään mönkkäreistänne? elikkä onko hintansa veroinen ja tietysti näistähän kaikkea pientä näpräystä aina löytyy mutta itselle se on ainakin vain plussaa koska tykkään näprätä pyörienkin kanssa niin eiköhän tästäkin omat "kiksinsä" sais :D

Mitä mieltä tän foorumin käyttäjät ovat kyseisestä vehkeestä? Elikkä miten tälläinen liikahtaa tälläisen ~80 kilosen kaverin alla rajottamattomalla boksilla ja ehkä myös tolla wrp:n putkel? Kuinka usein tällästä joutuu huoltamaan ja mitkä ovat ns. tyyppivikoja tälläses? Ja kuinka paljon tällänen vehje vie bensaa ja muuta tällästä yleistä tietoo kaipaisin tästä :P kuinka paljon esim tankillisella ajaa ja kuinka katteet kestävät pienet osumat etc.

Olis kyl helvet*n hyvä jos tällästä pääsis esimerkiksi koeajamaan jossain ettei ihan "sikaa säkissä" ostais :P mut noi koeajo mahdollisuudet taitaapi jäädä aika vähille, kun kellään tutulla / puolitutullakaan tällästä laitosta tallista löydy :(

Tähänkin mennessä itte ajellu vain 50cc mönkijällä niin siitä en oikee minkäänlaisia kiksejä saanut mutta toisaalta tällänen isompi mönkijä olis kiva ns. kikkailukäyttöön tonne kaduille ja mm hiekkateille :P mutta tosiaan jos tollanen koeajo olis esim maahantuojan kautta mahdollista elikkä niinkun tos aikasemmin puhuttiin niin yks mönkijä pakuun ja eikun kiertämään suomea :D sillon koeajajiakin vois vähä sytyttää tälläsen osto ja omallakin kohdalla se aivan varmasti helpottais päätöksen tekoa :D

Mitäs muuten kun tuol falmekin sivuilla lukee et "KUVAN VARUSTEILLA REKISTERÖITYNÄ 4990,-" niin mitä noihin varusteisiin kuuluu?
Kun ite miettiny jos sitä tälläisen hommais niin WRP:n putkistolla ja levityspaloilla ainakin olis tarkotus ostaa :P

Miten tälläinen peli soveltuu katu "stunttailuun" elikkä onko alusta liian pehmeä esim endoiluun kun se on säädetty kireimmälleen? ja millaset jarrut tälläsestä löytyy ja onko niiden tehoa kuinka helppo parantaa? millasissa hinnoissa muuten pyörivät tälläisiin tollaset ns. "katurenkaat"? elikkä ei niin karkealla kuviolla olevat vaan vähän katuystävällisemmät renkaat :P
Vastaa Viestiin