Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Jovain vaihdoin 170:seen. Kannen kanssa en ole kerennyt kokeilemaan vielä, mutta hyvin tuntuisi toimivan ilmankin. Pitää vielä vähän avata seosruuvia ja ettiä oikeanlainen tyhjäkäyntisuutin. Huoltomanuaalin mukaan se on kuvassa nuolen osoittama suutin, jonka kannassa lukee 42,5, vaikkakin speksit manuaalissa väittää sen olevan 45.

Kuva

Se minkä ostin oli joko tuo KVM22/210 tai KBS 30/96. Ei ole nyt tässä käsissä se suutin, niin en ole varma.

Tässä vielä kuva neuloista:

Kuva
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Tuli uusi puskuri hommattua Löffleriltä.

Kuva
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Nyt tuli tenkka på.. Mikä järjestys tuolla neulan sokalla ja prikalla (se paksumpi, ei 1/2 säätöprikka) ja sillä valkoisella paksulla muovirenkaalla olikaan? Manuaalissa on kuva, jossa järjestys on alhaalta päin: Sokka, metalliprikka, muovirengas ja jousi. Kun taas dynojetin kuvassa on: Metalliprikka, muovirengas, sokka ja jousi. Viimeeksi kun vaihdoin luistin niin ei tullut sen tarkemmin katsottua järjestystä ja kasattiin kuvamuistista ja vain muovirengas jäi sokan alapuolelle :oops:

Onko Jonska ehti jo testaamaan 170 suuttimella. Itse pähkäilen että kumman laittaa 160/165, tarkoitus on pitää muuten vakiona paitsi DJ neula/suutin.
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Dynojetin ohjeen mukaan laitoin. 170 tällä hetkellä paikallaan ja suttarikotelon kansi poissa. Kannen kanssa en ole vielä kokeillu. Se vois sulla toimii sillä 165 koolla jos sulla on vielä se vakiopönttö paikoillaan.
Meinasitko sie kömpijää vaihdella?
On tuo kyllä itelläkin välillä käyny mielessä, mutta sitte kun saa pelin kuntoon, ni mukavahan tuollakin on ajella. Uudet katteetkin on nyt tankista taakse päin.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Juu laitoin itsekin dynojetin ohjeen mukaan. Keskellä yötä kun joutuu miettimään niin ei aina ajatus kulje, ja vielä töiden lomassa... :oops: pitää kohta laittaa suutinta kiinni kunhan saan aamupalaa ekaks.

Juu oli tässä vähän mielessä kömpän vaihto. Ei tuossa nykyisessäkään mitään vikaa ole ja kiva on ajella eikä sen suuremmin syytä vaihtaa mut minkä sitä luonteelle mahtaa. Mut katsellaan mitä tuleman pitää.
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Mikse »

DJ neula vaihdettu ja laitoin ohjeen mukaan toiseksi ylimpään hahloon (ostin predan satsin) ja 165 suuttimen. Pintakaasulla matalilla kierroksilla vähän takeltelee ja kun painaa nopeasti kaasua niin hetken kökii ennenkuin lähtee vetämään, ja kun alkaa niin vetää kyllä tasaisesti loppuun asti.

Eli 165 pääsuutin tuntuu olevan hyvä koko mutta vähän ihmetyttää tuo alakierrosten tahmeus. Otin meinaan putsarin kannen pois/raolleen niin vetää paljon tasaisemmin alhaalta ilman nykimisiä :arrow: käy liian rikkaalla alakierroksilla :?: Pitäisikö muka laittaa DJ neula ylimpään hahloon? Jonskalla tais olla jopa 3 hahlossa DS650 satsin ohjeiden mukaan. Miten sulla toimii alakierroksilla?
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Joo miulla on kolmannessa lovessa ja 170 suutin paikoillaan. En oo vieläkään saanu sitä tyhjäkäyntisuutinta vaihdettuu, kun pitäis melkeen ottaa alkuperäinen malliksi, et tulee oikeenlainen ostettuu. Tänään kokeilin suodatinkotelon kansi paikallaan, ja silloin oli just tuommosta köhimistä alakierroksilla. Sitte kun otin kannen taas pois rupes vääntämään. K&N:ää mieli tekis kokeilla tai green filtteriä, mutta kun ei koskaan muista mitata tuon filtterin halkaisijaa.
Onko muilla ollu jarrujen kanssa ongelmia. Miulla häviää etujarrut välillä kokonaan. Ilmailtu on useempaan otteeseen, eikä noissa kyllä oo ilmaa ollu. Ellei sitte ole paineentasausventtiilissä. Mutta millä sen sieltä saa pois? Vai johtusko ihan vaan jarrunesteestä, joka on osaksi vielä alkuperäistä.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
jofa78
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 15 Touko 2008 17:06
Paikkakunta: Lahti Mönkkäri: Goes 450X

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja jofa78 »

Jonska kirjoitti:Onko muilla ollu jarrujen kanssa ongelmia. Miulla häviää etujarrut välillä kokonaan.
Mulla on kaks kertaa hävinny etujarru kokonaan. Ekalla kerralla noin 1kk sitte ihan normaalissa matka-ajossa yhtäkkiä jarrukahva veti ihan veltoksi ja tuntu kuin ois nesteet hävin kokonaan. Kun en asialle kuitenkaan siinä kesken työmatkan ois voinnu tehdä niin jatkoin matkaa kotipäin ja noin 5km ja muutaman jarrutuksen jälkeen etujarru toimikin taas kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan. Unohdin sitte koko asian kunnes taas eilen kun olin ajelemassa ja jälleen ihan yhtäkkiä mitään varoittamatta kytkinkahva oli täysin löysä ja jarrut hävinny. Nyt jarrut ei enää palautuneet entiselleen vaikka jonkun aikaa jatkoin ajelua. En kerennyt asiaan paneutua sen enempää kun oli jo aika myöhä mutta yritän lähiaikoina keritä jarrua ilmailemaan. Pitänee vaihtaa kaikki nesteet jos vaikka on vettä päässy joukkoon.

Huomasin eilen sellasenkin asian että kun keksken ajon pysähdyn ja pidän konetta tyhjäkäynnillä noin 30sek niin pakoputkesta puolet tulee aivan hehkuvan punaiseksi. Olen ennenkin huomannut että käyrä punertaa mutta nyt tuli puoli putkea aivan sen näköiseksi kuin se sulaisi ja valhtaisi maahan ihan millä sekunnilla tahansa.
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Huomasin eilen sellasenkin asian että kun keksken ajon pysähdyn ja pidän konetta tyhjäkäynnillä noin 30sek niin pakoputkesta puolet tulee aivan hehkuvan punaiseksi. Olen ennenkin huomannut että käyrä punertaa mutta nyt tuli puoli putkea aivan sen näköiseksi kuin se sulaisi ja valhtaisi maahan ihan millä sekunnilla tahansa.
Jofallahan oli myös slipari mut ei suuttimia vaihdettu? Tuo punahehku todennäköisesti johtuu vaan siitä että tyhjäkäynnillä käy niin laihalla ja vielä jos olet ajanut putken valmiiksi kuumaksi niin eipä se muuta tarvi. Itse huomasin joskus alkuaikoina (luistiin enkä kaasariin ollut puututtu) että kun annoin kylmällä koneella käydä tyhjäkäynnillä vähän aikaa niin putken alkukäyrä oli jo punahehkuna ja pintakaasuajossa punahehkua oli tulipellin loppuun asti :arrow: kävi ihan törkeen laihalla. Suuttimien vaihdolla varmaan helpottaa.

Mitä noihin jarruihin tulee niin omat ovat vielä toimineet. Aiemmin sanoin että mulla etu- ja takajarru toimivat erikseen mutta eipäs ne toimikaan. Huomasin että kun painan etujarrua enempi ja sitten takajarrua niin tunnen sen etusen kahvassa.. Onko nuo jarrut haaroitettu ilman mitään ohjausventtiileitä 50/50 vai miten? En usko että ilmasta johtuu jarrujen häviäminen, eikös se sitten haittaisi jatkuvasti? Voisko siellä joku jumittaa mikä estää etujarrun toimimasta.
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Siellä takajarrun luona on se paineentasausventtiili, johon tulee putki etujarrulta ja takajarrulta ja lähtee letkut eteen ja taakse. En oikein usko että mikään jumittaa, silloinhan sen luulisi pistävän jarrukahvan tönköksi, kun se nyt on löysä ja mitään ei tapahdu kun sitä puristaa.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
jofa78
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 15 Touko 2008 17:06
Paikkakunta: Lahti Mönkkäri: Goes 450X

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja jofa78 »

Hmm...pitääkö tässä alkaa iteki sitte leikkimään noiden suuttimien kanssa...ei kyllä yhtää huvittais.
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Kyllä se hehkuu mullakin, vasta se tyhjäkäynnin rikastaminen saattaa vähentää hehkumista.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Jofa, jos sulla on on jo slipari niin ehdottomasti suosittelen DJ satsia, sulla voipi käydä oikeasti laihalla ja nyt kun Goesiinkin on jo kokeiltu ettei tarvi ite taistella et löytää oikean kokoonpanon niin ei muuta kuin kaupoille vaan.

Tänään laitoin 5mm palikan putsarikotelon väliin ja teippasin kiinni. Seosruuvin taisin säätää 2 kiekkaa auki. Hyvin toimii koko kierrosalueella. Ei nyt mitään huimia tehonlisäyksiä voi sanoa kokeneensa mut toimii. Ja tulipahan tänään ekaa kertaa ajettua "täysiä" tuolla, Hävis meinaan se hytyminenkin. 130+ km/h ehti olla mittarissa jonkin aikaa ja lujempaa ei taida kulkea :doubt:

Tyhjäkäyntisuutin pitää vielä metsästää, sellainen ominaisuus tuli neulan vaihdolla että tyhjäkäynnillä jos painaa kaasun nopeasti pohjaan niin sammuu (kansi paikoillaan tai ilman), pieniä höräytyksiä kestää hyvin eikä normiajossa edes huomaa...
rauli
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Syys 2008 21:22
Mönkijä:: ex GOES 450 x

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja rauli »

samaa jarru ongelmaa mullaki mut aion pistää ne kokonaan erikseen toimimaan. ja se äänenvaimentimen punotus johtuu katista joka siellä on. ite hakkasin sen rautatangolla pois ja ihmeen paljon sitä kennoa oli siellä jä kulku parani jonkun verran ite oon mittariin saanu 143 tasasella mut sit loppu kierrokset.
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Jonska »

rauli kirjoitti:samaa jarru ongelmaa mullaki mut aion pistää ne kokonaan erikseen toimimaan. ja se äänenvaimentimen punotus johtuu katista joka siellä on. ite hakkasin sen rautatangolla pois ja ihmeen paljon sitä kennoa oli siellä jä kulku parani jonkun verran ite oon mittariin saanu 143 tasasella mut sit loppu kierrokset.
Käsittääkseni alkukäyrän punotuksesta oli puhe ja se jatkuu vaikka avaramman pöntön vaihtaa. Pöntössähän se katti näissä vehkeissä on ja sen hehkun kyllä huomaa putken päästä iltahämärällä.
Ootko välityksiä muuttanu? Ite ajoin nopeuden näyttö/mittauspisteeseen, mittari näytti 90 nopeus 78. Eturenkaat 21x7x10 eli sama ku rekotteessa, 22x7x10 saattas antaa oikeemman nopeuden mittariin.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Vastaa Viestiin