valojen kytkennöistä

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
jetski08
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Maalis 2009 12:56

valojen kytkennöistä

Viesti Kirjoittaja jetski08 »

ostin saksasta pojalleni uuden kiinan mönkijän 110cc.Tässä sitä nyt ollaan sisällä kerrostalossa tutustuttu härveliin(aiotaan ottaa käyttöön ja startata vasta lumien sulattua saaressa keväällä).Nyt vain ihmetyttää että miten noi valot saa pelaamaan nimittäin kun virran kääntää päälle niin valokatkaisimesta painettaessa ei tapahdu mitään.Tässä on jonkunmoinen hälytysjärjestelmä sen kun aktivoi niin etuvalot kyllä vilkkuu eli polttimot on ehjät.Sekä jarruvalo toimii kyllä.Tuli vaan mieleen että voiko näissä olla semmoiset kytkennät että moottorin pitää käydä niin silloin vasta valotkin alkaa toimimaan???Ohjekirja kyllä löytyy mutta siellä ei mainintaa valoista.
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: valojen kytkennöistä

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

poika ajellu kolme vuotta 50cc comanchella ja siinä sama homma.elikkäs ajovalot palaa vasta kun kone pärähtää tulille :D
jetski08
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Maalis 2009 12:56

Re: valojen kytkennöistä

Viesti Kirjoittaja jetski08 »

no juu vähän näin arvelinkin.Sitten vielä yksi kysymys tosta ryypyn asennosta eli onkohan se päällä ala asennossa ja yläasennossa ei päällä eli kun vivun painaa alas niin "ryypyttää" :P
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Re: valojen kytkennöistä

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

riippuu kai vähän mallista mutta uskoisin että juuri toisinpäin. Eli ylhäällä ryyppy päällä.
jetski08
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Maalis 2009 12:56

Re: valojen kytkennöistä

Viesti Kirjoittaja jetski08 »

No niin nyt ensiajo suoritettu(eihän siitä mitään tullut).Ensi käynnistyksillä pihalla tyhjäkäynnillä ei pysynyt käynnissä.Muutaman kerran kokeiltiin.pakattiin kärryyn ja lähdettiin metsätielle.yhden kerran sain ajettua reilut viisi minuuttia ja sama jatkui hyytyi pienillä kierroksilla.No sitten se ei meinannu lähtä käyntiin enää kun pojan piti kokeilla. Sitten sitä sahattiin edestakaisin lähti ja ei lähtenyt pimeyskin alkoi tulemaan.hätäpäissään kääntelin sitten kaasarin ruuveja edestakaisin.En tiedä kumpa niistä oli tyhjäkäynti ruuvi,kaksi niitä oli kumminkin ryypyn toisella puolella.Eli taitaa olla kaasarin säädöt sekaisin?Niin tietys sitten lopuks vielä akku hyyty ja se reissu oli siinä."se on kiva kun ei osaa" vanha viidakon sanonta :P
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Re: valojen kytkennöistä

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

vaihda tulppa ngk:n c7hsa tulpaksi, se monesti auttaa.
jetski08
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Maalis 2009 12:56

Re: valojen kytkennöistä

Viesti Kirjoittaja jetski08 »

jep.jep tossa vinkissä on nyt kuva minkälainen kaasari tässä härvelissä on:

http://elescooterparts.com/parts/gas/ca ... PZ19M.html

eli kumpi noista ruuveista on seosruuvi ja kumpi ilmaruuvi?(joutokäyntiruuvi?) tulpan katsoin ja oli ihan musta eli ilmeisesti saa liikaa seosta? ja mitähän nois säädöt noissa ruuveissa eli jos saa liikaa niin sisään vai ulospäin ja mitä ruuvia?
onks kellään antaa vinkkejä.Mitähän noi vois olla tehtaan säädöissä suunnilleen auki?
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: valojen kytkennöistä

Viesti Kirjoittaja X-Race »

jetski08 kirjoitti:jep.jep tossa vinkissä on nyt kuva minkälainen kaasari tässä härvelissä on:

http://elescooterparts.com/parts/gas/ca ... PZ19M.html

eli kumpi noista ruuveista on seosruuvi ja kumpi ilmaruuvi?(joutokäyntiruuvi?) tulpan katsoin ja oli ihan musta eli ilmeisesti saa liikaa seosta? ja mitähän nois säädöt noissa ruuveissa eli jos saa liikaa niin sisään vai ulospäin ja mitä ruuvia?
onks kellään antaa vinkkejä.Mitähän noi vois olla tehtaan säädöissä suunnilleen auki?
Tyhjäkäynnin säätöruuvi toimii luistin ala-asennon stopparina, eli yllättäen se on luistin kohdalla kaasarin kyljessä. Seosruuvi on se toinen ruuvi. Seosruuvi vaikuttaa seokseen lähinnä tyhjäkäynnillä, eli sitä säätämällä et saa huonosti toimivasta mönkijästä hienoa rassia, ellet ajele vallan pelkällä tyhjäkäynnillä.
Vastaa Viestiin