venttiilivälykset kiinalaisessa
-
- 6WD
venttiilivälykset kiinalaisessa
tuossa huoltelen kiinanihmettä merkiltään long ceng ei välttämättä oikein kirjoitettu.kone on 200 ja loota 5vaihteinen ja käsikytkin.käytin jo venttiilikopan auki ja kone oli kuuma niin ei ollut välyksiä mutta mikä pitäis olla kylmässä koneessa välykset,näky olevan sukkapuikkokone muuten mitä olette yleensä käyttäneet välyksinä 

ja höh tietenkin se on honda
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
0,05 olen käyttänyt molemmissa.
-
- 6WD
koneeseen tarkennuksia 4 v merkki zongshen,puikkokone ja epäiltiin että0.05 välys ei välttämättä riitä 

-
- 4WD
- Mönkijä:: derbi dxr 250 -08
kyllä ainakin minä olen meidän kiinalaiseen säätänyt 0.05mm välykset mutta tarkista käyttö ohjekirjasta mitä se sanoo...jos säätää 0.05mm niin se välys suurenee lämmetessä ja jos laittaa suuren välyksen niin alkaa pitään meteliä...
-
- Tracks
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Taitaa tönäri koneessa koneen lämmettyä välykset pienentyä,eikä suurentua.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
-
- 4WD
ei kyllä ne vaan suurenee..koitas käyttää lämpöseksi ja mitata välys ja anna jäähtyä ja mittaas uudestaan.. oon niin monta kertaa tönäri koneeseen säätäny välykset ja aina on lämpösenä ollu isommat välykset...
-
- Tracks
Mutta..........tönäri sitte aivan varmaan lämmetessään pitenee,vai kuinka.On noita säädelty täälläkin n.45v.
-
- 4WD
juu piteneehän sekin...mutta niin pitenee lohkokin ja kansi joka on noissa yleensä alumiiniä ja se suurenee enemmän mitä rauta tikut...
Eikä tarvi edes mitata, kun kuulee jo äänestä.
-
- 4WD
juu äänestä kuule
joskus vuosia sitte kaverilla oli b ascona ja siinä me säädettiin kone käynnissä ei muutaku vena koppa pois ja kiristämään ruuvia että ääni loppu..ja tuli hyvä...

-
- Tracks
Ja tais olla tankokone.
-
- 6WD
kone tuli käytettynä taloon elikkä ohjekirjat ovat jääneet maailmalle.säädin 10 ja 20 ja kone naputtaa lämpimänä,ois kova sana tietää mitä tehas käskee laittaa välykseksi.kone on joku susukin kopio ja epäilyttäis että joku 60lukuinen sellainen.kumminkin tarkka kopio kun kaasuttimessakin lukee japan eli kopioitu teksteineen päivineen 

-
- 4WD
kyllä mä laittaisin 0.05mm jos 0.10 ja 0.20 piti ääntä...omakin on säädetty 0.05mm välykseen koska ohjekirja ja maahantuoja sanoi että kyllä 0.06-0.08mm ja sanoi että laita 0.05mm ihan huoletta...mutta toi mun laite ei ole kiinan laite että ei muutaku soitto maahantuojalle tai missä niitä huolletaan... ja kyllä se välys kasvaa myös tikkukoneessakin lämmetessä...ja jos on sellanen kansi missä on nokalla se nostaja niin kyllä siinäkin alumiini kasvaa enemmän mitä rauta ja siksi välys kasvaa...
Sen mitä minä olen noita kiinalaisten välyksiä säädellyt, niin 0.05mm on kyllä armottoman vähän. Se on varmaankin riittänyt usein esikuvina käytetyissä japanilaisissa pienmoottoreissa, mutta kiinalaiseen kannattaa laittaa vähän enemmän. Varsinkin uudessa moottorissa venttiilit ilmeisesti ensimmäisten ajelujen aikana asettuvat seeteihin siihen malliin, että jo 300km ajetussa mopossa saattaa venttiilit kantaa. Nyt juuri eilen säädimme käytettynä hankittuun Shineray xy200st mönkijään imuun 0.1 ja pakoon 0.15, eikä se mitenkään ihmeemmin kilkatellut, vaan rupesi toimimaan niinkuin moottorin kuuluukin. Oli siellä ilmeisesti imuventtiili jo vähän kantanut. Muutenkin noihin pienmoottoreihin kannattaisi laittaa ainakin kesäksi 15w-, tai 20w- alkuisia öljyjä, jotka ainakin omien kokemuksieni mukaan vähän vaimentavat venttiilikoneiston ääniä verrattuna 10w alkuisiin öljyihin. Eikä se pieni tikitys mitään pahaa tee, enemmän tosiaan kannattaa huoltestua, jollei tikitystä kuulu. Öljyhän on kuumana aika juoksevaa, joten siinäkin lienee osasyy siihen, että vaikka kylmänä ei tikitä, niin kuumana saattaa vähän ääntä pitää.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: ei mönkiää täl hetkel
Hou.
itellä on kans kiinalainen härveli joka kantaa nimeä Qimqqi Panther 250cc.
olis kiva kans ite säädellä noi venttiilit, joten mikä mahtaisi olla oikea välys kyseisessä laitteessa?
kiitos
itellä on kans kiinalainen härveli joka kantaa nimeä Qimqqi Panther 250cc.
olis kiva kans ite säädellä noi venttiilit, joten mikä mahtaisi olla oikea välys kyseisessä laitteessa?
kiitos