Ilmoitettu välys kylmänä vaiko lämpimänä??? Venat säädin itse silloin kun tuon käytettynä ostin, n. 300okm sitten. Tällöin oli n. 2000km ajettu..dillen kirjoitti:tota kannattaa tarkistaa mitä on venttiilin välykset koneessa...paljonko on ajettu jos alkaa oleen 4000km niin ehdottomasti venttiilin säätöön ettei venttiilit pala.. kaverille jolla on täällä nimimerkkillä junski alkoi kylmänä tyhjä käyntikin jo hiipumaan ja kun venttiilin välyksiä tarkastettiin niin imun välys oli 3-4 kertaa liian iso ja taas vastaavasti pako venttiilin välystä ei ollenkaan se kantoi jopa pikkuisen... kun venttiilit säädettiin niin alkoi kylmänäkin käymään kone hienosti eikä tarvi koko aikaa säätää tyhjä käyntii kylmänä ku ei tahtonut käydä ja taas vastaavasti lämpösenä huusi niin kauheesti...niin venttiilin välykset laitettiin molempiin venttiileihin samat eli 0.05
Ja abrobot, kolinan tiimoilta seuraavaa. Suhteellisen paljon konetta rasittava kierros takana. N. 50km, josta maantietä suurinosa, noin 20-30min montulla. Yhtäkkiä kolina loppui toistaiseksi. Montulta kotiin ajaessani sitä ei enää kuulunut. Liekö ollut jokin "turha" osa irti ja jäänyt jonnekin koloseen kiinni, vaiko sitten syöpynyt rattaiden hankauksesta loppuun.. Tai sitten huomena, kun koiten kelien salliessa lähteä liikenteeseen, tämä kolina alkaa taas vaivaamaan.. Tiedä häntä. Mutta pitää nyt huomen koittaa sit ainakin nuo venat säätää ihan huvikseen, jos nyt ei muuta keksi.. =D Jos vain tulkin löydän.. Muuton jäljiltä vähän kaikki kadoksissa.... =)
Edit:
Tulipa tuossa käytyä aamun heräteajolla montulla. Eipä kolina ilmennyt vieläkään. Pidetään peukkuja tälle. Kohta ois tarkoitus nuo venat säätää. Oletan, että 0,05mm jos on laitettu, niin tämä lämpöiselle koneelle. Kylmänä mielestäni aika tiukka. Korjatkoon joku, mikäli olen väärässä. =D Mutta siis, säätämään... -------->