Falmekin FORCE 400 PRO
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
meneeks se pelkällä boksin vaidolla ja suuttimellä , vakio väleillä... noin 100kilometriä??
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
Alkutilannettahan en minä tiedä. Käytettynä olen tuon aikanaan ostanut. Tuossa ei ole mielestäni mitään "viri" boksia, mutta rajoittamaton kylläkin. Tällä hetkellä tilanne sauraava: 15-eturatas, vakio ratas takana, rajoittamaton boksi, neulaa nostettu pykälän (ehkä jopa turhaan korkealla), raptorin ilmansuodatin, renkaina kendan speedracerit 20X11-9, ja näillä huiput siinä 97-100km/h kieppeillä. Mukava matkavauhti sellainen 85-90km/h. 17-eturattaalla meinaa jo vähän sitten tehot loppua, milloin alamäet mentiin max. n.115km/h ja ylämäet n.90km/h, tasaisella n.100km/h.
Ihan asiasta kymmeneen, onkos kukaan perehtynyt sytytyksen säätöön? Joo, tiedän, CDI ohjaa, mutta jos joku innokas olisi joskus asiaan paneutunut??? Comanchessa aikanaan oli sytkä tosi aikasellaan, ilmeisesti lähes kaikissa. Voisikos tässä olla samanlaista?
Ja juu, tuon omaamani kolinan ja helskeen tiimoilta seuraavaa: Tänään meni äänet tosi pahaksi. Kilkkaa jo lähes jokapaikassa. Nyt koitan ottaa itseäin niskasta kiinne ja lopettaa tuolla ajamisen toviksi. Tarkoitus olisi kenties, koittaa raapaista neitsytmatka koneen/vaihteiston remontoinnin saloihin toki joskus on sylkkiä tullut mopedeihin vaihdeltua, mutta ei ole koskaan tarvinnt alakertaa purkaa. Nyt taitaa moinen eteeni pompsahtaa. Samalla vaivalla olisi sitten kenties myöskin tarkoitus vähän katsella, josko vähän tehoja hakisi jostain kautta lisää. Ainankin mielessäni kävi näinkin yksinkertainen asia, kuin venojen jouset jäykemmiksi. Kenties nokkaa, tai jotain. Tai sitten ei yhtään mitään.. =) Tiedä vielä, miten tuota intoutuu.
Ei ole kovin hurjalla tahdilla noita koneitakaan vielä vastaan kävellyt, joten kait se on sit pakko. =)
Ihan asiasta kymmeneen, onkos kukaan perehtynyt sytytyksen säätöön? Joo, tiedän, CDI ohjaa, mutta jos joku innokas olisi joskus asiaan paneutunut??? Comanchessa aikanaan oli sytkä tosi aikasellaan, ilmeisesti lähes kaikissa. Voisikos tässä olla samanlaista?
Ja juu, tuon omaamani kolinan ja helskeen tiimoilta seuraavaa: Tänään meni äänet tosi pahaksi. Kilkkaa jo lähes jokapaikassa. Nyt koitan ottaa itseäin niskasta kiinne ja lopettaa tuolla ajamisen toviksi. Tarkoitus olisi kenties, koittaa raapaista neitsytmatka koneen/vaihteiston remontoinnin saloihin toki joskus on sylkkiä tullut mopedeihin vaihdeltua, mutta ei ole koskaan tarvinnt alakertaa purkaa. Nyt taitaa moinen eteeni pompsahtaa. Samalla vaivalla olisi sitten kenties myöskin tarkoitus vähän katsella, josko vähän tehoja hakisi jostain kautta lisää. Ainankin mielessäni kävi näinkin yksinkertainen asia, kuin venojen jouset jäykemmiksi. Kenties nokkaa, tai jotain. Tai sitten ei yhtään mitään.. =) Tiedä vielä, miten tuota intoutuu.
Ei ole kovin hurjalla tahdilla noita koneitakaan vielä vastaan kävellyt, joten kait se on sit pakko. =)
Kulkine hakusessa
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
Ei ole mikään paharasti avata toi kone. Kallistat moottorin kytkin puoli alaspäin ja sitten vaan varovasti koputtelet ja kampeet lohkot irti toisistaan .
Vaihteiston rattaat saattaa vähän irtoilla paikoiltaan ,siksi kannattaa käyttää malttia irrotuksessa. Itsellä nuo vaihteen siirtäjä lähti pois paikoiltaan ja siihen meni hetki ennen kuin tajusin miten sen saa takaisin .Laitoin forceen big bore kitin ja nokan .Ei se lentoon lähde vieläkään vaikkakin ero onkin huomattava
vakioon verrattuna.Kyllä sen saa keulii kaasusta ykkösellä 17piikkisellä eturattaalla .
Vaihteiston rattaat saattaa vähän irtoilla paikoiltaan ,siksi kannattaa käyttää malttia irrotuksessa. Itsellä nuo vaihteen siirtäjä lähti pois paikoiltaan ja siihen meni hetki ennen kuin tajusin miten sen saa takaisin .Laitoin forceen big bore kitin ja nokan .Ei se lentoon lähde vieläkään vaikkakin ero onkin huomattava
vakioon verrattuna.Kyllä sen saa keulii kaasusta ykkösellä 17piikkisellä eturattaalla .

Uudenmaan Mönkijät ry
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
mitäs tuo lysti maksoi kun laitoit ton big boren?
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
Taisi olla jotain kuudensadan hujakoilla , kun itse tekee työt.junski kirjoitti:mitäs tuo lysti maksoi kun laitoit ton big boren?
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
Kiitoksia vastauksista... en oo ite viel oikein oo perehtyny niin tarkasti tähän... mut kyl täs kerkii =) itekki oon miettiny vähän nokan vaihtoa ja jotain kivaa=) mut katotaan ku tulee huollosta niin minkälainen sit on... ite laitan siihen 16piikkisen rattaat niin vois aika sopiva sit olla ku kuitenki jonkun verran matkaa tulee ajettuu niin on vähän mukavempi ei huuda niin hirveesti... kuitenki nää on enemmän vääntö moottoreita.. eli alhaalla on parhaat tehot=/
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
hakola kirjoitti:Ei ole mikään paharasti avata toi kone. Kallistat moottorin kytkin puoli alaspäin ja sitten vaan varovasti koputtelet ja kampeet lohkot irti toisistaan .
Vaihteiston rattaat saattaa vähän irtoilla paikoiltaan ,siksi kannattaa käyttää malttia irrotuksessa. Itsellä nuo vaihteen siirtäjä lähti pois paikoiltaan ja siihen meni hetki ennen kuin tajusin miten sen saa takaisin .Laitoin forceen big bore kitin ja nokan .Ei se lentoon lähde vieläkään vaikkakin ero onkin huomattava
vakioon verrattuna.Kyllä sen saa keulii kaasusta ykkösellä 17piikkisellä eturattaalla .
no sit on ihan kivaa

Re: Falmekin FORCE 400 PRO
Ai että oikein ykkösellä 17 rattaalla keulii... VAU!!! Minullekin tollainen heti nyt tänne!!! =) Mistä hankit? Kävikö kaikki ihan heittämällä? Millainen proseduuri oli toi nokan vaihtaminen? Jos alan itse tuohon, niin osaanko laittaa ajoitukset helposti kohdilleen, yms... Koneen muuten varmaan saisin kyllä kasaan. Onko kaasarina vakio kaasari, vaiko mikä? Thanks, jos jaksat vastailla!!! Kaikkee muutankin huomionarvoista voisit tuosta hommakasta kertoa. Ei oo tullut oikein kun noiden 2-tahti vehjaksien remppoihin aikanaan perehdyttyä.
Kulkine hakusessa
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
- Mönkijä:: SMC 270 -08
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
Sori kun tungen topicciin, mutta vähän kummastuttaa tuo Falmekin kulkupuoli. Eikö tosiaan nelisatanen kulje kuin satasta ja keuliminen kaasusta on ihmettelyn aihe?
Kai TL Raptorit paremmin liikahtaa? Vai onko kone jotenkin erilainen Jammu vs. Falmek?
Kai TL Raptorit paremmin liikahtaa? Vai onko kone jotenkin erilainen Jammu vs. Falmek?
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
Pro-offista ostin kamat . Pelkän pytyn vaihtamisella toi ei mene , vaan jouduin vaihtamaan 400sen kampiakseliin 350 sen kiertokangen .Sen takia jouduin avaamaan moottorin kokonaan .Niin ja sitten 350sen nokka ketjun tarvitset ,oletan että sulla on toi 387cc . Itselläni oli toi surullisen kuuluisa 350cc mikä myytiin 387kuutioisena, mut asia on hoidettu mallikkaasti kuntoon maahantuojan toimestaopcaravan kirjoitti:Ai että oikein ykkösellä 17 rattaalla keulii... VAU!!! Minullekin tollainen heti nyt tänne!!! =) Mistä hankit? Kävikö kaikki ihan heittämällä? Millainen proseduuri oli toi nokan vaihtaminen? Jos alan itse tuohon, niin osaanko laittaa ajoitukset helposti kohdilleen, yms... Koneen muuten varmaan saisin kyllä kasaan. Onko kaasarina vakio kaasari, vaiko mikä? Thanks, jos jaksat vastailla!!! Kaikkee muutankin huomionarvoista voisit tuosta hommakasta kertoa. Ei oo tullut oikein kun noiden 2-tahti vehjaksien remppoihin aikanaan perehdyttyä.

Uudenmaan Mönkijät ry
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
Käsittääkseni tossa 350cc raptorissa on 27hv vakiona,kun falmekissa joku 17hv . Korjatkaa jos olen väärässä.gini kirjoitti:Sori kun tungen topicciin, mutta vähän kummastuttaa tuo Falmekin kulkupuoli. Eikö tosiaan nelisatanen kulje kuin satasta ja keuliminen kaasusta on ihmettelyn aihe?
Kai TL Raptorit paremmin liikahtaa? Vai onko kone jotenkin erilainen Jammu vs. Falmek?
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
hakola kirjoitti:Käsittääkseni tossa 350cc raptorissa on 27hv vakiona,kun falmekissa joku 17hv . Korjatkaa jos olen väärässä.gini kirjoitti:Sori kun tungen topicciin, mutta vähän kummastuttaa tuo Falmekin kulkupuoli. Eikö tosiaan nelisatanen kulje kuin satasta ja keuliminen kaasusta on ihmettelyn aihe?
Kai TL Raptorit paremmin liikahtaa? Vai onko kone jotenkin erilainen Jammu vs. Falmek?
niin kuulemma falmekissa pitäisi olla täystehoisena se 27hp..
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
Käytin forcen penkissä ja lukemat on 23hv takapyörissä tosin 180sen suuttimen kanssa mikä oli liian iso, ei toiminu yläkieroksilla. Olisko jotain 30 hujakoilla moottorissa eli samat kuin raptorissa vakiona.
Uudenmaan Mönkijät ry
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 30 Kesä 2008 09:43
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
Joo näin se menee, ilman kuristuksia falmekissa 27hp. Ja eiköhän se molemmissa kamppeissa meinaa moottoritehoa. Tuossa falmekissa tosiaan isompi sylinteri ja mäntä, kuin raptorissa 387cc (siis pitäisi olla kaikilla.)piikki kirjoitti:hakola kirjoitti:gini kirjoitti:Sori kun tungen topicciin, mutta vähän kummastuttaa tuo Falmekin kulkupuoli. Eikö tosiaan nelisatanen kulje kuin satasta ja keuliminen kaasusta on ihmettelyn aihe?
niin kuulemma falmekissa pitäisi olla täystehoisena se 27hp..
Re: Falmekin FORCE 400 PRO
Vertailun vuoksi jos jotain kiinnostaa.
Kun mulla oli 350 Raptor ja siinä GYTR vaparisuodin, GYTR suutinsarja sekä LeoVince X3 slipari, niin penkissä irtosi takapyöriltä huimat 27Hv ja 31Nm vääntöä.
Penkittäjä tuumasi että moottoriteho tuolloin aika tarkasti 30hv eli reilu 10% kun lisää pyörätehoon.
GYTR on sitten Yamahan kilpailu osasto [Genuine Yamaha Technology Racing].
Kun mulla oli 350 Raptor ja siinä GYTR vaparisuodin, GYTR suutinsarja sekä LeoVince X3 slipari, niin penkissä irtosi takapyöriltä huimat 27Hv ja 31Nm vääntöä.
Penkittäjä tuumasi että moottoriteho tuolloin aika tarkasti 30hv eli reilu 10% kun lisää pyörätehoon.
GYTR on sitten Yamahan kilpailu osasto [Genuine Yamaha Technology Racing].