Falmekin FORCE 400 PRO

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
piikki
Noppeli

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja piikki »

meneeks se pelkällä boksin vaidolla ja suuttimellä , vakio väleillä... noin 100kilometriä??
opcaravan
6WD

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Alkutilannettahan en minä tiedä. Käytettynä olen tuon aikanaan ostanut. Tuossa ei ole mielestäni mitään "viri" boksia, mutta rajoittamaton kylläkin. Tällä hetkellä tilanne sauraava: 15-eturatas, vakio ratas takana, rajoittamaton boksi, neulaa nostettu pykälän (ehkä jopa turhaan korkealla), raptorin ilmansuodatin, renkaina kendan speedracerit 20X11-9, ja näillä huiput siinä 97-100km/h kieppeillä. Mukava matkavauhti sellainen 85-90km/h. 17-eturattaalla meinaa jo vähän sitten tehot loppua, milloin alamäet mentiin max. n.115km/h ja ylämäet n.90km/h, tasaisella n.100km/h.

Ihan asiasta kymmeneen, onkos kukaan perehtynyt sytytyksen säätöön? Joo, tiedän, CDI ohjaa, mutta jos joku innokas olisi joskus asiaan paneutunut??? Comanchessa aikanaan oli sytkä tosi aikasellaan, ilmeisesti lähes kaikissa. Voisikos tässä olla samanlaista?

Ja juu, tuon omaamani kolinan ja helskeen tiimoilta seuraavaa: Tänään meni äänet tosi pahaksi. Kilkkaa jo lähes jokapaikassa. Nyt koitan ottaa itseäin niskasta kiinne ja lopettaa tuolla ajamisen toviksi. Tarkoitus olisi kenties, koittaa raapaista neitsytmatka koneen/vaihteiston remontoinnin saloihin toki joskus on sylkkiä tullut mopedeihin vaihdeltua, mutta ei ole koskaan tarvinnt alakertaa purkaa. Nyt taitaa moinen eteeni pompsahtaa. Samalla vaivalla olisi sitten kenties myöskin tarkoitus vähän katsella, josko vähän tehoja hakisi jostain kautta lisää. Ainankin mielessäni kävi näinkin yksinkertainen asia, kuin venojen jouset jäykemmiksi. Kenties nokkaa, tai jotain. Tai sitten ei yhtään mitään.. =) Tiedä vielä, miten tuota intoutuu.

Ei ole kovin hurjalla tahdilla noita koneitakaan vielä vastaan kävellyt, joten kait se on sit pakko. =)
Kulkine hakusessa
hakola
4WD
Mönkijä:: Renegade 800 TL

Viesti Kirjoittaja hakola »

Ei ole mikään paharasti avata toi kone. Kallistat moottorin kytkin puoli alaspäin ja sitten vaan varovasti koputtelet ja kampeet lohkot irti toisistaan .
Vaihteiston rattaat saattaa vähän irtoilla paikoiltaan ,siksi kannattaa käyttää malttia irrotuksessa. Itsellä nuo vaihteen siirtäjä lähti pois paikoiltaan ja siihen meni hetki ennen kuin tajusin miten sen saa takaisin .Laitoin forceen big bore kitin ja nokan .Ei se lentoon lähde vieläkään vaikkakin ero onkin huomattava
vakioon verrattuna.Kyllä sen saa keulii kaasusta ykkösellä 17piikkisellä eturattaalla . :D
Uudenmaan Mönkijät ry
junski
2WD

Viesti Kirjoittaja junski »

mitäs tuo lysti maksoi kun laitoit ton big boren?
hakola
4WD

junski kirjoitti:mitäs tuo lysti maksoi kun laitoit ton big boren?
Taisi olla jotain kuudensadan hujakoilla , kun itse tekee työt.
Uudenmaan Mönkijät ry
piikki
Noppeli

Kiitoksia vastauksista... en oo ite viel oikein oo perehtyny niin tarkasti tähän... mut kyl täs kerkii =) itekki oon miettiny vähän nokan vaihtoa ja jotain kivaa=) mut katotaan ku tulee huollosta niin minkälainen sit on... ite laitan siihen 16piikkisen rattaat niin vois aika sopiva sit olla ku kuitenki jonkun verran matkaa tulee ajettuu niin on vähän mukavempi ei huuda niin hirveesti... kuitenki nää on enemmän vääntö moottoreita.. eli alhaalla on parhaat tehot=/
piikki
Noppeli

hakola kirjoitti:Ei ole mikään paharasti avata toi kone. Kallistat moottorin kytkin puoli alaspäin ja sitten vaan varovasti koputtelet ja kampeet lohkot irti toisistaan .
Vaihteiston rattaat saattaa vähän irtoilla paikoiltaan ,siksi kannattaa käyttää malttia irrotuksessa. Itsellä nuo vaihteen siirtäjä lähti pois paikoiltaan ja siihen meni hetki ennen kuin tajusin miten sen saa takaisin .Laitoin forceen big bore kitin ja nokan .Ei se lentoon lähde vieläkään vaikkakin ero onkin huomattava
vakioon verrattuna.Kyllä sen saa keulii kaasusta ykkösellä 17piikkisellä eturattaalla . :D

no sit on ihan kivaa :o tietenki ny olis hyvä tohon mun vehkeesees vähän kantta vähän modaa ku menee koneen tiivisteet uusiksi... ku toi mun vehe rupes alle 300kilometriä oli mittarissa... niin rupes vuotaa öljyä... katoin kansi pultit niin kaksi pinna pultii oli niin lyösällä et sormin voi pyörittää... no nyt tulee uudet tiivisteet ja ehk jotain muuta jos on muuta vikaa...siin lisänä tullu...
opcaravan
6WD

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Ai että oikein ykkösellä 17 rattaalla keulii... VAU!!! Minullekin tollainen heti nyt tänne!!! =) Mistä hankit? Kävikö kaikki ihan heittämällä? Millainen proseduuri oli toi nokan vaihtaminen? Jos alan itse tuohon, niin osaanko laittaa ajoitukset helposti kohdilleen, yms... Koneen muuten varmaan saisin kyllä kasaan. Onko kaasarina vakio kaasari, vaiko mikä? Thanks, jos jaksat vastailla!!! Kaikkee muutankin huomionarvoista voisit tuosta hommakasta kertoa. Ei oo tullut oikein kun noiden 2-tahti vehjaksien remppoihin aikanaan perehdyttyä.
Kulkine hakusessa
gini
4WD
Mönkijä:: SMC 270 -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gini »

Sori kun tungen topicciin, mutta vähän kummastuttaa tuo Falmekin kulkupuoli. Eikö tosiaan nelisatanen kulje kuin satasta ja keuliminen kaasusta on ihmettelyn aihe?

Kai TL Raptorit paremmin liikahtaa? Vai onko kone jotenkin erilainen Jammu vs. Falmek?
hakola
4WD

opcaravan kirjoitti:Ai että oikein ykkösellä 17 rattaalla keulii... VAU!!! Minullekin tollainen heti nyt tänne!!! =) Mistä hankit? Kävikö kaikki ihan heittämällä? Millainen proseduuri oli toi nokan vaihtaminen? Jos alan itse tuohon, niin osaanko laittaa ajoitukset helposti kohdilleen, yms... Koneen muuten varmaan saisin kyllä kasaan. Onko kaasarina vakio kaasari, vaiko mikä? Thanks, jos jaksat vastailla!!! Kaikkee muutankin huomionarvoista voisit tuosta hommakasta kertoa. Ei oo tullut oikein kun noiden 2-tahti vehjaksien remppoihin aikanaan perehdyttyä.
Pro-offista ostin kamat . Pelkän pytyn vaihtamisella toi ei mene , vaan jouduin vaihtamaan 400sen kampiakseliin 350 sen kiertokangen .Sen takia jouduin avaamaan moottorin kokonaan .Niin ja sitten 350sen nokka ketjun tarvitset ,oletan että sulla on toi 387cc . Itselläni oli toi surullisen kuuluisa 350cc mikä myytiin 387kuutioisena, mut asia on hoidettu mallikkaasti kuntoon maahantuojan toimesta =D> .Ajoitukset on samat eli alhaalla merkissä sekä ylhäällä.Kaasari on muuten vakio mut 170 suutin ja putsarin kannessa pari 45mm reikää . Nokka on helppo vaihtaa ,merkit kohilleen ja nokka ketju löysälle pari ruuvia irti niin nokka lähtee irti, ventiilien säätö (mulla 0.10).Pytty on 86mm x isku tais olla 72mm. venttiilit on vakiot nekin vaihtamalla vielä saa kuulemma jotain lisää.Nyt olen ajellut reilut 1000km ja hyvin on toiminut (siihen nähden etten ole avannu koneita aikaisemmin paitsi yhen raisun kerran, mut siitä nyt on jo aikaa) öljyt olen vaihtanu neljä kertaa sen jälkeen
Uudenmaan Mönkijät ry
hakola
4WD

gini kirjoitti:Sori kun tungen topicciin, mutta vähän kummastuttaa tuo Falmekin kulkupuoli. Eikö tosiaan nelisatanen kulje kuin satasta ja keuliminen kaasusta on ihmettelyn aihe?

Kai TL Raptorit paremmin liikahtaa? Vai onko kone jotenkin erilainen Jammu vs. Falmek?
Käsittääkseni tossa 350cc raptorissa on 27hv vakiona,kun falmekissa joku 17hv . Korjatkaa jos olen väärässä.
Uudenmaan Mönkijät ry
piikki
Noppeli

hakola kirjoitti:
gini kirjoitti:Sori kun tungen topicciin, mutta vähän kummastuttaa tuo Falmekin kulkupuoli. Eikö tosiaan nelisatanen kulje kuin satasta ja keuliminen kaasusta on ihmettelyn aihe?

Käsittääkseni tossa 350cc raptorissa on 27hv vakiona,kun falmekissa joku 17hv . Korjatkaa jos olen väärässä.

niin kuulemma falmekissa pitäisi olla täystehoisena se 27hp..
hakola
4WD

Käytin forcen penkissä ja lukemat on 23hv takapyörissä tosin 180sen suuttimen kanssa mikä oli liian iso, ei toiminu yläkieroksilla. Olisko jotain 30 hujakoilla moottorissa eli samat kuin raptorissa vakiona.
Uudenmaan Mönkijät ry
ForcePower
Noppeli

Viesti Kirjoittaja ForcePower »

piikki kirjoitti:
hakola kirjoitti:

niin kuulemma falmekissa pitäisi olla täystehoisena se 27hp..
Joo näin se menee, ilman kuristuksia falmekissa 27hp. Ja eiköhän se molemmissa kamppeissa meinaa moottoritehoa. Tuossa falmekissa tosiaan isompi sylinteri ja mäntä, kuin raptorissa 387cc (siis pitäisi olla kaikilla.)
Hiikeri
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Vertailun vuoksi jos jotain kiinnostaa.
Kun mulla oli 350 Raptor ja siinä GYTR vaparisuodin, GYTR suutinsarja sekä LeoVince X3 slipari, niin penkissä irtosi takapyöriltä huimat 27Hv ja 31Nm vääntöä.

Penkittäjä tuumasi että moottoriteho tuolloin aika tarkasti 30hv eli reilu 10% kun lisää pyörätehoon.

GYTR on sitten Yamahan kilpailu osasto [Genuine Yamaha Technology Racing].
Vastaa Viestiin