uusi shineray xy250 stixe kuski.
Re: uusi shineray xy250 stixe kuski.
moro.pitäis saaha stixen öljypumppu irti et sais kytkinpakan pois ja pääsis vaihteiston rattaisiin käsiks.ei toimi vaihteet enää ku kuulu kgrrr ja siin oli.1 ja pakki toimii,muut ei.joten mitenhän se öljypumppu irtois ku siellä näyttäs olevan erikoismutteri kartion keskellä ja ei aukea ei millään.kierteet varmaan ihan normaaliiin suuntaan?
tare
-
- 2WD
- Viestit: 41
- Liittynyt: 15 Tammi 2008 21:31
- Mönkijä:: Shineray 250 stixe
- Paikkakunta: ulvila
Re: uusi shineray xy250 stixe kuski.
Moro. Mistä tilasit ja minkä kokoisena? Täytys itellenikin vaihtaa etutassut.tare72 kirjoitti:no niin.nyt on eturenkaat vaihdettu ja testiajo ajettu.tärinät hävis aivan kokonaan.on muuten mukava ajella nyt JEEEEE![]()
![]()
Re: uusi shineray xy250 stixe kuski.
Mulla oli vasemmassa etuiskarissa öljyt ja kaasut sekaisin. Sain takuuseen uuden ja löin samantien vanhan lihoiksi. Iskarithan ovat muka "säädettävät", eli esijännitystä on löysimmässäkin asennossa liikaa, koska vieterin jousivakio on liian suuri. Iskarin alapään vaimennuksen ruuvi ei pyöri ja yläpään ruuvi ei vaikuta.
Havaintoja purkutöistä:
Lisäsäiliön sisällä oleva kumiluttura oli asennettu huonosti ja siksi eväät olivat sekoittuneet. Luttura oli ehjä. Itse iskari ei ole purettavaa mallia. Alapään vaimennuksen säätöruuvi ei edes voisi vaikuttaa mihinkään, koska se ei millään tavalla vaikuta öljyn virtaamiseen. Yläpään säätöruuvi taas periaatteessa voisi, mutta en keksinyt ääriasentojakaan välille mitään eroa. Vaihdoin iskariin ohuemman öljyn ja lyhensin jousta puolitoista kierrosta. Iskarin täyttäminen on hankalaa, koska täyttö piti tehdä lisäsäiliön pohjan kautta ja asentaa viimeiseksi pohja lutturoineen paikalleen. En saanut säiliön yläpään säätösysteemiä auki, josta olisi ollut näppärämpi ilmata iskari.
Tilasin toiset iskarit etupäähän ja jos käytös ei niillä parane, kokeilen modattuja alkp. iskareita. Takapäähän koitan löytää parempaa keppiä jostakin moottoripyörästä.
Etuiskareiden reikäväli on 425mm ja takaiskarin 375.
Havaintoja purkutöistä:
Lisäsäiliön sisällä oleva kumiluttura oli asennettu huonosti ja siksi eväät olivat sekoittuneet. Luttura oli ehjä. Itse iskari ei ole purettavaa mallia. Alapään vaimennuksen säätöruuvi ei edes voisi vaikuttaa mihinkään, koska se ei millään tavalla vaikuta öljyn virtaamiseen. Yläpään säätöruuvi taas periaatteessa voisi, mutta en keksinyt ääriasentojakaan välille mitään eroa. Vaihdoin iskariin ohuemman öljyn ja lyhensin jousta puolitoista kierrosta. Iskarin täyttäminen on hankalaa, koska täyttö piti tehdä lisäsäiliön pohjan kautta ja asentaa viimeiseksi pohja lutturoineen paikalleen. En saanut säiliön yläpään säätösysteemiä auki, josta olisi ollut näppärämpi ilmata iskari.
Tilasin toiset iskarit etupäähän ja jos käytös ei niillä parane, kokeilen modattuja alkp. iskareita. Takapäähän koitan löytää parempaa keppiä jostakin moottoripyörästä.
Etuiskareiden reikäväli on 425mm ja takaiskarin 375.
Re: uusi shineray xy250 stixe kuski.
^vahvistuihan se minun luulo todeksi. 

Re: uusi shineray xy250 stixe kuski.
Niin mikä?^badi kirjoitti:^vahvistuihan se minun luulo todeksi.
Re: uusi shineray xy250 stixe kuski.
että sinikan vakio iskarit eivät ole säädettävät.
Re: uusi shineray xy250 stixe kuski.
Nyt on edessä 700 -kuutioisen Raptorin originaalit etuiskarit, jotka ovat selvästi asiallisemmat kuin Shinerayn alkuperäiset romut. Samalla etupää laski ehkä noin 7cm. Raidetangot ovat nyt niin, että ulommat päät ovat napojen korvien alapuolella ja sisemmät päät ovat ohjausakselin korvien alapuolella. Tällä asetuksella ja tällä korkeudella aurauskulmat pysyvät lähes samana sisäänjoustossa. Hivenen haritus lisääntyy sisäänjoustossa. Tämähän on se turvallisempi muutos. Jos auraus lisääntyy sisäänjoustossa, on ohjaus haukkailevaa. Takaiskariksi en ole vielä keksinyt lopullista ratkaisua. Tällä hetkellä takana on 200 -kuutioisen tieliikenne Bashanin alkp. takaiskari, joka on Shinerayn omaa sopivampi. Moottoripyöristä en ole sopivaa löytänyt. Aionkin yrittää, josko johonkin Mp:n takaiskariin saisi vaihdettua alapään haarukan tilalle toisenlaisen kiinnikkeen.
Re: uusi shineray xy250 stixe kuski.
Minkäs kokosta väkeä täällä shinukoilla painaa menemään? Itteä hiukan mietityttäny että mahtaakohan tuo miten jaksaa liikutella tällästä 95 kilosta ruhoa.