venttiilivälykset kiinalaisessa
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
Jos sekin on työntötangoilla, niin laita nuo 0.1 imuun ja 0.15 pakoon. Vaikuttaa hyvältä ainakin tuossa meidän Shineray "kinkissä".
-
- Noppeli
- Viestit: 16
- Liittynyt: 28 Heinä 2009 15:57
- Mönkijä:: ei mönkiää täl hetkel
- Paikkakunta: Mustasaari
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
ok. kiitos 

-
- Noppeli
- Viestit: 16
- Liittynyt: 28 Heinä 2009 15:57
- Mönkijä:: ei mönkiää täl hetkel
- Paikkakunta: Mustasaari
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
olisko kellään kertoa mitenkä tämän hienon kiinanihmeen venttiilit olis tarkootus säätää, ku huollosta kerrottiin ettei tartte edes mitää avata kun on ulkopuolella säädöt?
imu ja pako omilla puolillaan. ja laitehan oli panther 250cc
imu ja pako omilla puolillaan. ja laitehan oli panther 250cc
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
Vai että ulkopuolella säädöt?
Nyt ei ole "huollon" "mies" puhunut ihan samasta asiasta.
Kyllä yleensä on pitänyt moottoreista ottaa ainakin venttiilikoppa auki. Sen saamiseksi auki kiinalaisessa tosin piti leikata tankin kiinnityrauta laikalla auki, kun muuten venttiilikoppa ei olisi mahtunut pois paikaltaan.

Kyllä yleensä on pitänyt moottoreista ottaa ainakin venttiilikoppa auki. Sen saamiseksi auki kiinalaisessa tosin piti leikata tankin kiinnityrauta laikalla auki, kun muuten venttiilikoppa ei olisi mahtunut pois paikaltaan.
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
Eipä ole uusi asia että venttiilin säädöt on ulkopuolella, sellaistahan on käytetty, vaikkapa japanin moottoreissa jo 70-luvulla.
Verrokkina vaikkapa Honda cb-350 mallit.
Mika
Verrokkina vaikkapa Honda cb-350 mallit.
Mika
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
Mutta että ulkopuolella?
Tajusin tietokoneen sammutettuani, että noita Honda-tyyppisiä venttiilisäätö korkkeja on taidettu tarkoittaa. Huono sen korkin läpi on silti mitään säädellä, eli ei se säätö ihan ulkopuolinenkaan ole. Kannessa oleva korkki pitää irrottaa ennen kuin pääsee säätämään.
Tajusin tietokoneen sammutettuani, että noita Honda-tyyppisiä venttiilisäätö korkkeja on taidettu tarkoittaa. Huono sen korkin läpi on silti mitään säädellä, eli ei se säätö ihan ulkopuolinenkaan ole. Kannessa oleva korkki pitää irrottaa ennen kuin pääsee säätämään.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
Tokkopa enää tällaisia tapaa missään. Näissä vempeleissä venat tosiaan oli ulkopuolella. Joskus muistaakseni nähnyt myös moottoripyörissä, mutta aika ehtoopuolen vehkeitä ovat.


Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Mutta jos yritetään apuja löytää "astm":lle, niin tarttis hahmottaa minkälainen moottori siinä Panther:issa on. Mulla ei ole harmainta aavistusta. Iteasiassa yritin Googlella löytää Panther 250:aa, mutta tulos oli aika sekava.
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
"astm", eli jos apuja vielä tarvitset, niin pistätkö kuvaa, tai linkkiä kuvaan, josta selviäisi moottorin ulkonäkö? Ei tässä muuten oikein auttelemaan pääse.
-
- Noppeli
- Viestit: 16
- Liittynyt: 28 Heinä 2009 15:57
- Mönkijä:: ei mönkiää täl hetkel
- Paikkakunta: Mustasaari
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
no helou..
joo voin ottaa kuvan koneesta.. ja kyllä on tuollaanen seinäjoen menopelin härveli vuosimallia -06 joten ei ole alennusvaihdetta vielä
joo voin ottaa kuvan koneesta.. ja kyllä on tuollaanen seinäjoen menopelin härveli vuosimallia -06 joten ei ole alennusvaihdetta vielä

-
- 6WD
- Viestit: 636
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
- Paikkakunta: koillismaa
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
aikanaan laaturauta elite 1300 moottorilla ei tarvinnut aukaista venttiilikoppaa.siinä oli huoltoluukut venttiileille.mitäpä ei ryssä osais 

ja höh tietenkin se on honda
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
Minusta huoltomies on oikeassa.Emil kirjoitti:Vai että ulkopuolella säädöt?Nyt ei ole "huollon" "mies" puhunut ihan samasta asiasta.
Kyllä yleensä on pitänyt moottoreista ottaa ainakin venttiilikoppa auki. Sen saamiseksi auki kiinalaisessa tosin piti leikata tankin kiinnityrauta laikalla auki, kun muuten venttiilikoppa ei olisi mahtunut pois paikaltaan.



-
- Noppeli
- Viestit: 16
- Liittynyt: 28 Heinä 2009 15:57
- Mönkijä:: ei mönkiää täl hetkel
- Paikkakunta: Mustasaari
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
2x4Mönkii kirjoitti:Minusta huoltomies on oikeassa.Emil kirjoitti:Vai että ulkopuolella säädöt?Nyt ei ole "huollon" "mies" puhunut ihan samasta asiasta.
Kyllä yleensä on pitänyt moottoreista ottaa ainakin venttiilikoppa auki. Sen saamiseksi auki kiinalaisessa tosin piti leikata tankin kiinnityrauta laikalla auki, kun muuten venttiilikoppa ei olisi mahtunut pois paikaltaan.
![]()
Eikös siinä Pantherissa ole ventiilikopan kylessä sellainen säätöruuvi missä on asteikko? Sama moottori kuin NFM 250, nykyinen PUMA . Ei muuta kun säätöä aste kerrallaan ja kone käyntiin. Jos naputus kovenee pari pykälää säätöä taaksepäin.
kyllä juurikin näin siinä on, mutta olosuhteiden pakottamana menin vaihtamaan mönkiän pikappiin.
mutta kiitos kaikille neuvoista
Re: venttiilivälykset kiinalaisessa
Jaa että asteikon mukaan säädellään venttiilejä, ja pako- ja imupuoli samalla säädöllä!? Vai miten se oli..
Nyt oo enää varma, että mistä tässä ketjussa kirjoitellaan.

Nyt oo enää varma, että mistä tässä ketjussa kirjoitellaan.