venttiilivälykset kiinalaisessa

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja Emil »

Jos sekin on työntötangoilla, niin laita nuo 0.1 imuun ja 0.15 pakoon. Vaikuttaa hyvältä ainakin tuossa meidän Shineray "kinkissä".
astm
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Heinä 2009 15:57
Mönkijä:: ei mönkiää täl hetkel
Paikkakunta: Mustasaari

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja astm »

ok. kiitos :D
astm
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Heinä 2009 15:57
Mönkijä:: ei mönkiää täl hetkel
Paikkakunta: Mustasaari

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja astm »

olisko kellään kertoa mitenkä tämän hienon kiinanihmeen venttiilit olis tarkootus säätää, ku huollosta kerrottiin ettei tartte edes mitää avata kun on ulkopuolella säädöt?

imu ja pako omilla puolillaan. ja laitehan oli panther 250cc
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja Emil »

Vai että ulkopuolella säädöt? :shock: Nyt ei ole "huollon" "mies" puhunut ihan samasta asiasta.

Kyllä yleensä on pitänyt moottoreista ottaa ainakin venttiilikoppa auki. Sen saamiseksi auki kiinalaisessa tosin piti leikata tankin kiinnityrauta laikalla auki, kun muuten venttiilikoppa ei olisi mahtunut pois paikaltaan.
MikaR

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Eipä ole uusi asia että venttiilin säädöt on ulkopuolella, sellaistahan on käytetty, vaikkapa japanin moottoreissa jo 70-luvulla.

Verrokkina vaikkapa Honda cb-350 mallit.

Mika
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja Emil »

Mutta että ulkopuolella?

Tajusin tietokoneen sammutettuani, että noita Honda-tyyppisiä venttiilisäätö korkkeja on taidettu tarkoittaa. Huono sen korkin läpi on silti mitään säädellä, eli ei se säätö ihan ulkopuolinenkaan ole. Kannessa oleva korkki pitää irrottaa ennen kuin pääsee säätämään.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Tokkopa enää tällaisia tapaa missään. Näissä vempeleissä venat tosiaan oli ulkopuolella. Joskus muistaakseni nähnyt myös moottoripyörissä, mutta aika ehtoopuolen vehkeitä ovat.

Kuva
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja Emil »

:mrgreen: Tuossa on tosiaan säädöt ulkopuolella.

Mutta jos yritetään apuja löytää "astm":lle, niin tarttis hahmottaa minkälainen moottori siinä Panther:issa on. Mulla ei ole harmainta aavistusta. Iteasiassa yritin Googlella löytää Panther 250:aa, mutta tulos oli aika sekava.
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja Emil »

"astm", eli jos apuja vielä tarvitset, niin pistätkö kuvaa, tai linkkiä kuvaan, josta selviäisi moottorin ulkonäkö? Ei tässä muuten oikein auttelemaan pääse.
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

paina tästä
oisko tollanen kampe kyseessä :?:
astm
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Heinä 2009 15:57
Mönkijä:: ei mönkiää täl hetkel
Paikkakunta: Mustasaari

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja astm »

no helou..

joo voin ottaa kuvan koneesta.. ja kyllä on tuollaanen seinäjoen menopelin härveli vuosimallia -06 joten ei ole alennusvaihdetta vielä :oops:
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

aikanaan laaturauta elite 1300 moottorilla ei tarvinnut aukaista venttiilikoppaa.siinä oli huoltoluukut venttiileille.mitäpä ei ryssä osais :lol:
ja höh tietenkin se on honda
2x4Mönkii
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 25 Marras 2006 15:41
Mönkijä:: Kymco 500 irs

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja 2x4Mönkii »

Emil kirjoitti:Vai että ulkopuolella säädöt? :shock: Nyt ei ole "huollon" "mies" puhunut ihan samasta asiasta.

Kyllä yleensä on pitänyt moottoreista ottaa ainakin venttiilikoppa auki. Sen saamiseksi auki kiinalaisessa tosin piti leikata tankin kiinnityrauta laikalla auki, kun muuten venttiilikoppa ei olisi mahtunut pois paikaltaan.
Minusta huoltomies on oikeassa.
:idea: :idea: Eikös siinä Pantherissa ole ventiilikopan kylessä sellainen säätöruuvi missä on asteikko? Sama moottori kuin NFM 250, nykyinen PUMA . Ei muuta kun säätöä aste kerrallaan ja kone käyntiin. Jos naputus kovenee pari pykälää säätöä taaksepäin. :idea:
astm
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Heinä 2009 15:57
Mönkijä:: ei mönkiää täl hetkel
Paikkakunta: Mustasaari

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja astm »

2x4Mönkii kirjoitti:
Emil kirjoitti:Vai että ulkopuolella säädöt? :shock: Nyt ei ole "huollon" "mies" puhunut ihan samasta asiasta.

Kyllä yleensä on pitänyt moottoreista ottaa ainakin venttiilikoppa auki. Sen saamiseksi auki kiinalaisessa tosin piti leikata tankin kiinnityrauta laikalla auki, kun muuten venttiilikoppa ei olisi mahtunut pois paikaltaan.
Minusta huoltomies on oikeassa.
:idea: :idea: Eikös siinä Pantherissa ole ventiilikopan kylessä sellainen säätöruuvi missä on asteikko? Sama moottori kuin NFM 250, nykyinen PUMA . Ei muuta kun säätöä aste kerrallaan ja kone käyntiin. Jos naputus kovenee pari pykälää säätöä taaksepäin. :idea:

kyllä juurikin näin siinä on, mutta olosuhteiden pakottamana menin vaihtamaan mönkiän pikappiin.

mutta kiitos kaikille neuvoista
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: venttiilivälykset kiinalaisessa

Viesti Kirjoittaja Emil »

Jaa että asteikon mukaan säädellään venttiilejä, ja pako- ja imupuoli samalla säädöllä!? Vai miten se oli.. :shock:

Nyt oo enää varma, että mistä tässä ketjussa kirjoitellaan.
Vastaa Viestiin