Shineray XY250STIXE keskustelu!
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
älä ainakaan mene rälläköimään sitä palaa pois siitä vauhtipyörästä. tekniikka on jo sen verran kehittynyt että säätämahdollisuus on luultavammin muunkeinoin saavutettavissa. ja joku kokeili jo tollasta CDi boxia jota myydään mm comancheen yms. paloi kerralla. anna pari päivää niin koitan etsiä. muussa tapauksessa poista n. 4mm vauhtipyörän ulkokehässä olevasta ulokkeesta. niin että osuma tulee myöhästymään... homma kyllä toimii mutta esim virittäessä lisää kantta laskiessa yms tulisi myös myöhästää ajoitusta. ottakaa huomion myös nostaa venttiilikoneistoa samalla... puristuskohta aikaistuu ja sytytyskohta muuttuu....
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Joo kerro ihmeessä jos keksit jonkun fiksumman tavan tota säätää
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tervehdys.
Kohta 5500km taulussa ei ihmeitä sitten taka-akselin päivityksen jälkeen (laakerin kohdat "täytetty" ja koneistettu + limput koneistettu, nyt 4kpl laakeria/limppu+koneistetut n.8mm rikka nuorrutusteräksestä välissä, myös mutterien alle tuleva holkki sorvattu kans samasta aineesta maksimi seinän paksuudella.
Tuossa pari kuvaa:
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... nt=mod.jpg
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... t=mod1.jpg
Ei tarvi enään kiristellä, kun kerran vetää kasaan ja lukitteella ulommainen mutteri kiinni
Onkos kukaan päivittänyt iskareita paremmiksi?
Mistä kohtuuhintaisia, joissa säädötkin pelaisivat kunnolla.
Millaiset rengaskulmat näissä toimii parhaiten maantieajossa omasta mielestänne.
Kohta 5500km taulussa ei ihmeitä sitten taka-akselin päivityksen jälkeen (laakerin kohdat "täytetty" ja koneistettu + limput koneistettu, nyt 4kpl laakeria/limppu+koneistetut n.8mm rikka nuorrutusteräksestä välissä, myös mutterien alle tuleva holkki sorvattu kans samasta aineesta maksimi seinän paksuudella.
Tuossa pari kuvaa:
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... nt=mod.jpg
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... t=mod1.jpg
Ei tarvi enään kiristellä, kun kerran vetää kasaan ja lukitteella ulommainen mutteri kiinni

Onkos kukaan päivittänyt iskareita paremmiksi?
Mistä kohtuuhintaisia, joissa säädötkin pelaisivat kunnolla.
Millaiset rengaskulmat näissä toimii parhaiten maantieajossa omasta mielestänne.
Viimeksi muokannut Miksu76, 12 Loka 2009 18:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
minä tei tossa vaiheessa päätöksen ja vaihdoin vehjettä. kun ovat meleko kalliita noi iskarit. ehkä jotkut kelkan iskarit eteen? mulla on noi auraukset enemmän < noin eteenpäin. eli imee kiinni asfalttiin mutta ei sitten meinaa kääntyä. tässä olen harkinnut että laina aurausta enemmän > ja asennan tämän. http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... cts_id=288
eikä olisi paha tuokaan. http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... cts_id=230
kun tosiaan matka ajo on vakaampaa kun haritusta on enemmän mutta kääntyminen vaikeutuu. ja laittaa tuota > niin ei mene suoraan ja vetelee ohjausta. toi iskari rauhottas sen. sittenhän se oisi hyvä. iskarit ovat todellakin huonot shinukassa. mutta esimerkkinä goesin alkuperäisetkin ovat melko huonoja. joten ei auta oikeastaan vaihtaa jonku muun iskareitakaan. ehkä ymaha yzf tai joku napakka vehje. itsellä on nyt ELKA racing suspensions alla ja maksavat yli 2000e. täysin säädettävät kisa iskarit. tuurilla löyty tämä vehje kun on tollaset joku viitsinyt ostaa.
asiaa noista takanavoista. oletteko huomanneet kuinka nopeasti löystyvät irti?? mulla menee melkeimpä joka ajon jälkeen. arvelin laittaa nyt lupullisesti kiinni ruuvilukitteella. niiden irti heiluminen väljentää sovitteen ja vateet alkavat jumputtamaan koska sovite ei ole enää tiukka, eikä sysy keskellä.
se voi olla että ei löydy luotettavaa sytkän ohjausboxia johon kannattas sijoittaa. se on mukava kun 95e suhahtaa kipinänä tuuleen kun starttaa vehjettä. vai onko joku saanut toimimaan noita shineray bashan 200-250 sytkäboxeja??
esimerrki: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... rt_type=47
eikä olisi paha tuokaan. http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... cts_id=230
kun tosiaan matka ajo on vakaampaa kun haritusta on enemmän mutta kääntyminen vaikeutuu. ja laittaa tuota > niin ei mene suoraan ja vetelee ohjausta. toi iskari rauhottas sen. sittenhän se oisi hyvä. iskarit ovat todellakin huonot shinukassa. mutta esimerkkinä goesin alkuperäisetkin ovat melko huonoja. joten ei auta oikeastaan vaihtaa jonku muun iskareitakaan. ehkä ymaha yzf tai joku napakka vehje. itsellä on nyt ELKA racing suspensions alla ja maksavat yli 2000e. täysin säädettävät kisa iskarit. tuurilla löyty tämä vehje kun on tollaset joku viitsinyt ostaa.
asiaa noista takanavoista. oletteko huomanneet kuinka nopeasti löystyvät irti?? mulla menee melkeimpä joka ajon jälkeen. arvelin laittaa nyt lupullisesti kiinni ruuvilukitteella. niiden irti heiluminen väljentää sovitteen ja vateet alkavat jumputtamaan koska sovite ei ole enää tiukka, eikä sysy keskellä.
se voi olla että ei löydy luotettavaa sytkän ohjausboxia johon kannattas sijoittaa. se on mukava kun 95e suhahtaa kipinänä tuuleen kun starttaa vehjettä. vai onko joku saanut toimimaan noita shineray bashan 200-250 sytkäboxeja??
esimerrki: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... rt_type=47
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Juu tuo ohjausiskari, vois olla hyvä sijoitus
Rengaskulmat on mullakin hieman aurausen puolella ja pystykallistumaa jonkiverran.
Nuo iskarit on vaan aivan liian jäykät ja sitkun noi säädöt ei toimi, nii ei paljon tehtävissä.
Noita syttyboxeja ei ole tullu kokeiltua, kun on tuo säädettävä boxi mut ei käytössä nyt.
Pitäis saada pienempi vastuksellinen sytytyspuola >1.5Ohm ei tykkää hyvää nykyisestä olisko
ollu pitkälti yli 3.Ohm tuo.

Rengaskulmat on mullakin hieman aurausen puolella ja pystykallistumaa jonkiverran.
Nuo iskarit on vaan aivan liian jäykät ja sitkun noi säädöt ei toimi, nii ei paljon tehtävissä.
Noita syttyboxeja ei ole tullu kokeiltua, kun on tuo säädettävä boxi mut ei käytössä nyt.
Pitäis saada pienempi vastuksellinen sytytyspuola >1.5Ohm ei tykkää hyvää nykyisestä olisko
ollu pitkälti yli 3.Ohm tuo.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 23 Maalis 2009 19:38
- Mönkijä:: Shineray XY 250 STIXE -09
- Paikkakunta: Hamina
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tälläviikolla tulossa toi linkissä oleva boxi. Ilmottelen miten käy!thebeet83 kirjoitti: se voi olla että ei löydy luotettavaa sytkän ohjausboxia johon kannattas sijoittaa. se on mukava kun 95e suhahtaa kipinänä tuuleen kun starttaa vehjettä. vai onko joku saanut toimimaan noita shineray bashan 200-250 sytkäboxeja??
esimerrki: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... rt_type=47
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kerro ihmeessä miten käy! En ole muitten kuin myyntimiesten kuullut kehuvan noita viri-cdi boxeja. Ja noita myyntimiehiä tuntuu tulevan lisää, sitä mukaa kun on joku saatu huijattua moisen ostamaan.Mane- kirjoitti: Tälläviikolla tulossa toi linkissä oleva boxi. Ilmottelen miten käy!

Vielä ei ole tullut vastaan semmoista tyyppiä, joka kehuisi viri-cdi boxia, ilman että olisi semmoinen myytävänä.

-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
- Mönkijä:: SMC 270 -08
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Toi on joku yleismallin CDI boxi, roskaa. Miten siinä voidaan luvata että ennakko on max 22 astetta kun se riippuu lukijan ja vauhtipyörän laatan paikasta jotka ovat moottorikohtaisia?
Netistä kaivelemalla olen löytänyt että 250-350 kuutioisten moottoripyörien max ennakot ovat noin välillä 28-45 astetta. Omassa SMC:ssä on tällä hetkellä ennakko noin 37 astetta (vakio taisi olla noin 25 astetta). Muutoksen tein hitsaamalla lisää peltiä vauhtipyörän laatan jatkoksi. Hyvin vetää alhaaltakin ja ei nakuta. Tehoa tuossa on ~38% enemmän kuin vakiona, josta ehkä joku prosenttiyksikkö sytkämuutoksen ansiosta
Netistä kaivelemalla olen löytänyt että 250-350 kuutioisten moottoripyörien max ennakot ovat noin välillä 28-45 astetta. Omassa SMC:ssä on tällä hetkellä ennakko noin 37 astetta (vakio taisi olla noin 25 astetta). Muutoksen tein hitsaamalla lisää peltiä vauhtipyörän laatan jatkoksi. Hyvin vetää alhaaltakin ja ei nakuta. Tehoa tuossa on ~38% enemmän kuin vakiona, josta ehkä joku prosenttiyksikkö sytkämuutoksen ansiosta

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Shineray:n STXE:n perusennakko on luokkaa 45 astetta, joten rälläkkä hommiagini kirjoitti: Netistä kaivelemalla olen löytänyt että 250-350 kuutioisten moottoripyörien max ennakot ovat noin välillä 28-45 astetta. Omassa SMC:ssä on tällä hetkellä ennakko noin 37 astetta (vakio taisi olla noin 25 astetta). Muutoksen tein hitsaamalla lisää peltiä vauhtipyörän laatan jatkoksi. Hyvin vetää alhaaltakin ja ei nakuta. Tehoa tuossa on ~38% enemmän kuin vakiona, josta ehkä joku prosenttiyksikkö sytkämuutoksen ansiosta

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tere!
Aattelin sellasta kysellä et paljos teidän shinut oikein lataa? Itellä lataa tyhjäkäynnillä ilman valoja vähän yli 12v. Luulis et pitäs ladata jotai 13.5 vähintään.
Aattelin sellasta kysellä et paljos teidän shinut oikein lataa? Itellä lataa tyhjäkäynnillä ilman valoja vähän yli 12v. Luulis et pitäs ladata jotai 13.5 vähintään.
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Onks sulla viel alkuperäinen akku?shinuprkl kirjoitti:Tere!
Aattelin sellasta kysellä et paljos teidän shinut oikein lataa? Itellä lataa tyhjäkäynnillä ilman valoja vähän yli 12v. Luulis et pitäs ladata jotai 13.5 vähintään.
Mulla akku vaihdettu parempaan 10Ah ja lataa jossain siel 13-14v paikkeilla.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 23 Maalis 2009 19:38
- Mönkijä:: Shineray XY 250 STIXE -09
- Paikkakunta: Hamina
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kimi kirjoitti:Kerro ihmeessä miten käy! En ole muitten kuin myyntimiesten kuullut kehuvan noita viri-cdi boxeja. Ja noita myyntimiehiä tuntuu tulevan lisää, sitä mukaa kun on joku saatu huijattua moisen ostamaan.Mane- kirjoitti: Tälläviikolla tulossa toi linkissä oleva boxi. Ilmottelen miten käy!![]()
Vielä ei ole tullut vastaan semmoista tyyppiä, joka kehuisi viri-cdi boxia, ilman että olisi semmoinen myytävänä.
Ei pysty lähtä kehumaan ainakaan. Ei toiminnu. Kipinä katos!
pitää nyt tutkailla saako ollenkaa toimimaan, mutta liittimet ainakin kävi.
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
joku muukin kokeili aiemmin. kärähti se boxi. orkkis takasi ja toivotaan etä toimii =D
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
On siihen vaihdettu 14ah neste akku. Pitää vähän väliä olla lataamassa akkulaturilla täytee ku ei shinu todennäköisesti lataa niinku pitäis. Voiskohan olla staattori tai jännitteen säädin menny?
Mites lähtee käyntiin talvella? Joutuuko pitkäänkin starttaamaan? Mitehä toimis ku laittas letkulämmittimen (PH moottorinlämmittimen) - http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=FI
Mites lähtee käyntiin talvella? Joutuuko pitkäänkin starttaamaan? Mitehä toimis ku laittas letkulämmittimen (PH moottorinlämmittimen) - http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=FI
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
shinuprkl kirjoitti:On siihen vaihdettu 14ah neste akku. Pitää vähän väliä olla lataamassa akkulaturilla täytee ku ei shinu todennäköisesti lataa niinku pitäis. Voiskohan olla staattori tai jännitteen säädin menny?
Mites lähtee käyntiin talvella? Joutuuko pitkäänkin starttaamaan? Mitehä toimis ku laittas letkulämmittimen (PH moottorinlämmittimen) - http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=FI
ei mitään. työnnin juuri eukon kanssa 1.5km goes 450x kotiin lumihangessa. töistä olimme tulossa eikä jaksanut startata. lohkoa suunnittelen mutta mutta. kokeilkaapa irrottaa akku ja säilyttäkää sisällä. starttaa vaikka mitenpäin. tein juuri pikakiinnitykset napoihin ja otan akun siis mukaan kun en aja. jotenkin jäätyy toi hyytelö akku kun antaa vai olla ulkona pakkasella. mulla myös ongelmana kun on poistettu puolipuristin... shinukka kyllä jaksaa rullata helpomminkin =D