nfm 250 sport (puma)
TATU kirjoitti:Mäkin oon käynyt siellä kerran siinä avajais tapahtumassa ja asiallinen paikkahan se oli kun kysyin mistä ne mönkijät tulee sinne niin sain hyvin asiallisen vastauksen, että NFM mönkijät tulee taiwanista ja Borilet ruotsista.Pas2 kirjoitti:Oli ainakin asiallinen palvelu ku oon siellä käynyt kerran.
Eli kysy mitä haluat...vastataan mitä halutaan tais olla asenteena silloin..no ei sinne tyhmiä kysymään mennä, jos ei pientä kuittia kestetä


Tänään tällaista.....
-Derbi Dxr 250-
-Derbi Dxr 250-
Re: nfm 250 sport (puma)
Minä hommasin omaani uuden pakoputken, vapaavirtaus-suodattimen ja vaihdoin pääsuuttimen, mutta huiput oli ja pysyi tuossa 85 :ssä
Vääntää kyllä paremmin kuin ennen, mutta se on jo pelkästään tuon pakoputken ansiota.
Alkuperäinen suutin oli 110 ja olen kokeillut siinä 130-140 ja ei niillä ainakaan minun vekottimessa ollut ihmeempää merkitystä.
Pitää vielä kokeilla jotain...
Eli mun laitteeseen on sitten pääsuutin vaihdettu. Näkyi 130 olevan paikoillaan ja se on todennäköisesti aivan liian iso, sytytystulpan kun irroitin niin se oli aivan musta ja karstainen (aj. nyt 1500km).
Eipä ihme vaikka tuntuu täydellä kaasulla vähän tukkoiselle. Mittarin mukaan kulkee vajaa sata jolloin alkaa pätkiä, ilmeisesti joku rajoitin siinä on (kaasuttimen säätöjä lukuunottamatta vakio).
Ostitko muuten ihan oman "tehoputkiston" mitä bad toyskin mainostaa vai teitkö itse?
Käykö tohon muuten Keihinin vai Mikunin pyöreäpäinen suutin?
EDIT: otin siitä ilmansuodatinkotelon kyljestä sen "ilmanottosnorkkelin" pois ja pätkiminen täydellä kaasulla loppui. Ilmeisesti sai vaan liikaa bensaa koska ilmansaannin parantaminen auttoi. Saa varmasti vieläkin liikaa, joku 120:nen suutin saattaisi olla passeli.
Nyt meni kuitenkin jo mittari pohjaan (105km/h) joten vaikutti yllättävän paljon.
Vääntää kyllä paremmin kuin ennen, mutta se on jo pelkästään tuon pakoputken ansiota.
Alkuperäinen suutin oli 110 ja olen kokeillut siinä 130-140 ja ei niillä ainakaan minun vekottimessa ollut ihmeempää merkitystä.
Pitää vielä kokeilla jotain...
Eli mun laitteeseen on sitten pääsuutin vaihdettu. Näkyi 130 olevan paikoillaan ja se on todennäköisesti aivan liian iso, sytytystulpan kun irroitin niin se oli aivan musta ja karstainen (aj. nyt 1500km).
Eipä ihme vaikka tuntuu täydellä kaasulla vähän tukkoiselle. Mittarin mukaan kulkee vajaa sata jolloin alkaa pätkiä, ilmeisesti joku rajoitin siinä on (kaasuttimen säätöjä lukuunottamatta vakio).
Ostitko muuten ihan oman "tehoputkiston" mitä bad toyskin mainostaa vai teitkö itse?
Käykö tohon muuten Keihinin vai Mikunin pyöreäpäinen suutin?
EDIT: otin siitä ilmansuodatinkotelon kyljestä sen "ilmanottosnorkkelin" pois ja pätkiminen täydellä kaasulla loppui. Ilmeisesti sai vaan liikaa bensaa koska ilmansaannin parantaminen auttoi. Saa varmasti vieläkin liikaa, joku 120:nen suutin saattaisi olla passeli.
Nyt meni kuitenkin jo mittari pohjaan (105km/h) joten vaikutti yllättävän paljon.
nfm puma kaasutin?
ostin tuommoisen mönkijän ja tarviis saada tietää että mikä kaasutin kyseisessä vehkeessä on? kalvo rikki ja valmistajalta ei saa kuin koko kaasarin...?
kaasarissa lukee:kf japan fe19jl1
kaasarissa lukee:kf japan fe19jl1
Re: nfm puma kaasutin?
Kysele menopelimarketista ja sano Pantherin kaasuttimesta kalvon olevan rikki. 

Re: nfm puma kaasutin?
kiitoksia..alkoi jo huolettaa ettei löytys mistään...nyt hajos viel kaiken hyvän lisäx perä...vajaa 2kk. vanha..toivotaan että takuu pelaa...
Re: nfm puma kaasutin?
Kuinka sulla tuo perä hajosi? Varotteliko millään tavalla tai oliko vaikea kytkeä vaihdetta päälle?year1975 kirjoitti:nyt hajos viel kaiken hyvän lisäx perä...vajaa 2kk. vanha..toivotaan että takuu pelaa...
Kovastihan noiden peristä on varoiteltu ja ilmeisesti niitä on jonkin verran antautunutkin. Kun mönkkäriä ostin, niin jo siinäkin tilanteessa BadToysin kaveri sanoi että käyttövirheellä perän saa leviämään ja kantoi vielä räjähtäneen perän hallista näytille. Kuitenkin itsellä ainakin hyviä kokemuksia tuosta perästä (toiminut suht napakan oloisesti tämän kesän / 3000 km ja on pakiteltu paljon

Entä onko kellään varmaa tietoa, että onko noita periä ns. vahvistettua ja "normi"-mallia? Jossain myynti-ilmossa vaan mainostettiin taannoin että myytävässä Pumassa oli perässä "tehtaan vahvistussarja", jonka huomaa siitä että perässä on sekä öljyn tyhjennys että tayttöproput erikseen.
Ainakin mulla oli ihan vakiona kahdella öljypropulla varustettu perä. Eli onko se siis joku kestävämpi versio? Joissain kuvissa tosiaan olen nähnyt myös periä joista tuo täyttöproppu puuttuu ja peräöljyt joutuu lisäämään perän päällä olevan kannen kautta (muuten perät näyttivät ihan identtisiltä).
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
ex. NFM Puma 250 -09
Re: nfm puma kaasutin?
joo mullakin tää "vahvempi versio" ainakin maahantuojan mukaan...joo ei onneksi ollutkaan isompi häikkä perässä vaan tippui sieltä pohjasta messinki lätkä joka aiheutti öljyjen poistumisen..(onneksi huomasin ajoissa) siitä en tiedä miksi tipahti...tallista ulos n.3m. ilman mitään revityksiä ja siinä se lätkä kiilteli...huomenna pitäis käydä näyttämässä badtoys"illa...puhelimessa ainakin lupasivat uudet kuoret takuuseen..
ja jos jollain kokemuksia kaasarin vaihdosta niin kokemukset ja neuvot olisivat tarpeen..? (jos suoravedon sinne laittais niin minkä?)
ja jos jollain kokemuksia kaasarin vaihdosta niin kokemukset ja neuvot olisivat tarpeen..? (jos suoravedon sinne laittais niin minkä?)
Re: nfm puma kaasutin?
no niin...badtoys"s antoi uuden perän hyllystä ja vanhankin sain pitää..ja täysin korjattavissa sekin..ala hammasrattaan holkki liikahtanut ja siitä syystä työnsi messinki lätkän ulos perästä..mutta siis täysin ehjä...huoltomiehiltä löytyi hyllystä ylimääräinen kaasutin ja sain siitä vielä uuden kalvon,luistin ja neulan...ja muuta pikku nippeliä...neuvoja ja ohjeita tuli kiitettävästi...olen todella tyytyväinen huollon palveluun..siis hieno homma kerrassaan




-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 09 Heinä 2013 21:47
Mistä osia NFM puma 250 mönkkäriin?
Merkki on NFM PUMA 250 sport vm09. Millä eri merkillä tätäkin on tehty? Kenen tekemä moottori? Variaattorin kanssa on ongelmia ja jostain pitäs löytää uutta osaa. Haulla yritin täältäkin etsiä mutta huonosti on tietoa tällaisesta merkistä...
Viimeksi muokannut vaughan, 17 Syys 2013 08:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: muokattu otsikko kuvaavammaksi
Syy: muokattu otsikko kuvaavammaksi
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: nfm 250 sport (puma)
Haulla löytyi juttuja kyseisestä keksinnöstä, jos laitteella on merkki/malli niin kannattaa se mainitö viestin otsikossa sen sijaan että kirjoittaa osia kiinalaiseen. Yhdistin siis tähän viestiketjuun.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa