Eka öljynvaihto Conqueror 250cc
Eka öljynvaihto Conqueror 250cc
Millon kannattaa vaihtaa uudesta mönkijästä ensimmäistä kertaa öljyt? Tässä mun mönkijässä on öljynjäähdytin,miten sen saa tyhjäksi?.
Mönkijän merkki on Conqueror Gallop 250cc Suzukin koneella.
Mönkijän merkki on Conqueror Gallop 250cc Suzukin koneella.
Re: Eka öljynvaihto Conqueror 250cc
Karppa kirjoitti:Millon kannattaa vaihtaa uudesta mönkijästä ensimmäistä kertaa öljyt? Tässä mun mönkijässä on öljynjäähdytin,miten sen saa tyhjäksi?.
Mönkijän merkki on Conqueror Gallop 250cc Suzukin koneella.
Eikö tullut mitään manuaalia mukaan jossa olisi huolto-ohjeet? Aika omituista...
öljynvaidosta
Mukana tuli semmonen hyvin yksinkertainen englannin kielen manuaali,jossa ei öljynvaihdosta lue mitään.
öljybvaihto
En ole vielä käyttänyt sitä eka huollossa ku vasta ostin sen.Liikkeessä sanovat et kannattaa vaihtaa öljyt ensimmäistä kertaa melko aikaisin.
Ja tuosta huollosta vielä niin sanovat että ei tartte tuoda sinne liikkeeseen
huoltoon,ne meinas että voi tehä itekki, ja takuu kuitenki voimassa.Mistään venttiilinsäädöistä eivät mainitseet mitään.
Ja tuosta huollosta vielä niin sanovat että ei tartte tuoda sinne liikkeeseen
huoltoon,ne meinas että voi tehä itekki, ja takuu kuitenki voimassa.Mistään venttiilinsäädöistä eivät mainitseet mitään.
Kuitenkin kannattaa ne venttiilisäädöt säätää kun on uusi kone sisäänajettu. Niin venttiilisäädöt mikäli on 4t, mutta jos 2t niin ei ole olemassa mitään venttiilejä. Onko se 4t vai 2t? Itse ainakin vaihtaisin öljyt vasta kun olisin ajanut vähän reilummin, eli ei ihan heti. Mutta toki saat itse vaihtaa.
Sainoit sen olevan suzkin koneella jossa öljylauhdin. Onkohan laitteessa myös öljysäiliö? No kerronpa nyt miten ne öljt vaihdetaan: Eli eka irrotat letkun siitä kohtaa missä öljt tulevat sisään lauhtimen ja öljysäiliön jälkeen. Sitten annat vaan valua kaikkien öljyjen ulos lauhtimesta sekä öljysäiliöstä. Sitten panet sen letkun takaisin paikoilleen. Tämän jälkeen irrotat toisen letkun, sen mistä öljyt lähtee koneesta lauhtimeen ja öljysäiliöön. Toi nesteen kiertosuunta olis hyvä tietää. Yleensä öljt lähtee ulos vaihdelaatkion yläpuolelta ja tulevat koneeseen vaihdelaatikon alapuolelta. Niin kun olet irroittanut sen letkun siitä niin annat letkusta valua kaikki mikä valuu. Sen jälkeen otat toisen letkunpätkän mikä kiinni siis koneessa ja ohjaat sen pään ämpäriin ja alat hiljakseen polkemaan jalkastartista. Koneessa pitäs olla jokin öljypumppu joka pumppaa öljyjä liikkeelle. Älä polje liian kovaa jottei kone käynisty. Aikasi poljettuasi kun öljyä ei enää tule niin laita kaikki eltkut takaisin kiinni oikeille paikoilleen. Sitten vaan laitat öljysäiliöstä öljyt sisään. Muista toki polkea välillä hiljakseen, jotta öljy menevät sopivasti koneeseen, sileen jännästi. Eli niinkun annat öljyjen täyttää kaikki säiliöt ja lauhtimet ja kaikki. Voit helpottaa polkemistasi mikäli otat pulpan irti, mutta muista sitten, älä missään nimessä polje liian kovaa kun tulppa on irti jottei puola pala. Tulpan irrottamisella pienennetään purituksia. Vähän hankalaa selittää, mutta ymmärsit varmaan, ymmärsithän
Huom Huom Huom. Itsellä ei ole kokemusta tälläisten koneiden öljyvaihdosta joten en tiedä miten se tapahtuu tarkallee, mutta luulisin että jotenkin tälleen se menee, sillä itselläni on kone missä samanlainen öljysysteemi. Sitä kun olen tutkiskellut niin luulen että näin sen pitäs mennä. Toki saattaa olla jossain koneessa öljyreikä mistä öljyt lasketaan, niin siitä ne pitää laskea, mutta en ainakaan ole huomannut niitä omassa yamaha xt 600:sen koneessa.
Niin, ne jotka tietää miten oikeesti vaihdetaan ja jotka on vaihtanut, menikö oikein? Pitääkö se näin mennä
Sainoit sen olevan suzkin koneella jossa öljylauhdin. Onkohan laitteessa myös öljysäiliö? No kerronpa nyt miten ne öljt vaihdetaan: Eli eka irrotat letkun siitä kohtaa missä öljt tulevat sisään lauhtimen ja öljysäiliön jälkeen. Sitten annat vaan valua kaikkien öljyjen ulos lauhtimesta sekä öljysäiliöstä. Sitten panet sen letkun takaisin paikoilleen. Tämän jälkeen irrotat toisen letkun, sen mistä öljyt lähtee koneesta lauhtimeen ja öljysäiliöön. Toi nesteen kiertosuunta olis hyvä tietää. Yleensä öljt lähtee ulos vaihdelaatkion yläpuolelta ja tulevat koneeseen vaihdelaatikon alapuolelta. Niin kun olet irroittanut sen letkun siitä niin annat letkusta valua kaikki mikä valuu. Sen jälkeen otat toisen letkunpätkän mikä kiinni siis koneessa ja ohjaat sen pään ämpäriin ja alat hiljakseen polkemaan jalkastartista. Koneessa pitäs olla jokin öljypumppu joka pumppaa öljyjä liikkeelle. Älä polje liian kovaa jottei kone käynisty. Aikasi poljettuasi kun öljyä ei enää tule niin laita kaikki eltkut takaisin kiinni oikeille paikoilleen. Sitten vaan laitat öljysäiliöstä öljyt sisään. Muista toki polkea välillä hiljakseen, jotta öljy menevät sopivasti koneeseen, sileen jännästi. Eli niinkun annat öljyjen täyttää kaikki säiliöt ja lauhtimet ja kaikki. Voit helpottaa polkemistasi mikäli otat pulpan irti, mutta muista sitten, älä missään nimessä polje liian kovaa kun tulppa on irti jottei puola pala. Tulpan irrottamisella pienennetään purituksia. Vähän hankalaa selittää, mutta ymmärsit varmaan, ymmärsithän
Huom Huom Huom. Itsellä ei ole kokemusta tälläisten koneiden öljyvaihdosta joten en tiedä miten se tapahtuu tarkallee, mutta luulisin että jotenkin tälleen se menee, sillä itselläni on kone missä samanlainen öljysysteemi. Sitä kun olen tutkiskellut niin luulen että näin sen pitäs mennä. Toki saattaa olla jossain koneessa öljyreikä mistä öljyt lasketaan, niin siitä ne pitää laskea, mutta en ainakaan ole huomannut niitä omassa yamaha xt 600:sen koneessa.
Niin, ne jotka tietää miten oikeesti vaihdetaan ja jotka on vaihtanut, menikö oikein? Pitääkö se näin mennä

Huoltoväli
No samalla rungolla olevassa mut 150cc (ei suzukin kone) tuli mukana
owners manuall. Eka huolto 1kk päästä ja sen jälkeen 6kk välein.
Ite vaihdoin eka kerran 1kk ja sen jälkeen olen vaihtanuy öljyt 4kk välein.
Lisäksi tulee rasvanipat, ketjun kireys ja rasvaus jne käydä läpi.
Ketjun olen aina rasvannut tarpeen mukaan n 2vk välein.
Venttiilien säädöstä ei puhunu mitään, ei niiden väljyys arvoista tms.
Omasta mielestäni käy ehkä vähän karkeammin nyt kun on 5jkk ollut käytössä. Voiko nouta venttiilejä säätää jos ei ole tiedossa väljyyttä (siis sitä et mitä rakomittaa tulis käyttää)??? Voiko hommaa tehä helposti kotona vai onko syytä viedä pienkone huoltoon???
owners manuall. Eka huolto 1kk päästä ja sen jälkeen 6kk välein.
Ite vaihdoin eka kerran 1kk ja sen jälkeen olen vaihtanuy öljyt 4kk välein.
Lisäksi tulee rasvanipat, ketjun kireys ja rasvaus jne käydä läpi.
Ketjun olen aina rasvannut tarpeen mukaan n 2vk välein.
Venttiilien säädöstä ei puhunu mitään, ei niiden väljyys arvoista tms.
Omasta mielestäni käy ehkä vähän karkeammin nyt kun on 5jkk ollut käytössä. Voiko nouta venttiilejä säätää jos ei ole tiedossa väljyyttä (siis sitä et mitä rakomittaa tulis käyttää)??? Voiko hommaa tehä helposti kotona vai onko syytä viedä pienkone huoltoon???
öljyt vaihtoon heti miten..
jos se laite on ihan uusi, niin käytät sitä vähänaikaa paikallaan ja kevyttä ajoa ja sen jälkeen heti oljyt vaihtoon.. tulee meinaa jonkun verran metallia sieltä koneesta..on kokemuksia ja magneettiroppu... täähän on ainoastaa mun mielipide noista öljynvaihdoista
air time