Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Korpisoturi^
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Maalis 2010 14:54
Mönkijä:: Shineray
Paikkakunta: Lohja

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi^ »

_Teemu79_ kirjoitti:
Miksu76 kirjoitti:Jaahas nyt jouttuu itsekin sitten moottorin purku puuhiin, kun jotain meni?

Startatessa meni jotain moottorissa jumiin ja pahasti, kun ei jaksa ees pyöräytää.

Eiköhän huomenna olla viisaampia, jos kerkiän purkaa koneen osiksi.

Voi otella kuvia tuosta moottorin kiinnikkeiden muokkauksesta miten kerkiän täytyypi suunitella ehkä vielä
toimivammat muutokset tuon tärinän vaimentamiseksi jos mahdollista :)


Kyllä semmoisen 15mm ainakin uskaltaa porata helposti niitä pinnapultteja.

ota sit niitä kuvia monta. :roll:
Juu ota kuvia hjos Mahdollista.. :)

Toivottavasti ei menny mikään pahasti rikki siel motissa..
Uutta suoleen kun vanha kuolee.. :)
sprint
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 22 Huhti 2008 14:21

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja sprint »

Jossain vaiheessa tein uudet koneen kiinnikkeet omaan. Leikkasin vanhat kiinnikkeet pois rungosta. Hitsasin niille paikoille lyhkäset putken pätkät ja niiden sisälle kumipusla holkilla. Eteen tein samanlaisen ratkaisun. Pikkasen vaimeni koneen tärinät, mutta ei merkittävästi. Nyt olen palannut takakiinnikkeiden osalta vanhaan. Huonointa tossa koneessa on ettei siinä ole tasapainoakselia.
Korpisoturi^
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Maalis 2010 14:54
Mönkijä:: Shineray
Paikkakunta: Lohja

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi^ »

sprint kirjoitti:Jossain vaiheessa tein uudet koneen kiinnikkeet omaan. Leikkasin vanhat kiinnikkeet pois rungosta. Hitsasin niille paikoille lyhkäset putken pätkät ja niiden sisälle kumipusla holkilla. Eteen tein samanlaisen ratkaisun. Pikkasen vaimeni koneen tärinät, mutta ei merkittävästi. Nyt olen palannut takakiinnikkeiden osalta vanhaan. Huonointa tossa koneessa on ettei siinä ole tasapainoakselia.
Täällähän näitä kone fakiireja niin miksi kukaan ei ole kekkassu semmosta tonne mottiin?!
(Isellänihän ei mitään käryä asiasta)
Uutta suoleen kun vanha kuolee.. :)
Korpisoturi^
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Maalis 2010 14:54
Mönkijä:: Shineray
Paikkakunta: Lohja

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi^ »

Oletko miksu saanut selvitettyä mikä koneessa jumittaa..?!!?!?
Uutta suoleen kun vanha kuolee.. :)
FireTyre
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Kesä 2009 22:26
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja FireTyre »

Hola! ))
Tietääkö kukaan mistä saa ostettua kunnon letkuja jäähdytykseen? Ei jaksa enää väännellä autopurkaamolta ostettujen pätkien kanssa..
PItkää paksua letkua, mikä kestää lämpöä..
Kotkan alueelta ei oikein löydy mitään..
Vai olenkohan ettiny laiskasti..
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Juu mottia purettu kansi/sylinteri osasto on kunnossa ja pyörii kyllä jo. Täytyy purkkaa samalla ihan osiks, kun ei enään paljoo jäljellä
ja ei tarkkaa tietoa mistä jumitus johtui? Varmuuden vuoksi.

Mulla on kans kytkin akselissa näköjään pikkasen ylimäärästä välystä, niinkuin kaverin motissakin oli. Täytyy simmata kuntoon.


Kannattaa muistaa tehdä myös oikean kokoiset "ulko halkasialtaan" rikat taka ala/ylä kiinnikkeiden ja moottorin väliin, myös etukiinnikeiden väliin kannattaa laittaa sopivat rikat. Rikoillahan etsetään rungon kiinnikkeiden painuminen moottorin lohkoa vasten.

Laitoin kuvia korvakkeiden modaamisesta tuolla allekirjoituksessa olevaan linkiin :)
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
_Teemu79_
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Helmi 2010 19:32

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja _Teemu79_ »

Miksu76 kirjoitti:Juu mottia purettu kansi/sylinteri osasto on kunnossa ja pyörii kyllä jo. Täytyy purkkaa samalla ihan osiks, kun ei enään paljoo jäljellä
ja ei tarkkaa tietoa mistä jumitus johtui? Varmuuden vuoksi.

Mulla on kans kytkin akselissa näköjään pikkasen ylimäärästä välystä, niinkuin kaverin motissakin oli. Täytyy simmata kuntoon.

Laitoin kuvia korvakkeiden modaamisesta tuolla allekirjoituksessa olevaan linkiin :)

moi Miksu voisitkos tarkentaa mitä olet tolle akselille tehnyt tuolla sun kuvissas, sattu silmään ja, kun ei itse ole kerennyt kyttäileen noita viel niin tarkasti. :)

ps. lähteekö tuo moottorikiinnikkeen kumin sisällä oleva metallinen putki irti jos siihen vaihtais pidemmän putken ja pikkuisen taivuttaisi noita rungon kiinnikkeitä voisiko sellainen toimia että ei tarvitsisi kovertaa moottorin kiinnikkeitä?? :cry:
Korpisoturi^
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Maalis 2010 14:54
Mönkijä:: Shineray
Paikkakunta: Lohja

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi^ »

FireTyre kirjoitti:Hola! ))
Tietääkö kukaan mistä saa ostettua kunnon letkuja jäähdytykseen? Ei jaksa enää väännellä autopurkaamolta ostettujen pätkien kanssa..
PItkää paksua letkua, mikä kestää lämpöä..
Kotkan alueelta ei oikein löydy mitään..
Vai olenkohan ettiny laiskasti..
Jostain mistä saa silikooni (tuning) letkua.. Niitä on vaikka minkä kokosia ja muotosia.. ja kestää lämpöä..
Uutta suoleen kun vanha kuolee.. :)
sprint
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 22 Huhti 2008 14:21

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja sprint »

Korpisoturi^ kirjoitti:
FireTyre kirjoitti:Hola! ))
Tietääkö kukaan mistä saa ostettua kunnon letkuja jäähdytykseen? Ei jaksa enää väännellä autopurkaamolta ostettujen pätkien kanssa..
PItkää paksua letkua, mikä kestää lämpöä..
Kotkan alueelta ei oikein löydy mitään..
Vai olenkohan ettiny laiskasti..
Jostain mistä saa silikooni (tuning) letkua.. Niitä on vaikka minkä kokosia ja muotosia.. ja kestää lämpöä..
Eikö tosiaan Etra:sta tai Hiflex:stä löydy? Luulisi ainakin olevan teräspunosletkua teflon sisuksella kestänee +200 astetta.


Näköjään noissa STIXE malleissa on erinlainen koneen kiinnitys. Tossa STXE mallissa ei koneessa ole mitään puslia vaan kone on rungossa kiinni ihan metalli metallia vasten :evil: .
FireTyre
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Kesä 2009 22:26
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja FireTyre »

sprint kirjoitti:
Korpisoturi^ kirjoitti:
FireTyre kirjoitti:Hola! ))
Tietääkö kukaan mistä saa ostettua kunnon letkuja jäähdytykseen? Ei jaksa enää väännellä autopurkaamolta ostettujen pätkien kanssa..
PItkää paksua letkua, mikä kestää lämpöä..
Kotkan alueelta ei oikein löydy mitään..
Vai olenkohan ettiny laiskasti..
Jostain mistä saa silikooni (tuning) letkua.. Niitä on vaikka minkä kokosia ja muotosia.. ja kestää lämpöä..
Eikö tosiaan Etra:sta tai Hiflex:stä löydy? Luulisi ainakin olevan teräspunosletkua teflon sisuksella kestänee +200 astetta.


Näköjään noissa STIXE malleissa on erinlainen koneen kiinnitys. Tossa STXE mallissa ei koneessa ole mitään puslia vaan kone on rungossa kiinni ihan metalli metallia vasten :evil: .
ok, kiitos neuvosta. Pitää mennä kyselee..
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

_Teemu79_ kirjoitti:
Miksu76 kirjoitti:Juu mottia purettu kansi/sylinteri osasto on kunnossa ja pyörii kyllä jo. Täytyy purkkaa samalla ihan osiks, kun ei enään paljoo jäljellä
ja ei tarkkaa tietoa mistä jumitus johtui? Varmuuden vuoksi.

Mulla on kans kytkin akselissa näköjään pikkasen ylimäärästä välystä, niinkuin kaverin motissakin oli. Täytyy simmata kuntoon.

Laitoin kuvia korvakkeiden modaamisesta tuolla allekirjoituksessa olevaan linkiin :)

moi Miksu voisitkos tarkentaa mitä olet tolle akselille tehnyt tuolla sun kuvissas, sattu silmään ja, kun ei itse ole kerennyt kyttäileen noita viel niin tarkasti. :)

ps. lähteekö tuo moottorikiinnikkeen kumin sisällä oleva metallinen putki irti jos siihen vaihtais pidemmän putken ja pikkuisen taivuttaisi noita rungon kiinnikkeitä voisiko sellainen toimia että ei tarvitsisi kovertaa moottorin kiinnikkeitä?? :cry:
Tarkoitat varmaankin tuota taka-akselin muokkausta. Noh kaikki alkoi melkein alkumetreiltä, alkuperäiset kinuski laakerit oli leiponut kiinni ja laakerin sisäkoolit päässeet pyörähtään akselissa parissa kohtaa. No vaihdoin uudet laakerit ja laitoin laakerilukitteella rymppi-pisteiden kera uudelleen kasaan.

Sitten taas pienempää ratasta vaihdettaessa piti laakerilimppu irroittaa uudestaan ja todettiin, että nyt saa riittää laakereiden pyörähtely joko uusiakseli tai jotain muuta :) Vanhan akselin työstäminen kaikkine töineen tuli pikkaisen halvenmaksi kuin uusi koko akseli. Ja tuntui varmenmalta ratkaisulta.

Akseliin täytettiin kokomatkalle "ruiskutustekniikalla" uutta metallia, ja työstettiin kampurasorvissa laakeripinnat uudellen tarkasti.

Laakerilimppuihin sorvattiin kahdelle lisälaakerille "per limppu" lisä tilat ja sorvilla nuorrutusteräksestä sopiva n. 8mm rikka, joka hiottiin vielä tarkaksi sinne ylijääneeseentilaan kahden sisimmän laakerin väliin. Eli sisimmäinen laakeri joka määrittää limpun oikea sijainnin akselissa, annettiin olla ennallaan limpussa
ja käytettiin se ylimääräinen tila siellä limpun sisällä hyödyksi kahdelle lisälaakerille.
Ulommaiset muttereiden jälkeiset holkit on kans työstetty uusiksi ja paksummalla seinämällä, joten ei mene niin helposti kasaaan kiristäessä. Näillä eväillä laakeripaka pitäisi kiristyä tarkassalinjassa akseliin nähden.


Se/ne putket ja kumit ovat kahdessa osassa, kummallekin lohkonpuoliskolle omansa. Voihan noita yrittää paivittää paremmiksi jos vain löytyy sopivia puslia.
Taka-ylä kiinnikkeissä on rungossa ne korvakeet vaan niin lähellä et tuottaa ongelmaa.

Tarkastin ne moottorin korvakkeiden puslat, ne putket lähtee vasemmalta puoleta moottoria ruuvarilla kampeemalla ulos.
On jotain 64mm pitkät ja päälihalkaisija on 14mm oikean puolen pätkän saa sit naputettua myös vasemman kautta ulos.
Etupuslanputket lähteekin samallalailla ja päälihalkaisia on 13mm. Kumi osaa puslissa ei ole läpiasti vaan reilu 2cm pätkät kummallakin puolella.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
tuomo2010
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Huhti 2010 16:26
Mönkijä:: oli mutta varastettiin =b
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja tuomo2010 »

Hyvää päivää tutuille ja tuntemattomille. Seuraanne pyrkii uusi toivottavasti onnellinen shinukka kuski :biggrin: Juuri ajelin vehkeen kotia ja hyvin se toimii...Tottakai nämä suosikki viat havaitsin eli syyläri murtunut alakiinnikkeestä ja bensamittari vilkuttaa tyhjää....hmm missäs se anturi olikaan? Jossakin kohtaa täällä siitä oli keskustelua. Toivottavasti törmätään jossakin helsingin kulmilla :D
Numerosta 0466634416 tavoittaa jos asiallista asiaa =) Textarit luetaan kun ajeluilta ehditään
Korpisoturi^
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Maalis 2010 14:54
Mönkijä:: Shineray
Paikkakunta: Lohja

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi^ »

Tervetuloa korjaus halvattuun.. xD

No ei.. kyllä ne alkaa toimimaan kun laitta peli verran rahaa uudistuksiin ja päivityksiin.. :lol:

No ei suinkaaaaaan... tää 4 romilen humala aiheuttaa suora sanaisttuua..

Kyllähän nää on kivoja pelejä kun saa noi vauvan vaivat pois..
Uutta suoleen kun vanha kuolee.. :)
Hemppa_65
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 18 Helmi 2010 18:31
Mönkijä:: Linhai 300 4x4
Paikkakunta: Hamina

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Hemppa_65 »

Täällä taas uusi (käytetyn n.1000km ajetun) Shineray Stixen omistaja. Tänään tuli ajettua n. 100km. Hyvinhän tuo tuntuu toimivan,mutta hirvee tärinä on paikoin yli 70 km/h vauhdissa ja noi alkuperäiset kiinalaiset renkaathan tuntuvat täristävän melkoisesti. Olisko teillä hyviä rengas ehdotuksia mitä voisi ostaa noiden kinuskien tilalle? Minun ajot on soraa (n.40%), asfalttia (n.40%) ja vähän metsääkin (n.20%)._Ja sitten noi suuttimet, mistä ootte ostanut/tilannut niitä ja koko?
Ja vielä pakoputken kurit pois, lyödäänkö vasaralla se pilli vaan pois sieltä?
tuomo2010
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Huhti 2010 16:26
Mönkijä:: oli mutta varastettiin =b
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja tuomo2010 »

Heh, ja vikalistan päivitys :evil: Pakoputkessa heti laipan jälkeen murtuma...ihmettelin jo kovia saundeja :oops:
Oli vaan aikasta viileää ajella eilen illasta/yöstä kun ei vielä mitään kunnon varusteita :D

update...pakoputki purettu ja lisää vikaa (onneksi olen lukenut tätä sivua ja tiesin mihin sormeni työnsin) moottorin kiinnike siitä eturattaan takaa irronnut hitsauksesta....vaikuttaa aika huonolta nuo alkuperäiset saumat??
Numerosta 0466634416 tavoittaa jos asiallista asiaa =) Textarit luetaan kun ajeluilta ehditään
Vastaa Viestiin