Pätkii yläkierroksilla

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
YpeXi
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Kesä 2010 16:45

Pätkii yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja YpeXi »

Elikkäs mönkiän merkkin on joku panther, fude tai joku näistä kiinalaisista, mutta asiaan. Keski kierroksilla ja alakierroksilla toimii kyllä mutta kun painaa kaasun pohjaan rupeaa pätkimään eikä kierrä sinne loppuun niinku pätkisi sytytystä välissä.

Ja tehty on:
-kaasutin putsattu
-ilmanputsari putsattu
-tulppa vaihdettu, parani hetkeksi (noin yhdeksi ajokerraksi)
-liittimiä putsattu/ vaihdettu
-koittanu oon säätääkin mutta ei vaikutusta

Kun ei enään tahdo järki piisata tämän kanssa enään, että jos joku voisi auttaa..
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: Pätkii yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Omassa oli hieman vastaava vika (dinli 801) täydellä kaasulla ajaessa ikäänkuin paukutti putkessa eikä kulkenut kunnolla, tämä korjaantui kun vaihdettiin vapari ja kaasutin säädettiin liikkeessä.Toimenpiteiden jälkeen ei pätkimistä ilmennyt ja kiihtyvyys parani hieman.Toki kulutuskin kasvoi :( samalla.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
hemuli81
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 06 Marras 2009 13:24
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pätkii yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja hemuli81 »

Onko pääsuutin vaihdettu isompaan ja neula nostettu :?: . Kyllähän tulpan värinkin pitäis kertoa onko seos kohdallaan...
Uudenmaan Mönkijät Ry

Ex: Comanche 200
Avatar
japit
Tracks
Viestit: 1167
Liittynyt: 08 Tammi 2010 23:01
Mönkijä:: BIG MAMA : Ex: Raakkel Liekki
Paikkakunta: Vantaa ja Nastolan seutu

Re: Pätkii yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja japit »

Oliskohan kierrosrajoitin joka suojelee konette eli CDI boxi:ssa taitaa olla tuo ohjelma laitettu noin. jos olen väärässä niin korjatkoon joku !! Yksi millä saat sen todennäköisesti tietää on : laite vapaalle ja kaasupohjaan katso kierrokset mitä näyttää kun rupee pätkimään, sen jälkeen jos ajossa sama eli samoissa kierroksissa rupee pätkii, niin silloin on kyse kierrosrajoittimesta.
" Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei tunne myöskään nykyisyyttään! " Kenr. Adolf Ehrnrooth
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: Pätkii yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja Emil »

Meillä hävisi kinkistä (Shineray 200) yläkierrokset heti pääsuuttimen isontamisen jälkeen. Paljoa en sitä edes suurentanut, mutta lopullisesti, kalvaimella. Uutta sopivaa suutinta ei ole sitten löytynytkään. Pätkii juuri niinkuin kierrostenrajoitin pätkisi käyntiä. Ilman ilmanputsaria kierrätellessä bensaa suihkuaa ulospäin kaasarista, ja ilmanputsarikin on märkä bensasta. Eli ei kaikki kinkit sittenkään taida käydä laihalla alkujaan.
YpeXi
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Kesä 2010 16:45

Re: Pätkii yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja YpeXi »

Katsoin suutinta ja siinä ei edes lukenu minkä kokonen olisi... 150cc kyseessä ja ei kierrosluku mittaria.
YpeXi
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Kesä 2010 16:45

Re: Pätkii yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja YpeXi »

hemuli81 kirjoitti:Onko pääsuutin vaihdettu isompaan ja neula nostettu :?: . Kyllähän tulpan värinkin pitäis kertoa onko seos kohdallaan...
Minkäs värinen se tulpan pitäisi olla nelitahtisessa? Kun olen perehtyny nyt toistaiseksi vain kaksi tahtisiin. Taitaa käydä liian rikkaalla kun on musta?
hemuli81
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 06 Marras 2009 13:24
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pätkii yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja hemuli81 »

YpeXi kirjoitti:
hemuli81 kirjoitti:Onko pääsuutin vaihdettu isompaan ja neula nostettu :?: . Kyllähän tulpan värinkin pitäis kertoa onko seos kohdallaan...
Minkäs värinen se tulpan pitäisi olla nelitahtisessa? Kun olen perehtyny nyt toistaiseksi vain kaksi tahtisiin. Taitaa käydä liian rikkaalla kun on musta?
Maitokahvin ruskea pitäs olla
Uudenmaan Mönkijät Ry

Ex: Comanche 200
dr650
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Tammi 2007 13:33

Re: Pätkii yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja dr650 »

Moi
Olen rassannut vastaavaa mönkkäriä. Ongelma saattaa olla huono kaasutin.
Kaasarista johtuen seokset heittelee miten sattuu ja tämä polttaa tulpan joko
kokonaan tai osittain mykäksi. Tulpan vaihdolla pelaa taas jonkin aikaa.
Itsekin olen ihmetellyt tuota bensan suihkuamista. Epäilen, että tyhjäkäynnillä
bensan pinta nousee ja sitten kun antaa hanaa bensaa ruuttaa kaasarin takana olevista
ylivuotoreiistä. Yllirikas seos näkyy myös huonona käyntinä ja savutuksena.
Itse olen ajatellut kokeilla jotakin toista kaasutinta (mikä sopisi 150cc kiinalaiseen?)
YpeXi kirjoitti:Elikkäs mönkiän merkkin on joku panther, fude tai joku näistä kiinalaisista, mutta asiaan. Keski kierroksilla ja alakierroksilla toimii kyllä mutta kun painaa kaasun pohjaan rupeaa pätkimään eikä kierrä sinne loppuun niinku pätkisi sytytystä välissä.

Ja tehty on:
-kaasutin putsattu
-ilmanputsari putsattu
-tulppa vaihdettu, parani hetkeksi (noin yhdeksi ajokerraksi)
-liittimiä putsattu/ vaihdettu
-koittanu oon säätääkin mutta ei vaikutusta

Kun ei enään tahdo järki piisata tämän kanssa enään, että jos joku voisi auttaa..
YpeXi
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Kesä 2010 16:45

Re: Pätkii yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja YpeXi »

dr650 kirjoitti:Moi
Olen rassannut vastaavaa mönkkäriä. Ongelma saattaa olla huono kaasutin.
Kaasarista johtuen seokset heittelee miten sattuu ja tämä polttaa tulpan joko
kokonaan tai osittain mykäksi. Tulpan vaihdolla pelaa taas jonkin aikaa.
Itsekin olen ihmetellyt tuota bensan suihkuamista. Epäilen, että tyhjäkäynnillä
bensan pinta nousee ja sitten kun antaa hanaa bensaa ruuttaa kaasarin takana olevista
ylivuotoreiistä. Yllirikas seos näkyy myös huonona käyntinä ja savutuksena.
Itse olen ajatellut kokeilla jotakin toista kaasutinta (mikä sopisi 150cc kiinalaiseen?)
Toihan on mikunin kopio kaasari. Täytyy itsekkin kyllä kokeilla. Ennenkuin alkaa väittelemään.
dr650
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Tammi 2007 13:33

Re: Pätkii yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja dr650 »

tämä on nyt uudelta omistajalta kuultua huhupuhetta että ao. käyntiongelma olisi johtunut imuventtiillin kantamisesta eikä kaasarista. Aika mielenkiintoista, että tuota vikaa oli mönkkärissä uudesta saakka... Myös puolalle mennyt virtajohto oli jossakin vaiheessa mennyt poikki. Aika vaikea oli löytää koska oli säikeet poikki, mutta eriste päältä ehjä.
dr650 kirjoitti:Moi
Olen rassannut vastaavaa mönkkäriä. Ongelma saattaa olla huono kaasutin.
Kaasarista johtuen seokset heittelee miten sattuu ja tämä polttaa tulpan joko
kokonaan tai osittain mykäksi. Tulpan vaihdolla pelaa taas jonkin aikaa.
Itsekin olen ihmetellyt tuota bensan suihkuamista. Epäilen, että tyhjäkäynnillä
bensan pinta nousee ja sitten kun antaa hanaa bensaa ruuttaa kaasarin takana olevista
ylivuotoreiistä. Yllirikas seos näkyy myös huonona käyntinä ja savutuksena.
Itse olen ajatellut kokeilla jotakin toista kaasutinta (mikä sopisi 150cc kiinalaiseen?)
YpeXi kirjoitti:Elikkäs mönkiän merkkin on joku panther, fude tai joku näistä kiinalaisista, mutta asiaan. Keski kierroksilla ja alakierroksilla toimii kyllä mutta kun painaa kaasun pohjaan rupeaa pätkimään eikä kierrä sinne loppuun niinku pätkisi sytytystä välissä.

Ja tehty on:
-kaasutin putsattu
-ilmanputsari putsattu
-tulppa vaihdettu, parani hetkeksi (noin yhdeksi ajokerraksi)
-liittimiä putsattu/ vaihdettu
-koittanu oon säätääkin mutta ei vaikutusta

Kun ei enään tahdo järki piisata tämän kanssa enään, että jos joku voisi auttaa..
Vastaa Viestiin