Nyt saa sanoa vapaasti kertoa mielipiteensä, vertailla kokemuksia ja antaa plussaa ja miinusta. Kommentit kuitenkin vain jos asiasta on oikeasti tietoa, ei mutupuheita. Elikkä mönkijän hankinnan piti olla jo selvää pässinlihaa.. Kuitenkin kun foorumia olen selaillut ja ottanut eri merkeistä selvää, on päätöksestä tullut lähestulkoon mahdottomuus. Laitan neljästä eri laitteesta linkit alle. Kerro minkä juuri sinä valitsisit JA MIKSI. Olen jonkun näistä neljästä hakemassa parempaan talteen, mutta päätöstä en ole vielä saanut aikaiseksi. Tuo Bashan on varmaan ihan järkevässä kunnossa, mutta hintaa on kyllä vähän liikaa jo mielestäni ja on kuitenkin vain 200cc. Shinray:n ulkonäkö ja raidevälin leveys kiehtoo. Loncin kiinnostaa myös kovasti kun on 300cc, mutta onko oikeasti sen verran noita muita voimakkaanmpi että kannattaa sen takia ostaa? Cpi taas on hintansa puolesta erittäin kiehtova ja olisi omaan käyttöön varmaankin ihan riittävä. HUOM! Ajelut painottuisi enemmän kaksi- kuin yksipäällä ajoon. Pikaisia vastauksia ja vastaajille hatun nosto.
Scrabble kirjoitti:Nyt saa sanoa vapaasti kertoa mielipiteensä, vertailla kokemuksia ja antaa plussaa ja miinusta. Kommentit kuitenkin vain jos asiasta on oikeasti tietoa, ei mutupuheita. Elikkä mönkijän hankinnan piti olla jo selvää pässinlihaa.. Kuitenkin kun foorumia olen selaillut ja ottanut eri merkeistä selvää, on päätöksestä tullut lähestulkoon mahdottomuus. Laitan neljästä eri laitteesta linkit alle. Kerro minkä juuri sinä valitsisit JA MIKSI. Olen jonkun näistä neljästä hakemassa parempaan talteen, mutta päätöstä en ole vielä saanut aikaiseksi. Tuo Bashan on varmaan ihan järkevässä kunnossa, mutta hintaa on kyllä vähän liikaa jo mielestäni ja on kuitenkin vain 200cc. Shinray:n ulkonäkö ja raidevälin leveys kiehtoo. Loncin kiinnostaa myös kovasti kun on 300cc, mutta onko oikeasti sen verran noita muita voimakkaanmpi että kannattaa sen takia ostaa? Cpi taas on hintansa puolesta erittäin kiehtova ja olisi omaan käyttöön varmaankin ihan riittävä. HUOM! Ajelut painottuisi enemmän kaksi- kuin yksipäällä ajoon. Pikaisia vastauksia ja vastaajille hatun nosto.
Noista neljästä en itse ottaisi yhtäkään jos meinaa kahdestaan ajella. Shineray itselläni oli n. 3 tuhannen kilometrin verran ja hyvä oli päästellä (yksin) milloin oli kunnossa. Muista ei kokemusta, mutta Toi Loncin ja Bashan on aika pienikokoisia kuten myös Shineraykin. Tällä palstalla ilmenneistä jutuista voit varmaan päätellä minkä verran joudut parantelemaan ja käyttää aikaa korjailuihin. Itsekin harrastusta aloitellessa halusin manuaalivaihteisen ja crossityylisen mut yhteen se lopulta jäi ja perinteinen mönkijämalli ja variaattori vei mukanaan. Kuitenkin ääneni antaisin noista neljästä Shineraylle ulkonäön ja kivan ajotuntuman perusteella. Jos nyt olisin ostamassa uutta (käytettyä) niin päätyisin TGB Bladen 250 kuutioiseen sen koon ja luotettavuuden sekä edullisen hinnan takia. Loppujen lopuksi itsellesi sen ostat joten käy katsomassa ja kokeilemassa kaikki neljä ja ajele myös kakspäällä niin saat parhaan kuvan mikä itsellesi parhaiten sopii
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
No meillä on emännän kanssa aikalailla tasan 100kg yhteispainoa, että kyllä me aika hyvin tuommoisen päälle mahdutaan/on mahduttu. Loncinista kaipaisin kommenttia?
Ainkin, jos lain kirjainta haluat noudattaa, niin 200 cc Bashani kannattaa jättää laskuista pois. Se kun on yksipaikkainen. Muut pitäisi olla rekisteröity kahdelle.
Itse valitsisin CPI:n yleisen laadun perusteella. En ole omistanut listalla olevista malleista mitään, mutta liikkeessä on tullut käpisteltyä kaikkia. Yleisen käpistelyn perusteella CPI vaikuttaisi ainakin laadukkaimmalta (taitaa olla myös ainut laitos, joka on ei tule manner-Kiinasta vaan Taiwanista).
Noista jos pitäisi Taas valita, niin päätyisin vieläkin cpiihin.
- ei isompia vammasuuksia, öljynjäähdyttimen suojapelti ja yks ketju so far menny.
- iso kooltaan, kakspäällä ajettu mamman kanssa 350km ns yhtäsoittoo.
- wanha tunnettu maahantuoja.
- 24kk takuu.