Onko asia edennyt sen Motolandin kanssa vai, eikö ne meinaa edes vastata. Vie asia kuluttajariitalautakuntaan, niinkuin mä teen, saadaan edes "kunnon maine" niille! Oli muuten viimeinen asia mitä sieltä putiikista ostan!knot62 kirjoitti:Tänään löin rekisterikilven konttorin tiskille ja jäämme odottamaan saako sitä uutta moottoria ja saako edes hyvitystä, niinkuin lain mukaan pitäis saada. Joku saa sit ostaa rungon kokopakettina varaosiks tai kyhätä ite jotain ja hakee sit kilven konttorilta, sillä meikäläisellä vaihtuu kyllä can-amiin merkki jossain vaiheessa. Pahalta näyttää et meikäläisen kazuma ura oli sitten tässä. Lueskelen kyl ja vastailen jos osaan tänne topikkiin.
Keskustelua KAZUMA 500:sta
-
- Noppeli
- Mönkijä:: kazuma 500
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
No siellähän se minunkin tapaukseni vielä makoilee. 8kk vissiin käsittelyaika riitalautakunnassa. Eipähän tässä kiire ol mihinkään...Onko asia edennyt sen Motolandin kanssa vai, eikö ne meinaa edes vastata. Vie asia kuluttajariitalautakuntaan, niinkuin mä teen, saadaan edes "kunnon maine" niille! Oli muuten viimeinen asia mitä sieltä putiikista ostan!
Onko tuo teidän ongelmat olleet just Motoland:n kanssa molemmilla ?
Ja tuoko se Motoland itse nuot myymänsä vehkeet maahan...
Pitäähän asioista pystyä ja uskaltaa puhua suoraan
Nimittäin täällä sammys atv:llä paljon "parjattu" Kone-Glans on tuonut tuon mun jaguaarin maahan ja hoitanut kaikki asiat hyvin.
Tarkennuksena sanottakoon että ostin laiteen Tehopekalta ja sielä ei saanut kaupan jälkeen mitään apuja ja/tai osia, mutta kun vehkeen oli "onneksi" tuonut maahan tuo em. Kone-Glans, niin se on ainakin minut pelastanut! (ja olen saanut takuuseenkin osia ihan kyllä riittävästi)
Ja tuoko se Motoland itse nuot myymänsä vehkeet maahan...
Pitäähän asioista pystyä ja uskaltaa puhua suoraan

Nimittäin täällä sammys atv:llä paljon "parjattu" Kone-Glans on tuonut tuon mun jaguaarin maahan ja hoitanut kaikki asiat hyvin.
Tarkennuksena sanottakoon että ostin laiteen Tehopekalta ja sielä ei saanut kaupan jälkeen mitään apuja ja/tai osia, mutta kun vehkeen oli "onneksi" tuonut maahan tuo em. Kone-Glans, niin se on ainakin minut pelastanut! (ja olen saanut takuuseenkin osia ihan kyllä riittävästi)

Ex. Polaris Sportman 500 H.O
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Jep, kiitos vinkistä... siellähän se "solenoidi" oli.tauski-- kirjoitti:Kyllähän siinä on solenoidi erillään ja löytyy kun irroitat moottorin oikealta puolen kopan. Vauhtipyörä irti niin sitten solenoidi onkin jo käsissä.
Sen saa kyllä irti ilman vauhtipyörän irrotusta ja on itse asiassa jokin "kiinalainen" yksisuuntalaakerin ja keskipako systeemin sekoitus. Sen kun käytin irti ja purin osiin, niin epäilen tuon "solenoidi/bentix" laiteen kestoa, joten sellainen pitänee hankkia hyllyyn varalle

Katsotaanpa löytyykö sellaista suomesta...
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
-
- 2WD
- Mönkijä:: Cf moto 520
No hyvä tietää nyt seuraavaa kertaa varten että mahtuu lähtemään irti. Ei se paljosta ollut kiinni et olisi mahtunut lähtemään ja aikani kun sitä vääntelin ja kääntelin niin meni hermot ja nappasin vauhtipyörän irti, niin lähtee ainakin sitten.

-
- 2WD
Piti tänään lähteä innoissan metsään ajelemaan kun oli luntakin mukavasti tullut ja nyt sitten pääsee pohjapanssarin tekoon. Tuli lumen seasta yllättäen kanto vastaan ja mönkijä suorastaan hyppäsi sen päälle niin että kaikki pyörät jäivät ilmaan. Eihän se muovinen tietenkään sitä kestänyt vaan lähti pieninä paloina taskussa pihaan...
Ja oli muuten oma hommansa repiä sitä irti siitä kannon päältä kun ei ole vinssikään vielä paikallaan ja renkaat ei juuri maahan koskenu..
Ptää varmaan ryhtyä etsimään sopivaa alumiinilevyä josta tekisi uuden..

Ptää varmaan ryhtyä etsimään sopivaa alumiinilevyä josta tekisi uuden..

Joo. ei se orkkis ole pohjapanssari... lähinnä joku kurasuojatauski-- kirjoitti:Ptää varmaan ryhtyä etsimään sopivaa alumiinilevyä josta tekisi uuden..

Mutta älä tee alumiinistä, vaan esim 8 mm polyeteenistä (tai 10 mm)
Se alumiini on aivan järkyn kallista ja ei oikeastaan kestä, vaan menee lommoille joka kannosta.
Eli tuota muvia saa vaikka http://www.vink.fi/ tai muista vastaavista paikoista... nostat sen jaguaariin tylysty pystyyn ja teet pahvista mallin, niin leikkaavat vielä noissa virmoissa vaikka valmiiksi asti.
Niin ja tuo muovi kestää aivan älyttömästi iskuja ja ei mene lommoille... sitähän käytetäänkin moottorikelkkojen pohjapanssareissa.
Mulla oma starttaa nyt hyvin, joten se ongalma poistui "solenoidi/bentix" härrärtellin puhdistuksella ja voitelulla kunnon vaseliinillä. Edellen tuntuu keräävän vettä tankkeihin (johtuukohan just siitä, että niitä on kaksi?), eikä jäänesto aineen lisääminen bensan sekaan tunnu auttavan.
Mutta kohta lumilevylle jälleen käyttöä... tai sitten pääseen tuon toisen harrastustuksen, eli moottorikelkkailun pariin

Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
motolandiltahan miullaan ostettu on.
kone-glans ne vehkeet maahantuopi mitä motoland myöpi.
En oikein osaa kumpaakaan kehua...
kone-glans ne vehkeet maahantuopi mitä motoland myöpi.
En oikein osaa kumpaakaan kehua...
En ite syyttele ketään, oli jaguaaro ostettu mistä hyvänsä. Palvelusta nyt vaan on kyse ja myyjän vastuu toimittaa/hankkia varaosia.
Seikkana myös voi miettiä, ettei esim motolandi enää jostain kumman syystä myy näitä kamppeita. En tiedä missä vika, mutta jossain on mitä emme koskaan ehkä saa tietää.
Seikkana myös voi miettiä, ettei esim motolandi enää jostain kumman syystä myy näitä kamppeita. En tiedä missä vika, mutta jossain on mitä emme koskaan ehkä saa tietää.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
-
- 2WD
Joo en minä ainakaan ostamaan lähde alumiinia, on se niin törkeen kallista. Itselläni on useita vuosia nurkissa pyöriny muutamia palasia niin ois voinu niille käyttöä keksiä.
Pitää rueta miettimään mistä se nyt tulee sitten tehtyä..
Pitää rueta miettimään mistä se nyt tulee sitten tehtyä..

-
- 2WD
Terve taas!
Jännä juttu edelleen. Käynnistä jätin. Ei luvannutkaan. Avasin hanalta menevän letkun kaasarille, starttasin et näen toimiiko pumppu. Hörähti heti käymään. Pitää taas hetken miettiä...
Jännä juttu edelleen. Käynnistä jätin. Ei luvannutkaan. Avasin hanalta menevän letkun kaasarille, starttasin et näen toimiiko pumppu. Hörähti heti käymään. Pitää taas hetken miettiä...
Siinä hanalta kaasarille mevässä letkussa pitäisi olla polttoaineen suodatin ja muut suodattimet polttoainelinjasta joutaa mäkeen... hanassa sitten on se "sakkakuppi".'sahuripoika kirjoitti:Terve taas!
Mutta ihan kuulostaa tutulta tuo sun vika... eli vettä tankissa ja se painuu pohjalle.
Eli kaasarille menevä bensaletku irti (siitä polttoaineen suodattimesta) ja sitten starttaat kunnen letkusta tulee puhdasta bensaa. Sitä vettä mulla tuli viimeksi jotain 1-1.5 litraa, joten tavaraa kannattaa antaa tulla letkusta läpi kunnolla

Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
-
- 2WD
Kiitoksia taas kovasti!
Toivottavasti pystyn joskus jelppimään teitä. Mut taas pikkuruinen juttu. Mitä kautta saa sen suuttimen parhaiten vaihdettua? Joutuuko paljon purkamahan?
Toivottavasti pystyn joskus jelppimään teitä. Mut taas pikkuruinen juttu. Mitä kautta saa sen suuttimen parhaiten vaihdettua? Joutuuko paljon purkamahan?
-
- 3WD
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 DLX T3
Kyllä se tankin kate ja tankki kannattaa tässäkin operaatiossa irrottaa , on paremmin tilaa peuhata sen kaasarin kanssa ja saa kaikki osat huolellisesti takaisinkin.
Niin ja kaasarin alakupin alta se itse siitin löytyy.
Niin ja kaasarin alakupin alta se itse siitin löytyy.
Tervehdys kaikille.
Mun oli pakko liittyä keskustelujoukkoonne, kun olen tätä sivustoa jo puolisenvuotta hiljaisuudessa seuraillut.
Ensiksi haluan kiittää kaikkia teitä jotka olette antaneet arvokasta informaatiota meille "onnekkaille" kazuman omistajille, teidän vinkkienne johdosta olen välttynyt suurimmalta osalta mainitsemistanne ongelmista kyseisen vekottimen kanssa, koska olen ne avullanne pystynyt ennaltaehkäisemään. muutenkin olen ollut onnekas laitteeni kanssa koska se on toiminut ainakin nämä 500 ensimmäistä kilometriä moitteettomasti, sitä hemmetin resonointia lukuunottamatta, johon en ole ratkaisua löytänyt vaikka kaikki mainitsemanne toimenpiteet olen tehnyt, ja vähän muutakin..
Mutta asiaan, oliko kenelläkään niitä hemmetin asennusohjeita sen lumikolan asentamiseen, mulla ei tullut kuin läjä palikoita eikä lapun lappua.. onnistun varmaan ilmankin, mua ajattelin että tällaiselle tumpelolle olisi nopeampi homma kun olisi ohjeet.
Mun oli pakko liittyä keskustelujoukkoonne, kun olen tätä sivustoa jo puolisenvuotta hiljaisuudessa seuraillut.
Ensiksi haluan kiittää kaikkia teitä jotka olette antaneet arvokasta informaatiota meille "onnekkaille" kazuman omistajille, teidän vinkkienne johdosta olen välttynyt suurimmalta osalta mainitsemistanne ongelmista kyseisen vekottimen kanssa, koska olen ne avullanne pystynyt ennaltaehkäisemään. muutenkin olen ollut onnekas laitteeni kanssa koska se on toiminut ainakin nämä 500 ensimmäistä kilometriä moitteettomasti, sitä hemmetin resonointia lukuunottamatta, johon en ole ratkaisua löytänyt vaikka kaikki mainitsemanne toimenpiteet olen tehnyt, ja vähän muutakin..
Mutta asiaan, oliko kenelläkään niitä hemmetin asennusohjeita sen lumikolan asentamiseen, mulla ei tullut kuin läjä palikoita eikä lapun lappua.. onnistun varmaan ilmankin, mua ajattelin että tällaiselle tumpelolle olisi nopeampi homma kun olisi ohjeet.