Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
jarik
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Tammi 2008 18:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jarik »

Kimi kirjoitti:
pege kirjoitti:nyt ei sitte pariin kuukauteen ajella,tuli vietyä härveli talviunille :doubt:
Itse olin samoissa ajatuksissa aikoinaan, mutta onneksi jäi toteuttamatta. Kyllä se talviajo on vaan niin hauskaa, että en oikein voisi kuvitellakkaan talvea ilman mönkkyä. :D
Mulle mönkijän talviuni ei ole edes vaihtoehto kun sitä ei saa seisontavakuutukseen :)
Kunhan nyt sais talveen paremmin sopivat gumet alle. Shinukan vakiorenkaat on aika liukkaat lumella..

edit:
Niin ja onhan se mukava tyhjällä citymarketin parkkiksella vetää kahva edellä, kun on hyvästi tilaa :)
9,9 kW tuntuu melko riittävältä, kun kesärenkailla liukastelee lumella.
Huonoa talviajossa on se, että näin rillipäisenä umpikypärässä rillit huurtuu ja visiirikin joskus, jos sitä pitää ihan kiinni. Auki on pakko pitää jos haluaa ulos nähä ja 60 vauhdissa -5 pakkasessa ajoviima on aika viileä.. Kelkkaillessa on sama ongelma.
Ihmeen hyvä on shinukka lähtemää käyntiin viikon seisomisen jälkeen. Kädellä kun lähes tukkii kaasarin ilmanoton niin käynnistyy. Ei tartte edes putsaria ottaa pois kun se on sellanen superloonisysteemi, että se taipuilee.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kimi »

jarik kirjoitti: 9,9 kW tuntuu melko riittävältä, kun kesärenkailla liukastelee lumella.
Huonoa talviajossa on se, että näin rillipäisenä umpikypärässä rillit huurtuu ja visiirikin joskus, jos sitä pitää ihan kiinni. Auki on pakko pitää jos haluaa ulos nähä ja 60 vauhdissa -5 pakkasessa ajoviima on aika viileä.. Kelkkaillessa on sama ongelma.
Jep, kyllä noilla tehoilla saa vauhdintuntua talvella, ihan eri tapaan, kuin kesäkelillä.
Kummasti vaan kesägummeilla jätättää kiihtyvyydessä monen auton talvirenkailla ja pysähtyykin keveytensä takia paremmin.
Vielä en ole talvirenkaita kaivannut, ja hyvä niin, pysyy vauhdit edes jotenkuten aisoissa.

Umpipotta lämmitettävällä visiirillä, voisi olla ratkaisu huurreongelmaan?
Itse pärjännyt ihan hyvin ilmankin, umpipotta ja naamasuojus ja visiiri millin raollaan.
jarik
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Tammi 2008 18:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jarik »

Kimi kirjoitti:
jarik kirjoitti: 9,9 kW tuntuu melko riittävältä, kun kesärenkailla liukastelee lumella.
Huonoa talviajossa on se, että näin rillipäisenä umpikypärässä rillit huurtuu ja visiirikin joskus, jos sitä pitää ihan kiinni. Auki on pakko pitää jos haluaa ulos nähä ja 60 vauhdissa -5 pakkasessa ajoviima on aika viileä.. Kelkkaillessa on sama ongelma.
Jep, kyllä noilla tehoilla saa vauhdintuntua talvella, ihan eri tapaan, kuin kesäkelillä.
Kummasti vaan kesägummeilla jätättää kiihtyvyydessä monen auton talvirenkailla ja pysähtyykin keveytensä takia paremmin.
Vielä en ole talvirenkaita kaivannut, ja hyvä niin, pysyy vauhdit edes jotenkuten aisoissa.

Umpipotta lämmitettävällä visiirillä, voisi olla ratkaisu huurreongelmaan?
Itse pärjännyt ihan hyvin ilmankin, umpipotta ja naamasuojus ja visiiri millin raollaan.
Juu kyllä tuolla kaupungissa pysyy hyvin autojen mukana ja vähä paremminkin. Mietityttää vaan se, että mitäs poliisit sanoo jos pysäyttävät kun mulla on sellanen kutina, että mönkkärinkin renkaissa pitäs talvella olla m+s -merkintä. Ja shinykan vakiorenkaiden kuviointi on puhtaasti kesärenkaan. Lisäksi se on kaasulla käännettävä usein risteyksissä, kun tahtoo muuten puskea suoraan :) Se herättää huomiota.
masa73
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Loka 2010 03:52
Mönkijä:: dinli 450
Paikkakunta: mustasaari

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja masa73 »

ite laitoin auton 13 tuuman talvi rankaat kömpijään pääsee aika hylin liikeelle siitä en tiedä mitä sini vuokot tykää ku on 3 tuumaa isommat renkaat
sen näkee sitten kun ne satuu pysäytään
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kimi »

jarik kirjoitti: Juu kyllä tuolla kaupungissa pysyy hyvin autojen mukana ja vähä paremminkin. Mietityttää vaan se, että mitäs poliisit sanoo jos pysäyttävät kun mulla on sellanen kutina, että mönkkärinkin renkaissa pitäs talvella olla m+s -merkintä. Ja shinykan vakiorenkaiden kuviointi on puhtaasti kesärenkaan. Lisäksi se on kaasulla käännettävä usein risteyksissä, kun tahtoo muuten puskea suoraan :) Se herättää huomiota.
Laki määrää pelkästään, että renkaan kuvio oltava riittävä talvikäyttöön, joten kaikki muut paitsi scootterin renkaat "renkaat joissa kuvio koverettu renkaaseen" ovat riittävällä pinnalla, kunhan ovat yli 3mm:n kulutuspinnalla, m+s merkintää ei vaadita.

Tuosta kaasulla kääntämisestä väännetty poliisien kanssa peistä. Ja kun asiasta pysäyttivät ja asiasta huomauttivat, niin pistin ohjaustangon linkkuun ja kehoitin kokeilemaan, miten kääntyy. Demonstraation päätyttyä "metri eteenpäin eturenkaat linkussa ja suoraan mentiin" totesivat polliisit, että kaikenmaailman vekottimia sitä kilpiin saakin, kun ei käänny ollenkaan. :mrgreen: Kehottivat ajelemaan pienoisessa sivuluisussa, jottei vaan ruumiita syntyisi. :mrgreen:
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kimi »

masa73 kirjoitti:ite laitoin auton 13 tuuman talvi rankaat kömpijään pääsee aika hylin liikeelle siitä en tiedä mitä sini vuokot tykää ku on 3 tuumaa isommat renkaat
sen näkee sitten kun ne satuu pysäytään
Ei se vanteen koko kaikkea merkkaa, kunhan renkaan ulkohalkaisia ei kasva liiaksi.
Ja kannattaa käydä katsastamassa ne renkaat otteeseen, niin ei ujostuta niin kovin, virkavallan paikalla ollessa.
jarik
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Tammi 2008 18:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jarik »

Kimi kirjoitti:
masa73 kirjoitti:ite laitoin auton 13 tuuman talvi rankaat kömpijään pääsee aika hylin liikeelle siitä en tiedä mitä sini vuokot tykää ku on 3 tuumaa isommat renkaat
sen näkee sitten kun ne satuu pysäytään
Ei se vanteen koko kaikkea merkkaa, kunhan renkaan ulkohalkaisia ei kasva liiaksi.
Ja kannattaa käydä katsastamassa ne renkaat otteeseen, niin ei ujostuta niin kovin, virkavallan paikalla ollessa.
Siinä vaan tulee se jos renkaan kokoa kasvattaa reippaasti yli vakion, että nopeusmittari alkaa näyttämään liian vähän. Noinpäin oleva virhe on ainakin autoissa laiton, luultavasti myös muissa tielle hyväksytyissä vehkeissä.
masa73
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Loka 2010 03:52
Mönkijä:: dinli 450
Paikkakunta: mustasaari

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja masa73 »

jarik kirjoitti:
Kimi kirjoitti:
masa73 kirjoitti:ite laitoin auton 13 tuuman talvi rankaat kömpijään pääsee aika hylin liikeelle siitä en tiedä mitä sini vuokot tykää ku on 3 tuumaa isommat renkaat
sen näkee sitten kun ne satuu pysäytään
Ei se vanteen koko kaikkea merkkaa, kunhan renkaan ulkohalkaisia ei kasva liiaksi.
Ja kannattaa käydä katsastamassa ne renkaat otteeseen, niin ei ujostuta niin kovin, virkavallan paikalla ollessa.
Siinä vaan tulee se jos renkaan kokoa kasvattaa reippaasti yli vakion, että nopeusmittari alkaa näyttämään liian vähän. Noinpäin oleva virhe on ainakin autoissa laiton, luultavasti myös muissa tielle hyväksytyissä vehkeissä.
joo huomasin tuon nopeusmittarin virheen minä ratkaisin asian sillä että laitoin polkupyörään tarkoitetun mittarin kömpiääni
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Paristomittaritkaan ei taida olla täysin laillisia. Joku lakipykälä sanoo että virta nopeusmittariin on tultava ajoneuvosta.
masa73
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Loka 2010 03:52
Mönkijä:: dinli 450
Paikkakunta: mustasaari

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja masa73 »

Idromeno kirjoitti:Paristomittaritkaan ei taida olla täysin laillisia. Joku lakipykälä sanoo että virta nopeusmittariin on tultava ajoneuvosta.
no on siinä vielä se alkuperäinen mittari kiinni mutta näytää toi paristo mittari paremmin oikein
täytyy otaa se pois jos joku rupeaa itkemään siitä siinä menee varmaan 30 sekuntia
jarik
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Tammi 2008 18:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jarik »

Osaisko joku sanoa shinukan ajovalojen polttimoiden tyypit ja niiden kannat?
Tai jos joku on xenoneita sinne värkänny, että minkä tyyppinen muunnossarja sinne menee ja että valokuviokin olisi muunnoksen jälkeen suht oikein. Tarkotus olis joskus laittaa xenonit.
Rodytzki
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Syys 2010 02:52
Mönkijä:: Shinukka STIXE
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rodytzki »

Mites tuo ketjun kiristys oikein menikään Shinukassa??

Kyllä oli nannaa käydä piiiitkästä aikaa kömpijällä pelleilemässä ja vielä ekaa kertaa lumella!!! :D

Mulla kanssa 13" autonrenkaat talvirinkuloina ja näillä mennään niin pitkään kun päästään :o mut kattoo nyt sit jos kävis noi katsastamassa jossain vaiheessa sitten, niin kehtaa tuonne kaupuntille päinki mennä ajelulle!!
sprint
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 22 Huhti 2008 14:21

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja sprint »

Rodytzki kirjoitti:Mites tuo ketjun kiristys oikein menikään Shinukassa??
Taka-akselin pannat löysälle ja kääntö motikästä alaspäin.
Rodytzki
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Syys 2010 02:52
Mönkijä:: Shinukka STIXE
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rodytzki »

sprint kirjoitti:
Rodytzki kirjoitti:Mites tuo ketjun kiristys oikein menikään Shinukassa??
Taka-akselin pannat löysälle ja kääntö motikästä alaspäin.
ja iso kiitos tästä tiedosta :)

Oliko joku perehtyny noihin ohjausniveliin, että mistä niitä saa!? Muistan jostain täältä joskus lukeneeni, että jonkun mersun mallin nivelet käy suoraan, onko tästä tietoa!!??
riq
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 23 Huhti 2009 17:41
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja riq »

Onkos muilla ollut sellaista vikaa että mitarin digitaali osa on mennyt pimeäksi? Siis sininen taustavalo ja merkkivalot toimivat muttei sitten digi kohtaan tule mitään numeroita yms. näkyviin. Liitännät kaikki on tarkistettu että ei taida olla muuta vaihtoehtoa kun uuden osto vai onko?
Vastaa Viestiin