Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
omassa oli lähteny yx vastus irti.juotin kiini ja taas näky diginumeroita.
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Huhti 2009 17:41
- Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Pitääpä avata uudestaan ja tutkia vähän tarkemmin... Oliko muuten mistä päin irronnu?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
UUSI OMISTAJA BASHAN 200 hommattu viimeviikolla.
OSTIN LAITTEEN RAATONA 200e hintaan. puuttui etukate ja magneeton koppa staattori kaasari ja imukaula.
putki rälläkällä poikki ja vanha hirvitys lavalle. pakoputken laippa otin talteen. hitsasin 44mmputkisto alusta loppuun ja lopuksi yoshimura 20cm luhennetty vaimennin.
250cc kaasutin ja siinä kaikki mitä tein.
mittarin mukaan ottaa kiekkaa tuonne 11000rpm ja hyvin kulkee ja pakkuu.
no korjataan joku 8500rpm vaihde silmässä
mitä muuta harkitaan tai tehdään.
suttimet kokeillaan laatikosta 120/50 ja ennkkoa hiotaan vauhtipyörästä 8-10mm
kanesta otetaan pois milli
noppeus mittaria en ole saanut toimimaan jo toinen anturi mutta ei toimi onko ideoita missä vika?
olen saanut lukemia johdom irroituksesta esim 100 ja 40 5 ja 7 mutta menee aina nollaan ja nuo arvot tulevat aina kun johdot irroittaa joten täten ajattelin että mittari toimii mutta anturi olisi sökö no nyt toinen anturi ja sama meno jatkuu.
vakuttaako vaihde anturin puuttuminen asiaan? vai miksi nopeus ei toimi?
HYVIN SELOSTETTU SIVU KAIKILLE VIRITTELIJÖILLE.
esim kaasarin säätö yms..
http://www.retale.net/rakenteluja/rakenteluja.html
magneeton viilausta eli magneeton liuskasta pois 8mm-1cm
katso kuva
http://www.erikoispuhallus.com/uploads/1275_1.jpg
eli kello 8 ulkoreunassa on liuska joka tunistaa sytytyksen lyhennetään liuskaa alhaalta 8mm räläkällä tai rautasahalla.
toinen vaihtoehto on modata kampiakselin kiilaa joka tulee magneeton hahloon näin saadaan säädettyä hieman magneettoa.
puolet kiilasta pois vastaa lehes saman ku ottais 8mm pois liuskasta ellen nyt ihan väärin katsonut.
kaasutin.
18.1.2011
pääsutin 110 /38
seosneula 1.5kierrosta
testattu 128/38
4 kierrosta
1.5 kierrosta
rajoitin tulee vastaan 8500rpm ja meno kun laiskan hevosen
laitoin vanhan takas kun en enään viitsinyt testata 118 olis hyllyssä.
nyt toimii ja kiekuu 11000rpm mut miten voi vakuttaa rajoittimeen?
kaasuttimen tarkastusta.
200ccm luistin ja neula
tilasin kingroad 250ccm kaasuttimen.
havainnot
tällä hetkellä minulla on 200ccm luistin ja neula 250ccm kaasarissa suutinko ko on 110
neula toiseksi alimmassa kiekuu hyvin pääsuutin 1.5 kierrosta auki
neulaa nostettu ylös ja toimii suht hyvin mutta tyhjä käynnillä urku auki niin sammuu..mutta herää melkein heti kun helpottaa...
lasken neulan alas ja katsotaan miten vaikuttaa...
voi olla että seoksella tuon saa pois.
eroja
200 ja 250ccm luistin on sama mutta neula ihan eri.
200 ccm neula on kapea ja 250ccm neula paksu onko tässä syy että kiekuu kun aropupu ja pakoputkesta 15cm liakkaa että hyvin ainakin tavaa menee läpi...
tilaan alku viikosta cdi poksin ja katsotaan mitä tästä oikeasti on apua.. edes kierrosten nousu 650rpm on houkutelevaa ja jos vaikka hieman aikastaa ennakoa voi hyvä.
täytyy lampulla katsoa ennakko ennen ja jälkeen niin jos ei muutu niin otan magneetosta..
muuten melu latava ja menohaluja on lumisella tiellä en ole kokeillut miten menee mutat puhelimella kokeilin kerran niin gps ilmoitti jotan 60km 2 vaihteella. no en varmana osaa sanoa muta katson joku päivä mitä toi kulkee.... ylä kieroksilla hieman tukkoinen joten siihen jotain tehtävä..
OSTIN LAITTEEN RAATONA 200e hintaan. puuttui etukate ja magneeton koppa staattori kaasari ja imukaula.
putki rälläkällä poikki ja vanha hirvitys lavalle. pakoputken laippa otin talteen. hitsasin 44mmputkisto alusta loppuun ja lopuksi yoshimura 20cm luhennetty vaimennin.
250cc kaasutin ja siinä kaikki mitä tein.
mittarin mukaan ottaa kiekkaa tuonne 11000rpm ja hyvin kulkee ja pakkuu.
no korjataan joku 8500rpm vaihde silmässä
mitä muuta harkitaan tai tehdään.
suttimet kokeillaan laatikosta 120/50 ja ennkkoa hiotaan vauhtipyörästä 8-10mm
kanesta otetaan pois milli
noppeus mittaria en ole saanut toimimaan jo toinen anturi mutta ei toimi onko ideoita missä vika?
olen saanut lukemia johdom irroituksesta esim 100 ja 40 5 ja 7 mutta menee aina nollaan ja nuo arvot tulevat aina kun johdot irroittaa joten täten ajattelin että mittari toimii mutta anturi olisi sökö no nyt toinen anturi ja sama meno jatkuu.
vakuttaako vaihde anturin puuttuminen asiaan? vai miksi nopeus ei toimi?
HYVIN SELOSTETTU SIVU KAIKILLE VIRITTELIJÖILLE.
esim kaasarin säätö yms..
http://www.retale.net/rakenteluja/rakenteluja.html
magneeton viilausta eli magneeton liuskasta pois 8mm-1cm
katso kuva
http://www.erikoispuhallus.com/uploads/1275_1.jpg
eli kello 8 ulkoreunassa on liuska joka tunistaa sytytyksen lyhennetään liuskaa alhaalta 8mm räläkällä tai rautasahalla.
toinen vaihtoehto on modata kampiakselin kiilaa joka tulee magneeton hahloon näin saadaan säädettyä hieman magneettoa.
puolet kiilasta pois vastaa lehes saman ku ottais 8mm pois liuskasta ellen nyt ihan väärin katsonut.
kaasutin.
18.1.2011
pääsutin 110 /38
seosneula 1.5kierrosta
testattu 128/38
4 kierrosta
1.5 kierrosta
rajoitin tulee vastaan 8500rpm ja meno kun laiskan hevosen
laitoin vanhan takas kun en enään viitsinyt testata 118 olis hyllyssä.
nyt toimii ja kiekuu 11000rpm mut miten voi vakuttaa rajoittimeen?
kaasuttimen tarkastusta.
200ccm luistin ja neula
tilasin kingroad 250ccm kaasuttimen.
havainnot
tällä hetkellä minulla on 200ccm luistin ja neula 250ccm kaasarissa suutinko ko on 110
neula toiseksi alimmassa kiekuu hyvin pääsuutin 1.5 kierrosta auki
neulaa nostettu ylös ja toimii suht hyvin mutta tyhjä käynnillä urku auki niin sammuu..mutta herää melkein heti kun helpottaa...
lasken neulan alas ja katsotaan miten vaikuttaa...
voi olla että seoksella tuon saa pois.
eroja
200 ja 250ccm luistin on sama mutta neula ihan eri.
200 ccm neula on kapea ja 250ccm neula paksu onko tässä syy että kiekuu kun aropupu ja pakoputkesta 15cm liakkaa että hyvin ainakin tavaa menee läpi...
tilaan alku viikosta cdi poksin ja katsotaan mitä tästä oikeasti on apua.. edes kierrosten nousu 650rpm on houkutelevaa ja jos vaikka hieman aikastaa ennakoa voi hyvä.
täytyy lampulla katsoa ennakko ennen ja jälkeen niin jos ei muutu niin otan magneetosta..
muuten melu latava ja menohaluja on lumisella tiellä en ole kokeillut miten menee mutat puhelimella kokeilin kerran niin gps ilmoitti jotan 60km 2 vaihteella. no en varmana osaa sanoa muta katson joku päivä mitä toi kulkee.... ylä kieroksilla hieman tukkoinen joten siihen jotain tehtävä..
Viimeksi muokannut zerocools, 21 Tammi 2011 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Huhti 2009 17:41
- Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Onkos kellään ollut sellasta onkelmaa kun ihan normaalisti tulin ajosta ja sammutin vehkeen, siinä hetken aikaa kun höpistiin kaverin kanssa ja avaimesta käänsin virrat päälle ei tapahtunu enää yhtään mitään? Virtalukossa vika ei ole kun sieltä otin johot ja laitoin yhteen, sulake ehjä ja vielä kokeilin laittamalla johot yhteen ilman sulaketta mutta eipä mitään vaikutusta. Mielenkiintosta on että ajossa toimi aivan moitteetta ja sammu normaalisti mutta kun haluaa virrat laittaa takasin päälle eipä enää tapahukkaan mitään... Niin ja liittimiäkin on vielä räpelletty. Pitää varmaan taas laittaa atomeiks ja kattoo mihin asti virtaa akulta tulee.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
itsellä kävi samalla tavalla.
itsellä oli mennyt cdi poksin alapuolelta sulake tai no mulla se oli sellainen lasiputki sulake.
itsellä oli mennyt cdi poksin alapuolelta sulake tai no mulla se oli sellainen lasiputki sulake.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 12 Syys 2010 02:52
- Mönkijä:: Shinukka STIXE
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No niin...pitkästä aikaa mönkijä tulille! Meinas ketjunvaihto hommat vähän venähtää
mut kuitenki...sain kerranki käyntiin aikas hyvin ja toimi normaalisti, kun kävin pari pikakierrosta pihatiellä ajamassa. jätin tyhjäkäynnille parkkiin, jotta kävin kypärän ja lähen kunnon lenkin heittämään kiiturilla
Pääsin pihasta 20m jä ei ottanu shinukka enää kunnolla kierrosta. Alakierrokset jotenki pumppaamalla kaasua, mut yläkierroksilla rupes vaan räpisemään ja hyytymään, eikä pystyny ollenkaan etenemään, kun tosiaan hyytyi sitten jo ajoon lähtiessä!!!!
Tähän kellään viisammalla antaa jotain lausuntoa
?!?
Bensaa liikaa???
p.s. eikä lähteny enää käyntiin

mut kuitenki...sain kerranki käyntiin aikas hyvin ja toimi normaalisti, kun kävin pari pikakierrosta pihatiellä ajamassa. jätin tyhjäkäynnille parkkiin, jotta kävin kypärän ja lähen kunnon lenkin heittämään kiiturilla

Pääsin pihasta 20m jä ei ottanu shinukka enää kunnolla kierrosta. Alakierrokset jotenki pumppaamalla kaasua, mut yläkierroksilla rupes vaan räpisemään ja hyytymään, eikä pystyny ollenkaan etenemään, kun tosiaan hyytyi sitten jo ajoon lähtiessä!!!!
Tähän kellään viisammalla antaa jotain lausuntoa

Bensaa liikaa???
p.s. eikä lähteny enää käyntiin
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
nykyajan bensa ei kestä kauvan tankissa..
omassa cbr900rr huomaa hyvin ku vanha polttoaine rikkoo tulpan.
itse käytän v poweria kaikissa laitteissa ja lisäksi oktaani buusteria ja lisäainetta että ei vanhene...
kaasari tukossa, roska kaasarissa, (avaa poisto ruuvi kohon säiliöstä) vettä, ryyppy päällä.
katso tulpasta saako liikaa tavaraa.
omassa cbr900rr huomaa hyvin ku vanha polttoaine rikkoo tulpan.
itse käytän v poweria kaikissa laitteissa ja lisäksi oktaani buusteria ja lisäainetta että ei vanhene...
kaasari tukossa, roska kaasarissa, (avaa poisto ruuvi kohon säiliöstä) vettä, ryyppy päällä.
katso tulpasta saako liikaa tavaraa.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 12 Syys 2010 02:52
- Mönkijä:: Shinukka STIXE
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kiitos näistä! tuossahan nuo syylliset taitaa lyhykäisyydessään tosiaan olla ja näistä lähdetään perkaamaan,kun seuraavan kerran talliin jaksaa eksyäzerocools kirjoitti:nykyajan bensa ei kestä kauvan tankissa..
omassa cbr900rr huomaa hyvin ku vanha polttoaine rikkoo tulpan.
itse käytän v poweria kaikissa laitteissa ja lisäksi oktaani buusteria ja lisäainetta että ei vanhene...
kaasari tukossa, roska kaasarissa, (avaa poisto ruuvi kohon säiliöstä) vettä, ryyppy päällä.
katso tulpasta saako liikaa tavaraa.

-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 12 Syys 2010 02:52
- Mönkijä:: Shinukka STIXE
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tänään sitten aukaisin kaasarin ja yksi selvä vika havaittu ensimmäiseksi...ryyppy juminut puoleenväliin!! Menee kokonaan päälle, mutta ei palaudu aivan auki asentoon. No, sitä ainakin herkistelty, suuttimet ja koko kaasari putsattu!
Nyt vaan jäi koekäyttö tekemättä, kun töihin pitää köyhän välillä kiiruhtaa, mutta varmasti huomenissa tietää, oliko näistä apua.
Tulpan taidan varmuudeksi kanssa vaihtaa jo suoraan, ennen starttia, niin ei pitäisi sitten tästäkään ahdistaa
Nyt vaan jäi koekäyttö tekemättä, kun töihin pitää köyhän välillä kiiruhtaa, mutta varmasti huomenissa tietää, oliko näistä apua.
Tulpan taidan varmuudeksi kanssa vaihtaa jo suoraan, ennen starttia, niin ei pitäisi sitten tästäkään ahdistaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Morjensta Shineray kansa!
Tulipa talvi-iltojen ratoksi hommattua kyseinen sinukka.
Tarkotuksena ois kesää varten muokkailla asfaltille sopivaksi.
Siis alustan parantelua ja rengastuksen vaihtoa pääasiassa, moottori saa ainakin alkuun pysyä rauhassa.
Viikonlopun aikana tuli projekti polkaistua käyntiin kun hain pelin kotikunnalle.
Renkaat tuli jo vaihdettua, mutta etuvanteet vaihtuu vielä takavanteisiin sopiviksi.
Seuraavaksi vuorossa madallusta ja muuta alustan parantelua.
Puslia tarvitsisin etutukivarsiin ja svingin laakerointiin. Ei sattuisi kenelläkään olemaan ylimääräisiä?
Tukivarsien puslia saa saksasta, mutta svingin puslia ei tarttunut silmään.
Mistähän mahtaisin löytää uudet valkoiset katteet ? tuntuvat olevan kiven alla.
Kuvia tipahtelee linkin taakse kun projekti etenee:
http://pp.kpnet.fi/bula/shineray/
Tulipa talvi-iltojen ratoksi hommattua kyseinen sinukka.
Tarkotuksena ois kesää varten muokkailla asfaltille sopivaksi.
Siis alustan parantelua ja rengastuksen vaihtoa pääasiassa, moottori saa ainakin alkuun pysyä rauhassa.

Viikonlopun aikana tuli projekti polkaistua käyntiin kun hain pelin kotikunnalle.
Renkaat tuli jo vaihdettua, mutta etuvanteet vaihtuu vielä takavanteisiin sopiviksi.
Seuraavaksi vuorossa madallusta ja muuta alustan parantelua.
Puslia tarvitsisin etutukivarsiin ja svingin laakerointiin. Ei sattuisi kenelläkään olemaan ylimääräisiä?
Tukivarsien puslia saa saksasta, mutta svingin puslia ei tarttunut silmään.
Mistähän mahtaisin löytää uudet valkoiset katteet ? tuntuvat olevan kiven alla.
Kuvia tipahtelee linkin taakse kun projekti etenee:
http://pp.kpnet.fi/bula/shineray/
FudeKawa 500 -07
Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Hei,
Mistä douglasin vanteet? Onko muuten kellään tietoa mistä edullisimmin vanteita ja renkaita?
Epäilen soikeiksi etuvateitani renkaiden ohella. Kesäksi pitäs saada uudet.
Mistä douglasin vanteet? Onko muuten kellään tietoa mistä edullisimmin vanteita ja renkaita?
Epäilen soikeiksi etuvateitani renkaiden ohella. Kesäksi pitäs saada uudet.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
biltemassa oli kohtuu halvat takakumit noin 50€kpl. ja muistaakseni semmonen kun lamos on kanssa ihan halpa. löytyy googlettamalla.plosokameli kirjoitti:Hei,
Mistä douglasin vanteet? Onko muuten kellään tietoa mistä edullisimmin vanteita ja renkaita?
Epäilen soikeiksi etuvateitani renkaiden ohella. Kesäksi pitäs saada uudet.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
paikallisen motoliikkeen kautta sain itte duell:llilta kohtuu hintaan kaikki renkaat(maxxis) ja takavanteet(itp)+kannattaa tasapainottaa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
tollasenko meinaat väsätä?Rossar kirjoitti:Morjensta Shineray kansa!
Tulipa talvi-iltojen ratoksi hommattua kyseinen sinukka.
Tarkotuksena ois kesää varten muokkailla asfaltille sopivaksi.
Mistähän mahtaisin löytää uudet valkoiset katteet ? tuntuvat olevan kiven alla.
Kuvia tipahtelee linkin taakse kun projekti etenee:
http://pp.kpnet.fi/bula/shineray/
http://kuvablogi.com/nayta/2920086/
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No jaa..pege kirjoitti:tollasenko meinaat väsätä?Rossar kirjoitti:Morjensta Shineray kansa!
Tulipa talvi-iltojen ratoksi hommattua kyseinen sinukka.
Tarkotuksena ois kesää varten muokkailla asfaltille sopivaksi.
Mistähän mahtaisin löytää uudet valkoiset katteet ? tuntuvat olevan kiven alla.
Kuvia tipahtelee linkin taakse kun projekti etenee:
http://pp.kpnet.fi/bula/shineray/
http://kuvablogi.com/nayta/2920086/
Jotain tuohon suuntaan.. Valkoiset katteet ja valkoset tukivarret on kyllä suunnitelmissa..
Jos ei tunnu katteita löytyvän niin laitetaan katteet jostain toisesta vehkeestä..

FudeKawa 500 -07
Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc